Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd EGR w Audi A4 B8 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jedz sobie 100 na tempomacie na drive czyli na 7 biegu- u mnie wtedy wyskakuje

Wysłane z sixeSa

Opublikowano

Przegonilem go pare razy, teraz jak jade do roboty 60km na ACC przy ~90km/h na 6 biegu (tip) nic nie wyskakuje... Jak mi wyskoczy wpadam do Audi i maja chlopaki sprawdzic co bedzie, podobno jest jakis TSB na syfiaca sie chlodnice EGR, wiec bedzie mozna jakis rabacik ogarnac.. a jak wyjdzie za drogo, to wywale calosc przy okazji fmica i softu... w kazdym Audi usuwalem EGR, myslalem ze w B8 juz zrobili to porzadnie, ale widze ze nadal na odpier**l.

Opublikowano

przy dziadowaniu i staniu w korkach nawet idealny EGR zdechnie.

Opublikowano

Tsb do 50 tys km pytalem ;-) moze nic ci na fis nie wyskakuje ale zobacz w vcds tam juz beda bledy

Wysłane z sixeSa

Opublikowano

Sprawdzalem wlasnie VCDSem.. po tym jak mi wywalilo na FISie.. blad byl "confirmed MIL ON" wiec sie zapalila kontrolka.

@marcin dokladnie.. jutro bede pocinac po nurburgringu, to sie troche przeczysci mam nadzieje :)

Opublikowano (edytowane)

Zanim wywali na fisie to 15 bledow w vcds sie pokaże

Wysłane z sixeSa

Edytowane przez bigkaban
Opublikowano (edytowane)

Panowie,

Rozumiem, ze chlodnica + zarow to "059131515CC" zrodlo:

http://etka.cc/audi/part_single/catalog/au/markt/RDW/modell/A4/year/2010/drive_standart/636/hg_ug/131/subcategory/131065/part_id/258319/lang/e#sec_1

Przymierzam sie do wymiany.. cena jak widze okolo 2400pln za czesci. Ile mniej wiecej robocz-godzin moze zajac taki zabieg?

Edit: Panowie czy to mozliwe ze operacja w ASO ma podobno trwac 8-9 godzin? co oni musza wywalic zeby to wymienic.. maxakra

Edytowane przez st4yKool
Opublikowano (edytowane)

Panowie ktoś zrobił to wypalanie chłodnicy EGR w CCWA?

Da sie wylaczyc programowo sam EGR zostawiajac DPF czy tylko i wyłącznie oba gadżety na raz

Edytowane przez piotrekb_tt
Opublikowano

Podsumowujac info z aso:

Chlodnica 2500 wymiana 2500

Zawor 1000 wymiana 500

Sa do tego jakies zamienniki? Czy musi byc koniecznie na ori czesciach?

Sent from my SM-T815 using Tapatalk

Opublikowano

Zawor pierburga 650 w intercarsie- chlodnicy nie widzialem- sciaga sie cala gore z silnika kabelki bo u mnie chlopaki zmieniali ale 2500 za robote to lekka przesada

Wysłane z sixeSa

Opublikowano

Chlodnice mega ciezko dostac.. bede probowal zrobic w ASO, dostalem wstepne info ze moga mi zwrocic czesc kosztow, bo to usterka fabryczna.. ta zapychajaca sie chlodnica.. dam znac jak sprawa sie potoczy.

Opublikowano (edytowane)

Panowie,

Mi także wyskoczył "Insufficient Flow" na 3.0 TDI CCWA.

W planach mam jego przeczyszczenie, ale teraz podstawowe pytanie:

Gdzie jest EGR i jak się do niego dobrać?

Mile widziana jakaś instrukcja i oznaczenie na zdjęciu zaworu.

Zdjęcia komory silnika poniżej

34et6b4.jpg

2zibmnk.jpg

6ss95d.jpg

[EDIT]

Dla tych, którzy podobnie jak ja nie mają w tej kwestii doświadczenia - EGR dla silnika CCWA zaznaczony jest czerwoną ramką na obrazku poniżej.

Niestety nie udało mi się go wymontować - bardzo mocno siedzi i nie idzie go niczym ruszyć. Czeka mnie zatem wizyta w serwisie.

2w6f2w7.jpg

Edytowane przez ravex
Opublikowano (edytowane)

Moj stoi w serwisie i maja wymienic oprogramowanie i pompe wody do egr'a.. ~550 euro.

edit: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7065775-EGR-coolant-pump-intermitent-fault


Update softu plus wymiana 059121012A i narazie jest ok.. testowalem przez 120km.. wolna jazda na tempomacie itp i nie wywala bledu ani w ecu nic sie nie pojawia. Ciemawe na jak dlugo spokuj..

Sent from my SM-T815 using Tapatalk Edytowane przez st4yKool
Opublikowano

Panowie,

Mi także wyskoczył "Insufficient Flow" na 3.0 TDI CCWA.

W planach mam jego przeczyszczenie, ale teraz podstawowe pytanie:

Gdzie jest EGR i jak się do niego dobrać?

Mile widziana jakaś instrukcja i oznaczenie na zdjęciu zaworu.

Zdjęcia komory silnika poniżej

34et6b4.jpg

2zibmnk.jpg

6ss95d.jpg

[EDIT]

Dla tych, którzy podobnie jak ja nie mają w tej kwestii doświadczenia - EGR dla silnika CCWA zaznaczony jest czerwoną ramką na obrazku poniżej.

Niestety nie udało mi się go wymontować - bardzo mocno siedzi i nie idzie go niczym ruszyć. Czeka mnie zatem wizyta w serwisie.

2w6f2w7.jpg

Kolego ja demontowalem i egr i caly dolot w CCWA. Egr siedzi tak jak mowisz dosc ciasno. Trzeba go "obruszac" dobrze prawo-lewo zeby wyszedł. Co do dolotu to sprawa relatywnie prosta. Calosc dalem do wypiaskowania od srodka w celu zerwania tego poodkladanego syfu. Poki co poskladane i wszystko dziala ok. Dodatkowo zrobiłem procedurę wypalania chlodniczki egr dwa razy.
Opublikowano

Piotrek mozesz podpowiedziec gdzie w VCDSie jest to wypalanie chlodniczki EGR? Jak sie dokladnie nazywa ta opcja?

edit: gehenny ciag dalszy... blad powrocil, pomimo wymiany pompy wody egr, update'u oprogramowania...

teraz czas na wymiane reszty tego systemu.... powoli sie lecze z 3.0 TDI..

Opublikowano

Albo wymienisz chlodnice spalin za 2500 albo jezdzij powyzej 2k obrotow. Inaczej sie nie da

Wysłane z sixeSa

Opublikowano

Wywal go i po problemie.

Opublikowano

Mozna wywalic ale po co dziadowac? Ja chyba pojezdze pol roku i nabede 2.0. Przy mojej jezdzie styknie... szkoda tylko tych xxxxassistow [emoji1]

Wysłane z sixeSa

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

żebyś z tym 2.0 nie miał większych problemów, jak masz kasę na 2k11+ to możesz główkować.

Jak jest DPF to lepije EGR nie usuwać, z drugiej strony EGR teraz dobija DPF więc.. rób co chcesz ;] .

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Mialem tiguana 2008 2.0 cr i brak problemow

Wysłane z sixeSa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...