Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Muł i turbina w trybie awaryjnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Identyczną sytuację miałem, jak opisaliście wyżej i tak samo rozwiązany problem z turbiną i brakiem mocy :)

Opublikowano

Przeładowuje mi turbo tak wychodzi z logów i dodatkowo sprawdziłem błędy, czy te poniżej mówią coś dodatkowego? Najprawdopodobniej będę czyścił turbinę, tylko chciałbym uniknąć sytuacji, że po 3 m-cach będzie znowu do czyszczenia więc widzę, że warto jeszcze sprawdzić czy wtryski nie leją za bardzo( da radę Vagiem?) i jeszcze pytanie czy gdy wytnę środek Kata to auto będzie głośniejsze?

Grupa 01

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

Grupa 08

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
01296 - Sensor for Vent Temperature: Center (G191)
Opublikowano

mi wpadał w tryb awaryjny 2 lata temu... mechanior czyścił turbine bez zdejmowania tj psikał coś do dolotu i miesiąc było gites.... potem było po staremu.... zmieniłem mechanika, mówię że niech poszuka nieszszelności... niby posłuchał ale przecież przy włączonym silniku raczej nie da rady dosłyszeć ew dziur... Dodam że przy dodawaniu gazu pod najwyższym obciążeniem ( butowanie) było słychać świstanie, jakby lewe powietrze dlatego na postoju na wolnych obrotach czy na przygazówce ale bez obciążenia nie było już to słyszalne... znajomy na tokarni dorobił mi zaslepki z aluminium które wsadziłem jedną w dolot przy kolektorze a drugą zaraz za metalowa rurą w zderzaku... jedna zaślepka miała gniazdo do wpięcia pistoletu od sprężarki. . nabiłem ok 1.5 bara w cały układ... nieszczelność intercoolera i dziura we wspomnianej metalowej rurze pod zderzakiem... zaletą było sprawdzenie całego układu za jednym zamachem na postoju bez włączonego silnika bez rozbierania i oglądania przewodów po kolei... wymieniłem intercooler dziure zaspawałem (jest jeszcze taka minimalna dziurka ledwie słychac schodzące powietrze)... turbine dałem do czyszczenia... auto jeździło lepiej ale to jeszcze nie było to.... świstanie dalej było słyszalne... winien był N18 który wymieniłem 2 razy(pierwszy padł po miesiącu ale może źle trafiłem, w końcu to była używka)... od tamtej pory (7 mies) przyspiesza zadowalająco....Wyprzedzam pewnie i bez obaw:D.....

Niedawno jednak wjechałem na obwodnicę i zacząłem mu deptać... okazało się że jeszcze coś nie gra... Pamiętam jak bujałem go w okolice 180 km/h i jeszcze czuć było zapas mocy a dzisiaj do 140 km/h idzie wyprzedzac i nawet sie zbiera a do 160 to już ciezko go rozbujac... dodam że nawet raz wpadl w tryb awaryjny... Tylko raz..... Czy ta minimalna dziurka którą pod ciśnieniem ledwie słychać mogłaby aż tak narozrabiać??? A może macie jakiś inny pomysł??? Mechanior podpinał sie pod kompa na postoju nie wiem co sprawdzał i nie wiem na ile jest wiarygodny....

Opublikowano

Trzeba zrobic logi w twoim silniku jest co ustawiac.

Co do zaslepek ameryki nie odkryles, na allegro sa nawet gotowe zestawy takich zaslepek.

Opublikowano

Nie mam jak zrobić logów... sprzętu, wiedzy ani żadnego znajomego z vagiem...

Opublikowano

to zapraszam na mazowsze.

Opublikowano

witam potrzebuje pomocy z logiem 011 może ktoś miał taki problem mianowicie przy 3500 tys odcina mi turbo wężyki i n75 wymienione

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Opublikowano
9 minut temu, audi 1,9 AJM napisał:

witam potrzebuje pomocy z logiem 011 może ktoś miał taki problem mianowicie przy 3500 tys odcina mi turbo wężyki i n75 wymienione

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Proponuję korzystać ze strony vaglog do wrzucania logów bo jak widzisz  twój plik jest nie czytelny,

A tak się prezentują twoje logi po "obrobieniu"

http://vaglog.pl/log-011_JrV06e8.html

Opublikowano

Dziękuję przyjacielu może ty się orientujesz w tych logach 

 

A na tą stronę vaglog trzeba się zarejestrować?

Opublikowano

Nie trzeba się rejestrować, wystarczy tam plik excella wrzucić, 

Ja Ci nie pomogę bo mam ten sam problem czyli przeładowuje mi turbo i pewnie jest do czyszczenia

Opublikowano

zabrudzone kierownice i ciśnienie mocno faluje. Trzeba czyścić.

Opublikowano

Witam wszystkich.

Chciałbym wyszukać problem łapania ,,muła'' w mojej A4.

Otóż co jakiś czas podczas jazdy rozłącza mi się turbina-taka widać przypadłość.

Udało mi się zrobić logi statyczne i dynamiczne turbiny.

statyczny - http://vaglog.pl/log-011_9oXd8C3.html

dynamiczny - http://vaglog.pl/log-011_JI784.html

Przewody podciśnienia wszystkie wymienione, EGR - nieruszony, N75 wymieniony na inny, N18 wymieniony na inny.

Pozostaje jeszcze kwestia samego dolotu do intercooler-a

Dziwi mnie fakt, dlaczego w większych upałach auto czasami ma dość dużego ,,muła'' - nie może wystartować do przodu. PO paru sekundach wraca życie, ale do czasu. Dopóki dopóty coś nie rozłączy turbiny. Wtedy pozostaje mi wyłączenie i włączenie silnika.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano

Logi robi się od 1500 do 4500 rpm. 

Opublikowano

No przecież, ale skucha. Zrobimy powtórkę.

Opublikowano (edytowane)

Cześć, podziele się moim przypadkiem, może ktoś miał podobnie.

AFN, turbo w serii, odcinało przy 3200. Oczywiście po resecie z kluczyka wszystko dalej działało.
Wymieniony zawór N75, map sensor, wszystkie podciśnienia, turbo wywalone na stół oddane do szpeca na czyszczenie i regulacje, węże wymienione (dwa były nieszczelne).
Po złożeniu wszystkiego do kupy śmiga aż miło. Zaginam w sobote rano na zlot 150-170-180 leci aż miły. Miałem na blacie 190 i odcieło turbo. Ciul mysle zjade na mop, zgaszę, odpale i będzie chulać. A tu d*pa turbo juz nie było. Z kumplem podpielismy pod kompa i wywaliło tylko błądz zasysyanego powietrza w kolektorze dolotowym. Błąd skasowany a turbo dalej nic.

Macha w górę i z tego co wymacałem to zawór n18 (ten biały koło gruszki z podciśnieniem) nie zasysa powietrza i nie podnosi gruchy od turbo? Czy to może być przyczyną? Czy przy takim obciążeniu ta mębrana wzaworze nie wytrzymała? A i jeszcze zaóważyłem że wąż od ssącego się zasysa.
Miał ktoś podobny przypadek?

 

EDIT:

Dla potomnych, u mnie zatarły się łożyska na wirniku.

Edytowane przez Brzeziak
Opublikowano (edytowane)

U mnie podobne objawy - uszkodzoną miałem gruszkę jak na zdjęciu (przewód od N18 idzie do tej gruszki), nie trzymała ciśnienia po wymianie problemu nie ma auto elegancko się wkręca na obroty.

16c72ff5d5518a1e9b2ec86b5bc5ec49.jpg

Edytowane przez nauka250E
Opublikowano

Witam, u mnie wyglądało to jak u Ciebie. Posprawdzaj przewody dolotu turbo - intercooler oraz turbo - przepływomierz , następnie czujniki n75 , n18 itd oraz ich przewody (masz cały schemat na google) , jeżeli nic to może być walnięte turbo tzn. łopatki lub już puszcza olej bo jest rozszczelnione , ew. gruszka jak wyżej :)

najlepiej zobaczyć i poznać cały schemat działania turbiny oraz jej podzespołów , a potem po kolei sprawdzać

u mnie okazało się rozjechane turbo ( dźwięk szumu podczas przyśpieszania przy sprawnych przewodach dolotu ) , "rzygało" olejem . po wymianie na dobrą używkę piko belo :hi:

*na logach był wcześniejbłąd podciśnienia :kox:

 

Opublikowano (edytowane)

wsadziłem regenerowaną turbine... koszt 750 zł 2 lata gwarancji... Po drodze były nieszczelności w intercoolerze i układzie podciśnienia jednak ostatecznie trzeba było wymienić turbinę... teraz mam spokój a ciągnie aż miło :D

 

Edytowane przez Czerk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...