Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Muł i turbina w trybie awaryjnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie mówie o czyszczeniu pompy tylko o ustawieniu kąta wtrysku. Obiecany opis procedury sprawdzenia i ustawienia kąta wtrysku. http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/

Po tym co napisałes jest juz prawie pewne ze przepływke masz do wymiany.

Opublikowano (edytowane)

powtorzyłem dwa logi i zrobiłem ten dodatkowy oto one aha i sa tylko do 3000 pow właczał sie tryb awaryjny i nie szlo nawet podciagnac tylko już zwalniał na pedale wcisnietym w podłoge
grupa 010 http://vaglog.pl/log_210316.html
011 http://vaglog.pl/log_210317.html
008 http://vaglog.pl/log_210315.html

dodatkowo nowe błedy

00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
31-00 - Open or Short to Ground
01265 - Exhaust Gas Recirculation Valve (N18)
31-00 - Open or Short to Ground
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

przepływki mogł wyskoczyc , poniewaz dzien wczesniej robiłem test z dioda , n75 i n18 odłączałem i psikałem wtyczki , po wykasowaniu i robieniu logow wyskakiwał tylko ten jeden 575 innych nie było

jutro podmienie n18 z n75 i sprawdze kompresorem czy mam nieszczelnosci w dolocie i dam znac wiecej pomysłow nie znalazłem w internecie

Edytowane przez Pablo2303
Opublikowano

Przepływka do wymiany, kierownice we wcześniejszym logu jakos pracowały w tym stoją i dlatego wpada ci w awaryjny. Wstaw jeszcze loga 00BS dla sprawdzenia kąta wtrysku. Masz sporo do ogarnięcia przy moto ale wbrew pozorom nie jest to nic skomplikowanego.

Opublikowano (edytowane)

http://vaglog.pl/log_210484.html log z grupy 000

czyli z tego co dokładnie do ogarniecia przepływka jedno a drugie to ten zaworek n75 sie zacina ??? sztanga chodzi płynnie sprawdzałem poprzez sciagniecie i przytykanie wezyka do gruszki

Edytowane przez Pablo2303
Opublikowano

Przez neta nie sprawdze ci co jest nie tak, moze kierownice zapieczone, moze N75 a moze vacum pompa któta daje słabe cisnienie, pasowało by podpiąc wakuometr dla sprawdzenia pompy nastepnie diagnoza n75 na stole i na samym koncu kierownice. Kat wtrysk masz zły powinno byc na 55-60 a u ciebie jest 88 jak to ustawić masz opisane na stronce która ci podałem. W tym silniku spradza sie jeszcze dawkepaliwa ale puki ci ogarnij poprzednie usterki.

Opublikowano

ok dzięki za rady i przede wszystkim analize logów rzadko spotykam bezinteresowną pomoc ale chyba właśnie o tego sa fora , mam pytanie wsadziłem teraz n18 zamiast n75 czy moge tak jezdzic czuc poprawe od samego dołu ale nie wiem czy to to mam informacje do czego dalej sie odnosic wiec bede pisał na czasie jak z tym kontem wtrysku i cisnieniem ;)

Opublikowano

Owszem możesz jeździć z zamienionymi zaworkami,nic sie nie stanie.

Opublikowano

stać sie nie stanie ale one mają inny czas działania i lepiej jak kupisz N75. Jest tez opcja z reanimacją, poszukaj na forum jest o tym temat.

Opublikowano

Inny czas działania tzn? Czas działania wydaje mi sie zalezy od czasu jakim wysteruje je ECU. Rozbierałem u siebie n75 i n18 i budowa jest identyczna. Wiec skąd kolega ma takie info ? Nie chce aby to zabrzmiało jak hejt :) pytam z ciekawości :) bo moze masz jakies konkretne info dzieki którym dowiem sie czegos nowego :)

Opublikowano

Też jestem ciekaw, słyszałem tez coś kiedyś, że trochę inne wysterowanie czy coś, ale nic konkretnie nie było opisane :eusathink:

Opublikowano (edytowane)

Ciekawy temat się zrobił.

Po sekcji zwłok paru zaworów mogę powiedzieć że czasem się w środku różnią.Na przykład są ze sprężyną powrotowa i bez.

Tak samo N75 z AWX nie ma zamiennika bo jest z regulatorem ciśnienia co by to nie było.

Np ten

http://www.czesciauto24.pl/pierburg/965225

Lub zwykły

http://www.czesciauto24.pl/era/7528518

Ale o co w tym biega...

Ja np nie zwracam uwagi jaki, nawet do Volvo wstawiam wtyczkę od Audi i zakładam te od Egr do wszystkiego i działa a tańsze sporo niż z Volvo.[emoji12]

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

Specem od technologii nie jestem ale pare zaworków juz wymieniłem. Dorwałem kiedyś zaworki z AFN (białe króćce) miałem problem z AWX i zaworem N18 jesli wsadziłem zaworek N75 z AFN w miejsce N18 wsio było oki ale jesli wsadziłem zawór N18 z AFN w miejsce N18 w AWX objaw był taki ze po dodaniu gazu silnik miał ok 2s zastanowienia i dopiero przyspieszał i jak sie okazało zaworek dłuzej zamykał i po dodaniu gazu egr był dalej otawrty co powodowało zwłokę w przyspieszaniu.

Nie rozbierałem wtedy tych zaworków bo były sprawne i zostały wsadzone do innej B5 a szkoda bo wiele by sie wyjasniło, wydaje mi sie ze problem tkwi w sprężynce która w jednych zaworach jest stosowana w innych nie. Niestety dopiero niedawno zacząłem zwracać na to uwage bo przeważnie rozbierałem zaworek, układałem elementy w takiej kolejności jak rozbierałem, czysciłem składałem i było ok.

Opublikowano

Miałem już kłopoty z turbina w Audi i wywaliłem N75 z końcówką A a wsadzilem od czegoś B i chodzi jak złoto już 2 lata a bałem się już wyprzedzać.

A co do czyszczenia ich w 15 letnich wozach to bezsensu.

7062f57dafbb4bbf17a34892a8aa8bcb.jpg

Opublikowano

Przynajmniej polowa jest sprawna po czyszczeniu :)

Opublikowano

Wiec mozna przyjąć ze zaworki n75 i n18 są zamienne w VP ( oczywiscie z wykluczeniem ahu,1z,agr) a zamianazaworków pomiędzy vp a pd juz nie koniecznie przyniesie porządny efekt.

Opublikowano

Działają na 100% ale z moich oberwacji niektóre mają zwłokę w działaniu....

Opublikowano

witam co do mojego problemu i wiekszosci forumowiczów tryb awaryjny to są poprostu zapieczone łopatki, po wymianie węzy sprawdzaniu cisnien zamiany zaworków poprostu unikałem wyciagniecia turbiny ale nie omineło mnie to, dopiero po jej wybraniu z auta można zauważyć jak lekka nawet sadza może blokować łopatki oczywiśćie reanimowałem mój n75 przy okazji jest różnica wyczuwalna miedzy n18 a n75 według moich odczuć ale po czyszczeniu łopatek dopiero poczułem prawdziwą moc afn-a :) dzięki jeszcze raz lukaszooo za pomoc oczywiscie kąt wtrysku i dawki paliwa też ustawione

Opublikowano (edytowane)

Witam podłącze się do tematu. Mam taki problem ostatnio wyprzedzałem tira i przy 4200 tyś. obrotów stracił moc. Po zgaszeniu silnika wróciło wszystko do normy. Po podłączeniu do kompa, nie pamiętam dokładnie ale było coś o doładowaniu i zacięcie mechaniczne. po tym było jakiś czas spokoju codziennie wkręcałem silnik tak w zakres 3500 powyżej 4000 parę razy dziennie. Dzisiaj znowu sytuacja się powtórzyła ok 4000 i stracił moc, wyłączenie silnika i wróciło do normy. Jest to 1.9 AJM tiptronic. Dodam że codziennie staram się depnąć tak pow. 4000 żeby się przedmuchało. Proszę o poradę.

Edytowane przez fibol
Opublikowano

Kolego logi są potrzebne ja ci powiem od kiedy usunąłem katalizator ze środka sobie i wielu klubowiczów zapomnialem o problemach z turbo wejdź w gr 11 BS i zobacz skok sztangi i logi zrób dynamiczne

Opublikowano

Kolego logi są potrzebne ja ci powiem od kiedy usunąłem katalizator ze środka sobie i wielu klubowiczów zapomnialem o problemach z turbo wejdź w gr 11 BS i zobacz skok sztangi i logi zrób dynamiczne

Dzięki i tak zrobię. A o katalizatorze też słyszałem muszę go wywalić. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...