Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Utrata mocy, niedziałające turbo


archie20

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu

Podczas jazdy zapala się kontrolka silnika i następuje utrata mocy. Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu wszystko wraca do normy. Po pierwszym takim razie mechanik stwierdził, że to zawór sterowania turbiną. Zawór został wymieniony, a usterka nie ustąpiła. Po podpięciu do komputera wyskakują następujące błędy:

17957 Zawór regulacji ciśnienia doładowania - przerwa/zwarcie do masy

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17996 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17932 Przekaźnik pompy paliwa - przerwa/zwarcie do masy

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Problem nie jest regularny. Czasem dwa tygodnie bez problemów, a czasem po skasowaniu błędów nawet przed upływem godziny problem powraca. Gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe ze przycierają się lub są zabrudzone kierownice w turbosprężarce, dość częsta przypadłość i objawy charakterystyczne. Pozostałe błędy mogą być wynikiem trybu awaryjnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czyszczeniu to niema problemu. ale wyciągnąć to badziewie :facepalm: w silniku avf tragedia ale podołałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam - najgorzej wyciągnąć, samo czyszczenie to już luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te błędy nie są z powodu sprężarki jest usterka elektryczna która powoduje żwarcie gdzieś i dlatego się dziają takie cuda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Dalej jestem w punkcie wyjścia! Już się ucieszyłem, że koledzy pomogli mi zdiagnozować problem. A tu wracam do punktu wyjścia. Wiesz może w takim razie gdzie szukać??? Moja frustracja sięga zenitu. Żaden z mechaników, elektryków itp. itd nie potrafi mi pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie z takimi radami :facepalm: Czyszczenie pomaga jeśli kierownice są zapieczone a tu usterka czysto elektryczna więc turbo na razie zostawcie w spokoju ale dobra... Skoro wymieniłeś już zawór i masz pewność, że jest sprawny to może zajmij się kablami dochodzącymi do niego bo wygląda to na przetarcie kabli lub coś innego z instalacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też od czasu do czasu następuje utrata mocy, ale niestety nie mam żadnego błędu - kierownice były już raz czyszczone, niestety problem powrócił po nie całym roku

przymierzam się do wymiany turbiny na regenerowaną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie ma możliwości przejścia auta w tryb awaryjny bez sypnięcia jakimkolwiek błędem, jakiś ślad musi pozostać w pamięci jednostki sterującej:wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też od czasu do czasu następuje utrata mocy, ale niestety nie mam żadnego błędu - kierownice były już raz czyszczone, niestety problem powrócił po nie całym roku

przymierzam się do wymiany turbiny na regenerowaną

Tu to bym podpial vaga i zlogowal jak sie to dzieje i wyjdzie wtedy, z bledami roznie bywa, (np jak byl sterownik grzebany do mozna smialo powylaczac zeby nie sypalo pewnymi bledami np turbo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy logi dynamiczne pokażą błędy elektryczne? Czy to zupełnie różne "bajki"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie skoro wymieniłeś zawór to pewnie na nowy sprawny więc on już odpada, a skoro dalej wali błędem to znaczy, że coś nie tak z jego sterowaniem więc ja szukałbym po kablach zaraz przy zaworze może są uwalone (przetarte) i pod wpływem drgań wilgotności czy tam czegoś innego dotykaj gdzieś i komp odczytuje jako przerwa zwarcie do masy, być może piny we wtyczce są zaśniedziałe lub po rozginane i nie łączą. Innej możliwości nie widzę osobiście, żaden Vag nie powie Ci wprost tu i tu uwalone wymień/napraw, on działa na zasadzie diagnozy podzespołu/zaworu jest komunikacja - poprawna --> zawór działa, brak komunikacji - niepoprawna --> przerwa/ zwarcie z masą a czym to jest spowodowane to już trzeba samemu dochodzić. Taka moja rada:wink: ewentualnie gdyby nie kable przy zaworze wówczas grubsza sprawa trzeba szukać dalej głębiej, chyba, że zawór jest g warty i trzeba inny ale to najlepiej podmianę zrobić na sprawny (pewny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...