franz1987 Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Witam! Niedawno kupiłem Audi A4 1.8 ADR + gaz 1996 rocznik sedan. Mam mianowicie następujące problemy. Wymienie je w punktach i bardzo proszę o poradę co robić, co wymienić, co sprawdzić i jaki jest poglądowy koszt naprawy. Dodam, że posiadam jakąś instalacje brc 3 generacji coś w połączeniu monowtrysku z sekwencją, lecz zamierzam ją wymienić na sekwencje 4 generacji brc. Autko jeżdzi tylko na benzynie, wogóle nie przełączam go na gaz. Bardzo proszę o poradę bo w niektórych rzeczach jestem nowicjuszem i zrobiłem(wymieniłem) tylko te rzeczy, które wydawały mi się oczywiste. Niedawno wymieniane : zbiorniczek wyrównawczy, płyn chłodniczy, termostat, czujnik temperatury, olej silnikowy z filtrem, filtr powietrza, czyszczona przepustnica i przepływka dodatkowo adaptacja, świece zapłonowe do gazu, odpowietrzanie nagrzewnicy, sonda lambda. Przechodzę do rzeczy: 1. Podczas skrętu w lewo równomierne pukanie - stukanie z prawej strony. Co to może być i jaki koszt wymiany 2. Podczas ruszania z pierwszego biegu przy rozgrzanym silniku lekko dodając gazu i puszczając sprzęgło strasznie trzęsie budą jakby zaraz miało coś się rozpaść. Gdy dodaje więcej gazu na 1 biegu i puszczam sprzęgło problem nie występuje. Raz mi się zdarzyło, że przy 4 biegu, w dłuższej trasie, gdy dodawałem gazu wystąpiło coś w rodzaju lekkiego telepania budą. Bardzo proszę o analizę co to może być za przyczyna. 3. Autko ciężko odpala. Z rana gdy kręce muszę raz/dwa dodać gazu, żeby odpalił. Gdy odpali to obroty ładnie łapią najpierw 1.200/1300, a pózniej spada do 800/ 900 obrotów, czyli wszystko wydaję mi się w normie. Natomiast gdy silnik się rozgrzeje po dłuższej jeżdzie i zostawie go na pół godziny bądz godzine to muszę już bardzo dużo razy dodawać gazu, żeby odpalił. Co mogę z tym fantem zrobić i jaki może być koszt. Błędy silnika: 18010 - power supply terminal 30 : voltage to low p1602 - 35 -10 - - Jak to wyeliminować oraz co może być przyczyną tego błędu? 16518 - Oxygen (lambda) sensor b1 s1: no activity p0134- 35-10 - - - intermittent jak wyżej 00561 - Mixture Adaptation 15-10 - adaptation limit ( add ) not reached - intermittent jak wyżej 4. Auto ciężko się zbiera. Mianowicie, gdy go rozpędzam i wrzucam na każdym biegu to do przedziału 2,500/3000 tysięcy obrotów, zbiera się tak jak by miał z tyłu przyczepioną przyczepę z ładunkiem. Przy większych obrotach trochę lepiej to wygląda. Co robić, co wymieniać? 5. Problem z wlewem paliwa. Cały czas muszę mieć odkręcony korek od baku, bo jak mam zakręcony to robi się ciśnienie, kontrolka paliwa opada mimo że jest dużo paliwa i silnik się dławi. Bardzo proszę o radę co mam z tym zrobić. 6. Problem z licznikiem prędkośći i wskażnikiem paliwa. Mianowicie, prędkościomierz się zawiesza czasami oraz zakłamuje o te 10 kilometrów. Gdy, np. jest wyłączony samochód to licznik pokazuje mi, że jedzie 20 km/h. Również w czasie jazdy mi się zawiesza, wartości nie wskakują równomiernie oraz opadają nierównomiernie. Natomiast ze wskażnikiem paliwa mam tak, że gdy zaleję go do pełna to pokazuje tylko ciut powyżej połowy, gdy jednak spali już pół baku, wtedy wskzówka normalnie pokazuje.Jeżeli chodzi o spalanie paliwa to mieści się w normie, pali tyle ile powienien. Co zrobić z tym bakiem i wskazówkami bo to chyba nie jest normalne. 7. Problem z nagrzewnicą i panelem klimotronika. Problem polega na tym, że, gdy odpowietrzałem układ leciało powietrze letnie tylko na szybę a na inne nawiewy zimne. Przy załączonej cyrkulacji troszke cieplejsze. Niedawno natomiast dmuchawa przestała pracować i nic się nie dzieje.Wogóle nic nie dmucha. Nastawy podstawowe robiłem już ze 3 razy i nic się nie zmieniło w kwestii nawiewu. Wszystkie przewody pod maską są gorące, co by wykluczało zapchanie lub nieszczelność, uszczelka pod głowicą jest w porządku i nigdzie płyn nie ucieka. Sam panel klimatronica czasami mruga i liczby podswietlone są do połowy i cięzko te wartosci odczytac. Moje pytanie jest następujące. Co naprawiać bądz wymieniać? Czy panel klimatronika, który moze blokować, bo jak go rozkręcałem to było widac, że ktoś już coś w nim grzebał, luty i jakieś podzespoły, cz wymieniać silniczki, czy kompletną nagrzewnicę pod deską. W programie diagnostycznym występują te błędy. Program VCDS-lite 1.2 01272 - positioning motor for central flap (V70) 41-10 - blocked or no voltage - intermittent 01273 - fresh air blower (v2) 17-10 - control difference - intermittent Dodam, iż innych błędów nie pokazuje. Bardzo proszę o poświęcenie chwili czasu i pomoc w ustaleniu usterek. Dziękuje i pozdrawiam
hasik1978 Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Ad.1 Kolego możliwe ze przegub pada:) musisz sprawdzić teraz który... raczej zewnętrzny bo częściej one siadają aa koszt to już zelezy jakiej jakości kupisz , bo możesz już za 70 dych kupic, ale lepiej zalozyc jakiej lepszej firmy:)
artas154 Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 3. Sprawdziłbym czujnik temperatury silnika
franz1987 Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Opublikowano 22 Lutego 2014 A czy moje auto posiada koło dwumasowe? nr vin:WAUZZZ8DZTA125808
MATIUS Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 100 % tak dwumas jak by padal to raz drzy pedal sprzegla po jezdzie np trasa lub pilowanie od swiatel do swiatel dwa. Jak gasisz silnik to otworz dzwi i sluchaj dzwiekujesli jakis bedzie wcisnij sprzeglo i jeszcze raz zgas jak bedzie cisza to znaczy ze dwumas halasuje takie charekterystyczne cykniecie. Drgania tez moga byc spowodowane rozwalonym lacznikiem wydechu tak zwana plecionka
ja74687 Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Po pierwsze do sprawdzenia przegub. Po drugie komp. pokazuje że padła ci lambda więc to może być od niej. Po trzecie masz LPG??. Po czwarte to samo co drugie. Po piąte elektrozawór par paliwa (to coś co jest na obudowie filtra powietrza). Po szóste zrób Vagiem test zegarów i zobacz czy wszystko jest sprawne - w sprawie obrotomierza. Wskaźnik pb prawdopodobnie wina było po piąte czyli elektrozawór który uszkodził lub wypiął z szyny pływak, ale też może to być uszkodzenie licznika. Po siódme sprawdź samą dmuchawę czy się nie spaliła, a jeżeli chodzi o panel to mogą gdzieś być zimne lity i nie do końca ma styk, byś musiał podmienić na inny i zobaczyć czy pomoże Po każdej naprawie skasuj błędy i pisz aktualne jakie zostały jeżeli chodzi o sondę to spr. najpierw wiązkę czy nigdzie się nie przedarła. I napisz czy masz LPG. Nie doczytałem o LPG Zakręć LPG na butli wypal je z układu i zobacz czy jakieś problemy znikną Nie wiem jak masz ją podłączoną może jakaś niedojda wbiła się w sondę stąd ten lambda musisz prześledzić wiązkę. Po zakręceniu i wypaleniu LPG powinien zniknąć problem z odpalaniem Jak widać to troszkę będziesz musiał zainwestować ---------- Post dopisany at 22:29 ---------- Poprzedni post napisany at 22:21 ---------- Jeżeli chodzi o syczenie to odłącz (dopóki nie kupisz zaworu) od niego przewód gumowy ten który wychodzi z nadkola wtedy ustanie syczenie, bo może ci to w najlepszym przypadku spalić bezpiecznik a w najgorszym pompę ---------- Post dopisany at 22:31 ---------- Poprzedni post napisany at 22:29 ---------- Jeżeli chodzi o dwumas to tak jak kolega MATIUS napisał napewno jest Objawy uszkodzenia też kolega Ci ładnie opisał
MATIUS Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 wpadaj do łodzi to coś poradimy razem flaszkę się zrobi może do czegoś dojdziemy tylko garażu nie mam
mily Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 To gdzie na tą flaszkę, może się dołączę bo też z Łodzi jestem, nie ważne czy będzie klient Co tu dodać chyba na początku bym przyjrzał się licznikowi, coś za dużo usterek na tym liczniku jest, chyba ktoś cofał co nieco i nie bardzo mu wyszło. Resztę koledzy już napisali.
pastaldo Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Patrzcie ich, powiedział o wódce i ilu samarytan sie zgłosiło żeby pomóc :polew:
Labiel Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 Tworzące się podciśnienie w zbiorniku to padnięty zawór odpowietrzenia par paliwa. Pewnie zaciął się w pozycji otwartej.
Adim91 Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Możesz też rzucić okiem na przekaźnik pompy paliwa
ja74687 Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 a co ma przekaźnik do problemów kolegi ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się