Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przełączanie na gaz - późno


djsinger997

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Audi A4 B5 1.6 1995 z instalacją gazową Stefanelli - sekwencja. Przejechałem na niej 10.000 km (założona 5-6 miesięcy temu), teraz jest troszkę cieplej i na gaz przełącza się po jakimś kilometrze przejechanym, może 1,5.

Lecz jak były mrozy to na gaz przełączał się po 3-4 kilometrach jazdy. Wydaje mi się, że to dość późno? Co sądzicie? Macie podobnie w swoich a4 czy to normalne? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiał bys sie wpiąć komputerem i sprawdzic jaka jest temperatura przełączania na gaz bo cos mi sie wydaje ze wysoka, 3-4km to strasznie dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam brc sequent24. W zime tak samo po 3-4 km gaz sie wlaczal. Moim zdaniem to normalne i zdrowsze dla silnika. Trzeba sie pogodzic ze w zime na starcie troche dluzej na benzynie sie jedzie. Nie powinienes sie tym przejmowac.

Wysłane z mojego onetouch EVO7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez po takich 4 km napewno masz juz temperature płynu 60 stopni , uwazam ze to niepotrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gaz instalacja przełącza się nie po iluś tam kilometrach lecz po osiągnięciu odpowiedniej temp. przełączania a jest to od 30 do 40 stopni. Sprawdź czujnik temp. w reduktorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też przełącza sie po ok. 3 km i musze podjechać do gazowników aby obniżyli temp. przejścia - bo wg. klimatronika przerzuca na gaz po przekroczeniu 55 stopni-, :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

djsinger997 najpierw sprawdz temperature przełączania jaką masz ustawioną a potem dopiero mozesz sobie sprawdzic czujnik na reduktorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź temp. przełączania, jak jest ok to może czujnik temp. w reduktorze szfankuje, przynajmniej u mnie tak było. Po wymiania po ok 1km i przełączone nawet jak zimno jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak koledzy pisali, sprawdź jaką masz temperaturę przełączania i ewentualnie od razu skoryguj:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ustawione na 30 stopni teraz przy temperaturze około 3 stopni rano jak wyjeżdżam z garażu i ide zamknąc brame i jak wracam to auto chodzi na gazie czyli po ok 3-5 minut sie przełącza a w zime trwało to trochę dłużej po przejechaniu jakiegos 1-2 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się kiedyś nad tym zastanawiałem, i jak pojechałem do gazownika to powiedział, że jak za szybko się przełącza na gaz to nie za dobrze bo reduktor dostaje po tyłku i krudsza jest jego żywotność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gaz w Primerze 2.0 131KM. Ogólnie to ustawione jest że ma przełączać przy 24 albo 28 stopniach. Ale jak jest wyłączone ogrzewanie to trwa i trwa, ale wystarczy włączyć ogrzewanie i gaz przełącza się bardzo szybko. Nie wiem czemu tak jest. W każdym razie jeżdżąc do pracy i z powrotem w okresie zimowym i korzystając z gazu zgodnie ze sztuką czyli bez włączania ogrzewania to ja oszczędności nie mam żadnych bo do pracy mam ok 3,5km. Tak więc dla mnie gaz zimą nie ma sensu na krótkich odcinkach oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy jak masz podłączone węże do reduktora tzn jak są wpiete w idące do nagrzewnicy. No 3.5 km to faktycznie żadnej oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem że przełączało się po 3 km w zimie. Pojechałem do gazowników i przestawili mi na niższą temperaturę przełączania na lpg. Teraz przełącza mi się po 1 do 1,5 km. Ustawili mi chyba około 20-30 stopni C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten czujnik ma być w reduktorze? Bo u mnie opaską jakiś czujnik przypięty jest do węża od reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz wszystko okej..ale dzis sprawdziłem moją A4 na vagu. i strasznie dużo błędów:

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki

przekroczona wartość adaptacji - mnożenie - BŁĄD SPORADYCZNY

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki

nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie

16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17978 Moduł sterujący zablokowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17736 Czujnik antystukowy cylindra 4 - zakres kontroli

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17735 Czujnik antystukowy cylindra 3 - zakres kontroli

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...