Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 TDI BKN, ASB < pytanie laika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pytanie do Was drodzy forumowicze

Czy silnik z A4 b7 3.0 TDI BKN, ASB jest warty uwagi ?

Ile to mniej więcej pali w mieście, na trasie

Czy jest coś na co trzeba koniecznie uważać?

Jak z serwisem tego silnika

Ogólnie chcę poznać Wasze zdanie, przemyślenia.

Obecnie mam a4 b5 1.8 125km, czas na zmiany...

Opublikowano

3.0 ASB w stosunku do 2.0tdi to niebo a ziemia :wink: Spalanie w mieście trzeba liczyć 10L, na trasie 7L, choć na zimówkach całkiem niedawno w nocy na trasie 350km przy prędkościach 110-140 udało mi się zejść do spalenia ~21L, czyli 6L/100km. Uważać trzeba na rozrząd czy nie ma objawów zużycia i na wtryski czy nie leją, bo i jedno i drugie to 5-6tys. zł. Na pewno koszty napraw silnika V6 są większe niż 1.9 czy 2.0 tdi, ale za to dużo dużo lepsze osiągi, przy minimalnie większym spalaniu. Jakbym teraz miał kupować nowe autko, to tylko 3.0 tdi :wink:

Opublikowano

Jak kolega wyzej wspomnial bo pozniej koszty napraw zaniedbania to nascie tysiecy zlotych.

Opublikowano

czy silnik ASB był po 2007 roku ?

Opublikowano

silnik ASB występuje od 2006 roku moc 233 km

lepiej dołożyć hajsu i trzymać się przy zakupie silnika ASB zazwyczaj nie sprawia w nim problemów rozrząd a wtryski to dopiero jak ma spory przebieg

w BKN czy ASB wspólną wadą są wyrabiające się cięgna od klapek kolektorów dolotowych ale teraz można już za male pieniądze kupić zestawy naprawcze

Opublikowano

Witam. Przyłącze się do wątku. Mam okazje kupić A4 B7 3.0 TDI 204 KM 2005 160 tys przebiegu potwierdzonego. Zapewne jest to silnik BKN. Więc czego mogę się spodziewać po takim przebiegu oczywiście oprócz wcześniej wspomnianych klapek w kolektorze. Na innych forach audi stanowczo odradzają ten silnik. Jakie jest wasze zdanie na ten temat. Pozdrawiam

Opublikowano
Opublikowano

odradzaja Ci którzy 3.0TDI nie mieli, tylko czytają auto światy albo wypowiedzi "forumowych ekspertów".

ja kupilem 3.0tdi bkn i jestem bardzo zadowolony. fakt ze poprzednik robil w nim wtryski, kompletny rozrzad i sprzeglo, jednak ja odpukać nie wadzilem w niego ani zlotowki nie liczac kosztow eksploatacji :)

jesli dbasz o olej, przede wszystkim o jego stan, nie jeździsz na longlifach po 30tys tylko wymieniasz jak pan przykazał co 10tys to autko będzie służyło :)

przewaznie wszystkie egzemplarze 3.0tdi maja juz ponad 200-250tys wiec kazdego juz jakas wieksza naprawa dotknela, owszem sa takie ponizej 200 ale zdazaja sie bardzo żadko bo wiadomo ze nikt nie kupil 3.0tdi zeby robić nim 15tys rocznie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...