michalm320 Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Tak się właśnie zastanawiam bo mam zamiar kupić coś w końcu w salonie jaki wybór teraz będzie najrozsądniejszy biorąc pod uwagę kosztowne problemy z silnikiem. Chyba będę szukał coś w benzynie bez turbiny czyli raczej coś z technologii japońskiej - nowy model Toyoty Corolla 1,6 130KM , Mazda model 323 lub 6 silnik 2,0 Skyactiv lub Honda Civic 1,8 - 142KM. Jak dla mnie to silnik Mazdy bije na głowę konkurencję. A najbardziej mi się podobało porównanie z Focusem 1.0 EcoBoost... miał być taki czysty i oszczędny a okazało się że dwulitrowy silnik go pokonał w każdej konkurencji. Nigdy ale to nigdy mały silnik nie będzie mało palił. No chyba że w skuterze. Kiedy w końcu społeczeństwo to zrozumie. Mazda górą
verus Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Mnie najbardziej urzeka wyposażenie wnętrza - tapicerka rodem ze szmateksu, trzeszczący kokpit, wszystko tandetny plastik fantastik, ścierające się imitacje drewna i aluminium. Coraz częściej widuje się felgi strukturalne - plastikowe imitacje alufelg. Po prostu tandeta pełną gębą a konsument to łyka zadowolony, że ma takie fajne.
YATES Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Tak się właśnie zastanawiam bo mam zamiar kupić coś w końcu w salonie jaki wybór teraz będzie najrozsądniejszy biorąc pod uwagę kosztowne problemy z silnikiem. Chyba będę szukał coś w benzynie bez turbiny czyli raczej coś z technologii japońskiej - nowy model Toyoty Corolla 1,6 130KM , Mazda model 323 lub 6 silnik 2,0 Skyactiv lub Honda Civic 1,8 - 142KM. Jak dla mnie to silnik Mazdy bije na głowę konkurencję. A najbardziej mi się podobało porównanie z Focusem 1.0 EcoBoost... miał być taki czysty i oszczędny a okazało się że dwulitrowy silnik go pokonał w każdej konkurencji. Nigdy ale to nigdy mały silnik nie będzie mało palił. No chyba że w skuterze. Kiedy w końcu społeczeństwo to zrozumie. Mazda górą Mazda obecnie ma same zalety - ładny wygląd, dobre mocne i oszczędne benzynowe silniki bez turbiny ale ma jedną wadę której się obawiam - korozja.
michalm320 Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Tak się właśnie zastanawiam bo mam zamiar kupić coś w końcu w salonie jaki wybór teraz będzie najrozsądniejszy biorąc pod uwagę kosztowne problemy z silnikiem. Chyba będę szukał coś w benzynie bez turbiny czyli raczej coś z technologii japońskiej - nowy model Toyoty Corolla 1,6 130KM , Mazda model 323 lub 6 silnik 2,0 Skyactiv lub Honda Civic 1,8 - 142KM. Jak dla mnie to silnik Mazdy bije na głowę konkurencję. A najbardziej mi się podobało porównanie z Focusem 1.0 EcoBoost... miał być taki czysty i oszczędny a okazało się że dwulitrowy silnik go pokonał w każdej konkurencji. Nigdy ale to nigdy mały silnik nie będzie mało palił. No chyba że w skuterze. Kiedy w końcu społeczeństwo to zrozumie. Mazda górą Mazda obecnie ma same zalety - ładny wygląd, dobre mocne i oszczędne benzynowe silniki bez turbiny ale ma jedną wadę której się obawiam - korozja. Dobra konserwacja + częste mycie + regularne uzupełnianie odprysków + woskowanie = brak korozji w każdej marce.
janusz_stg Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Tak się właśnie zastanawiam bo mam zamiar kupić coś w końcu w salonie jaki wybór teraz będzie najrozsądniejszy biorąc pod uwagę kosztowne problemy z silnikiem. Chyba będę szukał coś w benzynie bez turbiny czyli raczej coś z technologii japońskiej - nowy model Toyoty Corolla 1,6 130KM , Mazda model 323 lub 6 silnik 2,0 Skyactiv lub Honda Civic 1,8 - 142KM. Jak dla mnie to silnik Mazdy bije na głowę konkurencję. A najbardziej mi się podobało porównanie z Focusem 1.0 EcoBoost... miał być taki czysty i oszczędny a okazało się że dwulitrowy silnik go pokonał w każdej konkurencji. Nigdy ale to nigdy mały silnik nie będzie mało palił. No chyba że w skuterze. Kiedy w końcu społeczeństwo to zrozumie. Mazda górą Mazda obecnie ma same zalety - ładny wygląd, dobre mocne i oszczędne benzynowe silniki bez turbiny ale ma jedną wadę której się obawiam - korozja. Dobra konserwacja + częste mycie + regularne uzupełnianie odprysków + woskowanie = brak korozji w każdej marce. Dobra konserwacja fabryczna + mycie po sezonie zimowym + nie uzupełnione odpryski +brak woskowania :a4fan:B5 1996=brak korozji.I tego należy oczekiwać po aucie a nie proponowanej tandety
marekg Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Po co mi auto , na którym korozja się nie pojawi nawet po 18 latach skro nawet polowy tego nie bede jeździł? Albo nawet gdyby to po co mi ta blacha bez rudej jeśli auto po dwudziestu latach i tak oddam na złom z miliona innych powodów? Sztuka dla sztuki a to oznacza, ze było przeplacone. Dla producenta ważny jest klient kupujący w salonie nowe auto. I ten klient zazwyczaj jest zadowolony z eksploatacji. Po kilku latach sprzedaje samochod i to juz nie jego problem jeśli cos się zacznie sypać. Producent tym bardziej ma w d*pie niezawodność po kilku latach bo juz nikt mu marudzic nie przyjdzie przecież. Wręcz przeciwnie, ludzie przylecą jeszcze po części zamienne. A trend jest tak powszechny, że w zasadzie uciec nie ma gdzie. Wysłane z mojego Trooper_X55
krzysiek21_01_1989 Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 To ciekawe co piszecie, każdy ma jakiś swój pogląd, ja osobiście podzielam ten, że jednak stara technologia do roku 95' często góruje nad obecną, dlatego wczoraj po sprzedaży Audi 80 Avant, na którego złego słowa nie powiem, kupiłem 124 e220 Coupe z automatem z benzyną na pokładzie z Niemiec na full wypasie - poza tempomatem, mimo minimalnych drobnostek z lakierem, zakochałem się w tym aucie, bananowa skóra, jak tylko spojrzałem to wiedziałem, że zamiast dobrej b6 wole tego mercedesa, nie tylko przez sentyment do modelu, ale przede wszystkim przez wzgląd na jakość, począwszy od materiałów, przez komfort, aż do samej sylwetki, która jest muskularna i nigdy się nie zestarzeje. Byłem dzisiaj na przeglądzie u zaprzyjaźnionego mechanika, wszystkie tulejki, końcówki, sworznie mają jeszcze znaczki MB, żadnych luzów, słowem bajka, to nic, że na benzynę, w trasie spala 9l/100km, nie myślę o gazie bo nie warto. Dość już tego wywodu, czas przejść do rzeczy. Świat idzie do przodu i każdy z nas o tym wie. W czasach kiedy samochody całe będą z plastiku, fajnie byłoby mieć chociaż jeden prawdziwy samochód, który poza tym, że będzie stary, będzie sprawny i niezawodny. Każdy ma swoje zdanie w tej sprawie i do każdego należy wybór. Znajoma kupiła Audi a6 Avant C7 S line, piękne auto, ale komfortem stary Mercedes nie ustępuje. Polecam każdemu jednak benzynę, mimo, że pół roku temu gołą benzyną nigdy bym nie jeździł, może za pół roku znów zmienie zdanie...
marekg Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Moim zdaniem takie starsze auto fajna rzecz, jeszcze jak samemu można podłubać to niezłe hobby. Ale w praktyce to się kończy jednym autem w celach hobbystycznych a drugim plastikowym do codziennego użytku:) Nad tym "plastkiem" nie trzeba się trząść, można parkować rozpychajac sobie miejsce bez żalu itd. Jak obiją drzwi to też nie tragedia. Czysto uzytktowe podejście. Wysłane z mojego Trooper_X55
mily Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 A moim zdaniem auta z klasy premium powinny trzymać poziom niezawodności i tak jak kiedyś auta potrafiły przerobić milion kilometrów tak teraz idąc z duchem czasu powinny jeździć co najmniej 2 miliony, czyli dążyć do doskonałości. Jak tak dalej pójdzie to auta będą jechać już tylko na renomie z dawnych czasów, a tak naprawdę nie będzie zbyt dużej różnicy między klasą premium a tą z najniższej półki. Oszczędzać to sobie może Fita, Kia, Hyundai, itp. A teraz się trochę narobiło, bo jak bym miał brać nowy samochód to napewno nie audi. Byłem ostatnio w salonie Hyundaja i i40 jest prefekcyjna. Cena nie jest najniższa na rynku (w okolicach Passata). Więc Hyundai z lat 90 a Hyundai z lat 2010 to jest zupełnie inne auto i w klasach wyższych powinno być podobnie. Citroen C5 też jest interesującą ofertą i to już jest zupełnie inny samochód niż C5 z lat 2000 na plus. Moim zdaniem klasa premium czuje się zbyt pewnie na rynku i to może ich zgubić, a auta kiedyś określane jako szroty zanim wyjechały z salonu (przysłowie, że nie kupuje się aut na F) zmieniły swój wizerunek i obecnie jest spory dylemat, bo z łatwością dogoniły klasę premium. Tak jak kiedyś dbano o szczegóły w klasach wyższych tak teraz role się odwróciły. W Audi nie można już samemu nawet wymienić żarówki, a Skoda wypuszczając Octavię II pomyślała i jest w bardzo prosty sposób wyjmowana lampa, moim zdaniem genialne rozwiązanie.
marekg Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Luksusowe i wyjątkowe auta zrobione tak mówisz dalej są... I tak jak zawsze są poza zasięgiem przeciętnego śmiertelnika. A całe to "premium" to ściema dla tych ubogich co im się wydaje, ze jak zapłacą więcej to będą lepsi... Za kupe kasy wciska się przeciętne auto, w przypadku Audi to juz jest w ogóle porażka żeby pakować vw w inny papierek i wmawiac ludziom, ze płacą za premium. Jeśli cos jest masowo produkowane i dostępne dla każdego obdartusa co wygrał w totka to jakie to premium? A w ostatnich latach dobitnie widać, ze całe to premium to wyciąganie kasy od ludzi i budowanie nieprawdziwego wizerunku. Wysłane z mojego Trooper_X55
aregus Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Luksusowe i wyjątkowe auta zrobione tak mówisz dalej są... I tak jak zawsze są poza zasięgiem przeciętnego śmiertelnika. A całe to "premium" to ściema dla tych ubogich co im się wydaje, ze jak zapłacą więcej to będą lepsi... Za kupe kasy wciska się przeciętne auto, w przypadku Audi to juz jest w ogóle porażka żeby pakować vw w inny papierek i wmawiac ludziom, ze płacą za premium. Jeśli cos jest masowo produkowane i dostępne dla każdego obdartusa co wygrał w totka to jakie to premium? A w ostatnich latach dobitnie widać, ze całe to premium to wyciąganie kasy od ludzi i budowanie nieprawdziwego wizerunku . Kolego jestem tego samego zdania... Klasa premium powinna się nazywać klasą wyższą a Premium to już poza zasięgiem zwykłego zjadacza chleba powinna być... Audi strasznie zawyża ceny względem jakości..90% czasu spędzam w Niemczech, i tutaj ludzie często wybierają inne marki z dużo wyższym wyposażeniem a za mniejsze pieniądze.. Audi kupują ludzie naprawdę bogaci lub głupi..Oczywiście mówimy o nowych autach..Mój znajomy kupił rok temu Opla Insignie na pełnym dostępnym wypasie i zapłacił chyba 17000 euro mniej niż za audi z takim samym wypasem... Według mnie trend będzie wkrótce właśnie taki, że będziemy "kupować samochody które nam się podobają" i nikt nie będzie za bardzo zwracał uwagi na trwałość bo w poszczególnych "bratnich" klasowo modelach, będzie ona porównywalna..
Skyliner89 Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Jeżeli chodzi o wyposażenie. To kiedyś szukałem Volvo S60 i Audi A4 B7 za cenę ok. 30-40 tys zł i co? Większość A4 B7 było ubogo wyposażone. Znalazły się też egzemplarze bez radia i z korbkami z tyłu..., a Volvo? Pełen wypas. Zresztą najnowsze Audi, BMW i Mercedesy są wyjątkowo brzydkie. Teraz te trzy marki z Niemiec jadą na wyrobionej opinii i renomie. BMW ma wypuścić jakiegoś minivana z przednim napędem...
aregus Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 BMW ma wypuścić jakiegoś minivana z przednim napędem.. Powaga? Przecież to nie będzie BMW
marekg Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Puryści dostają spazmow na samą myśl o przednionapedowym BMW a jak firma to wypuści to znajdzie się mnóstwo ludzi którzy to kupią i będą zadowoleni podobnie jak i producent. Otwiera się na nowy target a na tym się zarabia bo o to chodzi w tym biznesie. Wysłane z mojego Trooper_X55
Skyliner89 Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Już jest : ---------- Post dopisany at 20:04 ---------- Poprzedni post napisany at 19:55 ---------- Puryści dostają spazmow na samą myśl o przednionapedowym BMW a jak firma to wypuści to znajdzie się mnóstwo ludzi którzy to kupią i będą zadowoleni podobnie jak i producent. Otwiera się na nowy target a na tym się zarabia bo o to chodzi w tym biznesie.Wysłane z mojego Trooper_X55 Jak wiadomo zawsze chodzi o kasę, ale dla mnie to profanacja marki. Prawdziwe BMW jest z napędem na tył.
aregus Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Auto całkowicie sprzeczne z ideologią marki.. Ale jak wiadomo, jest popyt, jest podaż... Na pewno ten model znajdzie wielu odbiorców, choćby dlatego, że to auto rodzinne. Pewnie będzie szeroka gama silników i każdy znajdzie coś dla siebie...
marekg Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Pytanie tylko czy tzw "ideologia" nie ma prawa ewoluować ? Producent żeby isnieć musi się rozwijać i wdrażać to czego do tej pory nie robił, szukać nowych pomysłów tak samo jak i rynków zbytu itd. Ferrari się zmienia, Porsche wypuściło Panamerę itd. Gdyby każdy okopał się na swojej pozycji i tłukł tylko to co postanowił kilkadziesiąt lat temu to prawdopodobnie już by go nie było na rynku. Ja tam lubię patrzeć jak to się wszystko zmienia i rzeczy 20 lat temu nie do pomyślenia dzisiaj są faktem. Tak jak wspomniane BMW czy Porsche, tak jak to że Fiat zrobił najlepsze diesle (w "cywilnych" segmentach) albo, że Koreańczycy wskoczyli na rynki ze swoimi samochodami o niewiarygodnym stosunku cena/jakość/wyposażenie.
soolek Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 Takie czasy, że Porsche robi SUVa z dieslem, więc w sumie czemu BMW nie może zrobić FWD i Vana. Najważniejsze, żeby dotychczasowe 3,5,7 były jak dotychczas. Chociaż ostatnio dzieje się tak, że to BMW są coraz bardziej komfortowe a np. Mercedesy się coraz lepiej prowadzą. Mam BMW. Uwielbiam BMW ale nie jestem w nim szaleńczo zakochany jak to niektórzy mają (nie tylko z BMW zresztą). Kolejne pewnie też będzie BMW, bo bardzo odpowiada mi tylny napęd. Tor działania firmy jest właściwy, bo BMW to najlepiej sprzedająca się marka premium w ostatnich latach. Oby tylko nie przesadzili i nie zrobili 3er i 5er z FWD to wszystko będzie OK. Takie życie.
swiezak84 Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 przeciez juz teraz coraz wiecej bmw ma xdrive i nikt krzywo jakos nie patrzy... mercedes tez wypuscil a-klase z FWD juz dawno temu i jakos nie bylo tragedii
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się