rollek Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 Witam Mam problem.. wszystko było ok, do momentu gdy nie przegoniłem auta na autostradzie. Przy wjeździe na autostradę i wcześniej silnik pracował ok, po przejechaniu 5km z prędkością blisko 200km/h i zatrzymaniu się na parkingu, zaczęło sie.. Podsyłam link do filmiku na którym słychać cykanie. Podmieniłem wtryski na 1Z i wydawało mi się, że ciszej cykało, jednak było to nadal słychać. Wymieniłem również szklanki na nowe, olej ma przebieg 4k km Valvoline 10W40. Czasami auto lekko faluje na wolnych obrotach - zdarza się to bardzo rzadko i mam wrażenie, że ma to związek z potencjometrem położenia gazu ze względu na to, że gdy lekko się da gazu to obroty natychmiast rosną do ok. 1200, nie można np. utrzymać obrotów na poziomie 1000-1200, po prostu jest taki jakby przeskok. Nie ma wpływu czy auto stoi dłuższy czas, czy jest zimne lub ciepłe, poprostu cały czas jest słyszalne cykanie. Ma ktoś może jakiś pomysł co to może być ?
rollek Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Opublikowano 19 Marca 2014 Przyczyna prawdopodobnie musi być gdzieś indziej bo jak już pisałem, szklanki włożyłem nowe.
vp-tdi Opublikowano 19 Marca 2014 Opublikowano 19 Marca 2014 ale to tragedia odpala na ciepłym ,u mnie na cieplym po zgaszeniu odpala z pol obrotu wału u ciebie tez tak powinno być ,a co do stukania ,to czy wymianie szklanek czekałeś do 30-40min przed odpaleniem auta ? maczałeś w oleju te nowe szklanki ( ja nigdy nie wkladam ich na sucho ,przynajmniej boki smaruje ) wtryski tez tak mogą stukać . ps : te silniki nie lubią pałowania powyzej 200km/h to nie benzyna ,głowice też lubią sobie peknąć jak za dużo przegrzany.
rollek Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Opublikowano 19 Marca 2014 Szklanki fabrycznie byly wilgotne od oleju. Co do odpalania to akumulator ma juz swoje lata swietnosci za soba. Wtryski tak jak juz mowilem podmienialem na zetorowskie i tak jakby troszke ciszej, ale to moze tylko zludzenie
rikardo Opublikowano 19 Marca 2014 Opublikowano 19 Marca 2014 Może też być już wałek rozrządu do wymiany przypuszczalnie nie sprawdzałeś parametrów krzywek. Szklanki montowałeś oryginalne kupione w ASO czy zamienniki za ok 30 zł. Tu też może być problem mimo, że wymieniłeś teoretycznie na nowe.
vp-tdi Opublikowano 19 Marca 2014 Opublikowano 19 Marca 2014 wałek w ahu 1z czy afn jest praktycznie nie zniszczalny ,szklanki obojetnie jakie aby nowe nie roznia sie tak bardzo jakosciowo ,chodzi tylko o to ze krocej na tym pojezdzisz jak na ori ja bardziej myśle bardziej tragicznie ze coś pekło w silniku lub coś sie mocno obluzowało
carlsten Opublikowano 19 Marca 2014 Opublikowano 19 Marca 2014 U mnie występuje identyczne cykanie, ale nazwałbym to bardziej stukaniem. AFN ~285kkm. Od już dłuższego czasu to stuka. Wydaje się jakby od dołu silnika w moim wypadku.
zrywka Opublikowano 19 Marca 2014 Opublikowano 19 Marca 2014 U mnie występuje identyczne cykanie, ale nazwałbym to bardziej stukaniem. AFN ~285kkm. Od już dłuższego czasu to stuka. Wydaje się jakby od dołu silnika w moim wypadku. no to dwumasa ci tak cyka jak slychac od dolu. a czy mniej cyka jak wcisniesz sprzeglo?
e2rd-85 Opublikowano 19 Marca 2014 Opublikowano 19 Marca 2014 Ja stawiam na popychacze . Tylko u ciebie to już mocno dudni Masz link do mojego tematu http://a4-klub.pl/1-9-191/cykanie-afna-285654/
rollek Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Opublikowano 19 Marca 2014 By rozwiac watpliwosci szklanki sa INA. Stare przy wyjeciu byly twarde- wycisnalem olej i wlozylem spowrotem.. roznicy nie bylo. Kupilem nowe i dalej cyka. Zdarzylo sie komus kiedys ze pekl np. tlok lub 'trzymalo' na sworzniu lub panewce i byly takie objawy ? Tydzien przed zaczeciem cykania wymienialem uszczelke pod glowica- z glupoty bo pekl mi srubokret w cylindrze. Glowica wydawala sie bez skaz i po zlozeniu nic sie nie dzialo do momentu gdy nie przegonilem auta- zavirusowalem sterownik i chcialem sprswdzic efekty. ---------- Post dopisany at 21:53 ---------- Poprzedni post napisany at 20:38 ---------- Podsyłam jeszcze jeden filmik
Bartollo Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 A jak masz ustawiony kąt wtrysku ? mi tak stukał na mocno późnym zapłonie. Sprawdź jeszcze cisnienie oleju
vp-tdi Opublikowano 21 Marca 2014 Opublikowano 21 Marca 2014 kat nie ma tu takiego znaczenia do cykania.
carlsten Opublikowano 21 Marca 2014 Opublikowano 21 Marca 2014 no to dwumasa ci tak cyka jak slychac od dolu. a czy mniej cyka jak wcisniesz sprzeglo? Wciśnięcie sprzęgła nie zmienia cykania. Nie wiem czy cyka od dołu, tak mi się wydaje. Ale słuchając 2. filmu kolego "rollek", mogę stwierdzić, że u mnie cyka niemalże identycznie.
rollek Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Opublikowano 23 Marca 2014 Mam wrazenie, ze dzwiek jest coraz bardziej metaliczny 'twardy'.. chyba trzeba miske sciagnac i zobaczyc co tam sie dzieje.
ciahciah Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 zmierz ciśnienie oleju na gorącym silniku przy 2000obr
zrywka Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 no u mnie podobnie od dolu cykalo i sie dwumas okazal
leszek149 Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 DIAGNOZA cykania-wtrysk sterujący. Panowie ten wątek jest o cykaniu--proszę otworzyć mój wątek "sprytny przyżąd......" z maja 2010r. W skrócie: miałem identyczne dźwięki i je usunąłem a w tym celu zastosowałem mój drewniany stetoskop opisany w w/w wątku za pomocą którego wyraźnie usłyszycie te dźwięki porównując odgłosy czteerech wtrysków. Jeden większy jest to tzw wtrysk sterujący i to on tak cyka. Stetoskop to kawałek kijka od domowej szczotki z zamocowanym na końcu kawałkiem sklejki do której przykłada się ucho a drugim końcem kijka do zaworów wtryskowych. Nie wstwiałem filmiku bo nie wiedziałem jak ale mam go w komputerze i mogę wysłać na emailla waszego . Mój maill: [email protected]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się