Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pomocy z śrubą wahacza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzien zacząłem od zgubienia 200 zl potem chcialem zmienic springi i o to co mnie za przeszkody spotkaly moge tak jechac do pracy 3 km czy nie bardzo ona jest tak zapieczona ze nie ma zmiluj

20140328_195138.jpg

Opublikowano

a nie wraca w swoje położenie

---------- Post dopisany at 20:35 ---------- Poprzedni post napisany at 20:35 ----------

zalej WD-40 i rano ruszy się

Opublikowano

gdzieś czytałem info, że ponoć mieszanka acetonu z olejem do automatów ATF w proporcjach 50:50 miażdży wszelkie odrdzewiacze/penetratory itp. heh

ja u siebie walczyłem palnikiem...ale zawiecha jeszcze ori, nie ruszana była, więc po takim czasie nie dziwne...po wymianie najlepiej nowa śruba + dobry smar do łożysk czy tam przegubów czy jakiś inny

Opublikowano

Koledzy ale czy ja moge tak jutro do pracy przejechac ? nie rozpadnie sie ?

---------- Post dopisany at 21:09 ---------- Poprzedni post napisany at 20:56 ----------

a palnikiem to szlak trafi górne wahacze a tego nie chce bo mam wszystko jeszcze org

Opublikowano
Koledzy ale czy ja moge tak jutro do pracy przejechac ? nie rozpadnie sie ?

---------- Post dopisany at 21:09 ---------- Poprzedni post napisany at 20:56 ----------

a palnikiem to szlak trafi górne wahacze a tego nie chce bo mam wszystko jeszcze org

Nikt Ci nie doradzi żebys jechał ale jak będziesz jechał w miarę wolno...

Opublikowano

dzieki nom pomalutku przejade do pracy bo nie mam wyjscia skoro tak zapieczone to nie powinno odleciec ;/

---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 21:21 ----------

A jakieś rady jak się z tym uporać :( bez uszkodzenia wahaczy

Opublikowano

u mnie skończyło sie na wyciąganiu zwrotnic i rozwiercaniu jednej zwrotnicy

Opublikowano

dużo zabawy demontaz zwrotnicy ?

Opublikowano

Demontaż zwrotnicy i rozwiercanie na wiertarce, najlepiej stołowej bo ręczną to raczej nie uda się bez uszkodzenie aluminiowego korpusu.

W ciul roboty, sam to przeszedłem. Na drugą stronę dorobiłem sobie wyciskacz do śrub, coś w ten deseń : ŚCIĄGACZ ŚRUBY CENTRALNEJ AUDI (4083337680) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Poszło bez problemów, ale wcześniej przez parę dni polewałem WD-40, wiec nie wiem czy ściągacz taki skuteczny czy też penetrator troche pomógł.

Jeśli masz dostęp do tokarki i frezarki + hartowni to mogę podesłać rysunek.

Opublikowano

U mnie miało być właśnie tak robione, ale ostatecznie śrubę urwali a wyciągnęli ją przez nakrętkę.

Opublikowano
a palnikiem to szlak trafi górne wahacze a tego nie chce bo mam wszystko jeszcze org

ja u siebie nic nie uszkodziłem, ani gumek ani nic innego, trzeba wiedzieć jak robić, żeby było dobrze i robić z głową, to nic nie ma prawa się stać

10-15 minut roboty z palnikiem i śruba moja, a nie rozbieranie zwrotnic itp. historie ;p

Opublikowano

Palnikiem potopisz gumki i nic z tego nie bedzie

Opublikowano
Palnikiem potopisz gumki i nic z tego nie bedzie

u mnie nic się nie potopiło, więc skąd taka pewność ? gumki osłoniłem kawałkiem blachy, a kumpel lał jeszcze na to wodę i gumki do dziś są jak nowe

Opublikowano

a to chyba ze tak to zwracam honor ;)

Opublikowano

glowke trza bylo boschem obciac i normalnie wybijasz reszte i odjazd

Opublikowano

co ci marek da obciecie główki jak zapieczone jest w samym środku.Nawet jak obetniesz łeb śruby i będziesz próbował za pomocą podkładek i nakrętki na zasadzie wyciskania to prędzej ukręcisz gwint niż to ruszy mówimy o śrubie która przez 300 tyś nie była ruszana

---------- Post dopisany at 09:26 ---------- Poprzedni post napisany at 09:21 ----------

zrobie sobie taki przyrząd jak kolega wrzucił

Opublikowano

młotek i jazda ja wybijalem i u siebie i u ojca w passacie i działa czas pracy około 20min. nowa śruba 10.9 na towocie (u mnie szary) i działa i jezdzi nic nie pogniesz mlotkiem tak jak widzialem niektóre opinie .

Opublikowano

Z tym "praniem" młotkiem to jest taki problem że nie da się uderzyć wzdłuż osi śruby, przeszkadza to wygięcie zwrotnicy. Zresztą lepiej całość wyciągać na zewnątrz bo nie wydaje mi się żeby takie nap....ie młotkiem przez 20 min było zdrowe dla pozostałych elementów zawiechy.

Wyciągniętą zwrotnicę to już lepiej wrzucić na prasę niż napierać młotkiem. A taka praska jak z linku robi swoje bez demontażu całości

czyli oszczędzamy masę czasu. Śruby kolumn zrobiłem z St5, fi 16 więc powinny wytrzymać co najmniej 20 ton czyli jak na dość sporej prasie tradycyjnej.

Opublikowano

jak sie nie da skręcasz koła na max w prawo i walisz centralnie tylko przez nakrętkę jak pisałem wyżej jeżeli śruba od nowości nie była ruszana to walenie młotkiem nie pomoże a z reguły wszystkie auta które wpadaja do nas z niemiec są na oryginalnym zawieszeniu. Nic do robie taki ściagacz.

Jeszcze sie zastanawiam czy klucz udarowy ruszył by tak zapieczoną śrubę :whistling:

Opublikowano

A guzik że centralnie. Jak skręcisz koła to masz więcej miejsca na machniecie młotkiem ale nie będziesz centralnie uderzał wzdłuż osi śruby. Przyjrzyj się dokładnie, weź kawałek pręta i zobacz czy dasz radę "przedłużyć" osiowo śrubę. U mnie było po skosie, więc nie możne być centralnie :wink:. Chyba że obetniesz łeb śruby i zaczniesz wybijać w drugą stronę to tak :decayed:, ale cała nie wyjdzie, co jakiś czas trzeba ją obcinać. Próbowałem też ruszyć kluczem pneumatycznym udarowym i nic, zwykłym po przedłożeniu ramiona rurką dało wynik w postaci urwania łba. Jak pisałem, skończyło się rozbieraniem całości i wierceniem a z drugiej praska i bez problemów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...