dazwid Opublikowano 7 Lipca 2015 Opublikowano 7 Lipca 2015 Przeszukałem internet i wiem co jest wadą w tych silnikach że chleją olej. Zalałem litr oleju, komputer pokazuje max, zobaczymy po ilu tysiącach znowu będzie płakał, że mu mało. Jak mi będzie spalał cały olej w przedziale 10-12k km to wtedy mam z bani jeżdżenie na wymiany, bo po co jak i tak będzie cały czas lany świeży. Mojemu kumplowi tak olej palila Toyota Avensis z silnikiem też 1.8.
maseratis Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 Cienki009 ten gest handlowy od Audi to juz po gwarancji miales? Ja mam 1.8TFSI 2011r. 160HP CDHB i tez mi bierze jakies dobre 0.7L na 1000km. Wiem, ze tloki to najwiekszy udzial w naszym wysokim spalaniu oleju. Napisz cos wiecej jak przebiegla akcja wymiany tego co trzeba.
nimok Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 Moja B8 łyka jakies 0,2 na 1000km wiec chyba nie mam sie czym martwić )
dazwid Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Dolałem litr prawie 7tyś kilometrów temu, i na komputerze dopiero zmalał stan o jak gdyby jedną kreseczkę więc jest bardzo dobrze moim zdaniem. Nie wiem jaka to jest ilość ale przypuszczam, że ok 0,2-0,3 litra?
granitex Opublikowano 3 Stycznia 2016 Opublikowano 3 Stycznia 2016 witam, jak poznac silnik CABB, czy ten silnik ma tez 160 km, sam przymierzam sie do silnika 1.8 tfsi, pytanie czy ktos robil wymiane tlokow i pierscieni, tzn przerobienie tych rowkow, tutaj jest artykul http://m.interia.pl/magazynauto/news,nId,1864800 i firma co sie tym zajmuje: http://krasnobrodzka-racing.com dzwonilem do nich i koszt to 2000 zł, trzeba zdementowac co trzeba i dowiezc im, potem zlozyc przerobione, mowia ze co dzien robia 1 silnik tfsi z ta wada, i ze jest to 100% skuteczna metoda na problemy olejowe tych silnikow, trzeba by liczyc jeszcze koszt demontazu i zlozenia, mysle ze max w 4000 zł by sie zamknelo, czyli nie tak tragicznie wydaje mi sie, tym bardziej ze samo b8 tez malo nie kosztuje, sam mysle o kupnie i zrobieniu takiego zabiegu, plus do tego wymiana rozrzadu, czy ktos robil na forum to z ta firma lub jakims innym zakladem?
rafaell888 Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 Witam. Odświeżę trochę temat z racji tego że mam ten sam problem co poprzednicy tematu. W styczniu zakupiłem A4 B8 2011r z silnikiem 1,8tfsi CDHA (seria 120KM, zrobiony program w niemczech w aso najprawdopodobniej na 160). Zakupiłem go z przebiegiem 120tyś km (sprawdzane w ASO) Po zakupie i wymianie oleju zrobiłem nim jakieś niecałe 2 tyś km przy czym od wymiany dolałem już w granicach 2 litrów oleju. Silnik jest suchy, na zimnym mocno kopci, a na ciepłym delikatnie ale olej pali na pewno ponieważ mam cały zderzak i klapę usmoloną olejem . Olej wlany castrol edge 5w30. I teraz pytanie do Was chciałbym przerobić te pierścienie zgarniające. Czy ktoś z Was zna lub poleca jakiś warsztat w południowej Polsce (woj Śląskie i okolica) który by się tego podjął i zrobił to jak należy?? (pytałem Daneckiego ale powiedział że się tym nie zajmuje ) Dodam że autem chcę pojeździć kilka ładnych lat więc myślę że opłaca się to robić. Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.
maq77 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Witam. Odświeżę trochę temat z racji tego że mam ten sam problem co poprzednicy tematu. W styczniu zakupiłem A4 B8 2011r z silnikiem 1,8tfsi CDHA (seria 120KM, zrobiony program w niemczech w aso najprawdopodobniej na 160). Zakupiłem go z przebiegiem 120tyś km (sprawdzane w ASO) Po zakupie i wymianie oleju zrobiłem nim jakieś niecałe 2 tyś km przy czym od wymiany dolałem już w granicach 2 litrów oleju. Silnik jest suchy, na zimnym mocno kopci, a na ciepłym delikatnie ale olej pali na pewno ponieważ mam cały zderzak i klapę usmoloną olejem . Olej wlany castrol edge 5w30. I teraz pytanie do Was chciałbym przerobić te pierścienie zgarniające. Czy ktoś z Was zna lub poleca jakiś warsztat w południowej Polsce (woj Śląskie i okolica) który by się tego podjął i zrobił to jak należy?? (pytałem Daneckiego ale powiedział że się tym nie zajmuje ) Dodam że autem chcę pojeździć kilka ładnych lat więc myślę że opłaca się to robić. Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi. Polecam poczytać tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/281311-panika-olejowa-bierze-olej-20-tfsi/page-30 ten sam problem tylko z silnikiem 2.0 TFSI. Ja właśnie dzisiaj odebrałem auto z przeróbki pierścieni.
Joel52 Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Witam, jak w temacie po wymianie pierścionków i naprawie tłoków (1.8 tfsi 120koni) auto cały czas bierze olej na tym samym poziomie jak przed remontem (1 lir/ 700km) dodam, że turbo sprawdzane oraz wymieniona odma - dziwny objaw ponieważ na 2 cylindrze cały czas jest czarna świeca (już po 700km), pozostałe są normalne - Mechanik twierdzi,że zrobił remont poprawnie. Jakieś sugestie? Dodam, że akurat byłem przy składaniu silnika także mam pewność, że był naprawiany. Dodatkowym objawem jest "plucie olejem" z rury wydechowej
griga-st Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Malo informacji. Np.skąd części? Doświadczenie zakładu w takich naprawach? Przez sześć lat brania i zapieczonych pierścieniach mogło uszkodzić blok. Ogromne zużycie przed. Wróżenie na odległość...
Joel52 Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Malo informacji. Np.skąd części? Doświadczenie zakładu w takich naprawach? Przez sześć lat brania i zapieczonych pierścieniach mogło uszkodzić blok. Ogromne zużycie przed. Wróżenie na odległość... pierścienie mahle, zakład z polecenia od znajomego - w tym samym czasie mechanik składał 3 takie same problemy (nadmierne zużycie oleju - podobno takich aut zrobił parenaście)
zabiello Opublikowano 22 Września 2016 Opublikowano 22 Września 2016 Albo masz porysowaną gładź w cylindrze albo masz źle zrobione tłoki, ja u siebie też mam założone pierścienie mahle i od 1,5 roku nie mam najmniejszego problemu z olejem.
jestemmaniek Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Mam dokładnie ten sam problemu, bierze mi +- 1,5 l na 1000 km. Co mam robić ? 1. Warto przerabiać tłoki + wymienić pierścienie za ponad 3 tyś zł ?. Znalazł ktoś już skuteczne rozwiązanie tego problemu. 2. Czy jeżdżenie z tą awarią z regularnym dolewaniem oleju nie zniszczy mi silnika doszczętnie ?.
chrisx Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 hm silnika może i nie niszczy ale katalizator na pewno dostanie w d*pę..... mnie na razie mieści się w normie jaką dało audi wcina mi 1 litr oleju na 1600-2000 km jak się zdenerwuje bardziej to albo sprzedam i kupię diesla albo zrobię tłoki...
Joel52 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Problem rozwiązany, okazało się ze rowki pod pierścienie były źle przerobione-zostały wymienione 4 tłoki na nowe - problem zdiagnozowali i usunęli na Krasnobrockiej Racing - polecam
maniekkg Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 (edytowane) Witam wszystkich, jestem po remoncie silnika u kolegi z forum kixi4, aktualnie zrobiłem 2000 km i zero ubytku oleju, bardzo polecam jego usługi. Co tu dużo mówić naprawdę zna się na rzeczy, wie, co robi i jest w tym naprawdę dobry. Wszystko wytłumaczone i doradzone prosto i wyraźnie, termin naprawy, jaki ustalony taki dotrzymany. Podczas trwania naprawy na bieżąco byłem informowany, jak się sprawa ma, jestem naprawdę mega zadowolony z usług kolegi kixi4 polecam go w 100%. Jedyne czego żałuje to to, że tak późno się na to zdecydowałem, tym bardziej że robie sporo kilometrów, bo pracuje w DE i często zjeżdżam do PL. A więcej a praktycznie wszystko, na ten temat do poczytania w dziale 2.0 TFSI bo to praktycznie ten sam motor Edytowane 30 Grudnia 2016 przez maniekkg
pakito25 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 kurczę ja już jeżdżę 2 lata i nie bierze oleju jestem bardzo zadowolony.
AdamQ5 Opublikowano 4 Marca 2017 Opublikowano 4 Marca 2017 Witam mam Q 5 jestem po wymianie pierścieni przed wymiana 300 km 1l oleju !!! teraz zrobione na razie 800 km i żadnego ubytku pierścienie 3 generacji rowki w tłokach powiększone łańcuszek wymieniony koszt 4 tyś (części i robocizna). Pozdrawiam w razie pytań priv 1
lukejag Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 (edytowane) Witajcie, zakupiłem swoje B8 na początku roku. Auto żłopało 1,5 do 2 L oleju silnikowego (5W30 Motul) na 1000 km. Miałem spory dyskomfort związany ze świadomością jak gromadzący się nagar w perspektywie czasu może zaszkodzić odmie, turbinie, katalizatorowi etc. itd. Skuszony opiniami na forum o koledze Kixi4 zwróciłem się do niego z zapytaniem o cenę remontu pod tym kątem. Wyjaśnił krok po kroku co i jak. Zdecydowałem się. Przejechałem 300 km w jedną stronę.Całość prac została przeprowadzona w 4 dni! Dostałem listę przeprowadzonych prac oraz części wymienionych przez Michała z jego podpisem oraz pieczątką firmy. Dotychczas przejechałem nieco ponad 700 km i oleju nie ubywa w ogóle. Jestem bardzo zadowolony z pracy Michała oraz jego podejścia do mnie jako klienta. Gorąco polecam! Nie zarzynam auta ale też nie oszczędzam. Naturalnie jak tylko przejadę kilka kolejnych tysięcy km zdam Wam relację. W międzyczasie planuję chip'a więc przy okazji sprawdzę jak to się będzie sprawować jako całość. Edytowane 8 Marca 2017 przez lukejag
chrisx Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 Możesz napisać jaki koszt całej imprezy?
lukejag Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 Możesz napisać jaki koszt całej imprezy?Masz na prv
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się