Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 1.8 TFSI bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Remont silnika. 

Opublikowano

Witam wszystkich.

Przerabiam ostatnio problem brania oleju u siebie w samochodzie mam 1.8 tfsi z 2011 r. o oznaczeniu CDHB, rozmawiałem z kilkoma warsztatami i każdy mówił co innego jedni wymiana tłoków inni przetaczanie wspólne było tylko to że trzeba zrobić remont silnika.

Moje zużycie oleju to ok 1litra na 1200-1600km czyli w normie Audi się mieszczę :).

Ale wracając do sedna dowiedziałem się żeby wyeliminować całkowicie branie oleju w moim samochodzie trzeba robić remont silnika który wyniesie ku mojemu zdziwieniu ponad 12 tyś. zł.,( w tym nowe tłoki, tuleje, rozrząd, płyny, oleje, głowica)

Okazuje się że te silniki maja przypadłość że tuleje silnika robią się po jakimś czasie jajowate i remont nie ma sensu bez wymiany tulei w silniku.

Każda z napraw typu wymiana tłoków na poprawione, czy też przetaczanie rowka pierścienia olejowego i wymianę nie ma sensu bo z biegiem czasu samochód znowu zacznie brać olej.

Więc moje pytanie jak się do tego odnosicie ?? Czy ktoś słyszał coś o takim problemie?

Czy po prostu ktoś chce skroić grubą kasę za remont?

 

Opublikowano
55 minut temu, chrisx napisał:

tuleje silnika robią się po jakimś czasie jajowate

Pierwszy słyszę,może gdyby ktoś bez płynu chłodzącego jeździł to jajka wyszły by. Poczytaj tematy i opinie osób które miały robione remonty tych silników,prawie każdy przypadek to pierścienie.

Opublikowano (edytowane)

Witajcie,

Zakupiłem swoje A4 B8 na koniec września 2019. Auto jak marzenie. Jednak po tygodniu czar prysł jak wyskoczył pierwszy komunikat w MMI o dolewce oleju. Auto żłopało około 3L oleju silnikowego  na 1000 km. Miałem spory dyskomfort związany ze świadomością czy mój silnik jeszcze dycha czy już jest trup. Oczywiście próba kontaktu ze sprzedającym niczego sensownego do sprawy nie wnosiła. Zatem zdecydowałem, że spotkamy się w sądzie. 
Skuszony opiniami na forum o koledze Kixi4 zwróciłem się do niego z zapytaniem o cenę remontu pod tym kątem. Wyjaśnił krok po kroku co i jak. Zdecydowałem się. Przejechałem 220 km w jedną stronę. Dziś wiem, że było warto.
Całość prac została przeprowadzona w 4 dni! Kixi4 naprawdę wie co robi.
Dostałem listę przeprowadzonych prac oraz części wymienionych przez Michała z jego podpisem oraz pieczątką firmy oraz parę rzeczy na pamiątkę (tłoki) po tym feralnym zdarzeniu.
Dotychczas przejechałem nieco ponad 1200 km i oleju nie ubywa w ogóle.
Jestem bardzo zadowolony z pracy Michała oraz jego podejścia do mnie jako klienta. Wszyscy pseudomechanicy powinni się od niego uczyć jak postępuje się z klientem. Michał jeszcze raz dzięki!!!!! 

Gorąco polecam!

Nie zarzynam auta, ale lubię też depnąć (oczywiście zgodnie ze wskazówkami Kixi4).Naturalnie jak tylko przejadę kilka kolejnych tysięcy km zdam Wam relację. 

Edytowane przez wazzz-up
  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Panowie, i Panie też jeśli czytają :) tak jak obiecałem dla zainteresowanych tematem relacja z kolejnych przejechanych km. Obecnie na liczniku mam już ponad 2500 tyś. km od momentu naprawy samochodu w warsztacie u kolegi Kixi4. I co....... Jest za***iście, gęba mi się cieszy za każdym razem jak przełączam MMI i widzę ze poziom oleju nie drgnął nawet o jedną kreskę. A muszę powiedzieć, że ostatnio pojeździłem trochę bardziej agresywnie bo zapoznałem się już moim A4 na dobre :):):) Niedługo wymiana oleju zgodnie z zaleceniami i pozostaje mi tylko czerpać przyjemność z jazdy. 

Wszystkim niezdecydowanym polecam usługi kolegi Kixi4 i do zobaczenia na trasie :)

Pozdro. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Witam.

Posiadam A4 B8 1.8TFSI 160KM CDHB. Przebieg 154000tk Spalanie oleju w silniku było 0.5 l/1000km. Niby norma w/g ASO. Przeprowadziłem remont silnika. Po remoncie przejechałem już ponad 1000km i na MMI poziom oleju nie drgną. Wymieniłem  ( tłoki z pierścieniami 40251600 , rozrząd kpl,świece, kpl filtrów olej, zestaw uszczelek silnika, okular podpora wałków rozrządu z sitkiem, zawór olejowy faz rozrządu, pompa wody z paskiem, płyn chłodzący, separator oleju, pasek napinacz i rolka osprzęty, i tp.)Części koszt 4500zł. Robocizna 0 zrobiłem sam w garażu. Zdjęcie po remoncie silnika. Zajęło mi to ok 2 tyg. Robiłem auto po pracy ok 3godz dziennie.

IMG_20200201_110452770.jpg

Edytowane przez adamc77
Opublikowano

Robiłem remont, sprowadziłem samochód z Niemiec co miał mieć „uszkodzoną cewkę”.

Zrobiłem kompletny remont silnika. Koszt ok. 9 tysięcy wraz z częściami eksploatacyjnymi.

Było warto - na 10kkm bierze 0,4-0,5 oleju.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Cześć,

Właśnie jestem świeżo po usunięciu problemu olejowego w silniku 1.8 tsi (160 kM silnik CDAA) w vw passacie. Mój silnik poddał się po 103 tyś km. Zużycie oleju było na poziomie 4l/1000 km. W silniku zostały założone najnowsze tłoki firmy kolbenschmidt, zregenerowana i oczyszczona z nagarów głowica silnika, wymienione wszystkie uszczelniacze, uszczelki i paski. Oprócz tego wymieniony został separator oleju (odma) oraz sprzęgło. Nie robiłem rozrządu gdyż był wymieniany w zeszłym roku, mechanik tylko zweryfikował jego stan. Obecnie silnik jest na dotarciu i po przejechaniu 400 km poziom oleju nie spada. Koszt całej operacji wyniósł 8 tyś zł. Czas wykonywania naprawy 2,5 tygodnia. Jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem.

Zrobiłem już 7 tyś km po wykonaniu remontu i wszystko jest ok. Jak na razie oleju nie pobiera. Po 5 tyś km od naprawy wymieniłem olej i przez ten dystans poziom oleju na bagnecie nie zmienił się. Jestem bardzo zadowolony.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Zdecyduj się czy silnik jest na dotarciu czy zrobiłeś 7tys od remontu, bo jedno drugiemu zaprzecza.

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

Zdecyduj się czy silnik jest na dotarciu czy zrobiłeś 7tys od remontu, bo jedno drugiemu zaprzecza.

Wszystko się zgadza. Czytaj że zrozumieniem. 

Opublikowano

Czy dymienie na biało (chyba na biało - w lusterku przynajmniej mi się tak zdaje) po dłuższym hamowaniu silnikiem to normalny objaw przy dość dużym poborze oleju? 

Opublikowano
6 godzin temu, virus191 napisał:

Czy dymienie na biało (chyba na biało - w lusterku przynajmniej mi się tak zdaje) po dłuższym hamowaniu silnikiem to normalny objaw przy dość dużym poborze oleju? 

U mnie nie było takiego zjawiska.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 11.05.2020 o 09:37, virus191 napisał:

Czy dymienie na biało (chyba na biało - w lusterku przynajmniej mi się tak zdaje) po dłuższym hamowaniu silnikiem to normalny objaw przy dość dużym poborze oleju? 

Przy dużym spalaniu oleju będzie dymić. Najprawdopodobniej jest to kolor biało niebieski czego nie jesteś w stanie wychwycić  kierując autem. Ile spala oleju na 1000km?

Edytowane przez adamc77
Opublikowano

Dopiero mam auto od niedawna. Ale początkowo był longlife jeszcze zza niemieckiej granicy nie zmieniany od 25kkm i dolałem 1L ledwo na 300km :(

Poszła nowa odma z Aso, Ravenol 5w30 i póki co 200km przejechane i dopiero jedna przedziałka z MMI uciekła. Dymienie przy krótszych hamowaniach silnikiem znacznie osłabło. W mieście praktycznie zanikło. Ale jak wracam z działki - prawie cały czas górki to jeszcze potrafię zostawić zasłonę dymną. 
Ale nastawiam się na remont tak czy siak. 

Opublikowano

Czytam ten temat i nie wierzę że takie ilości oleju potrafią wziąć te silniki.

Czyżby porządne silniki benzynowe z mniejszych pojemności skończyły się na 1,8T?

Opublikowano

UE i Greenpeace...

Opublikowano

Na jakich tłokach należy przeprowadzić remont aby było to zrobione dobrze? Czy dla sworznia 21mm są tłoki z pierścieniem ząbkowanym? Czy trzeba jednak nowe korbowody 23mm i odpowiednie do nich tłoki?

Opublikowano

Jeśli masz auto z kodem silnika CDHB to najprawdopodobniej potrzebujesz tłok na sworzeń 21mm. Tłok 40251600 Kolbenschmidt - ma poprawione grubość  pierścieni na (1,2; 1,5; 2,0 mm). Jeśli zastosuje się te tłoki nie trzeba wymieniać korbowodów (oczywiście jeśli trzymają wszystkie wymiary nominalne ).

Opublikowano

Następne wyremontowane AUDI A4 B8 1.8 TFSI. W tym przypadku oprócz wady olejowej przez interwał olejowy LONGLIFE zatkało się  a następnie   uszkodziło sitko w tzw. okularze wałków rozrządu. Metalowe opiłki z sitka wraz a olejem przedostały się do fazatora zmiennych faz rozrządu uszkadzając go. Opiłki krążące w systemie olejowym przedostały się do panewek wału korbowego jak również  do głowicy gdzie zatkały kanał smarujący obsadzenie wałków rozrządu i doszło do zatarcia wałków. Te siniki źle znoszą długie interwały olejowe. Zdjęcie zatartej głowicy i silnika po remoncie.

IMG_20200501_155318166.jpg

IMG_20200504_092420765_HDR.jpg

IMG_20200612_181240196.jpg

Opublikowano
W dniu 7.07.2020 o 21:32, adamc77 napisał:

uszkodziło sitko w tzw. okularze wałków rozrządu

Pany a czy to sitko w obudowie wałków rozrządu można wywalic przy okazji zmiany rozrządu beda jakies skutki uboczne?

Troche sie boje że sie może rozleciec i narobić bigosu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...