Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN Przypadkowe zdławienie silnika .


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam .

Ostatnio znowu zdarzyło mi się że stojąc na parkingu zapomniałem że mam wbitą jedynkę i puściłem szybko sprzęgło . Efekt wiadomy szarpnięcie i zdławieni(zgaszenie) silnika .

Zdarza mi się to tak koło 2 razy do roku :decayed: Chyba wam też to się zdarza ? wiadomo stres , pośpiech .... roztargnienie

Koło dwumasowe na pewno nie lubi takich akcji, ale czy mogło uszkodzić to pasek rozrządu ? Autko (AFN B5 AVANT) pali i pracuje normalnie, pytam tak teoretycznie :eusathink:

Tak na mój rozum to na pasku przeciążenie jest wtedy takie same jak i przy wyłączaniu zapłonu i nie powinno nic się stać. W przeciwnym razie po każdym takim zapomnieniu się trzeba by było pasek rozrządu wymieniać

Opublikowano

jak jezdze juz ponad 8 lat nigdy mi sie takie cos nie przytrafiło .

samochód gasi sie kluczykiem tylko.

Opublikowano
samochód gasi sie kluczykiem tylko.

:grin: Poważnie ? dzięki za info :facepalm::wink:

Przecież go nie gasiłem . Zapomniałem się w pośpiechu(roztargnienie) że auto jest na biegu i puściłem szybko sprzęgło .

jak jezdze juz ponad 8 lat nigdy mi sie takie cos nie przytrafiło .

No widzisz . A ja jeżdżę 11 lat i nieraz zdarzy mi się coś takiego

Opublikowano

Jak masz pasek na umarciu to uważaj bo przeskoczy i zrobi ci duży bałagan w silniku,nie śmigaj zamyślony:)

Opublikowano

Pasek mam dość świeży 2 lata i 30tyś. km przebiegu .

Nie mówie że mi się to notoryczne zdarza . Ale nieraz, raz albo dwa razy w roku się zdarzy się w roztargnieniu :wink:.

Mi się wydaje że nie działają tam wtedy na pasek rozrządu jakieś dużo większe siły niż przy włączaniu i wyłączaniu silnika .

Opublikowano

Zdarza się zdarza, tylko wstyd się przyznać :)

Opublikowano
Zdarza się zdarza, tylko wstyd się przyznać :)

Dobrze prawi kolega

ale czy mogło uszkodzić to pasek rozrządu ? Autko (AFN B5 AVANT) pali i pracuje normalnie, pytam tak teoretycznie

Tak na mój rozum to na pasku przeciążenie jest wtedy takie same jak i przy wyłączaniu zapłonu i nie powinno nic się stać. W przeciwnym razie po każdym takim zapomnieniu się trzeba by było pasek rozrządu wymieniać dla pewności:wink:

Opublikowano

Może i tak jak mówisz,ale przeguby dostają strzała,sprzęgło dobrze myślę?

Opublikowano

Jak pasek w miare świeży to lajt :) przy starszym (czytaj luźnym,sparciałym itp itd ) moze się zerwać przeskoczyć bo chcąc nie chcąc jak gasisz kluczykiem odcinasz paliwo lecz silnik nie przenosi momentu obrotowego za pomocą skrzyni na koła a jak go zdławisz nastepuje nagłe zatrzymanie silnika ponieważ musi pociągnąć ponad 1300kg masy auta którego nie jest w stanie ogarnąć,tłoki mają swoją siłe bezwładności i one by chciały chodzić cały czas a wałek krzywkowy i pompa juz stoi :P mam nadzieje ze zrozumialeś co chce Ci przekazać :D i ze nie namieszałem za dużo :D

Opublikowano

Też czasem zdarza mi sie tak go zgasić. Myślę, że nic się nie powinno od razu złego stać, ale na pewno nie wychodzi to na dobre dla dwumasu. Czasem aż serce zaboli po takiej akcji...

Opublikowano

Dzięki za pomoc Panowie :hi:

Jak pasek w miare świeży to lajt :) przy starszym (czytaj luźnym,sparciałym itp itd ) moze się zerwać przeskoczyć bo chcąc nie chcąc jak gasisz kluczykiem odcinasz paliwo lecz silnik nie przenosi momentu obrotowego za pomocą skrzyni na koła a jak go zdławisz nastepuje nagłe zatrzymanie silnika ponieważ musi pociągnąć ponad 1300kg masy auta którego nie jest w stanie ogarnąć,tłoki mają swoją siłe bezwładności i one by chciały chodzić cały czas a wałek krzywkowy i pompa juz stoi :P mam nadzieje ze zrozumialeś co chce Ci przekazać :D i ze nie namieszałem za dużo :D

Zrozumiałem jasno i wyraźnie , i sam się z tym zgadzam .

Czyli jeśli AFNik pracuje elegancko jak przedtem to znaczy że z paskiem rozrządu nic się nie stało i nie ma potrzeby zagłębiać się dalej w temat paska ? 2 lata temu(30tyś. km) go wymieniałem .

Reasumując - Czy mogę spać spokojnie ?

sorry że was męczę. może dla kogoś to banalne pytanie, ale ze mnie marny mechanik :facepalm:

Opublikowano

Ja bym się tym tak nie przejmował strasznie , ale trzeba jeździć tak aby takich akcji gaszenia było jak najmniej. :wink:

Opublikowano

Dla świętego spokoju ściąg pokrywę paska 2x zapinka i jedna śrubka plastikowa i oceń wzrokowo jak wygląda pasek :) jak pali i nie kopci to jeździj :)

Opublikowano

Tak jak koledzy mówią, każdemu się może zdarzyć, a w prawdzie rzecz biorąc to nawet nowy pasek może manianę odwalić, ale to byś momentalnie poczuł po odpaleniu i dalszej jeździe ;)

Opublikowano
Dzięki za pomoc Panowie :hi:
Jak pasek w miare świeży to lajt :) przy starszym (czytaj luźnym,sparciałym itp itd ) moze się zerwać przeskoczyć bo chcąc nie chcąc jak gasisz kluczykiem odcinasz paliwo lecz silnik nie przenosi momentu obrotowego za pomocą skrzyni na koła a jak go zdławisz nastepuje nagłe zatrzymanie silnika ponieważ musi pociągnąć ponad 1300kg masy auta którego nie jest w stanie ogarnąć,tłoki mają swoją siłe bezwładności i one by chciały chodzić cały czas a wałek krzywkowy i pompa juz stoi :P mam nadzieje ze zrozumialeś co chce Ci przekazać :D i ze nie namieszałem za dużo :D

Zrozumiałem jasno i wyraźnie , i sam się z tym zgadzam .

Czyli jeśli AFNik pracuje elegancko jak przedtem to znaczy że z paskiem rozrządu nic się nie stało i nie ma potrzeby zagłębiać się dalej w temat paska ? 2 lata temu(30tyś. km) go wymieniałem .

Reasumując - Czy mogę spać spokojnie ?

sorry że was męczę. może dla kogoś to banalne pytanie, ale ze mnie marny mechanik :facepalm:

Nic sie nie powinno stac, a tak apropos gaszenia w ten sposob, to pomysl sobie teraz jaki ciezki żywot maja auta nauki jazdy, jak ktos sie uczy ruszac autem i 2 godziny auto zdusza? He he tam dopiero pasek mq ciężko. :)

Opublikowano

Nie tylko pasek sprzęgło skrzynia przeguby itd :D dlatego zazwyczaj mają więcej niz 1 auto :D jednym jeżdzą a drugi na warsztacie :D I poza tym zazwyczaj Elki są w benzynie gdzie moment obrotowy w porównaniu do diesla jest mały :P Sorry za OT :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...