BocianXXX Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 witam . Ostatnio znowu zdarzyło mi się że stojąc na parkingu zapomniałem że mam wbitą jedynkę i puściłem szybko sprzęgło . Efekt wiadomy szarpnięcie i zdławieni(zgaszenie) silnika . Zdarza mi się to tak koło 2 razy do roku Chyba wam też to się zdarza ? wiadomo stres , pośpiech .... roztargnienie Koło dwumasowe na pewno nie lubi takich akcji, ale czy mogło uszkodzić to pasek rozrządu ? Autko (AFN B5 AVANT) pali i pracuje normalnie, pytam tak teoretycznie Tak na mój rozum to na pasku przeciążenie jest wtedy takie same jak i przy wyłączaniu zapłonu i nie powinno nic się stać. W przeciwnym razie po każdym takim zapomnieniu się trzeba by było pasek rozrządu wymieniać
vp-tdi Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 jak jezdze juz ponad 8 lat nigdy mi sie takie cos nie przytrafiło . samochód gasi sie kluczykiem tylko.
BocianXXX Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2014 samochód gasi sie kluczykiem tylko. Poważnie ? dzięki za info Przecież go nie gasiłem . Zapomniałem się w pośpiechu(roztargnienie) że auto jest na biegu i puściłem szybko sprzęgło . jak jezdze juz ponad 8 lat nigdy mi sie takie cos nie przytrafiło . No widzisz . A ja jeżdżę 11 lat i nieraz zdarzy mi się coś takiego
DESPERADOS Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Jak masz pasek na umarciu to uważaj bo przeskoczy i zrobi ci duży bałagan w silniku,nie śmigaj zamyślony:)
BocianXXX Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Pasek mam dość świeży 2 lata i 30tyś. km przebiegu . Nie mówie że mi się to notoryczne zdarza . Ale nieraz, raz albo dwa razy w roku się zdarzy się w roztargnieniu . Mi się wydaje że nie działają tam wtedy na pasek rozrządu jakieś dużo większe siły niż przy włączaniu i wyłączaniu silnika .
grubcio1980 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zdarza się zdarza, tylko wstyd się przyznać
BocianXXX Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zdarza się zdarza, tylko wstyd się przyznać Dobrze prawi kolega ale czy mogło uszkodzić to pasek rozrządu ? Autko (AFN B5 AVANT) pali i pracuje normalnie, pytam tak teoretycznie Tak na mój rozum to na pasku przeciążenie jest wtedy takie same jak i przy wyłączaniu zapłonu i nie powinno nic się stać. W przeciwnym razie po każdym takim zapomnieniu się trzeba by było pasek rozrządu wymieniać dla pewności:wink:
DESPERADOS Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Może i tak jak mówisz,ale przeguby dostają strzała,sprzęgło dobrze myślę?
Bartollo Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Jak pasek w miare świeży to lajt przy starszym (czytaj luźnym,sparciałym itp itd ) moze się zerwać przeskoczyć bo chcąc nie chcąc jak gasisz kluczykiem odcinasz paliwo lecz silnik nie przenosi momentu obrotowego za pomocą skrzyni na koła a jak go zdławisz nastepuje nagłe zatrzymanie silnika ponieważ musi pociągnąć ponad 1300kg masy auta którego nie jest w stanie ogarnąć,tłoki mają swoją siłe bezwładności i one by chciały chodzić cały czas a wałek krzywkowy i pompa juz stoi mam nadzieje ze zrozumialeś co chce Ci przekazać i ze nie namieszałem za dużo
jospethe Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Też czasem zdarza mi sie tak go zgasić. Myślę, że nic się nie powinno od razu złego stać, ale na pewno nie wychodzi to na dobre dla dwumasu. Czasem aż serce zaboli po takiej akcji...
BocianXXX Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Dzięki za pomoc Panowie Jak pasek w miare świeży to lajt przy starszym (czytaj luźnym,sparciałym itp itd ) moze się zerwać przeskoczyć bo chcąc nie chcąc jak gasisz kluczykiem odcinasz paliwo lecz silnik nie przenosi momentu obrotowego za pomocą skrzyni na koła a jak go zdławisz nastepuje nagłe zatrzymanie silnika ponieważ musi pociągnąć ponad 1300kg masy auta którego nie jest w stanie ogarnąć,tłoki mają swoją siłe bezwładności i one by chciały chodzić cały czas a wałek krzywkowy i pompa juz stoi mam nadzieje ze zrozumialeś co chce Ci przekazać i ze nie namieszałem za dużo Zrozumiałem jasno i wyraźnie , i sam się z tym zgadzam . Czyli jeśli AFNik pracuje elegancko jak przedtem to znaczy że z paskiem rozrządu nic się nie stało i nie ma potrzeby zagłębiać się dalej w temat paska ? 2 lata temu(30tyś. km) go wymieniałem . Reasumując - Czy mogę spać spokojnie ? sorry że was męczę. może dla kogoś to banalne pytanie, ale ze mnie marny mechanik
jospethe Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Ja bym się tym tak nie przejmował strasznie , ale trzeba jeździć tak aby takich akcji gaszenia było jak najmniej.
Bartollo Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Dla świętego spokoju ściąg pokrywę paska 2x zapinka i jedna śrubka plastikowa i oceń wzrokowo jak wygląda pasek jak pali i nie kopci to jeździj
solpeusz Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Tak jak koledzy mówią, każdemu się może zdarzyć, a w prawdzie rzecz biorąc to nawet nowy pasek może manianę odwalić, ale to byś momentalnie poczuł po odpaleniu i dalszej jeździe
radioo11 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Dzięki za pomoc Panowie Jak pasek w miare świeży to lajt przy starszym (czytaj luźnym,sparciałym itp itd ) moze się zerwać przeskoczyć bo chcąc nie chcąc jak gasisz kluczykiem odcinasz paliwo lecz silnik nie przenosi momentu obrotowego za pomocą skrzyni na koła a jak go zdławisz nastepuje nagłe zatrzymanie silnika ponieważ musi pociągnąć ponad 1300kg masy auta którego nie jest w stanie ogarnąć,tłoki mają swoją siłe bezwładności i one by chciały chodzić cały czas a wałek krzywkowy i pompa juz stoi mam nadzieje ze zrozumialeś co chce Ci przekazać i ze nie namieszałem za dużo Zrozumiałem jasno i wyraźnie , i sam się z tym zgadzam . Czyli jeśli AFNik pracuje elegancko jak przedtem to znaczy że z paskiem rozrządu nic się nie stało i nie ma potrzeby zagłębiać się dalej w temat paska ? 2 lata temu(30tyś. km) go wymieniałem . Reasumując - Czy mogę spać spokojnie ? sorry że was męczę. może dla kogoś to banalne pytanie, ale ze mnie marny mechanik Nic sie nie powinno stac, a tak apropos gaszenia w ten sposob, to pomysl sobie teraz jaki ciezki żywot maja auta nauki jazdy, jak ktos sie uczy ruszac autem i 2 godziny auto zdusza? He he tam dopiero pasek mq ciężko.
Bartollo Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Nie tylko pasek sprzęgło skrzynia przeguby itd dlatego zazwyczaj mają więcej niz 1 auto jednym jeżdzą a drugi na warsztacie I poza tym zazwyczaj Elki są w benzynie gdzie moment obrotowy w porównaniu do diesla jest mały Sorry za OT
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się