lukss Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Jak w temacie, generalnie wypadają mi zapłony i obroty same wchodzą czasem nawet do 2200. Teraz postanowiłem sam sprawdzić zaworek DV ale nie mogę go zlokalizować, proszę o pomoc. Odrazu dodam że męczę się już tak 4 miesiące. Sprawdzona: przepustnica, cewki, kompresja Wymienione: - świece - uszczelka pod pokrywą zawrów bo przy okazji swiec się okazało że jest pęknięta - odma - 06A129101D - zawór regulacji ciśnienia - jakaś tam jeszcze rurka przy odmie Oczywiśćie objawy nie ustąpiły jedynie lekko się zmieniają. Cały czas mi wywala błąd z tym zaworkiem DV i postanowiłem go sprawdzić bo mechanicy który mi to robili to nie wiem czy mogę im ufać. A jako ciekawostkę wam że auto było nawet ASO i tam stwierdzili po wymianie właśnie odmy oraz zaworu regulacji ciśnienia że teraz wszystko jest dobrze i będzie chodzić Dodam że auto na zimnym chodzi dobrze, jak się porządnie dogrzeje to zaczynają się robić cyrki, jak ktoś ma jakąś inną sugestię to będę wdzięczny.
Łukasz13 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Kolego zaworek dv jest po prawej stronie w dolnej czesci, najlepiej dostac się z kanału http://i232.photobucket.com/albums/ee273/noti88/DV%20710N%20Install/12ec3aad.jpg dv możesz sprawdzić, ja jednak obstawaiłbym inny zaworek zwany śruba odpowietrzająca w trójniku odmy nr 6 na rysunku http://forum.autokacik.pl/files/285682650-odma.JPG Ten zawór regulacji ciśnienia pewnie nie potrzebnie wymienili no ale coż to tylko ASO.
lukss Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Ok, sprawdzę i to. Wiesz może jak sprawdzić czy działa on prawidłowo, czy tylko organoleptycznie czy jest połamany czy nie? Bo sposób sprawdzenia tego DV już doczytałem gdzie indziej. Drugie pytanie, widzę żę masz w podpisie magiczne słowo "logi" dużo się o tym słyszy ale generalnie nie wiem do końca po co się to robi, czy jeśli te dwa zaworki będą dobre to odczytanie logów może coś tu pomóc? Bo ja osobiście uważam że problem gdzieś będzie właśnie z powietrzem, tylko ręce już mi opadają bo dwóch mechaników i aso wsumie tego nie naprawiło więc wątpie czy sam dam radę.
Łukasz13 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 To jest typowy zaworek jednokierunkowy, w środku jest okragła klapka ze sprężynką, ma puszczac w powietrze tylko w strone dolotu czyli kolektora dolotowego a w drugą ma zatrzymywać. Logi moga oczywiście pomóc w ocenie ogólnej silnika, jesli problem jest na wolnych obrotach to logi dynamiczne za wiele nie wyjaśnią, mozna zrobic loga statycznego na wolnych obrotach. Tylko dal silnika 1.8t robimy inne kanały np .002+033 020+115
lukss Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2014 odnośnie zaworku zwanego śrubą odpowietrzającą w trójniku odmy nr 6 na rysunku http://forum.autokacik.pl/files/285682650-odma.JPG nie moge tego zlokalizować, czy ten rysnuek jest oby od silnika BFB w B6 czy to ejst od AWT w B5? Przesyłam zdjęcia i może proszę zaznacz mi gdzie mam szukać tego zaworka
Łukasz13 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Musisz poszukac pod kolektorem na tych zdjeciach nie zaznacze, zobacz gdzie wychodzi odma z bloku silnika i idzie do takiego trójnika.
elmo814 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 pod kolektorem widac bagnet i od niego na prawo jakies 10cm jest ten zawor:decayed:
lukss Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2014 dzisiaj dobrałem się do zaworka i na moje on jest właśnie uszkodzony (jest prześwit, w żrodku jest jakby membrana która luźno lata), teraz tylko muszę czekać do wtorku aby kupić i sprawdzić. Tak sie zastawiam czy uszkodzony ten zaworek może powodować wypadanie zapłonów ?
Łukasz13 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 No tak moze byc wymien zaworek i bedzie git. Wysłane za pomoca sputnika.
skerim Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 To, że wywaliło ci ten mały zaworek może być konsekwencją tego, że DV poszedł - mambrana wewnątrz niego pękła (u mnue tak było). Możesz to sprawdzić po wyjęciu go (jak zaznaczył Łukasz13 wskazany jest kanał lub podnośnik - trzeba nad opaskami popracować i jest dość ciasno - choć jak się uparłem i poradziłem sobie bez tego ). Jeżeli będziesz w stanie dumchnąć w każdy z krućców zaworu DV to oznacza, że jest do wymiany.
lukss Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2014 To, że wywaliło ci ten mały zaworek może być konsekwencją tego, że DV poszedł - mambrana wewnątrz niego pękła (u mnue tak było). Możesz to sprawdzić po wyjęciu go (jak zaznaczył Łukasz13 wskazany jest kanał lub podnośnik - trzeba nad opaskami popracować i jest dość ciasno - choć jak się uparłem i poradziłem sobie bez tego ). Jeżeli będziesz w stanie dumchnąć w każdy z krućców zaworu DV to oznacza, że jest do wymiany. powiedz mi kolego skerim jakie miałeś objawy? czy działo się również coś w czasie jazdy czy tylko na wolnych bo u mnie tylko na wolnych obrotach. muszę to jakoś sprawdzić tylko mam problem z dostępnością do kanału, czy jak podlewaruję to jestem wstanie do tego dojść?
marajan Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Mozesz wyjac lewa lampe stojac przodem do auta. Powinienes miec dobry dostęp. 1
radi Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Podlewaruj samochód i dojdziesz spokojnie Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka
kawowy19 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 u mnie ten zaworek też był uszkodzony tak jak na zdjęciu. Musisz go wymienić. U mnie zapłonuy nie wypadały ale obroty mi skakały tak jak u Ciebie. A DV sprawdziłem prowizorycznie i sie okazało że tez był wlaniety.
lukss Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2014 sprawdziłem u siebie i dv wygląda na chyba dobry ściągłem tylko jeden wąż ale nie mogłem zassać ani też dmuchnać. Dwóch pozostałych węży nie ściągałem bo nie miałem nowych opasek pod ręką. Tak czy inaczej dzisiaj wymieniłem śrubę odpowietrzającą, koszt w aso 39 zł i wygląda na to że po 4 miesiącach męczarni auto zaczeło chodzić jak złoto. Dodam że dwóch mechaników oraz ASO (które mnie skasowało 700 zł za odmę i zawór regulacji ciśnienia) nie zrobiło samochodu.
lukss Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2014 wiadomo, przysłowiowa falszka się należy, jak będzie w Poznaniu to zapraszam
gr8stuff Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Kolego miałem ten sam problem. Opisałem to w tym temacie: http://a4-klub.pl/1-8t-218/falujace-niestabilne-obroty-323117/ Gdybyś poszukał, może oszczędziłoby Ci to trochę czasu i pieniędzy
skerim Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 U mnie wchodził sam na wyższe obroty, jak będziesz miał możliwość sprawdź dokładnie dv, bo uszkodzenie zaworka który wymieniłeś może być konsekwencją tego że dv padł Pozdrawiam
grubcio1980 Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 Panowie a wam falowały obroty na PB i LPG czy tylko na jednym.Mam podobny problem.Na PB trzyma równiutko 800 obrotów i jest ok, ale na LPG wariuje właśnie w sposób opisany wyżej.Jak się zagrzeje to dochodzi do 2400 chwilę trzyma i nagle spada.Na PB jest w porządku ---------- Post dopisany 01-05-2014 at 14:06 ---------- Poprzedni post napisany 30-04-2014 at 14:07 ---------- Może ktoś napisać jaki numer ma ta śruba 6
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się