Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Przesiadka z 16'' na 17'' - wrażenia z jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aby się nie rozpisywać zacznę od tego co było czyli oryginalne fele 16'' z oponkami GOODYEAR Hydra Grip 205/55R16

old_b5.jpg

... a obecnie są oryginalne felgi z modelu B8, 17'' (7,5) ET45 z oponami Dunlop Sport Maxx TT 225/45ZR17

new_b8_768.jpg

Osobiście mi się dużo bardziej podobają ale wygląd to nie wszystko... Jeśli chodzi o jazdę to powiem tak: jeśli felgi 18'' i opony do nich były by na podobnym poziomie cenowym co 17'' to teraz pluł bym sobie w brodę, że ich nie wziąłem. Jeździ się o niebo lepiej (ciszej i pewniej) - fakt faktem stare oponki były trochę przytyrane ale jeśli ktoś mów, że komfort jazdy na 17'' jest dużo gorszy niż na 16'' to chyba powinien starać się o główną rolę w spektaklu "księżniczka na ziarnku grochu". Prawdopodobnie komfort jazdy pogorszy się jak zmienię zawieszenie (za miesiąc lub może przeczekam zimę i dopiero na wiosnę) ale póki co jeździ się bardzo dobrze. Myślałem, że wizualnie auto będzie gorzej wyglądało jak założę te felgi przy obecnej "wysokości autka", a prawdę mówiąc nie jest tak źle. Jeszcze mała wzmianka odnośnie ET. Nowe felgi mają ET45 - ale wydaje mi się, że są ciut bardziej "wyciągnięte" na zewnątrz niż stare (bez żadnych dystansów). Mam nadzieję, że ten post przekona co niektórych nad przewagą felg 17'' nad 16'' :good:

Opublikowano

Ja mam zamiar przeskoczyć z 15' na 17' bądź 18' :). A odczułem spadek mocy bądź większe odczucie nierówności na drodze?

Opublikowano

Ja mam zamiar przeskoczyć z 15' na 17' bądź 18' :). A odczułem spadek mocy bądź większe odczucie nierówności na drodze?

Co do spadku mocy to jest on nie odczuwalny, może nie porównywałem przyśpieszenia ze stoperem w ręku ale prawdopodobnie różnica była by widoczna po przecinku. Co do nierówności to jeszcze nie mogę wiele powiedzieć. Póki co jeździłem po tarnowskich drogach i wszystko w jak najlepszym porządku :good:

Jak pojeżdżę trochę po koleinach to dam znać.

Opublikowano

Właśnie koleiny są dość uciążliwe - ciągą kierownicę, ale jak wjedziesz w wyjeżdzony "tor jazdy", to wszystko wraca do normy :wink4: Nie wspomniałeś o b. ważnym aspekcie - hamowanie jest o wiele lepsze na szerszych oponach - na 15" czułem jakbym jechał na oponach z gąbki.

Opublikowano

To teraz wpadnij sie pochwalic na spota.. :evil::)

Opublikowano

no no felgi ciekawe ale w 18 to by był :kox:

Opublikowano

Kolego zrób glebe ...przeklniesz 17 jeszcze nie raz :kox::cool1:

Opublikowano

Kolego zrób glebe ...przeklniesz 17 jeszcze nie raz :kox::cool1:

Zrobię, zrobię ale tak jak wcześniej napisałem - w swoim czasie.

A co do przeklinania to jak już coś to będę klną na zawieszenie, a nie 17'' (skoro dyskomfortu po przesiadce z 16'' nie odczułem).

Opublikowano

Kolego zrób glebe ...przeklniesz 17 jeszcze nie raz :kox::cool1:

Zrobię, zrobię ale tak jak wcześniej napisałem - w swoim czasie.

A co do przeklinania to jak już coś to będę klną na zawieszenie, a nie 17'' (skoro dyskomfortu po przesiadce z 16'' nie odczułem).

Wiem coś o tym bo moja b5 jest obniżona i przeklinam to. :wallbash:

Taką już kupiłem.Teraz zbieram się do wymiany na seryjne sprężyny - na całe szczeście tylko sprężyny.Jakby ktoś był chętny to będą do sprzedania - firmy H&R :naughty:

Opublikowano

Kolego zrób glebe ...przeklniesz 17 jeszcze nie raz :kox::cool1:

Zrobię, zrobię ale tak jak wcześniej napisałem - w swoim czasie.

A co do przeklinania to jak już coś to będę klną na zawieszenie, a nie 17'' (skoro dyskomfortu po przesiadce z 16'' nie odczułem).

Wiem coś o tym bo moja b5 jest obniżona i przeklinam to. :wallbash:

Taką już kupiłem.Teraz zbieram się do wymiany na seryjne sprężyny - na całe szczeście tylko sprężyny.Jakby ktoś był chętny to będą do sprzedania - firmy H&R :naughty:

jakie masz to obnizenie? ja mam zawias 1BE to jak coś to mozemy spróbować się zamienić i zobaczyć co z tego będzie.
Opublikowano

Jakby ktoś był chętny to będą do sprzedania - firmy H&R :naughty

Jakie oznaczenie spręzynek ? Ja mam H&R ..i polecam :good:

Opublikowano

Ja zmieniłem 205/55/16 na 235/45/17 i wielkiej róznicy nie odczuwam nie licząc lepszej przyczepności obecnie i gorszej jazdy po koleinach. Ogolnie jest bardzo :good:

Opublikowano

Ja przesiadłem się z 15'' na 17''

Jeżdżę kilka miesięcy już i powiem tak - prowadzenie poprawiło się niesamowicie, spalanie wzrosło jak diabli (ale to pewnie przez zaostrzenie stylu wink ), hamowanie i przyspieszanie (na mokrym od zera) bez porównania lepsze, przyspieszanie na trasie - chyba nieco gorsze, komfort nie zwróciłem uwagi na większe zmiany. Co do dwóch ostatnich to się przekonam, jak założę zimowe kapcie, ale nie wiem czy to jeszcze w tym aucie :wink4:

Z przyspieszeniami, to mi trudno powiedzieć, bo ze zmianą felg pokrył się pewien problem, co spowodowało, że się nieco połamałem spadkiem osiągów, a później okazało się, że za znaczną część tego pogorszenia odpowiadały problemy techniczne.

Ogólnie chwalę sobie 17'' bardzo - tylko w benzin trzeba się liczyć ze wzrostem spalania przy kapciu 235.

Opublikowano

bo 235 to trochę przy grubo na 101 ps, trzeba było 205 lub 215.

A co kolegi mtjk, to hydragrypy to już nowe są lipa, sport maxx nowe na wodzie brzytwa, ale co z tego jak ja nowe w audi 80 b4 90 ps po 15 tys miałem do wymiany... :confused4:

Opublikowano

Należy pamiętać o tym, że są dwa rodzaje wody - na gładkim asfalcie i na grysiku.

Ja jeżdżę na Conti SportContact 2 - na suchym i na grysiku rewelka, ale na warstwie wody na gładkim asfalcie trzeba uważać - przy szerokiej oponie nie trudno popłynąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...