tolek85 Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 Siema, Mam nalatane 250 tyś i przyszedł okres wymiany rozrządu. Zakupiłem zestaw ori, składający się z paska, rolki prowadzącej i rolki napinającej (plus śruba w zestawie). Czy do tego dokupić jeszcze napinacz rolki? I czy przy wymianie, jak już będę miał rozgrzebane auto, to czy przy tym przebiegu coś jeszcze wymienić? Dodatkowo zakupiłem zestaw filtrów i świeży olej. Silnik AVF Mechanicznie na silnikach się kompletnie nie znam, dlatego proszę o sugestię, czy coś jeszcze wymieniać, czy czasem nie przekombinuję…
kkam Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 Przy okazji sprawdz w jakim stanie jest sprzegielko na alaternatorze i wiskoza. Z jakiego rocznika masz auto, jezeli 2001-2002 to jeszcze warto wymienic napinacz hydrauliczny.(powyzej 2002 juz nie bylo tego napinacza.) Dodatkowo wymien tez pasek osprzetu. Jezeli chcesz robic kompleksowy przeglad to warto sprawdzic szczelnosc ic i przewodow podcisnienia - do rozrzadu trzeba rozebrac zderzak, wiec warto sprawdzic tez inne elementy do ktorych bedzie latwy dostep
tolek85 Opublikowano 9 Maja 2014 Autor Opublikowano 9 Maja 2014 Dzięki za odpowiedź. Mam AVF z rocznika 2002, więc będę szukał również tego napinacza. Pytanie laika, czy ten napinacz = tłumik drgań? Jest on również tak nazywany, czy to coś innego jest? Alternator dwa lata temu mi się rozleciał i robiłem go kompleksowo łącznie ze sprzęgiełkiem.
A4 FAN Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 tolek85 gdzie kupiłes ten ori zestawik? w ASO?
tolek85 Opublikowano 9 Maja 2014 Autor Opublikowano 9 Maja 2014 zestaw został kupiony przez mojego znajomego. Jest ori, ale nie mogę rozpowszechniać części dalej. ---------- Post dopisany at 13:40 ---------- Poprzedni post napisany at 13:31 ---------- ---------- Post dopisany at 13:41 ---------- Poprzedni post napisany at 13:40 ---------- ---------- Post dopisany at 13:42 ---------- Poprzedni post napisany at 13:41 ----------
brodzitsu Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 Dzięki za odpowiedź.Mam AVF z rocznika 2002, więc będę szukał również tego napinacza. Pytanie laika, czy ten napinacz = tłumik drgań? Jest on również tak nazywany, czy to coś innego jest? Alternator dwa lata temu mi się rozleciał i robiłem go kompleksowo łącznie ze sprzęgiełkiem. tak napinacz hydrauliczny rozrządu = tłumik drgań często tak powszechnie nazywany po zdięciu zderzaka (konieczne przy wymianie rozrządu w avf) nie zapomnij też o sprawdzeniu wszystkich rolek (obracając je poprostu) czy któraś nie pada (chrobocze, rzęzi) od paska wielokrokowego=paska osprzętu=paska klinowego i wymianie tegoż paska jeżeli już śmiga długo
gar.bik Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 a pompę cieczy masz w zestawie? bo też raczej do wymiany.
Someonik Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 na zdjęciu jest ruville ---------- Post dopisany at 17:54 ---------- Poprzedni post napisany at 17:53 ---------- tolek85 gdzie kupiłes ten ori zestawik? w ASO? zapytaj H4mm3R wiem że ma ori
majkel20 Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Koledzy, niedługo też mnie czeka wymiana rozrządu, więc powoli zaczynam się interesować, co bym potrzebował. U mnie raczej nie ma napinacza hydraulicznego, więc jeden problem z głowy. Chciałbym powymieniać to co by trzeba było. Na pewno pasek rozrządu, rolkę napinająca, prowadzącą, pompę wody, paski Klimy i alternatora, płyn chłodniczy i raczej sprzęgło alternatora też mam do wymiany, bo lekko mi drga napinacz paska. Czy jak już będę miał rozebrany samochód, to warto wymieniać uchwyt z rolką napinającą klimy oraz napinacz paska alternatora z tłumikiem drgań? Czy raczej jest to zbędne? (same części to ok. 500zł) czy da się to jakoś rozdzielić i kupić same rolki? Co jeszcze powymieniać?
POWER-KRIS Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Jak zdemontujesz to pokrecisz i będziesz wiedział w jakim stanie. A wtedy zdecydujesz. Zmień przy okazji płyn G12 i olej. Ewentualnie płyn wspomagania. Zobacz w jakim stanie łożyska alternatora i szczotki. Możesz przy okazji wywalić uszczelniacz na wale. Zdjąć mise i umyć ssak pompy i mise. Kupa syfu nie do ruszenia przy zwykłej wymianie oleju.
majkel20 Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 No tak, tylko chciałbym miec wszystko już zakupione, a nie potem latać po sklepach i szukać potrzebnych części...
dzik Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 Michał daj to mechanikowi do diagnozy przed robotą, będziesz wiedział na czym stoisz. W 2003 nie masz na 100% napinacza hydraulicznego także tutaj przynajmniej problem z głowy. Napinacz paska PK możesz w razie potrzeby wymienić albo rolkę albo amorek. Oszczędza wiele to zł.
majkel20 Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 Jeśli da się kupić same rolki do napinacza klimy i alternatora to spoko, zawsze to można wymienić, znacie numery może tego?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się