Wandej Opublikowano 16 Maja 2014 Opublikowano 16 Maja 2014 Jak w temacie. Dzisiaj zabrałęm się za wymiane podciśnieniowych węży w mojej B6 i od jakiegoś czasu eżektor jest zaolejony. Za co on odpowiada i jak powinien działać? Jak zdjąłem rurkę od odmy i próbowałem przytkać go palcem to wciąga palec czyli jest podciśnienie. Jest zatem sprawny?? Dodam że rura ta która idzie z tej gruszki od pokrywy zaworów była w zasadzie w 90% zabita jakimś syfem(pewnie z oleju). Więc skąd w eżektorze olej?Chciałbym to ogarnąc a nie bardzo wiem jak:wink: 1
benyA4 Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 W ezektoze napewno jest zaworek i przepuszcza on powietrze tylko w jedna strone. Jak ten zaworek jest walniety to sa slabe hamulce bo podcisnienie miesza sie z powietrzem z pod pokrywy zaworow. 1
Wandej Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Opublikowano 18 Maja 2014 benyA4 napisał(a): W ezektoze napewno jest zaworek i przepuszcza on powietrze tylko w jedna strone. Jak ten zaworek jest walniety to sa slabe hamulce bo podcisnienie miesza sie z powietrzem z pod pokrywy zaworow. W która strone jest podcisnienie? Od pokrywy do kolektora? Jeśli tak to chyba dziala:wink: Zmieniłem przewód od pokrywy do ezektora + ten od zaworka na listwie do przepustnicy i nie istnieje falowanie obrotów i schodzi szybko z wysokich obrotów:kox:
benyA4 Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 Podcisnienie jest po stonie , przepustnica, kolektor ssacy i serwo hamulca. Dlatego to podcisnienie zasysa olej od strony czwornika odmy. Ciekawa informacje napisales, miales problem z wolno opadajacymi obrotami przy zmianie biegow ?? a teraz juz go nie masz. Wezyki miales popekane czy co ze je wymieniles ?
Wandej Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Opublikowano 19 Maja 2014 Podcisnienie jest po stonie , przepustnica, kolektor ssacy i serwo hamulca. Dlatego to podcisnienie zasysa olej od strony czwornika odmy. Ciekawa informacje napisales, miales problem z wolno opadajacymi obrotami przy zmianie biegow ?? a teraz juz go nie masz. Wezyki miales popekane czy co ze je wymieniles ? Dokładnie tak. Ten od czworrnika był popekany i zabity syfem w 90% a drugi cienki był założony taki że go wciagalo i nie wiem czy był drozny:wink: 1
Dajmon Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 Zrób zdjęcie pod maską tego połączenia i zaznacz jak "benyA4" ten drugi wężyk jakimś kolorem, jeśli Ci to nie zrobi problemu oczywiście, dzięki.
darkle Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 W samym eżektorze nie ma zaworków. Zasada działanie eżektora (inżektora) jest wykorzystana np w pistolecie do malowania. https://www.google.pl/search?num=100&client=firefox-a&hs=90x&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&channel=sb&q=e%C5%BCektor&btnG= Zaworki znajdują się na przewodach. Końcowy wtyk na zdjęciu idzie do akumulatora podciśnienia który jest umieszczony pod kolektorem ssącym. Jak to działa to wiem, ale sam sens zastosowania tak skomplikowanego układu łączącego układ odpowietrzania silnika z układem podciśnienia i układem wspomagania hamulców jest dla mnie niezrozumiały:kox:
darkle Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 Bo zaworki są na tych rurkach podłączonych do eżektora a nie samym eżektorze
MaciekW. Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Odgrzewam kotleta; wymieniałem eżektor na wiosnę i miałem w eżektorze zaworek pomarańczowego koloru (zarówno w starym eżektorze jak i w nowym).
chrzanio Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 Ja u siebie czyściłem cały ten eżektor i spr go ustami i przepływ powietrza mam przez kazdy mozliwy otwór w nim, wiec cos nie tak...? Doszedłęm że podciśnienie które do niego jest podłączone ciągnie wszystko z odmy i z pod pokrywy zaworów ,, do siebie" przez co ten cienki wężyk od podcinienia jest zaolejowny no i dolot jest równiez tłusty. Pytanie jest takie: PO CO W TYM MIEJSCU PODCIŚNIENIE ?? przecież opary olejowe powinny poleciec w dolot aby nie truc środowiska a drobiny oleju spłynąć do gruszki odmy w sposób dośc swobodny. chyba że sie myle to mnie oświeccie
MaciekW. Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 Im dłużej mam ALT tym coraz częściej mam wrażenie, że jest on bardziej na.ebany gadżetami i niepotrzebnymi duperelami niz wspólczesne TFSI tak jakby w 2001r. nie można było skonstruować normalnej 2-litrówki
daffne85 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Pytanie jest takie: PO CO W TYM MIEJSCU PODCIŚNIENIE ?? przecież opary olejowe powinny poleciec w dolot aby nie truc środowiska a drobiny oleju spłynąć do gruszki odmy w sposób dośc swobodny. Dołanczam sie do pytania. Po co czwórnik ma czwarte wejscie do eżektora. Jaki ma to cel. Czy może nam jakichś fachowiec znawca przybliżyć zasade dzialania tego zespołu??
benyA4 Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 na moje to male wejscie do czwornika zwiazane jest z gumowym zaworkiem ktory znajduje sie wlasnie w tym czworniku. Mozliwe ze podcisnienie ktore jest w cienkim wezyku w jakis sposob powinno dzialac na ten zaworek. Lub jest to zabezpieczenie , jako dodatkowe odpowietrzenie silnika.
chrzanio Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 Ciekawe co by się stało jakby to podcisnienie odłączyć i podpiąć pod dodatkowy filterek (sa takie małe filterki w skelpach tuningowych wlaśnie z przeznaczeniem na odmę) tak aby nie leżało luzem jakos tandetnie i z czwórnika zrobic zwykły trojnik a jeśli olej dalej będzie pchał sie w dolot to zrobić jakis mały separator który go zatrzyma i pozwoli spłynąć do odmy na dół. U mnie i tak ten czwórnk nie działa chyba tak jak powinien. Będę miał chwilę to zobaczę co da sie zrobić.
benyA4 Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 Temat juz przerabialem. Zaslepilem wyjscie z czwornika na dolot. Zrobilem otwor na dole w gruszce odmy i stamtąd pociagnalem wezyk do dolotu. Tak aby olej skraplal sie w odmie . Dalo to tyle ze mialem wiecej wezykow pod maska , a silnik i tak palil oleju tyle samo.
MaciekW. Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 benyA4 +1 Ja też zrobiłem w swoim ALT (jeszcze przed remontem silnika) "obejście" wg schematu który u góry zamieścił Michał. Zrobione było bardzo solidnie, uszczelnione itd. I co.... to samo co pisze beny
chrzanio Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 No dobra a czy podcisnienie w czwórniku koniecznie musi tam być? Wg tego schematu zostalo w czwórniku i może zasysac olej z pod zaworów, no chyba że to podcinienie nie ssa tego oleju u was? Bo u mnie napewno bo jest sluste od oleju na łączeniach....
crookers20 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Witam. Czy ktoś może mi podać numery bądź pomóc w poszukiwaniach dobrego czwórnika. mam pękniętą końcówkę od serva. Dobra mam .. numer 06B 133 753 C następne pytanko to takie czy jak bym podmienił na inny czwórnik byle jaki to by chodziło wszystko cacy ?? Edytowane 12 Listopada 2014 przez crookers20
Dajmon Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) Wg mnie instalacja jest źle wykonana. Połączenie powinno byc wykonane odwrotnie. Mianowicie czwórnik powinien być podłączony do ruru dolotowej, a nie jak do tej pory odłączony i koniec zaślepiony. Wyjście z pokrywy zaworów powinno być pociągnięte wężem do dołu do odmy, do tego króća czy jak tam złącza choinkowego. Wówczas zasysane powietrze od strony dolotu (zasysane powietrze przez silnik), będzie zasysało powietrze również od tego małego wężyka, do którego podłączony jest ezektor. Taki stan rzeczy spowoduje, że nigdy nie pojawi się tam olej. Olej nie zatka ezektora. Według połączenia jak na rysunku, to wypluty olej trafiając do czwórnika, dotrze również do tego małego wężyka i będzie trafiał do ezektora. Ezektor będzie się przypychał. Jeśli jednak pociągnie się wyprowadzenie z pokrywy zaworów wężem w dół do odmy, to nie ma możliwości aby olej był zassany z dołu (z króćca choinkowego w odmie) do góry do czwórnika, czyli olej nie przytka ezektora. Jeśli się mylę proszę o info. Tutaj foto jakiegoś innego kolegi z forum. Instalacja zrobiona wg mnie z jedną wadą. Wypluwany olej z pokrywy zaworów trafiając do czwórnika trafia również do tego wężyka o najmniejszej średnicy - do wężyka z ezektorem. Edytowane 13 Listopada 2014 przez Dajmon
Wandej Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2014 Pytanie czy to coś pomogło. Coraz więcej jest info ze nieszczelności w skrzyni korbowej są przyczyną poboru oleju tylko źle rozwiązany układ podciśnienia. Przy dużych obrotach niezły pył oleju musi iść w dolot Tapnięte z SGS5
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się