audikrk_ Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Mam kilku znajomych którzy dolewają (bardzo rozsądne ilości typu 150 ml na bak) i żadnych problemów z dpfem, w różnych markach. Mechanik który mi to polecał pracuje w aso i też klientom po cichu mówią żeby dolewali 2T. Z tego wynika, że nic się nie powinno stać - trochę szkoda by mi było dpfa bo niemiec 20 tys km temu wsadził nowy w aso... jaki masz przelot? sprawdzałeś czy masz opiłki?
skotmen Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Mam kilku znajomych którzy dolewają (bardzo rozsądne ilości typu 150 ml na bak) i żadnych problemów z dpfem, w różnych markach. Mechanik który mi to polecał pracuje w aso i też klientom po cichu mówią żeby dolewali 2T. Z tego wynika, że nic się nie powinno stać - trochę szkoda by mi było dpfa bo niemiec 20 tys km temu wsadził nowy w aso... jaki masz przelot? sprawdzałeś czy masz opiłki? Przebieg 185 tys jeszcze nie sprawdzałem ale będzie trzeba. Znasz procedurę jak sprawdzić ?
audikrk_ Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Mechanik ściągnął czujnik na pompie i było samo paliwo, bez żadnych opiłków. Nie wiem czy coś później odpowietrzał etc, ale wszystko działa, żadnych błędów
skotmen Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Pytałeś ile za wymianę pompy sobie życzy
audikrk_ Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Nie, dużo roboty nie ma przy tym, nie trzeba robić adaptacji etc... Jak się go pytałem o prewencyjną wymianę to mówił że mało opłacalne - no ale 'był' na stawkach z aso, a tam pompa pewnie z 3-4k. Na alle nówki od 1300 widziałem.
kuebk Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Drugie pytanie, mechanik polecał mi dolewać 2T (ale coś z LM, motul) wtedy podobno zmniejszamy szansę na wytarcie pompy. Co o tym myślicie? Dobry pomysl, ale doczytaj konkretnie co warto dolewac. Jak się będzie dolewać olej do ropy to się załatwi szybciej dpf Akurat jest odwrotnie.
skotmen Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 skotmen, dnia 01 Gru 2016 - 18:27, napisał:Jak się będzie dolewać olej do ropy to się załatwi szybciej dpfAkurat jest odwrotnie. możesz rozjaśnić ?
kuebk Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 W zaleznosci od zastosowanego oleju 2T wplyw na DPF jest rozny, sa oleje po ktorych faktycznie moze byc tak jak piszesz ze DPF kaput, ale sa tez takie po ktorych DPF wypala sie zdecydowanie rzadziej.
skotmen Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 W zaleznosci od zastosowanego oleju 2T wplyw na DPF jest rozny, sa oleje po ktorych faktycznie moze byc tak jak piszesz ze DPF kaput, ale sa tez takie po ktorych DPF wypala sie zdecydowanie rzadziej. przykład ? Olej raczej daje po duupie dpfowi
audikrk_ Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) W ilościach 150-200 ml na bak moim zdaniem nie ma wpływu na dpf jeśli wybierzemy dobry środek a nie mixola, wręcz mnóstwo jest wpisów, że rzadziej się wypala. Oczywiście zbyt duża dawka na pewno wpłynie na dpf, ale też tworzy niebezpieczny-nadmierny nagar. niemczech jest powszechnie stosowany 2t do diesla i nie słyszy się narzekań. Z tego co czytałem to najlepszy jest Monzol5c niestety słabo dostępny w PL (przynajmniej oryginał), albo LM 1052. Tak naprawdę to bym nie dolewał, bo silnik jako tako pracuje bdb, bardziej pod kątem nieszczęsnej pompy która może zasyfić na koszta równe drugiemu silnikowi. Z tego co mi mówił mechanik psuje się głównie przez suche paliwo które wyciera tłoczek, owszem pewnie swoje 2 grosze dołożyło audi konstruując losowo trwały element. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez audikrk_
kuebk Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 przykład ? http://www.motor-talk.de/blogs/georg-tdi/dpf-beladung-mit-diesel-pur-2-takt-oel-oder-monzol-beimischung-t4536205.html
Kodzak33 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Z tego co wiem to olej 2T ma zły wpływ na wtryski piezoelektryczne, bo na pompowtryski vw jest rewelacyjny.
resiak82 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Witam. Panowie chciałem zajrzeć u mnie czy nie występują opiłki. Odkręcamy w tym miejscu co zaznaczyłem strzałką? http://www.fotosik.pl/zdjecie/47fde8e7afa7470cObawiam się, że może się zapowietrzyć układ. Jak go w razie co odpowietrzyć?
Goku88 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Tak w tym miejscu się sprawdza, odpowietrzysz vcds.
resiak82 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 (edytowane) Tak w tym miejscu się sprawdza, odpowietrzysz vcds. Dzięki. Gdzie znajdę tą opcje w vcds? Samym programem wystarczy odpowietrzyć OK znalazłem https://a4-klub.pl/index.php?/topic/212996-procedura-odpowietrzania-wymiana-filtra-paliwa-2008-2012/Ile razy taką czynność należy powtórzyć? Edytowane 1 Stycznia 2017 przez resiak82
audikrk_ Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Mój mechanik odpowietrzał raz. Daj znać czy czysto było
resiak82 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Mój mechanik odpowietrzał raz. Daj znać czy czysto było Jutro sprawdze i dam znać Panowie mam szybki pytanie, ponieważ właśnie sprawdzałem czy nie mam opiłków w pompie. Chodzi mi o odpowietrzenie układu... Kiedy wszedłem w vcds w mass block miałem taki wybór http://www.fotosik.pl/zdjecie/a9b080721fbb0a86wybrałem Transfer Fuel Pump (FP) test i GO. Było słychać jak pompa chodziła ok 2-3 min potem się wyłączyła. Czy taki zabieg wystarczy wykonać raz czy więcej? Proszę o możliwie jak najszybszą odpowiedź
Góral65 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Mój mechanik odpowietrzał raz. Daj znać czy czysto było Jutro sprawdze i dam znać Panowie mam szybki pytanie, ponieważ właśnie sprawdzałem czy nie mam opiłków w pompie. Chodzi mi o odpowietrzenie układu... Kiedy wszedłem w vcds w mass block miałem taki wybór http://www.fotosik.pl/zdjecie/a9b080721fbb0a86wybrałem Transfer Fuel Pump (FP) test i GO. Było słychać jak pompa chodziła ok 2-3 min potem się wyłączyła. Czy taki zabieg wystarczy wykonać raz czy więcej? Proszę o możliwie jak najszybszą odpowiedź przy tym co robiłeś wystarczy raz 1
resiak82 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Mój mechanik odpowietrzał raz. Daj znać czy czysto było Jutro sprawdze i dam znać Panowie mam szybki pytanie, ponieważ właśnie sprawdzałem czy nie mam opiłków w pompie. Chodzi mi o odpowietrzenie układu... Kiedy wszedłem w vcds w mass block miałem taki wybór http://www.fotosik.pl/zdjecie/a9b080721fbb0a86wybrałem Transfer Fuel Pump (FP) test i GO. Było słychać jak pompa chodziła ok 2-3 min potem się wyłączyła. Czy taki zabieg wystarczy wykonać raz czy więcej? Proszę o możliwie jak najszybszą odpowiedź przy tym co robiłeś wystarczy raz Ok dzięki, a więc odpalam taczkę Mój mechanik odpowietrzał raz. Daj znać czy czysto było Było czysto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się