Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi nie odpala, pomaga tylko Autostart. !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czujnik ten powinien dawać opór rzędu 430 Ohm, stany niższe oznaczają albo brak paliwa w komorze spiętrzającej albo awarie tegoż czujnika. Aby wykluczyć brak paliwa w komorze należałoby albo wlać paliwa bezpośrednio do niej, średnio skomplikowane ale nie niemożliwe, albo zatankować bak do pełna. Jeżeli wtedy błąd zniknie, tzn uda się go usunąć i nie powróci przy pierwszej próbie odpalenia, to oznacza to problem z pompką spiętrzającą, jeżeli nie to problem tkwi w samym czujniku który wymienialny jest tylko z pompką spiętrzającą. Wymianę czujnika można obejść metodą nieco chałupniczą, czyli zastępując go rezystorem 430 Ohm najlepiej wysokiej mocy. Lecz grozi to zapowietrzeniem Vp 44 i jej zniszczeniem co jest bardzo kosztownym problemem.

Opublikowano

Dzięki,

a te 430 Ohm to powinny być zawsze na czujniku bez względu ile jest paliwa w baku ??

błędów teraz nie sprawdzę bo musiałbym zapłon włączyć, a przy moich rozebranych wtryskach wolę nie ryzykować.

Więc zrobie to po już skończonej robocie w silniku.

Opublikowano

Tak, te 430 Ohm powinno być zawsze, inny stan oznacza w normalnym przypadku brak paliwa w komorze przelewowej.

Opublikowano

Znaczy się dokładnie o to mi chodziło co jest pokazane na filmiku ;). 430 Ohm jest to stan pokazujący pełną komorę pływakową, nie pełen bak a to trzeba rozróżnić. Wartości poniżej czyli te 100 Ohm oznaczają, iż w komorze tej jest za mało paliwa i zostaje wtedy zablokowany wtrysk paliwa do cylindrów, przez co nie można odpalić.

Polecam obejrzeć pierwszą część filmiku który załączyłeś, jest tam wytłumaczone jak wyciągnąć ten czujnik, dzięki temu będziesz mógł pomierzyć jego działanie i jednocześnie sprawdzisz czy komora spiętrzająca jest wypełniona paliwem czy nie.

Opublikowano

Już mam na wierzchu. pomierzone . wynosi czy to u góry czy na dole to samo około 100 Ohm.

Czyli zepsute, tak ??

w tym sęk że takiej pompy też nigdzie nie kupie.. (co to w ogóle za seria tego Audi, albo nie mozna dostac danej czesci w ogole albo jest bardzo droga.;/)

Pod jaką nazwą szukać tego czujnika ? podobno nie jest osobno. Tylko z czym ??

Opublikowano

tu masz link do całych pomp na allegro możne pomorze

2.5 tdi v6 - Pompy paliwa - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

kup za 100-150 zł cała i w razie czego będziesz miał zapasowe części lub podskocz na jakiś szrot i popytaj o cała pompę lub jej cześć

Opublikowano

no niestety na tym allegro jest tylko jedna (wyglądem) pasująca do mojej (dwie kostki połączeniowe) i kosztuje aż 350zł :(

Opublikowano

Więc wyjąłem cały środek wyczyściłem , złożyłem, i teraz pokazuje wciąz 430 Ohm, czyli teraz będzie widział wciąż pełen kosz paliwa, tak ? i pompa ani raz się nie włączy.

ewidentnie coś jest nie tak z tym czujnikiem.

Taki czujniczek z allegro właśnie by się przydał, szkoda że już sprzedany.

Opublikowano

Nie jestem pewien, ale ten czujnik nie odpowiada za włączanie pompy przelewowej, jest on chyba tylko swoistym zabezpieczeniem vp44 przed zapowietrzeniem. Ale podkreślam że nie mam pewności.

Zawsze można spróbować kupić najtańszą z pomp i przełożyć sam czujnik g210, byleby tylko upewnić się od sprzedawcy iż jest on sprawny.

Opublikowano

Tylko jak sie dowiedzieć czy ta najtansza z pomp posiada właśnie ten czujnik ??

Ja patrzę po górze (dekiel pompy) , jeśli nie ma wtyczki odpowiedzialnej za pracę tego czujnika, to w środku kosza na próżno co szukać tego czujnika.

Opublikowano

Witam,

Czy wiecie jaką oryginalną wartość Ohm ma nowy wtrysk sterujący ? Jaką powinien mieć ?

Opublikowano

Dopuki nie znajdziesz tego czujnika to poskładaj z oporników na 430 ohmów i podłącz zamiast niego.

Pojeździsz , potestujesz i będziesz wiedział czy to było przyczyną, pamiętaj tylko o utrzymywaniu odpowiedniego minimalnego pozimu paliwa w zbiorniku :whistling::decayed:

Co do oporności wtrysku sterującego to nie podpowiem, najprościej jakby ktoś zmierzył na takim samym motorze:naughty:

Opublikowano

a więc czujnika jeszcze nie mam ale udało mi się dostać wtrysk sterujący i jest na nim oporność około 50 Ohm, a na starym było 0.

Jak poskładam silnik zajrzę do baku, można gdzieś taki opornik kupić ? nie bardzo się znam na tym i nie wiem jak to wszystko zrobić samodzielnie.

Opublikowano

Dwa oporniki :

1. 470 Ohm

2. 4,7 kOhm

Łączysz je równolegle i masz wypdkową oporność 427 Ohm :wink:

Opublikowano

A powiedz, jeśli obecny czujnik pokazuje mi teraz ciągle tylko 100 Ohm, to mogę go tak zostawić i pompa ciągle będzie mi paliwo pompować ?

Opublikowano

Pompa spiętrzająca nie jest uzależniona od tego czujnika, lecz od czujnika poziomu paliwa. Ten czujnik [G210] to dokładnie czujnik wypełnienia komory spiętrzającej, on podaje tylko sygnał do elektrozaworu pompy VP44. Zastąp ten czujnik tymczasowo opornikiem 430 Ohm, usuń błędy, staraj się utrzymać bak powyżej 3/4 poj. i sprawdź czy auto zagada. Jeżeli tak to mamy winowajcę.

Opublikowano

Na temat sposobu działania tego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem styczności z takim tematem.

Koledzy piszą że jak komp widzi 100 Ohm na tym czujniku to nie pozwala na uruchomienie/pracę silnika.

Jak mu pokażesz z oporników wartość wymaganą do pracy , czyli 430 Ohm , to powinien zapitalać, jeżeli odmówi współpracy to szukaj przyczyny gdzie indziej :whistling:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...