Wiscoo Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Witam, Czy i w jaki sposób poradzić sobie z cieknącym mostem tylnym? Trzeba go całego zdejmować z wałem, czy jak się do tego zabrać? Ktoś już to robił i może podpowiedzieć? Pozdrawiam, Łukasz
Kraker Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 A gdzie Ci cieknie, przy wejściu (wale)? Jak tam to musisz go wyciągnąć, czyli odkręcić wał od niego, odkręcić przeguby z tyłu no i go wykręcić: poduszka z przodu i z tyłu "wieszak". Ja wymieniałem uszczelniacz na tym wałku. Dostępny tylko w ASO.
Wiscoo Opublikowano 12 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2014 Po bokach raczej, od strony kół.
Kraker Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 A to Ci nie doradzę, czy się je da wymienić nie rozkręcając dyfra.
edekxp Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Ja się dołączę do tematu. Trochę widać u mnie wilgotne osłony przegubów wewnętrzych. Może trzeba dolać oleju. Gdzie sprawdzić poziom? Jeszcze mam pytanie czy wał powinien mieć luz osiowy.U mnie trochę ma luzu - nie jest to luz na krzyżaku
pioteros Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 wal musi miec luz, czemu? bo skrzynia jak i most nie sa na sztywno przymocowane do ramy tylko na poduszkach gumowych, tez sie ruszaja, wiec i wal musi sie ruszac, chodzi sobie na przegubach to samo jest z polosiami, przeguby pracuja tez wzdluz, bo polosie wydluzaja sie i skracaja na dolkach
edekxp Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Chodziło mi o luz tak jak się kręci. Kręcę wałem jakieś 1/5 obrotu potem dopiero kręci się koło. Czytałem na innym forum że możliwy luz w moście.Da się wyeliminować zmieniając lub dokładając podkładki pod łożyska S1 i S2 Podkładki są dostępne w serwisie od 0,15mm do 1,2mm grubości Nie znalazłem na naszym forum tematu aby ktoś to robił.Naprawa nie jest trudna Oczywiście trzeba wymienić (nie zaszkodzi) simmeringi flansz przegubów oraz łożyska w zależności od zużycia. Pojawia się u mnie taki stuk przy zmianie biegów np 1 - 2, jak puszczę szybciej sprzęgło, lub hamuje silnikiem Przy wyższych prędkościach oraz biegach tego nie ma Jak będę to robił i porobię zdjęcia, chyba że są na forum a nie mogę znaleść Temat A6: Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - [ TIP+Q] Luzy dyferencjału oraz torstena, kasacja luzów.
pioteros Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 To może być luz i na moście, i na torsenie, na moście zwykle jest mniejszy i nie przeszkadza aż tak
edekxp Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Na torsenie to raczej nie naprawię, ale w moście może się udać. Muszę wymienić simmeringi bo trochę upaciany most i podłoga więc zobaczę z tym luzem. Sprawdzałem olej niby jest ale poniżej korka kontrolnego, wprawdzie był podniesiony tył auta Śruby odkręcają się bez problemu(próbowałem).Najwięcej bedzie skrętu z śrubą środkową most - podpora. Nie da się jej odkręcić do końca bo przeszkadzają sanki. Myślę, że jak odkręci się wał i przeguby półosiek to most da się przesunąć w stronę silnika Wał powinien się trochę "skrócić" na przegubach Jak dokupię simeringi oraz podkładki będę działał. Czy jak jest wszystko powiedzmy nowe to nie byłoby luzu nawet najmniejszego torsen-most?
pioteros Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Powiem ci ze to jest walka z wiatrakami, znkwelujesz luz na dyfrze to może nawet tego nie odczujesz, a z kolei luz na torsenie pozostanie, będzie pracował inną dyfrze za chwile znów się pojawi
Dev Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Lozyska na polosie i uszczelki to koszt ok 150zl Robota 150- 200
pioteros Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 jeszcze jest chyba lozysko na flanszy wału plus uszczelniacz
edekxp Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 jeszcze jest chyba lozysko na flanszy wału plus uszczelniacz Tu jest szczelne i jest to dokręcane jakimś momentem.Tego nie będe ruszał. Koszt roboty własny czyli browar ---------- Post dopisany 27-06-2014 at 06:41 ---------- Poprzedni post napisany 17-06-2014 at 12:52 ---------- Dyfer był wyciągnięty.Cały wyczyszczony i umyty z oleju z piaskiem Delikatny luz miał pomiędzy wałkiem atakującym a wieńcem zębatym. Po odkręceniu flansz, oraz wszystkich śrub z dekla, wszystko dało się wyjąć. Zauważyłem że są dość grube podkładki po obu stronach łożysk. Wybiłem bieżnie łożysk i pomierzyłem te podkładki. Jedna miała 1.1mm a druga 0,95mm. Zamieniłem je miejscami wtedy koło zębate będzie bardziej w pracę z wałkiem. Podkładki nie są takie same, bo łożyska różnią się wielkością. Jedna ma 73mm średnicy druga 68mm, więc tą większą trzeba było trochę pod szlifować aby weszła w kanał. Po złożeniu trochę było za mocno, jak dokręciłem wszystkie śruby obudowy.Czuć było jak delikatny opór. Odkręciłem jeszcze raz i tą 1,1mm podkładkę zeszlifowałem na 1,05 Złożyłem wszystko i dyfer nie ma luzu i obraca się elegancko. Potem wymieniłem simeringi i zakręciłem flansze. Jakby ktoś kiedyś robił coś podobnego przyda się kupić takie odrzutniki które są pomiędzy dyfrem a flanszami. Są one z plastiku i przy próbie zdemontowania pękają.Musiałem je pokleić. W etce nawet nie ma ich na rysunku. Dyfer jest już zamontowany w aucie na starym oleju, bo sklep internetowy opóźniał się z wysyłką. Olej już mam trzeba go teraz pod autem wymienić MOTUL Gear 300 75W90. Powiem że nie ma już takiego stukania, minimalny luz jest bo teraz zauważyłem że przeguby wewnętrzne są już wypracowane. Jak kupię w normalnych pieniądzach to je wymienię, bo serwis chce coś około 1000zł za jeden
Jog Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Witam ostatnio zauważyłem że też mam wyciek od strony pasażera:http://zapodaj.net/c0429330326b0.jpg.htmlWał chyba jest ok:http://zapodaj.net/d7bb5bab984d3.jpg.htmlI tu pytanie, wystarczy zakupić tylko simeringi i będzie ok? tylko aso ?Dodam że jak depnę na 1 lub 2 to słychać stuki w tyle po prawej stronie przy normalnej jeździe jest ok.
Jog Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Jeszcze mam pytanie odnośnie tego przegubu odczytałem nr. 8E0 501 203 K ceny na allegro od 28zł do 200zł wystarczy wymienić na taki z tym samym numerem ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się