Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Łańcuszek rozrządu, napinacz - metaliczny dźwięk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Pomóżcie zdiagnozować metaliczny dźwięk w okolicach łańcucha rozrządu.

Czy słyszalne ocieranie łańcuszka rozrządu jest na tyle poważne że trzeba wymienić napinacz + łańcuch?

Można z tym jeździć?

Czy może to coś innego?

Z góry dzięki za porady :)

Linki do filmików:

usp=sharing'>https://drive.google.com/file/d/0B3xRdtn8IPD8NFRZTE9qaE03VjQ/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B3xRdtn8IPD8ekR0SUhzSmIzT2s/edit?usp=sharing

Opublikowano

Temat był poruszany kilka razy np w tym temacie:

http://a4-klub.pl/1-8t-218/napinacz-lancuch-rozrzadu-304698/

czytaj

ale według mnie u Ciebie jest wszystko OK.

Jak coś nie tak jest z tylnym rozrządem jest to inny dźwięk słyszalny nawet w kabinie. W twoim przypadku to naturalny dźwięk łańcucha rozrządu współpracującego z kołami łańcuchowymi.

Profilaktycznie sprawdził bym stan smoka pompy oleju a w razie potrzeby bym go oczyścił.

Opublikowano

Czytałem ale właśnie były inne odgłosy, u mnie w kabinie nic nie słychać, nawet na zewnątrz jak się maskę zamknie, tylko myślałem że już zaczyna coś się dziać z łańcuchem, napinaczem i że to pierwsze objawy. Ale skoro piszesz że to naturalne to spoko :)

Dzięki za info ;)

Pozdrawiam,

Opublikowano

tylko niech Ci nie przyjdzie do glowy wlewac jakies plukanki..

Opublikowano
tylko niech Ci nie przyjdzie do glowy wlewac jakies plukanki..

A powiedz niby dlaczego miałby nie stosować płukanki ?? yyyy :kwasny:

Bo ja np. stosuję to od dłuższego czasu, znajomi moi co niektórzy od wielu lat i nigdy nie przytrafiło się nic złego z tym związanego. Daj mi choć jeden powód...

Bo to że komuś się coś stało, to dużo zależało od stanu silnika/głowicy jeśli był zalewany 15W bądź 10W do tego szlamu pełno pod pokrywą albo ciemno jak w smole to co tu się dziwić że coś się stało...

Opublikowano
tylko niech Ci nie przyjdzie do glowy wlewac jakies plukanki..

A powiedz niby dlaczego miałby nie stosować płukanki ?? yyyy :kwasny:

Bo ja np. stosuję to od dłuższego czasu, znajomi moi co niektórzy od wielu lat i nigdy nie przytrafiło się nic złego z tym związanego. Daj mi choć jeden powód...

Bo to że komuś się coś stało, to dużo zależało od stanu silnika/głowicy jeśli był zalewany 15W bądź 10W do tego szlamu pełno pod pokrywą albo ciemno jak w smole to co tu się dziwić że coś się stało...

Juz Ci kolego prostuje. Moj silnik byl zalewany 5w30 i wszystko dobrze pracowalo, dzwiek napinacza byl podobny do tego z filmiku. Po zalaniu LM engine flush napinacz a moze i sam lancuch zaczal byl slyszalny. Terkotal i w sumie dalej troche terkocze. Dlatego ja nie polecam:)

Opublikowano

Raczej nie jest to wina płukanki, użyłem dokładnie tej samej co podałeś LM i kilku moich znajomych w BFB, ALT i nikomu nic się nie stało a syfu sporo zeszło wraz ze starym olejem.

Opublikowano

Nie będę się sprzeczal.. Wiesz każdy silnik jest inny i byl/jest inaczej eksploatowany wiec różnie może reagować na różne "ulepszacze". Coś ala ludzki organizm ;-)

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Opublikowano

Jeśli pada napinacz to zazwyczaj zaczyna się od hałasowania na zimnym silniku przez kilka sekund. Po nagrzaniu objaw ustaje. Ale ja tam nic takiego jak napinacz nie słyszałem na tych filmikach:kox:

Opublikowano

U mnie tak było,i to łańcuszek ocierał o pokrywę zaworów,aż przetarł ją prawie na wylot.po wymianie łańcuszka ciszej się zrobiło.Stary w porównaniu do nowego okazał się mocno rozciągnięty!!

Opublikowano

to niezły nalot juz musisz miec... u mnie po 130tys byl jak nowy, 0 rozciagniecia.

Opublikowano

kolego ja mam 190tk sprawdzałem łańcuch i napinacz przy wymianie uszczelek chodzi i wygląda jak nowy, zero luzów i hałasów oby jak najdłużej :decayed::

Opublikowano
to niezły nalot juz musisz miec... u mnie po 130tys byl jak nowy, 0 rozciagniecia.

24.......:slina:

---------- Post dopisany at 17:37 ---------- Poprzedni post napisany at 17:32 ----------

kolego ja mam 190tk sprawdzałem łańcuch i napinacz przy wymianie uszczelek chodzi i wygląda jak nowy, zero luzów i hałasów oby jak najdłużej :decayed::

mój też wyglądał nieźle po wyjęciu okazało się co innego,niestety ślizgi teflonowe już tez były przechodzone.teraz jest ok!

Opublikowano

No właśnie teraz jak kolega wczesniej pisał umnie musi być ten sam przypadek jak auto postoi dłużej to przy odpaleniu zaklekocze tak z 1-2 sekundy i jest cisza zauważylem tez ze po przygazowaniu tak do 2-3 tys. obrotów słychać dzwięk łańcucha jak by był wyciągniety czy to mogą być objawy juz konczącego się napinacza i wymiany razem z łańcuchem prosił bym o wasze opinie pozdr

Opublikowano

Witam
Podłączam sie pod temat
No tez mam problem z takim terkotaniem 1.8T AWT
Silnik halasuje po dłuzszym postoju lub porannym odpaleniu. Są to takie metaliczne dźwięki tak jakby łancuszek.
Gdy odpalam auto rano i slinik pracuje caly czas to halasuje tak przez dłuzszą chwilę , jednak gdy odpalę go , po czym zgaszę i ponownie odpalę to wtedy chodzi cichutko.
Czy to moze miec związek z cisnieniem oleju ?
Bo myslalem zeby zrzucic miskę i wyczyscic ssak
Albo zamiast tego płukanka silnika i nastepnie wymiana na dobry olej ?

Opublikowano

Na początek miska i ssak to podstawa, ciśnienie i pompa oleju do sprawdzenia, jak to już zrobione i wykluczone to można się bawić w płukanki i oleje ale to raczej nie pomoże jak nadal dzwoni to łańcuch i napinacz.

Opublikowano (edytowane)

Witam
Rozrząd wymieniony, pompa oleju wymieniona bo bylo slabe cisnienie, smok wyczyszczony
Łancuch rozrządu wymieniony, mechanik stwierdzil ze nie trzeba wymieniac napinacza bo nie wyglada na zuzyty.
No i po kilku dniach problem powrócił. W czasie porannego odpalania słychac jak łancuch trze o pokrywe zaworów.
No i do tego wywala błąd 16395 - przestawienie wałka rozrządu w kierunku później
Problem wystepuje tylko gdy rano go odpalam po chlodnej nocy, bo gdy po calym dniu w pracy go odpalam przy temp 13st to jest cichutko.
Ma ktos jakies pomysly co moze byc ? Czy juz zostaje tylko napinacz ?

Dodam jeszcze ze na cieplym silniku problem nigdy nie występuje, chodzi idealnie cichutko

Edytowane przez electric000
Opublikowano

Jaka oliwa ?

Opublikowano

Jaka oliwa ?

Mechanik zalał Castrol 5W40

Olej pewnie byl z beczki bo nie dostalem zadnego opakowania

Opublikowano

Witam

Rozrząd wymieniony, pompa oleju wymieniona bo bylo slabe cisnienie, smok wyczyszczony

Łancuch rozrządu wymieniony, mechanik stwierdzil ze nie trzeba wymieniac napinacza bo nie wyglada na zuzyty.

No i po kilku dniach problem powrócił. W czasie porannego odpalania słychac jak łancuch trze o pokrywe zaworów.

No i do tego wywala błąd 16395 - przestawienie wałka rozrządu w kierunku później

Problem wystepuje tylko gdy rano go odpalam po chlodnej nocy, bo gdy po calym dniu w pracy go odpalam przy temp 13st to jest cichutko.

Ma ktos jakies pomysly co moze byc ? Czy juz zostaje tylko napinacz ?

Dodam jeszcze ze na cieplym silniku problem nigdy nie występuje, chodzi idealnie cichutko

Napewno trze o pokrywę? Ściągałeś ją i sprawdzałeś?

Czy może tylko "grzechocze" 1-2s?

TO nie jest przypadkiem tak, że jak auto dłużej postoi nieodpalane to po prostu olej spłynie i zanim go pompa dopompuje to 1-3s może być słychać łańcuch?

Analogicznie jest z samoregulatorami luzów zaworowych, gdzie na zimnym silniku zanim olej zostanie dopompowany słychać klekot zaworów (to na przykładzie auta innej marki, o czym nawet producent wspomina i twierdzi, że to jest normalny objaw).

Jak go odpalisz po czym zgasisz to ten czas wystarczy na dopompowanie oleju i kolejny rozruch będzie bez atrakcji dźwiękowych ze strony napinacza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...