koman85 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Witam, Pomóżcie zdiagnozować metaliczny dźwięk w okolicach łańcucha rozrządu. Czy słyszalne ocieranie łańcuszka rozrządu jest na tyle poważne że trzeba wymienić napinacz + łańcuch? Można z tym jeździć? Czy może to coś innego? Z góry dzięki za porady Linki do filmików: usp=sharing'>https://drive.google.com/file/d/0B3xRdtn8IPD8NFRZTE9qaE03VjQ/edit?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B3xRdtn8IPD8ekR0SUhzSmIzT2s/edit?usp=sharing
Shhaddoww Opublikowano 18 Czerwca 2014 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Temat był poruszany kilka razy np w tym temacie: http://a4-klub.pl/1-8t-218/napinacz-lancuch-rozrzadu-304698/ czytaj ale według mnie u Ciebie jest wszystko OK. Jak coś nie tak jest z tylnym rozrządem jest to inny dźwięk słyszalny nawet w kabinie. W twoim przypadku to naturalny dźwięk łańcucha rozrządu współpracującego z kołami łańcuchowymi. Profilaktycznie sprawdził bym stan smoka pompy oleju a w razie potrzeby bym go oczyścił.
koman85 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2014 Czytałem ale właśnie były inne odgłosy, u mnie w kabinie nic nie słychać, nawet na zewnątrz jak się maskę zamknie, tylko myślałem że już zaczyna coś się dziać z łańcuchem, napinaczem i że to pierwsze objawy. Ale skoro piszesz że to naturalne to spoko Dzięki za info Pozdrawiam,
marajan Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 tylko niech Ci nie przyjdzie do glowy wlewac jakies plukanki..
powaguspisz Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 tylko niech Ci nie przyjdzie do glowy wlewac jakies plukanki.. A powiedz niby dlaczego miałby nie stosować płukanki ?? yyyy Bo ja np. stosuję to od dłuższego czasu, znajomi moi co niektórzy od wielu lat i nigdy nie przytrafiło się nic złego z tym związanego. Daj mi choć jeden powód... Bo to że komuś się coś stało, to dużo zależało od stanu silnika/głowicy jeśli był zalewany 15W bądź 10W do tego szlamu pełno pod pokrywą albo ciemno jak w smole to co tu się dziwić że coś się stało...
marajan Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 tylko niech Ci nie przyjdzie do glowy wlewac jakies plukanki.. A powiedz niby dlaczego miałby nie stosować płukanki ?? yyyy Bo ja np. stosuję to od dłuższego czasu, znajomi moi co niektórzy od wielu lat i nigdy nie przytrafiło się nic złego z tym związanego. Daj mi choć jeden powód... Bo to że komuś się coś stało, to dużo zależało od stanu silnika/głowicy jeśli był zalewany 15W bądź 10W do tego szlamu pełno pod pokrywą albo ciemno jak w smole to co tu się dziwić że coś się stało... Juz Ci kolego prostuje. Moj silnik byl zalewany 5w30 i wszystko dobrze pracowalo, dzwiek napinacza byl podobny do tego z filmiku. Po zalaniu LM engine flush napinacz a moze i sam lancuch zaczal byl slyszalny. Terkotal i w sumie dalej troche terkocze. Dlatego ja nie polecam:)
sciemamcz Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Raczej nie jest to wina płukanki, użyłem dokładnie tej samej co podałeś LM i kilku moich znajomych w BFB, ALT i nikomu nic się nie stało a syfu sporo zeszło wraz ze starym olejem.
marajan Opublikowano 21 Czerwca 2014 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Nie będę się sprzeczal.. Wiesz każdy silnik jest inny i byl/jest inaczej eksploatowany wiec różnie może reagować na różne "ulepszacze". Coś ala ludzki organizm ;-) Sent from my Lumia 800 using Tapatalk
Pan-Paluch Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Jeśli pada napinacz to zazwyczaj zaczyna się od hałasowania na zimnym silniku przez kilka sekund. Po nagrzaniu objaw ustaje. Ale ja tam nic takiego jak napinacz nie słyszałem na tych filmikach:kox:
tarkot Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 U mnie tak było,i to łańcuszek ocierał o pokrywę zaworów,aż przetarł ją prawie na wylot.po wymianie łańcuszka ciszej się zrobiło.Stary w porównaniu do nowego okazał się mocno rozciągnięty!!
soul87 Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 to niezły nalot juz musisz miec... u mnie po 130tys byl jak nowy, 0 rozciagniecia.
sciemamcz Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 kolego ja mam 190tk sprawdzałem łańcuch i napinacz przy wymianie uszczelek chodzi i wygląda jak nowy, zero luzów i hałasów oby jak najdłużej :
tarkot Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 to niezły nalot juz musisz miec... u mnie po 130tys byl jak nowy, 0 rozciagniecia. 24....... ---------- Post dopisany at 17:37 ---------- Poprzedni post napisany at 17:32 ---------- kolego ja mam 190tk sprawdzałem łańcuch i napinacz przy wymianie uszczelek chodzi i wygląda jak nowy, zero luzów i hałasów oby jak najdłużej : mój też wyglądał nieźle po wyjęciu okazało się co innego,niestety ślizgi teflonowe już tez były przechodzone.teraz jest ok!
Pablosko88 Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 No właśnie teraz jak kolega wczesniej pisał umnie musi być ten sam przypadek jak auto postoi dłużej to przy odpaleniu zaklekocze tak z 1-2 sekundy i jest cisza zauważylem tez ze po przygazowaniu tak do 2-3 tys. obrotów słychać dzwięk łańcucha jak by był wyciągniety czy to mogą być objawy juz konczącego się napinacza i wymiany razem z łańcuchem prosił bym o wasze opinie pozdr
electric000 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 WitamPodłączam sie pod tematNo tez mam problem z takim terkotaniem 1.8T AWTSilnik halasuje po dłuzszym postoju lub porannym odpaleniu. Są to takie metaliczne dźwięki tak jakby łancuszek.Gdy odpalam auto rano i slinik pracuje caly czas to halasuje tak przez dłuzszą chwilę , jednak gdy odpalę go , po czym zgaszę i ponownie odpalę to wtedy chodzi cichutko.Czy to moze miec związek z cisnieniem oleju ?Bo myslalem zeby zrzucic miskę i wyczyscic ssakAlbo zamiast tego płukanka silnika i nastepnie wymiana na dobry olej ?
sciemamcz Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Na początek miska i ssak to podstawa, ciśnienie i pompa oleju do sprawdzenia, jak to już zrobione i wykluczone to można się bawić w płukanki i oleje ale to raczej nie pomoże jak nadal dzwoni to łańcuch i napinacz.
electric000 Opublikowano 24 Marca 2015 Opublikowano 24 Marca 2015 (edytowane) WitamRozrząd wymieniony, pompa oleju wymieniona bo bylo slabe cisnienie, smok wyczyszczonyŁancuch rozrządu wymieniony, mechanik stwierdzil ze nie trzeba wymieniac napinacza bo nie wyglada na zuzyty.No i po kilku dniach problem powrócił. W czasie porannego odpalania słychac jak łancuch trze o pokrywe zaworów.No i do tego wywala błąd 16395 - przestawienie wałka rozrządu w kierunku późniejProblem wystepuje tylko gdy rano go odpalam po chlodnej nocy, bo gdy po calym dniu w pracy go odpalam przy temp 13st to jest cichutko.Ma ktos jakies pomysly co moze byc ? Czy juz zostaje tylko napinacz ? Dodam jeszcze ze na cieplym silniku problem nigdy nie występuje, chodzi idealnie cichutko Edytowane 24 Marca 2015 przez electric000
electric000 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Jaka oliwa ? Mechanik zalał Castrol 5W40 Olej pewnie byl z beczki bo nie dostalem zadnego opakowania
azure Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Witam Rozrząd wymieniony, pompa oleju wymieniona bo bylo slabe cisnienie, smok wyczyszczony Łancuch rozrządu wymieniony, mechanik stwierdzil ze nie trzeba wymieniac napinacza bo nie wyglada na zuzyty. No i po kilku dniach problem powrócił. W czasie porannego odpalania słychac jak łancuch trze o pokrywe zaworów. No i do tego wywala błąd 16395 - przestawienie wałka rozrządu w kierunku później Problem wystepuje tylko gdy rano go odpalam po chlodnej nocy, bo gdy po calym dniu w pracy go odpalam przy temp 13st to jest cichutko. Ma ktos jakies pomysly co moze byc ? Czy juz zostaje tylko napinacz ? Dodam jeszcze ze na cieplym silniku problem nigdy nie występuje, chodzi idealnie cichutko Napewno trze o pokrywę? Ściągałeś ją i sprawdzałeś? Czy może tylko "grzechocze" 1-2s? TO nie jest przypadkiem tak, że jak auto dłużej postoi nieodpalane to po prostu olej spłynie i zanim go pompa dopompuje to 1-3s może być słychać łańcuch? Analogicznie jest z samoregulatorami luzów zaworowych, gdzie na zimnym silniku zanim olej zostanie dopompowany słychać klekot zaworów (to na przykładzie auta innej marki, o czym nawet producent wspomina i twierdzi, że to jest normalny objaw). Jak go odpalisz po czym zgasisz to ten czas wystarczy na dopompowanie oleju i kolejny rozruch będzie bez atrakcji dźwiękowych ze strony napinacza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się