tygrysek83 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Nie znalazłem nigdzie konkretnego tematu, w którym byłaby opisana wymiana przegubu zewnętrznego.... więc ja w łopatologiczny sposób postaram się opisać wymianę. Zacznijmy od pacjenta: audi a4 b6 1.9tdi Objawy: stuki przy skęconych kołach w lewo, do tego wciśnięty pedał gazu... Efekt: lewy przegub zewnętrzny do wymiany. Krok po kroku: (niestety bez zdjęć) 1. auto stoi jeszcze na kołach, odkręcamy łącznik stabilizatora od stabilizatora, odkęcamy (lub popuszczamy śrubę trzymającą przegub, imbus 17) 2. podnosimy auto, podpieramy dla pewności na klocku, zdejmujemy koło 3. odkręcamy nakrętkę z wahacza prowadzącego (tzw. banan) 4. wybijamy sworzeń w/w wahacza tak, aby wahacz luźno "zwisał" 5. wykręcamy śrubę trzymającą przegub, skręcamy koła w prawo, wtedy przegub powinien się złamać na tyle, że możemy całą półoś z przegubem wyjąć z piasty 6. prostujemy przegub, zdejmujemy opaski na osłonie gumowej, odciągamy gumę w stronę skrzyni biegów 7. bierzemy porządny młotek (nie jakąś pchełkę) i zdecydowanym ruchem bijemy przegub (wiemy że jest do wymiany, więc już mu nie zaszkodzimy) 8. przegub w efekcie powinien wyskoczyć z półosi, jednocześnie pilnujmy, żeby półoś z przegubem wewn. nie wyskoczył ze skrzyni b., śrubokrętem zdejmujemy pierścień blokujący 9. zdejmujemy gumę 10. półoś dokładnie czyścimy ze starego smaru, piachu i takich tam innych paprochów no i montaż: 11. wsuwamy nawą gumę na półoś odpowiednią stroną (mała średnica od strony skrz.b.) 12. w zestawie powinien byś smar, więc część wciskamy w kulki przegubu, a część w osłonę gumową 13. w rowek, który jest na półosi montujemy pierścień blokujący 14. przykładamy przegub, powinien choć częściowo wsunąć się na półoś, dalej zdecydowanym aczkolwiek z uczuciem bijemy młotem przegub, aż wpadnie odpowiednim miejscem w pierścień blokujący (oczywiście wcześniej wkręć śrubę w przegub, to pozwoli nie zniszczyć go), 15. wykręcamy śrubę z przegubu, montujemy gumową osłonę na przegub, montujemy opaski zaciskowe 16. zwrotnica powinna dać się wychylić na tyle do przodu, że wsuwamy przegub (odpowiednio złamany na półosi) do piasty 17. wkręcamy śrubę przez piastę w przegub, dokręcimy jak będzie koło zmontowane 18. przy pomocy jakiejś osoby z boku, lub sami manewrujemy - montujemy spowrotem sworzeń wahacza, skręcamy go do zwrotnicy 19. montujemy koło, stawiamy na kołach, skręcamy łącznik stabilizatora... jeśli wszystko pójdzie w miarę sprawnie, myślę że w 2h powinno być po temacie.... no chyba że będzie problem z odkręceniem któregoś elementu... lub zbicie przegubu.. Myślę, że wielu osobom pomoże ten opis
edekxp Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Ja odkręcałem wahacz prosty a banan nie odkręcany. Mogłeś porobić zdjęcia byłoby czytelniej, ale opis pewnie się przyda
Pikuś Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Przecież przegub wyjdzie bez rozpinania czegokolwiek w zawieszeniu.
edekxp Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Przecież przegub wyjdzie bez rozpinania czegokolwiek w zawieszeniu. Pewnie wyjdzie na skręconych kołach, ale weź go potem załóż Robiłeś tak?
edekxp Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Z osłoną jest lepiej, bo przegub jest jakby luźniejszy. Z nowym przegubem nie jest tak łatwo. Trzeba się sporo namęczyć i wku..., a wystarczy odkręcić jedną nakrętkę z wahacza. Wiadomo każdy robi jak uważa i jak mu lepiej
fronek22 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Panowie mam pytanie jaki idzie przegub do audi a4 b6 2.0 silnik ALT 2.0 benzyna bo w sklepie mi powiedzieli, że są 2 rodzaje w zależności ile ząbków na przegubie tj.38 i 33 lub 38 i 27
Schmolke Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 (edytowane) Dobry tutorial - dzięki. A tutaj widziałem w miarę dobry filmik z roboty przy przegubie: Zabrałem się do tematu, ale dostałem oczopląsu w temacie wyboru konkretnej marki przegubu: www.iparts.pl/auto-czesci/przeguby-napedowe,audi,a4-8e2-b6-2000-11-2004-12,1-9-tdi-101km,5-4731-16261-100071.html Nie chcę kupować czegoś co mi padnie po 1000 km, więc myślę o środku stawki w okolicach 250 zł za szt, np SKF - ujdzie? Przykładowo SKF VKJA 3002 w iparts kosztuje 267 zł, czyli połowę tego co w Intercarsie - nie kumam skąd taka rozbieżność... www.iparts.pl/czesc/przegub-napedowy-kompletny-skf-vkja3002,0-50-vkja3002-717105.html http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3120142014351-VKJA_3002-przegub-napedowy,scr_dItems.html Bo 500 zł to już kosztuje MAYLE...www.iparts.pl/czesc/przegub-napedowy-kompletny-meyle-1004980064,0-144-1004980064-20045.html Edytowane 8 Sierpnia 2016 przez Schmolke
damiandp007 Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia W dniu 18.06.2014 o 21:18, tygrysek83 napisał(a): 17. wkręcamy śrubę przez piastę w przegub, dokręcimy jak będzie koło zmontowane Witam, odgrzeje temat. Mam pytanie do punktu 17, jakim momentem dokręcić tą śrubę mocującą przegub?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się