Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż hebli 312 mm lub 320 mm


kamdaro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy jest jakiś większy sens SWAPu hebli w sedanie 1.8 (125km) z 280mm na 312mm, będzie odczuwalna jakaś duża różnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne pytanie, każdy tutaj swap uje na większe z jednego powodu i na pewno nie tego że nie mają co z kasą zrobić, a raczej im większa powierzchnia tarczy, tym lepsze hamowanie i nie grzeje się tak szybko jak zwykła seryjna tarcza. Hamulce wystarczało do zwykłej jazdy, ale jeśli przyjdzie kiedyś naprawdę depnac, może zabraknąć hamulca.
Do mojej B6 już czeka zestaw 320/288 a do B8 zaraz przyjdzie zestaw s S4 :]
Tak więc przejedz się z kimś kto ma większe hamulce i porównasz do swojego zestawu.

Pozdrawiam
Rum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rożnica na pewno będzie odczuwalna w końcu to 30 mm plus inny zacisk, tylko pytanie czy jest sens? Jak coś posiadam set na 288mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, RumJanek napisał:

Dziwne pytanie, każdy tutaj swap uje na większe z jednego powodu i na pewno nie tego że nie mają co z kasą zrobić, a raczej im większa powierzchnia tarczy, tym lepsze hamowanie i nie grzeje się tak szybko jak zwykła seryjna tarcza. Hamulce wystarczało do zwykłej jazdy, ale jeśli przyjdzie kiedyś naprawdę depnac, może zabraknąć hamulca.
Do mojej B6 już czeka zestaw 320/288 a do B8 zaraz przyjdzie zestaw s S4 :]
Tak więc przejedz się z kimś kto ma większe hamulce i porównasz do swojego zestawu.

Pozdrawiam
Rum
 

Jeżdżę raczej normalnie, można powiedzieć jedynie dynamicznie. Dla tego pytam o sens montażu, jakbym autem jeździł jakoś bardziej wyczynowo czy coś to rozumiem, ale to zwykłe 1.8 (125 koni) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja do ciebie, możesz zostać na serii ale pamietaj: nie wyczynowe to nie ceramiczne bo najskuteczniejsze, ale jeśli jeździsz dynamicznie to z chwilą częstego używania hamulca nagrzewasz tarcze i klocek już nie łapie jak powinien, jeśli masz większą tarcze to bardziej się rozprowadza ciepło, nie mówiąc już ze silniejszy/skuteczniejszy zacisk i klocek. Sam mam tylko 130 ale jeśli przychodzi mi hamować, nieraz czuje braki i nie mówię tutaj o szybkiej jeździe a o nagłym hamowaniu, bo tutaj gdzie mieszkam mogę jechać max 110km/h Co wcale szybko nie jest, powyżej mogę się pożegnać z prawkiem jak złapią.

Zmieniony hamulec po to, żeby nie brakło drogi hamowania [emoji4]

Pozdrawiam

Rum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czeslaw187 napisał:

Rożnica na pewno będzie odczuwalna w końcu to 30 mm plus inny zacisk, tylko pytanie czy jest sens? Jak coś posiadam set na 288mm

Różnica jest taka że trzeba się przyzwyczaić do pedału hamulca bo można złapać szybko kogoś kto Ci w dupe wjedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli warto, w sumie koszt nie duży, najgorzej że na zimę mam fele 15" z prawie nowymi markowymi oponami :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko upewnij się czy np 320 nada się z felga 15"
16" już prędzej, nie jestem pewien co do 15".

Pozdrawiam
Rum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, RumJanek napisał:

Tylko upewnij się czy np 320 nada się z felga 15"
16" już prędzej, nie jestem pewien co do 15".

Pozdrawiam
Rum
 

Nie nada sie.

16 i to nie kazda przyjmie 320.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już to i tak chyba bym 312mm założył, taniej niż 320mm wychodzi. Mniej rzeczy do przekładania :) Do 320mm chyba żeliwo od eSy potrzeba o ile się nie mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz miec dobre hamulce to odpusc sobie 312.

 Polepszysz dajac na tyl cos wiekszego i wtedy np na przod 312 i poczujesz roznice.

Wiec albo tykasz przod i tyl albo zostaw tak jak jest.

Tak trza zwrotke z s4 lub w8 sa inne opcje co do zwrotek ale poczytaj sobie o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega liczyłbym różnice nawet po przejściu na 288mm , 280 mm to chyba lita tarcza czy wentylowana?

A no i 288m to 15 cali wchodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Banan napisał:

Kolega liczyłbym różnice nawet po przejściu na 288mm , 280 mm to chyba lita tarcza czy wentylowana?

A no i 288m to 15 cali wchodzi

280 jest lita.

Przerabialem juz 312 i powiem ze jaj nie urywa.

Policz ile trza dac za jarzma tarcze i klocki.

Dorzucasz zwrotki  i masz 320/30.

Mozna sobie liczyc i liczyc a ulica i tak swoje zrobi.

312 to nic wyjatkowego a nie raz 200zl za same jarzma jest normalna cena.

Za ta kase masz zacisk pod 320.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niby 280mm, zacisk LUCAS i mam wentylowane :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo byly 280x13 lucasa niewentylowane i 280x22 lucasa wentylowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany jakich felg szukać przy konwersji z 288mm na 320 + jednotlok z A6 C6? 

Chodzi mi o szerokość i ET, 16tki jak i 17tki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...