Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż hebli 312 mm lub 320 mm


kamdaro

Rekomendowane odpowiedzi

312mm d..py nie urywa lepiej zainwestować w 320mm

Mówisz, że przy zmianie z 288mm nie zauważę różnicy....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważysz tzn odczujesz różnicę przy przejściu z 288mm na 312mm, a przy każdej zmianie powyżej 312mm jeszcze bardziej. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mowie ze nie odczuje, odczuje bo zmieni stare skapciale heble na nowe ale zaloze sie ze miedzy obydwoma nowymi zestawami roznica jest marginalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mowie ze nie odczuje, odczuje bo zmieni stare skapciale heble na nowe ale zaloze sie ze miedzy obydwoma nowymi zestawami roznica jest marginalna

Mylisz się kolego i to grubo. Ja na swoich starych 312 czułem w porównaniu z a4 znajomego 288 że jego zwalnia jak syrena na bębnach.

U mnie auto porostu stawało. Dodam że on miał nowy zestaw tarcze +klocki.

Teraz jak mam nowe tarcze rotinger i klocki jurid ceramiczne. To auto z 200 do 50 zjeżdża w mgnieniu oka.

Także różnica jest niebo a ziemia. Jak już mówimy o czymś większym to odrazu po 321 sięgać [emoji2]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba snisz, pojemność cieplna praktycznie ta sama, sam miałem heble i 288, 312 a teraz 320 na 4tloku z vipera i dopiero teraz jest różnica

Porównywać można dopiero jak są obydwa zestawy tych samych producentów, bo nawet tarcze moga być te same a jakość klocka i poziom dotarcia całości może mieć olbrzymie znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mówisz że między 288 a 312 nie ma żadnej znaczącej różnicy. Gdzie średnica tarcz jest o 24 mm większa co się wiąże z większą powierzchnia odprowadzania ciepła i tarcni ia co jest głównym wskaźnikiem skuteczności hamowania. To jak to się ma do 320 które się różnią 8 mm od 312. Tu mogę się zgodzić że różnica może być mało wyczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ze tarcza 320 ma grubosc 30mm a 288 i 312 tylko 25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko moja szybciej oddaje ciepło i po próbie kilku ciągłych hamowan grubsza 320 będzie przegrzana za czym idzie brak hamowania a 312 będzie nadal efektywna. nie mówię tu o zestawach za 50 zł z alledrogo. Tylko o pożądanych Tarczach i klockach.

Edytowane przez czester11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zahamuj raz z 200km na h na tarczy 312 i na tarczy 320, dotknij paluchem i zobaczysz różnice :)

Pojemności tarcz 288 i 312 są prawie te same, kanały wentylacyjne są tej samej długości bo i powierzchnia cierna jest ta sama tyle ze w 312 wszystko to jest odsunięte deko od środka, minimalnie wieksza powierzchnia całości nie robi ogromnej roznicy

25mm nominalnej tarczy to cienizna, hebel dobry ale do golfa iii ważącego 1100kg maks

Edytowane przez pioteros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25mm nominalnej tarczy to cienizna, hebel dobry ale do golfa iii ważącego 1100kg maks

A montuje takie w a6 [emoji12]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1700kg masy własnej

Edytowane przez pioteros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem różnica 312 a 288 jest odczuwalna jak sie poskłąda na dobrych gratach. Przedwszystkim większa tarcza lepije i szybciej odda ciepło i ładniej wygląda za felgą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma dobrze hamować, a wygląd to drugorzędna sprawa ;) (wyglądem nie zahamujesz...), to mnie trochę kolega pioteros zniechęcił do 312mm, szkoda... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma dobrze hamować, a wygląd to drugorzędna sprawa ;) (wyglądem nie zahamujesz...), to mnie trochę kolega pioteros zniechęcił do 312mm, szkoda... :(

No to nie próbuj [emoji12]

Moim zdaniem jest różnica. Jeszcze jak kolega wyżej napisał musi być na dobrych gratach. Dobra tarcza i dziadoski klocek nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jezdze tylko na DSach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez zmieniłem 288 na 312 i różnica znikoma, minimalnie czuć ze hamulce maja trochę lżej ale bez kokosów :D

przed wyminą tarcze ATE + klocki FERODO

po wymianie na 312 tarcze FERODO + klocki FERODO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem komplet z serii na 320/288 przód/tył i jest mega, nawet niechcący można zblokować koła i wymusić zadziałanie systemu ABS - mina ludzi na przejściu dla pieszych - BEZCENNA :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...