tom4275 Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 Też mam problem od dłuższego czasu z komunikacja RNS-E bluetooth oraz parktronikiem,powiedzcie czy ten kabelek od Pana Viekena po Canie jest adekwatny? Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka mam viakena i łączy się bez problemu z tymi modułami, zresztą specjalnie do tego go kupiłem bo oryginał nie ogarniał oryginalny vcds 12.12 nie dawał rady z tymi modułami? no mam go przecież od Ciebie
Tom A4 Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 Tomcio jak masz ori vcdsa za 1800zł netto to musi działać, kto preferuje tańsze opcje ten musi szukać dobrego chinola.. tak mam ori ale nie za 1800 a za 2230 doskonale rozumiem chciałem tylko powiedzieć że nie ma idealnego klona Też mam problem od dłuższego czasu z komunikacja RNS-E bluetooth oraz parktronikiem,powiedzcie czy ten kabelek od Pana Viekena po Canie jest adekwatny? Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka mam viakena i łączy się bez problemu z tymi modułami, zresztą specjalnie do tego go kupiłem bo oryginał nie ogarniał kolego nie gadaj głupot że ori vcds nie ogarniał viaken to też chinol i nie ma nawet startu do ori
tom4275 Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 kolego nie gadaj głupot że ori vcds nie ogarniał viaken to też chinol i nie ma nawet startu do ori a kiedy ja powiedziałem że viaken jest lepszy od ori ? na viakenie mogę się połączyć tylko z radiem i parktronikiem reszty nie widzi, natomiast na kabelku od H4mm3R'a łączę się ze wszystkim i działa pięknie, ale niestety ani z radiem ani z parktronikiem się nie łączy ... tyle jeśli chodzi o B7 bo w Q5 ogarnia już wszystko
Tom A4 Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 napisałeś tak cyt: mam viakena i łączy się bez problemu z tymi modułami, zresztą specjalnie do tego go kupiłem bo oryginał nie ogarniał. wniosek prosty stwierdziłeś że viaken jest lepszy od ori. Skoro w q5 się łączy szukaj winy w swoim aucie pierwsze q5 wyszło w 2008 a b7 w 2004 więc w twoim powinien ogarniać wszystko.
tom4275 Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 Tomek, słów się czepiasz ori ogarnia pięknie po canie i dlatego wszystko w Q5 idzie i w B7 też, ma natomiast problem po linii K a radyjko właśnie tak się łączy, starsze ori łączą bez problemu
Tom A4 Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 czyli tak jak napisałem 90% kabli klonów to buble , sam przetestowałem z 20 jak nie więcej i w każdym coś było nie tak. Ori jest tylko jeden jeśli mowa o ori kablu tylko oprogramowanie w kablu i soft się zmienia w czasie aktualizacji ,a w klonie jest tylko to co chińczyk wgrał.
misiek_gda Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 Ok to ja mam inna zagadke rnse led 2011 w gore mialem je w a3 8l i nie bylo problemu z komunikacja, trafilo do a4 retrofit i nie moge sie polaczyc Vcds 11.11.3 w a3 czyta w a4 ni husteczki Na odczepnego wymienilem kabel w przejsciowce na lepszy Miedzy kostka zasilania pin 3 (auto) a kostka b pin 5 Dodam ze cany sa tez ok navi rds wsio jest na fisie Jakies pomysly Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Tom A4 Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 pin przepięty od dagnostyki ? jakie radio było w a4 przed rns-e
misiek_gda Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 Concert taki sam jak w a3 1 din kaseta dziwne jest ze w a3 dziala a w a4 nie, podpiolem do drogiej a4 takiej samej ( blizniak) i tez nie wchodzi K line w concercie jest na pinie 3 w kostce zasilania a w rns na pinie 5 kostki B Podlaczenie sie zgadza po za tym w kostce obok na pinie 7 nie mam nic pusto Dziwne jest ze wloze je do a3 i moge sie podlaczyc Sent from my SM-G935F using Tapatalk Ps sklamal bym ze taki sam w a3 concert ma zasilanie ze stacyjki a a4 can-a by sie wlaczyc jeden kabel wiecej w kostce zasilania +po zaplonie Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Tom A4 Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 can nie ma nic wspólnego masz na 99% źle wpięty pin od diagnostyki. W a3 podpinasz do ori instalacji a w a4 przez przelotkę ?
misiek_gda Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Nie a3 ma ta sama instalacje co a4 wiec oba idą przez przejściówkę Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Tom A4 Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 musi być coś w instalacji namieszane daj foto tej kostki co masz w a3 i tej z a4 i foto radia tam gdzie sa rozpiski.
misiek_gda Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 A3 sprzedalem ale ori radio z a3 siedzi w 2 a4 i sie laczy z kompem a to niechce w zadnej a4 juz kilka osob zagladalo do tego i wszyscy rece rozkladaja zrobie rozpiske puzniej Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Tom A4 Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 tam nie ma filozofii musi sie łączyć
misiek_gda Opublikowano 30 Września 2016 Opublikowano 30 Września 2016 Znalazlem rozwiazanie tylko teraz pytanie dlaczego k linia w kostce obd2 jest na pinie 15 Znalazlem na niecie by podpiac sie bezposrednio do pinu 7 w obd i polaczylo sie bez problemu Sent from my SM-G935F using Tapatalk
zieluch Opublikowano 30 Września 2016 Opublikowano 30 Września 2016 Cześć możesz powiedzieć nieco dokładniej o co chodzi ?, obd2 czyli złoże przy polaczeniu do kabla czy chodzi o kostkę B w RNS i k-linie ?
misiek_gda Opublikowano 30 Września 2016 Opublikowano 30 Września 2016 K line przy radiu bezpośrednio do gniazda obd2 pod kierownica do pinu 7 polaczyc z istniejacym juz tam kablem Sent from my SM-G935F using Tapatalk
zieluch Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 Cześć, problem częściowo rozwiązany tzn, udało się połączyć sposobem wskazanym przez misiek_gda do navi tylko strasznie rwało mi połączenie i za nim udało się zakodować trochę czasu mineło (pewnie przez to że użyłem za długi i gruby kabel do połączenia). Pytanie teraz do bardziej wtajemniczonych w instalacje w A4, gdzie szukać braku komunikacji w oryginalnym k-line przewodzie. Widziałem że idzie gdzie w kierunku słupka, ale tyle nie rozbierałem jeszcze tego, a chciałbym unikną rozebrania pół samochodu zanim znajdę przyczynę. pozdrawiam
trebron82 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Załączyłem dwa schematy z radia które miałem czyli Audi Concert i radia RNS-E z Seata. Wzorując się na opisie złączy z RNSE jako że mają przypisane numery kabli i oznaczenia literowe kostek w przeciwieństwie do starego Concerta zamiana ma wyglądać tak: W starym radiu kabel K-ltg jest w złączu C pin nr 7 a w nowym ma być w złączu B pin nr 5. Teraz pytanie od czego jest ten kabel oznaczony BOSE w starym radiu siedzący w złączu B pin nr 5? Ja mam u siebie system głośników Bose w aucie. Powyższa zmiana spowoduje że kabel BOSE będzie w złączu C pin nr 7. W RNSE to jest miejsce na Mic in(+) a kabel BOSE powinien być tak naprawdę w złączu B pin nr 7. W starym układzie opisany jako AUX-R. Będzie cud jak już tego nie pomieszałem.
ertee Opublikowano 10 Maja 2018 Opublikowano 10 Maja 2018 Dołączam do tematu.... Jako że walczyłem dziś pół dnia z RNS-E z jakimś tam sukcesem to chętnie się podzielę informacjami. Auto trafiło do mnie bez radia (zionęła czarna dziura w kokpicie) a fabrycznie był RNS-E (A4 B6 cabrio z 2004). Zakupiłem RNS-E od znajomego (niestety bez kody ale to inna para kaloszy) i po założeniu rozładowało mi akumulator po 2-3 dniach do zera. Jak wiadomo z innych opisów na forum radio nie usypia się co powoduje ciągły pobór prądu rzędu 2,2-2,4A co w krótkim czasie uśmierca akumulator. Aby rozwiązać problem zakupiłem HEX+CAN (podróbka ale droga) w wersji 17 no i się zaczęło... Ni jak nie mogłem się połączyć z RNS-E, jak odpinałem ISO to miałem błąd że nie wykrywa radia a jak podłączałem to błędu nie było ale i tak go nie widziało. W międzyczasie odkryłem kompletnie zalany wodą moduł telefon+bluetooth w podłodze - totalnie zniszczony i nadający się tylko do wymiany. Przy okazji wtyczka prowadząca do niego mocno zaśniedziała więc wymagała wyczyszczenia. Po lekturze postów na forum i zamianie pinów (5 z 7) w niebieskiej wtyczce byłem już niemal pewny, że za kłopoty z komunikacją z RNS-E odpowiedzialny jest kiepski interfejs. Zdążyłem przerobić różne wersje VCDS pro i Lite ale bez skutku. Czytając o podwójnej lini K coś mnie tknęło i postanowiłem sprawdzić który to właściwie kabelek z kostki ISO od RNS-E leci do gniazda OBD... i się okazało że... żaden! Kabelek który fabrycznie był na pinie 5 w niebieskiej wtyczce (Linia K wg opisu z naklejki na RNS-E) nie wiem dokąd prowadzi ale nie do złącza OBD. W każdym razie słusznie z sugestią z tego i wielu innych forów pin ten wylądował na pozcyji 7 a na pozycję 5 wrzuciłem kabelek łączący bezpośrednio pin 5 z niebieskiej wtyczki z pinem nr 7 w gnieździe OBD. Ku mojej uciesze VCDS w końcu oświadczył iż potrafi się dogadać z RNS-E Nie wiem dlaczego ktoś zaprojektował tą wiązkę tak, że brakuje kabelka do linii K - czyżby serwisy Audi łączyły się z RNS-E jakimś innym sposobem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się