Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Swoją drogą ciekawy patent z przetoczeniem kanałków pierścieniowych. Gdybym miał 2.0 bym się nawet nie zastanawiał, czapka out, tłoki out i toczymy :). Pewnie można dobrać pierścionki z innego silnika, tak jak do 1.6 8V był patent z innymi pierścieniami.

Opublikowano

Dzięki za szybkie odpowiedzi. Jak ktoś coś wie to dopisujcie będę śledził temat :).

Opublikowano

Panowie, jest jakaś opcja na doraźną pomoc w sprawie spalania oleju? U mnie pali jakieś 3 litry na 1000 a wybieram się na wycieczkę do Chorwacji i nie wiem czy ryzykować.

Opublikowano

Panowie, jest jakaś opcja na doraźną pomoc

Z doraźnych to mogę Ci tylko polecić zakup dużej ilości oleju :)

Opublikowano

3 litry na 1000
Rekordzista jak narazie :kox: Pewnie masz już zapieczone pierścienie. Ale ze KAT daje sobie z tym rade? :o Dobre ubezpieczenie, dziesięć litrow oleju i mozna jechac jak nic nie halasuje jeszcze B)
Opublikowano

1.8 też ma problemy z poborami oleju jeśli jest na oryginalnych pierścieniach, mój egzemplarz (2009 rok) miał taki problem, o ile jeżdżąc w trasie mieścił się w normie audi :facepalm: (poprostu żal) to w mieście wciągał więcej. Moje tłoki były w bardzo dobrym stanie tj trzymały wymiar, nie miały żadnych odkształceń czy też uszkodzeń i przepaleń i zostały przerobione (rozfrezowane) na inne pierścienie z firmy Mahle w efekcie czego pierścień olejowy jest jeszcze inny niż na tych 'poprawionych tłokach' z audi tj grubszy (efekt opisałem u siebie w temacie).

Nie robiłem tego w firmie podanej kilka postów wyżej a u innej osoby ale jestem zadowolony z efektu.

Okazuję się, że w Polsce są osoby, które rozwiązują te problemy za ułamek ceny aso ;)

Opublikowano

Wiem że w łodzi jest serwis gdzie sami dorabiają pierścienie pod konkretny wymiar. Kiedyś tam kupowałem do vectry. Nie pamiętam dokładnie nazwy ale powinno coś być na necie. Ulica chyba lisciasta ale nie pamiętam bo dawno to było

Opublikowano

dzisiaj na stacji benzynowej wpadl mi w oko poradnik auto swiata z duzym tekstem o wadach tsi, w artykule jest wypowiedz chlopa z krasnobrodzka racing - ich zaklada roztacza rowki w tlokach pod szersze pierscienie. moze warto sie z nimi skontaktowac i zapytac o cene tej uslugi.

Opublikowano

Witam. Tydzień temu zakupiłem piękną audi a4 b8 z silnikiem 2.0TFSI. Sprzedający poinformował mnie że auto spala 1litr na 500km. Sprawdzilo się to ponieważ wracalem nim z Niemiec. Auto obecnie ma przejechane 145tys. Znalazłem jeden silnik 2010r. Tyle że z przebiegiem 1500km. Zobaczymy czy prawie nie używany silnik pobiera olej. Byłem na początku u kilku mechaników z tego 2 mi zrezygnowało. Dlaczego? robili podobno te samochody już, wymienili pelno czesci(dokladnie nie wiem co) i to nic nie pomoglo. Rece opadaja gdy auto jest super a spala tyle oleju.. Dam znać gdy będę miec ten drugi silnik

Opublikowano

Witam. Tydzień temu zakupiłem piękną audi a4 b8 z silnikiem 2.0TFSI. Sprzedający poinformował mnie że auto spala 1litr na 500km. Sprawdzilo się to ponieważ wracalem nim z Niemiec. Auto obecnie ma przejechane 145tys. Znalazłem jeden silnik 2010r. Tyle że z przebiegiem 1500km. Zobaczymy czy prawie nie używany silnik pobiera olej. Byłem na początku u kilku mechaników z tego 2 mi zrezygnowało. Dlaczego? robili podobno te samochody już, wymienili pelno czesci(dokladnie nie wiem co) i to nic nie pomoglo. Rece opadaja gdy auto jest super a spala tyle oleju.. Dam znać gdy będę miec ten drugi silnik

Proponuje na poczatek poczytac troche forum.

Jest tutaj wszystko opisane od A do Z.

Opublikowano

I nic konkretnego nie jest podane Kolego. Czytałem sporo własnie tego tematu i co? opcja wsadzić silnik od 2012r w górę lub zrobić generalke silnika gdzie wyniesie 10tys.. cięzki temat..

Opublikowano

Jak to nie ma?

Najtańsza i najlepsza opcja, dobranie pierścieni zbierających z innego silnika i adaptacja pod nie rowków w tłokach. Sama operacja przetoczenia nie powinna być droga. Robocizna, to zdjęcie czapki (głowicy) i miski olejowej. Czyli po drodze do wymiany uszczelka pod głowicą, nowe pierścionki, uszczelniacz miski, olej i uszczelniacz pokrywy łańcucha rozrządu. Glowicy z wałkami nie trzeba ruszać, chociaż ja bym wymienił szczeliwo przy okazji jak wsio na stole na wierzchu (koło 100zł tubka od Elringa).

Opublikowano

jest wypowiedz chlopa z krasnobrodzka racing

Kolega Thenaturat2 pisał już o tym na poprzedniej stronie. Trzy kola to dobra cena za przetaczanie. Mozna wyrwać w dobrych pieniądzach nieźle wypasione autko z tym padniętym sinikiem. A naklepali tego 2008-2012. Za rozwiązaniem ASO przemawiają wzmocnione korbowody i tłoki.


I nic konkretnego nie jest podane
:huh:
Opublikowano

Griga dół silnika do 400-450KM styka, więc o to bym się nie martwił. Przetoczenie też nie powinno jakoś strasznie osłabić tłoka, bo pewnie dychę albo dwie się zatacza bo pierścień dziurkowany szerszy zawsze.

Opublikowano

Kurcze, chciałbym w to wierzyć ze toczą to dobrze... Niestety ja zawsze trafiałem na jakiegoś pana Janeczka z zawodu co nawet bęben do Skarpety sp..ten, tego.

Opublikowano

No dlatego sam bym sobie toczył :D. Ew. oddał do znajomego warsztatu gdzie ma świetnych fachowców, grunt to dobrze ustawić i delikatnie poprawić :). Ale fakt do takiej roboty potrzebny jest stary doświadczony tokarz, co robi z ręki jak z CNC :)

Opublikowano

Znalazłem jeden silnik 2010r. Tyle że z przebiegiem 1500km. Zobaczymy czy prawie nie używany silnik pobiera olej

Jeżeli faktycznie ma tyle najechane to nie będzie brał oleju, ale prawdopodobnie zacznie około 50kkm (jak u mnie) więc uważam że to kiepskie rozwiązanie, zrobił bym jak piszą chłopaki, toczenie tłoków i wymiana pierścieni

Opublikowano

ok ale czy to toczenie i wymiana pierscieni jest skuteczna? mial ktos to robione czy slyszal od kolegi itp? to jest roznica

Opublikowano

ok ale czy to toczenie i wymiana pierscieni jest skuteczna? mial ktos to robione czy slyszal od kolegi itp? to jest roznica

wiadomo dlaczego te silniki lykaja olej wiec akurat taki zabieg (wymiana pierscieni) to jest to co nalezy poprawic w tym silniku - w przeciwienstwie do kombinacji w stylu stage 1 ASO - czyli soft i grzebanie przy odmie. opcje masz dwie - bierzesz oryginalne nowe tloki i pierscienie a w zwiazku z tym, ze nowe tloki nie pasuja do starego korbowodu to lista czesci robi sie dosyc dluga - a co za tym idzie droga. druga opcja - budzetowa - roztoczyc rowki w starych tlokach i zmienic pierscienie, przy okazji wyczyscic silnik z nagaru ktory sie zebral przy takim przepale oleju i temat zamkniety.

Opublikowano

ok ale czy to toczenie i wymiana pierscieni jest skuteczna? mial ktos to robione czy slyszal od kolegi itp? to jest roznica

Ja mam (wprawdzie w 1.8tfsi ale to są tak naprawdę takie same silniki jak 2.0tfsi i z takimi samymi problemami) rozfrezowane tłoki i założone nowe pierścienie nie oryginalne z aso audi, a co za tym idzie pierścień zgarniający (olejowy) jest szerszy i głębszy.

2 000km zrobiłem na dotarciu silnika i wskaźnik od oleju nawet nie drgnął, więc taki sposób działa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...