Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
22 minuty temu, Confessor napisał:

po co przerabiać tłoki skoro można kupić fabrycznie nowe, chyba będą lepsze od tych przerobionych 

A no właśnie - chyba ;)
Ja mam przerabiane, i od dwóch lat i 70000 (i to w gazie), spokóóóóóój ;)

 

Opublikowano
10 godzin temu, piter85 napisał:

A no właśnie - chyba ;)
Ja mam przerabiane, i od dwóch lat i 70000 (i to w gazie), spokóóóóóój ;)

 

Mógłbyś coś więcej napisać? Mi ten mechanik powiedział, że koszt nie wyniesie więcej niż 5tys, przy tym idzie do sprawdzenia turbina, głowica, rozrząd - Jak będzie np zdrowe turbo, to za sprawdzenie bierze 400zł, więc nie płacę wtedy za regenerację, a mój łączny koszt wtedy spada. No i do tego komplet wszystkich uszczelek itd, robota już policzona w cenie (1000 za robotę bierze). Miałeś dodatkowo coś więcej sprawdzane, wymieniane? Pobiera coś oleju, czy całkowicie rozwiązało to Twój problem? Powiedział mi, że może się zdarzyć dolewka, ale to rzędu 1l/10000, więc jak dla mnie tak, jakby nie było w ogóle tematu. 

Opublikowano

U mnie na wstępie została podana kwota 5,5k. W tym miało być:

montaż już przerobionych tłoków lub przerobienie moich, z nowymi, większymi pierścieniami. Pełny remont głowicy. Nowe śruby. Nowe uszczelki. Nowy uszczelniacz wału. Podczas testu turbo wyszło, że ma luz wzdłużny.

Miał pobierać do pół litra na 10000km. W efekcie, przez 2 lata, od wymiany do wymiany (15k) ubywało mi od 300-500ml, wg miarki elektronicznej. Część z tego na pewno ubywała wyciekiem, bo goście nie wymienili uszczelki, pod plastikową pokrywą rozrządu. Teraz jest jeszcze mniej, bo ok 200-300ml od wymiany do wymiany. Zrobiłem od remontu już ponad 70000km. 1k po remoncie założony został gaz i tak auto jeździ do dziś.

 

Jak chcesz wiedzieć coś więcej to pisz.

Opublikowano

Ja "problem olejowy" eliminowaem przy okazji remontu silnika. U mnie nie brał dużo, ledwie ćwierć na tysiąc :) Remont był bardzo obszerny, bo kupiłem sillnik "składany na kolanie pod sprzedaż", w tym nowe fabryczne tłoki i pierścienie, więc ceny wyeliminowania samego problemu olejowego nie znam. W każdym razie od czasu remontu nie dolewam oleju między wymianami oleju (co 11kkm) ale na kompie w tym czasie ubywa kilka kresek (pomimo znacznie zwiększonej mocy silnika).

Opublikowano

Póki co zdecydowałem się oddać autko na przerobienie tłoków pod szersze pierścienie. Czytałem różne opinie i radziłem się kilku osób siedzących dość mocno w mechanice i zostałem poinformowany, że jak zostanie zrobione to z głową, to nie będzie żadnego problemu z poborem oleju. Autko oddane dzisiaj, do odbioru przed lub po nowym roku. Jak odbiorę autko i zrobię 1000km, to się też tutaj odezwę, jak z poborem oleju, bo w tej chwili wynosiło od 1,5 do 2l/1000km. Jeżeli będzie zrobione dobrze, to wtedy gdyby ktoś był zainteresowany przeróbką tłoków to będę mógł polecić warsztat w świętokrzyskim na priv, ale wszystko okaże się po czasie. ?

Tymczasem czekam na odbiór autka i wszystkim bardzo dziękuję za pomoc!?

Opublikowano
W dniu 13.12.2018 o 14:27, actu1995 napisał:

Póki co zdecydowałem się oddać autko na przerobienie tłoków pod szersze pierścienie. Czytałem różne opinie i radziłem się kilku osób siedzących dość mocno w mechanice i zostałem poinformowany, że jak zostanie zrobione to z głową, to nie będzie żadnego problemu z poborem oleju. Autko oddane dzisiaj, do odbioru przed lub po nowym roku. Jak odbiorę autko i zrobię 1000km, to się też tutaj odezwę, jak z poborem oleju, bo w tej chwili wynosiło od 1,5 do 2l/1000km. Jeżeli będzie zrobione dobrze, to wtedy gdyby ktoś był zainteresowany przeróbką tłoków to będę mógł polecić warsztat w świętokrzyskim na priv, ale wszystko okaże się po czasie. ?

Tymczasem czekam na odbiór autka i wszystkim bardzo dziękuję za pomoc!?

Jaki koszt takiej naprawy?

Opublikowano
20 godzin temu, Rabbi napisał:

Jaki koszt takiej naprawy?

Podobno do 5 tys. ma się zamknąć, jak odbiorę auto to dam znać. Generalnie jak np. turbo zdrowe, to zapłacę tyle co za sprawdzenie, a już koszt regeneracji turbiny mi odchodzi, więc to będzie zbijać moją ostateczną cenę. Jak coś z moim rozrządem będzie nie tak, to nie podejmuje się składania na nim, a to kolejny koszt rzędu 1000zł, więc póki co nie wiem nic konkretnego. Przed lub po nowym roku dam znać jak odbiorę auto, na wszystko będę miał papier co było robione i ile to kosztowało, to jak będzie więcej osób zainteresowanych moim przypadkiem to będę mógł się podzielić tą wiedzą na forum. Przy okazji tak jak pisałem co jakiś czas dam znać, jak to po naprawie z braniem oleju i czy było warto.

Opublikowano

Czy w USA prowadzili akcję serwisową z naprawą tej usterki? Gdzieś slyszalem ze tam w ramach serwisówki eliminowali problem z poborem oleju?

Opublikowano

W USA to było uznaniowo. Jak sie klient wkurzył to mu zrobili. Wiele aut tam było zrobionych nie to co w Polsce.

Informacje o tym, które auto było zrobione to można znaleźć standardowo w bazie danych ASO albo w carfax.

Opublikowano

No tak jesli robilo aso to w historii bedzie. A da sie jakos poznac po pracy silnika czy auto moze brac olej? Czy tylko z autopsji?

Opublikowano

Podobno odymione końcówki wydechu o tym świadczą, jak dużo spala oleju to i podobno po 500km robią się czarne. No chyba, że ktoś wyczyści, a praca silnika raczej normalna.

Opublikowano
W dniu 9.12.2018 o 21:18, actu1995 napisał:

Dzięki za rady chłopaki. Jeszcze zapytam o jedno rozwiązanie - poza wymianą pierścieni i tłoków czytałem i widziałem rozwiązanie odnośnie przerobienia starych tłoków i zamontowaniu większych pierścieni. Co o tym myślicie, przerabiał ktoś ten temat, warto czy nie warto według Was? Niespecjalnie w mojej okolicy ktoś się tym zajmuje, polecono mi jednego gościa, który siedzi trochę w temacie 2.0 TFSI i on przerabia te tłoki pod większe pierścienie, podobno temat nie wraca i go chwalą. Ale od tego jest forum, żeby się dowiedzieć, więc pytam. 

Co do gregor10 - nie zajmuje się naprawą poboru oleju w silnikach TFSI, jedynie tuning, bo dzwoniłem.

Autowrona w Woli Mrokowskiej tak robi i jest spokój Piotr Wroniewicz 602127021 dzwoń i wszystkiego się dowiesz.

Opublikowano
3 godziny temu, Kodzak33 napisał:

Autowrona w Woli Mrokowskiej tak robi i jest spokój Piotr Wroniewicz 602127021 dzwoń i wszystkiego się dowiesz.

Dzięki kolego, ale już samochód jest oddany na przeróbkę tłoków pod szersze pierścienie. 13 grudnia oddałem autko, a odbiór w przyszłym tygodniu. Jak będzie po tym zabiegu tego nie wiem, ale jestem raczej optymistą, więc jak będzie git to będę miał jedną osobę do polecenia z moich rejonów.  ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Godzinę temu, actu1995 napisał:

Dzięki kolego, ale już samochód jest oddany na przeróbkę tłoków pod szersze pierścienie. 13 grudnia oddałem autko, a odbiór w przyszłym tygodniu. Jak będzie po tym zabiegu tego nie wiem, ale jestem raczej optymistą, więc jak będzie git to będę miał jedną osobę do polecenia z moich rejonów.  ?

Ta metoda zdaje egzamin, długo strasznie to trwa może to jest jakiś podwykonawca ?

Opublikowano
28 minut temu, Kodzak33 napisał:

Ta metoda zdaje egzamin, długo strasznie to trwa może to jest jakiś podwykonawca ?

To chociaż na tą chwilę mnie pocieszyłeś, ale zawsze z tyłu głowy jest jakaś myśl, że jednak coś może być "nie tak". ? Dzwoniłem do nich w piątek i już tłoki są przygotowane, rozrząd musiał być przy okazji zmieniony, bo podobno łańcuch i napinacz też nie wyglądał za ciekawie. Aktualnie została wysłana turbina i głowica do sprawdzenia, a silnik czeka na włożenie, ale dopiero po tym jak wróci głowica i turbina. Koszt pewnie będzie oscylował w granicy 5k, ale z tym też dam znać jak to ostatecznie wyszło. ?

Opublikowano
49 minut temu, actu1995 napisał:

To chociaż na tą chwilę mnie pocieszyłeś, ale zawsze z tyłu głowy jest jakaś myśl, że jednak coś może być "nie tak". ? Dzwoniłem do nich w piątek i już tłoki są przygotowane, rozrząd musiał być przy okazji zmieniony, bo podobno łańcuch i napinacz też nie wyglądał za ciekawie. Aktualnie została wysłana turbina i głowica do sprawdzenia, a silnik czeka na włożenie, ale dopiero po tym jak wróci głowica i turbina. Koszt pewnie będzie oscylował w granicy 5k, ale z tym też dam znać jak to ostatecznie wyszło. ?

Cena powiedzmy standardowa oby było ok?

Opublikowano

Naprawiam te silniki i oczywiście oprócz tłoków i kilku bardzo ważnych innych podzespołów czyszczenie i obróbka głowicy to podstawa!! Na zaworach znajduje się mnóstwo nagaru, co bezpośrednio wpływa na szczelność głowicy jak i na samą pracę silnika... poniżej foto z silnika z przebiegiem okolo 180tkm i poborem oleju 2-3litrów na 1000km

20180821_145036.jpg

20181210_150517.jpg

Opublikowano

Mały update, póki co nie odebrałem samochodu, ale mechanik postanowił wysłać mi małą fotorelację z przeprowadzonych prac. ?
Dziś dzwoniłem, silnik jest w aucie i czeka na turbinę. Być może wróci turbinka jutro, albo i nie - już zostało niewiele prac, głównie turbina i złożenie przodu. 
Przesyłam zdjęcia z przeprowadzonych prac, może mechanikiem nie jestem, ale wydaje mi się to dobrze zrobione i wyczyszczone z nagaru.
Jeżeli jakieś uwagi macie - piszcie. ?


 

Resized_20190103_075851001_5693.jpeg

Resized_20190103_075906001_5446.jpeg

Resized_20190103_075925001_2379.jpeg

Resized_20190103_090933001_1176.jpeg

Resized_20190103_090938001_9491.jpeg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

   Siema Irek,'wycenili już naprawę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...