Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzeje sie na postoju...


Emejcz

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie już od jakiegoś czasu zacząłem obserwować, że czasem lubi mi się wskazówka temperatury podnieść na około 100-105 stopni. Najczęściej działo się to gdy zgasiłem silnik i ponownie za parę chwil go zapaliłem. Po czym jak zaczynałem jechać to temperatura wracała do normy.

Dzisiaj było bardzo gorąco i po godzinnej trasie jak wjechałem w miejskie korki to zaczęło mi to grzanie występować na światłach... strasznie to upierdliwe i boję się aby się płyn nie zagotował, bo wybieram się na urlop na zakopiankę a wiadomo jakie tam korki...

Póki co nie wywalało płynu i się nie gotował, ale ta sytuacja nie jest raczej normalna...

Nie wiem czego mam szukać, bo termostat jest raczej dobry (na poprzednim ta temperatura też miała taką tendencję, że parę razy poszła w górę po zgaszeniu i zapaleniu, ale wtedy było chłodniej), chłodnica nagrzewała się cała z tego co pamiętam, wiskoza się kręci, a parę dni temu wymieniałem pasek klinowy pompy wody więc na pewno się nie ślizga.

To co ewidentnie widać, to że jak jadę to się bardzo szybko schładza, oraz jak daję na obroty na luzie to też tak jakby wisko się kręciło szybciej i schładzało...

Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić? Nie wiem zbytnio gdzie szukać...

Odkręcenie nawiewu gorącego na maksa pomaga schładzać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No logiczne że odkręcenie nawiewu pomaga schłodzic,ale płynu nie zagotujesz przy 100 stopniach,bo temp.wrzenia płynu ma ok 115 do 120stopni.

Po za tym to normalne że na postoju w gorące dni łapie Ci 100 stopni,dlatego masz drugi wentylator elektryczny który włącza sie powyżej 100stopni i taką temp, utrzymuje na postoju. Nic z tym nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma drugiego wentylatora elektrycznego, mam wersję bez klimy ogólnie rzecz biorąc i tutaj tego nie ma :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisał to normalne, że temp dźwiga się na postoju, nie ma przelotu powietrza i to dlatego. Chodzi o wentylator ten przy chłodnicy, że się włącza, a nie nawiewu do środka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ale u mnie jest tylko jeden przy chłodnicy - ten wiskotyczny nie elektryczny i czy ciepło czy gorąco to na luzie on pracuje raczej z podobną prędkością. Czyli u was też są sytuacje, że wskazówka od temperatury rusza z 90 stopni w górę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rusza wskazówka chyba w każdym aucie. Możesz spróbować odpowietrzyć układ, zawsze coś może dać ale sytuacja raczej normalna.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wzbudziło to mój niepokój, bo w poprzednich autach z elektrycznymi wentylatorami nie miałem takich wzrostów. Ta wiskoza to lipa jakaś. Zastanawiam się czy nie zamontować jakichś wspomagających wentylatorów elektrycznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta wiskoza to lipa jakaś.

a żebyś wiedział ,dla mnie to patent stulecia ,jak sie zrypie to ci silnik zagrzeje i bedzie olej pił. też myśle nad wywaleniem tego i założe zwykły elektryczny z audi 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja polecam sprawdzic termostat/.. :hi: oj wymieniony nie doczytałem sorki

Edytowane przez wojtas9292
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat albo wisko masz uwalone.......w tych autach nie ma roznic temp.....zawsze jest 90 czy zima czy lato czy but czy dziadek...ZAWSZE jest 90!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! skoro u ciebie jest innaczej to masz zwalone auto i nic wiecej......wiskoza to lipa?zobacz ze wiskozy sa w tysiasach aut wiec zostaw taka opinie.............wiskoza super sprawa bo silnik ZAWSZE ma ta same temp......tak jak mowilem masz problem z ukladem chodzenia a nie z sama jego konstrukcja...chcesz to nagram Ci filmik(mam rejestrator) i zobaczysz ze zawsze jst 90!!!!!!!!!nie ma ze 85 czy 100 cos...zawsze 90!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....sluchaj jest kolejna sprawa a skad wiesz ze silnik faktycznie ma taka temp?podpinales waga?moze uwalony jest czujnik...on ma 2 obwody jeden do ecu a 2 go blatu.....wiec najpierw to ogarnij......kolejna sprawa gdyby silnik mial tyle temp to by walil zarem z nawiewow...latwe do oceny...zobacz OCB

p.s czytane na biegu bez czytania wszystkiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam 90 st czy but czy dziadek i ni .....uj wiecej nie pójdzie albo wiskoza albo termostat sprawdz czy nie ubywa ci płynu moim zdaniem objaw padnietej uszczelki pod głowica tym bardziej jak włączysz nawiew na ciepłe i ci temp spada u mnie nic takiego nie wystepuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie.....to nie te czasy ze temp sie zmieniala...w tych i innych autach masz 90 NON STOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!wniosek prosty...masz cos uwalone w aucie...kolejna sprawa smieszy mnie koncepcja zakladania jakis wentyli od 80.moim zdaniem to parodia na kabelkach..........ludzie to nie te silniki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!a potem widzimy jak w samochodach dorobione sa jakies magiczne wlaczniki....pomijam fakt ze jak zrobi sie cos takiego to beda problemy z komputerem bo ebdzie wywalal bledy temp....wiec radze raczej ogarnac problem a nie dorabiac jakies swoje koncepcje.....i tyle

moze inanczej....chcecie to sie bawcie w jakies dziwaczne przerobki...ale nie liczcie ze ktos potem tutaj bedzie komentowal blad z tym zwiazany

dobrej nocy:)



Napisano dziś, 21:44

Ja tez mam 90 st czy but czy dziadek i ni .....uj wiecej nie pójdzie albo wiskoza albo termostat sprawdz czy nie ubywa ci płynu moim zdaniem objaw padnietej uszczelki pod głowica tym bardziej jak włączysz nawiew na ciepłe i ci temp spada u mnie nic takiego nie wystepuje

hmmmmmnie nie lubie TDI bo to nie auta do wgniota a nawet jezeli to szybko zabijesz ten slnik......ale tak patrze i masz 2.5 V6.....hmmmmm..jak to pracuje?elastycznie czy raczej trzeba wyczuc silnik?.....generalnie nie smieje sie z gosci z takimi silnikami ale mam total pogarde na np 1.2 TDI(To Dopiero Idzie) ostatnio nawet myslalem ze wysiade z auta i dam typkowi na kartofla bo chyba taki biedak zeby kupowac takiego wynalazka.........dizelek owszem fajna sprawa ale on ma swoj okrelony cel(ktory niestety w autach osobowych jest mylony).....ale powiem szczerze ze takim 2.5 TDI V6 nawet chetnie bym sie przejechal........pytam nieszyderczo i oczekuje neutralnej opini jak u kolegi to sie kreci?


Właśnie wzbudziło to mój niepokój, bo w poprzednich autach z elektrycznymi wentylatorami nie miałem takich wzrostów. Ta wiskoza to lipa jakaś. Zastanawiam się czy nie zamontować jakichś wspomagających wentylatorów elektrycznych

nie potrafisz ogarnac auta i tyle.....u ciebie wisko sie "moze" zwalilo i odrazu ze wszystkie wiska to kicha.....moim zdaniem to jakis belkot

innaczej...mi chodzi,innym chodzi,w innych koncernach tesh chodzi i tym wlasciciela tesh chodzi.....tylko Ty masz z tym cos niehalo......dziwna sprawa....moze kosmici?

mowie przyjacielu odczep sie od wiska.......zobacz gdzie twki problem i go usun...proste.....a co...wentylator nie ma prawa sie zepsuc?i jak wtedy powiesz....aaaaa wentylator to lipa!!!! wole wisko!!........mam racje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia wiskoza i termostat. W życiu nie miałem takiej temperatury stojąc w korku. Jak doszło do 91 stopni w bardzo upalny to to był max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojej opini silnik bardzo elastyczny przy pełnym bucie po trzecim biegu zastanawiam sie czy nie ominąć 4 i 5 jak na moje wrażenia silnik bardzo dobrze sie zbiera jednak trzeba pamiętać że to diesel i obrotomierz szybko sie kończy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Do sprawdzenia wiskoza i termostat. W życiu nie miałem takiej temperatury stojąc w korku. Jak doszło do 91 stopni w bardzo upalny to to był max.

kolejny co wie co mowi i ma racje i z ktorym sie zgodze:)


Według mojej opini silnik bardzo elastyczny przy pełnym bucie po trzecim biegu zastanawiam sie czy nie ominąć 4 i 5 jak na moje wrażenia silnik bardzo dobrze sie zbiera jednak trzeba pamiętać że to diesel i obrotomierz szybko sie kończy

nie no ja wiem jaka jest charakterystyka dizla(niestety TOTALNIE inna i czesto dosc slaba)....ale chetnie bym podusil pedal ON by poczuc delikatne masowanie pleckow i przemily pomruk silnika(oczywiscie silnika a nie klamota TDI)...ile to jest konne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


150 koni pomruk silnika bezcenny w porównaniu do 1,9

o jak milo:) 150 w seri?ja mam 180 w seri ale to zupelnie inne silniki....myslalem nad czipem + reszzta na 250 ale odpuscilem bo to jednak przesada mimo ze i 300 by zrobil

zgadzam soe....1.9 jak ktos lubi:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Podepnę się pod temat z pytaniem
Jak sprawdzić poprawność działania wisko ?

odpal auto i spróbuj czymś delikatnie zatrzymać wiatrak,można też ręką tylko uważać-powinno sie udać zatrzymać,

a jak zagrzejesz porządnie auto i obroty wisko rosną razem z obrotami silnika tzn,że jest sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak...uwaga k**wa na paluchy!!!!!!!!!!!!!!!!!!wiele ludzi pisze ze dlonia ale nie zna sie przecie obrotow moze uszkodzonego wiska!!!!!!!!!u mnie kiedy oryg padlo(z innego auta) to chodzilo jak silnik.....az liscie wywiewalo z auta jak stalem pod drzewem....k**wa ludzie ogar.....troche rozsadku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...