enzo83 Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 Witam!Mam problem ze swoją Audi A4 1.8 ADR.Otóż zauważyłem,że od jakiegoś czasu podcieka mi zbiornik paliwa.Dziwne jest to,że dzieje się to jakby od góry(widać ślady paliwa).W dodatku jak ściągłem klapkę nad pompką paliwa(ta w bagażniku)to widać na korpusie tejże pompki(dokładniej w zagłębieniu gdzie znajduje się kostka)paliwo.Dodatkowo okazuje się,że elektrozawór odpowietrzania zbiornika paliwa(ten koło puszki filtra powietrza)nie działa(normalnie powinien cykać-a tu nic cisza).Moje pytanie do was koledzy-czy uszkodzenie tegoż zaworu może powodować tak duże podciśnienie(Mamy akurat upały) i w rezultacie wywalanie paliwa z górnej części zbiornika?Proszę o radę.Pozdrawiam!
Labiel Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Odepnij zawór, niech opary idą w atmosferę bez jego udziału. Zaślep tylko ujście w kolektorze ssącym abyś nie miał lewego powietrza. Zawór możesz zostawić podłączony do wtyczki żeby nie wywaliło błędu - jeśli już go nie ma. Co do podciśnienia to może tworzyć się spore - u mnie jak otworzyłem korek od zbiornika to nie mogłem go odciągnąć - tak ssało. Po za tym póki nie uporasz się z problemem nie masz co jeździć autem - chyba że chcesz mieć pochodnie.
ja74687 Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Pociśnienie nie jest w stanie wydmuchać ci PB przez korek to nie ciśnienie Zapewne masz problem z uszczelką od puszki która zamyka pompę Jeżeli chodzi o zawór par paliwa to na krótką metę możesz go odłączyć ale nie powinno się tego robić A tak po za tym to ten zawór od razu po odpaleniu nie będzie ci klikał, po odpaleniu zostaw go na kilka minut i zobacz co się będzie działo Możesz go sprawdzić też chyba za pomocą VAG-a, w testach tam masz coś takiego
enzo83 Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Opublikowano 9 Lipca 2014 Pociśnienie nie jest w stanie wydmuchać ci PB przez korek to nie ciśnienie Zapewne masz problem z uszczelką od puszki która zamyka pompę Jeżeli chodzi o zawór par paliwa to na krótką metę możesz go odłączyć ale nie powinno się tego robić A tak po za tym to ten zawór od razu po odpaleniu nie będzie ci klikał, po odpaleniu zostaw go na kilka minut i zobacz co się będzie działo Możesz go sprawdzić też chyba za pomocą VAG-a, w testach tam masz coś takiego Zaworek nie działa ani chwili :(Wcześniej cykał a,teraz nic zupełna cisza:(najgorszy jest ten wyciek!Będę zmuszony chyba wytargać cały zbiornik:(
Labiel Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 A węże przy pompce paliwa szczelne? Uruchom pompkę na krótko i sprawdź czy wtedy gdzieś nie leci. Co do zawora to zrób tak jak ci mówiłem. Na jakiś czas do póki nie kupisz innego sprawnego tak może być. Po za tym to cholerstwo jest tylko ze względów ekologicznych. Równie dobrze mogłoby tego nie być. PS: nowy zawór par paliwa to koszt około 180 zł.
enzo83 Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Opublikowano 9 Lipca 2014 Węże przy pompie paliwa szczelne-założyłem nawet nowe opaski.Wyciek jest gdzieś z górnej części zbiornika.Kupiłem używany zawór-zaraz zakładam i zobaczę co i jak.W najgorszym wypadku zbiornik paliwa OUT:( wtedy może coś się wyjaśni.
ja74687 Opublikowano 10 Lipca 2014 Opublikowano 10 Lipca 2014 Zobacz dokładnie tą pokrywkę nad pompą paliwa ona potrafi lecieć
stomi Opublikowano 12 Lipca 2014 Opublikowano 12 Lipca 2014 Paliwo wywala ci przy jakim poziomie paliwa?
darkb Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 a jak się nazywa fachowo ten zaworek odpowietrzania zbiornika oraz w jaki sposób można sprawdzić czy działa on prawidłowo.
rhinbac Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 a jak się nazywa fachowo ten zaworek odpowietrzania zbiornika oraz w jaki sposób można sprawdzić czy działa on prawidłowo. Zawór evap vag albo nasłuchiwac, jak cyka to znaczy ze działa, ja u siebie sprawdzałem go w ten sposob ze zdjąłem wężyk idacy od filtra wegla i przytkałem palcem lekko było czuc jak zasysa powietrze wiec opary sa odsysane ze zbiornika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się