krykus 0 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 a certyfikat dla niebieskich by był na 20% wiec też by sie nie czepiali. Niestety certyfikat nie wystarcza kumpel mial piecuwki i musial likwidowac :frown: . Pan policmen stwierdzil wzrokowo ze sa za ciemne. Jedynym ratunkiem w takiej sytuacji jest sad, zrobienie legalizacji w Instytucie Szkla (bodajze 2000zeta za szkielko) jesli wyjdzie pomyslnie to pana polcimena . [Ale ostatnio slyszalem wypowiedz pan dyr IS ze ci co maja już certyfikat to jest to legalne w polsce, no ale cóż prawo swoje policmen swoje ] ale z reguly to zbyt drogi gips. ............................................................................................. ="Rajmondo"] Sorki za błąd, ten cytat to nie Rajmonda :redface: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pre_pl 8 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 ja już się pogubiłem, Wy piszecie o folii na szybach teraz ? Czy wciąż o piecowym... Przeciez w przypadku piecowego nie dostaje sięcertyfikatu, tylko homologację chyba !? A do tego nie może się policmajster przyczepić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szewczenko7 2 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 ja już się pogubiłem, Wy piszecie o folii na szybach teraz ? Czy wciąż o piecowym... Pisza o piecowkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krykus 0 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 A do tego nie może się policmajster przyczepić. niestety moze. W warsztacie nie do konca da sie okreslic jak bardzo sa przyciemnione szyby boczne przednie, bo przecież w sa już fabrycznie przyciemnione w granicach 18 do 24% i jesli jest najwiekszy stopien przyciemnienia to nawet piecowo nie wolno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pre_pl 8 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 jesli jest najwiekszy stopien przyciemnienia to nawet piecowo nie wolno. no właśnie, piecowo nie zrobią więcej niż nakazuje norma, bo wtedy nie wydadzą homologacji. Zauważ, że my tutaj mówimy o homologacji. Certyfikat to inna bajka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 gadamy tu o piecowym i foliach. Ktoś spotkał się z autem gdzie przyciemnienie na przedniech szybach wyszło 30% (no +/-2%) czyli w przypadku A4 musiała by to być folia dodająca ok. 10% - ma to jakiś sens, widać różnicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlaVko18v 0 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 takie cos i jestem w niebie :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rajmondo 0 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 A do tego nie może się policmajster przyczepić. Jeśli nie będą spełniały norm, to homologacja nic nie pomoże. http://www.elhos.pl/info.php?D=8 http://www.simp-automex.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=53&Itemid=38 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szewczenko7 2 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 gadamy tu o piecowym i foliach.Ktoś spotkał się z autem gdzie przyciemnienie na przedniech szybach wyszło 30% (no +/-2%) czyli w przypadku A4 musiała by to być folia dodająca ok. 10% - ma to jakiś sens, widać różnicę? Moim zdaniem przyciemnianie szybek z przodu o 10% nie ma najmniejszego sensu...efekt prkatycznie mało zauważalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pre_pl 8 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Jeśli nie będą spełniały norm, to homologacja nic nie pomoże.http://www.elhos.pl/info.php?D=8 http://www.simp-automex.p...id=53&Itemid=38 A Ty myślisz, że kiedy dostaje się homologację ? Też służę linkiem : http://www.isic.krakow.pl/dzial_w_s.html oraz : http://www.ifp.pl/html/rd/03_32_262/03_32_262.html szukaj w tym ostatnim paragrafu 10 punkt 1 ustęp 1 Jest też mowa o przepuszalności (paragraf 8), ale to już każdy zna. Ciągle mam wrażenie, że mylisz to co dostajesz do zakładu co okleja folią (atest, certyfikat), z tym co otrzymujesz od producenta szyb (homologacja) No, przynajmniej ja to tak wszystko rozumiem. Jeśli Twój tok argumentacji jest słuszny, to pan gliniarz mając zepsuty miernik (ale oczywiście z homologacją), w jakiś dziwny pochmurny dzień, przykładając go do szyby pod dziwnym kątem, mógłby stwierdzić że moje fabryczne szyby (na których jest homologacja) są zbyt ciemne i odebrać mi dowód.... No chyba, że faktycznie znasz przypadki, że po przyciemnieniu piecowym i otrzymaniu homologacji, policja odebrała dowód gdyż autentycznie było więcej niż 70%. I trzeba było wtedy nowe szyby kupować.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rajmondo 0 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 ... pan gliniarz mając zepsuty miernik (ale oczywiście z homologacją), w jakiś dziwny pochmurny dzień, przykładając go do szyby pod dziwnym kątem, mógłby stwierdzić że moje fabryczne szyby (na których jest homologacja) są zbyt ciemne i odebrać mi dowód.... Mógłby zatrzymać Twój DR jeśli wynik pomiaru byłby negatywny i to bez względu jaki miałbyś na to papierek za wyjątkiem papierka na pojazd specjalny np. BOR :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gik 1 Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 wracajac do przyciemnienia szyb... czy ktos sie orientuje ile wzieli by za piecowe przyciemnienie tylko szyb przednich bez czolowej?? Na tylnie zalozylo by sie z folie Mysle,ze kolory dalo by sie zgrac ladnie. A tak wracajac do folii ja przez 3 lata jezdzilem golfem z przyciemnionymi szybami tyl na 60% + fabryka przod na 35% + fabryka (grafit), fakt, ze to bylo profesjonalne wykonane atest byl (bez przednich oczywiscie), przy kontrolach zawsze byl poruszany temat o nich . Bez przednich szyb przyciemnianie dla samej estetyki jest bez sesu :frown: bo to paskudnie bedzie wygladac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PARAF 1 Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 wracajac do przyciemnienia szyb... czy ktos sie orientuje ile wzieli by za piecowe przyciemnienie tylko szyb przednich bez czolowej?? Na tylnie zalozylo by sie z folie Mysle,ze kolory dalo by sie zgrac ladnie. szkoda czasu i $ na dwa typy ściemy folia dobrana z głową (żadnej smoły) i auto odrazu zyskuje na estetyce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kristof2009 51 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 A MAM PYTANIE - jesli tak jak piszecie audi ma przednei boczne po wyjsciu z fabryki 75% przepuszcxzalnosci (czyli fabrycznie juz sa sciemnione lekko) i jak pojade do tych co przyciemniaja piecowo i powiem im ze chce tylko troche przyciemnic to przepuszcZalnosc z 75% zostyanie ta sama (bo nie nakleja sie zadnej foli) czy tez spada ?? robil to kiedys ktos w audi ile wyszlo - czy tam mierza przepuszczalnosc przednich bocznych szyb w takich firmach co przyciemniaja piecowo ? pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczmar13 2 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Losie....Panowie !!! Co byście nie robili to przednie szyby nie spełnią wymagań prawnych obowiązujących w Polsce. nawet najjaśniejsza folia czy delikatne przyciemnienie piecowe na zielonych szybach powoduje utratę światła większą od dopuszczalnego. Według Polskich przepisów część samochodów z fabrycznie ciemnymi szybami nie powinna być dopuszczona do ruchu. Nie rozumiem tylko po co kombinować, jak podobają Wam sie ciemne szyby to klejcie folię i tyle. Róbcie to jednak z głową, i wybierajcie dobre folie a nie gówno z marketu czy giełdy. Sam mam ściemnione auto folią, wszystkie szyby poza przednią. Przednie boki folią o przepuszczalności światła 36% reszta do tyłu 20 % jest to moje 5 auto z ciemnymi szybami i jeszcze nigdy nie straciłem z tego powodu dowodu. Za to dla wszystkich, którzy się zastanawiają....w lato docenicie tą folię na 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PARAF 1 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Losie....Panowie !!!Co byście nie robili to przednie szyby nie spełnią wymagań prawnych obowiązujących w Polsce. nawet najjaśniejsza folia czy delikatne przyciemnienie piecowe na zielonych szybach powoduje utratę światła większą od dopuszczalnego. Według Polskich przepisów część samochodów z fabrycznie ciemnymi szybami nie powinna być dopuszczona do ruchu. Nie rozumiem tylko po co kombinować, jak podobają Wam sie ciemne szyby to klejcie folię i tyle. Róbcie to jednak z głową, i wybierajcie dobre folie a nie gówno z marketu czy giełdy. Sam mam ściemnione auto folią, wszystkie szyby poza przednią. Przednie boki folią o przepuszczalności światła 36% reszta do tyłu 20 % jest to moje 5 auto z ciemnymi szybami i jeszcze nigdy nie straciłem z tego powodu dowodu. Za to dla wszystkich, którzy się zastanawiają....w lato docenicie tą folię na 100% zapomniałeś dodać, że po mocnej ściemie tyłu trzeba bardziej zaufać lusterkom przy parkowaniu tyłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczmar13 2 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 hehe, no nie przyszło mi to do głowy bo jak cofam to nigdy nie odwracam się do tyłu, jeżdżę tylko na lusterka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shaqattaq 0 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 ja zawsze przyciemniam szyby(folia)tak samo przednie boczne jedynką(nie wiem jak to przepuszczalnośc)ale jest to bardzo delikatnie.Następne szyby 2-ka a tylnią można dac nawet najciemnieszą -ja mam też 2-ke.I całościowy efekt jest idealny jak dla mnie,nie za ciemno nie za jasno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PARAF 1 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 ja zawsze przyciemniam szyby(folia)tak samo przednie boczne jedynką(nie wiem jak to przepuszczalnośc)ale jest to bardzo delikatnie.Następne szyby 2-ka a tylnią można dac nawet najciemnieszą -ja mam też 2-ke.I całościowy efekt jest idealny jak dla mnie,nie za ciemno nie za jasno. to tak jak u mnie. przód delikatnie jaśniejszy. A w razie kontroli drogowej, zanim Milicjant podejdzie do samochodu, szyba na maxa w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shaqattaq 0 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 A w razie kontroli drogowej, zanim Milicjant podejdzie do samochodu, szyba na maxa w dół. no jest to na pewno jakiś sposób ale myślę,że moje boczne nie mają więcej niż 30% no tak mi się przynajmniej wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się