Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wahacze górne - wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zakupiłem wahacze górne (TRW - łącznie 320 zł) i w najbliższych dniach będę je wymianiał. Nie wiem czy cena jaką dałem jest dobra ale w innym było po ok. 200zł. Techniczne pytanie jest takie: Sworznie wahaczy mocowane są w takim jażmie poprzez taką długą śrubę.

Czy tą śrubę się wymiania?

Czy śruba ta (lub te przy tulejach metalowo gumowych wahaczy) są skręcane na jakiś klej do gwintu np. Loctite (np. loctite 262)?

Opublikowano

co do śruby mocującej wahacze w zwrotnicy to jej nie wymieniałem, włożyłem starą i jak narazie nie ma problemu, a co do śrub mocujących to one sa z nakrętką samokontrującą wiec klej raczej jest niepotrzebny, ale jak masz ochote to czemu nie

Opublikowano

Wszystkie śruby i nakrętki powinny być nowe

Opublikowano
Wszystkie śruby i nakrętki powinny być nowe

powinny lecz skąd je wziąść

nie ma ich w kompletach z częściami ani luzem nie można kupić w sklepach motoryzacyjnych

Opublikowano

W weekend wymieniłem wahacze. Sprawa wygląda tak że śruby przy tulejach metalowo-gumowych miałem w bardzo dobrym stanie ale jedna była zle zamontowana - nie dawała się wyjąć - i trzeba było ją wyciąć. Wszystkie nakrętki są "zaciskowe" na gwincie. Zdecydowanie zalecam wymianę śruby mocująćej przy sworzniach, oryginalna jest czarna - prawdopodobnie nałozono powłokę oksydowaną. Po demontażu miała ona złuszczoną powierzchnię w przy tych pasowaniach to raczej nie wskazane. Udało mi się kupić identyczne śruby jakie miałem - zwracajcie uwagę na klasę śrub: przy sworzniach 8.8 + oksydowanie (czernienie), przy tulejach m-g klasa 10.9, to samo dotyczy nakrętek.

Opublikowano

Możesz podzwonić po motoryzacyjnych ale polecam ASO bo ceny się nie powinny jakoś różnić. Jak kupowałem tak

Śruba do wahaczy (czarna, przy sworzniach) - 4,77 zł sztuka (ASO)

Nakrętka do śruby (przy sworzniach) - 2,15 zł sztuka (ASO)

Śruba do wahaczy (przy tulejach m-g) - 8,00 zł sztuka (sklep)

Nakrętka do śruby (przy tulejach m-g) - 2,50 zł sztuka (sklep)

Dobrze zwróć uwage na klasę śrub!

Opublikowano

Nie rozumiem pytania.

Ja kupowałem tak bo w jednym były takie śruby a w drugim takie, ani w ASO ani w sklepie nie udało sie kupić kompletnie.

Opublikowano

Powiedzcie mi jakie są wogóle ceny wachaczy w ASO wymieniał ktoś albo kupował w ASO te elementy :?:

Opublikowano

Jakie mają być klasy śrub pisalem powyżej. Skklep raczezj dobrze dobierze ale warto to przypilnować.

Cena w ASO jednago wahacza górnego to chyba coś ok. 350zł Bardzo dobre zemienniki (nawet firm na pierwszy montaż) to 150-200zł

Opublikowano

Wg ETKI potrzebuję takie śruby:

Do wahacza górnego przedniego:

M10x60x45 z nakrętkami M10 do tulei met gum,

M10x95x32 z nakrętkami M10 do swożni,

Do wahacza dolnego przedniego:

M12x1,5x100 z nakrętką M12x1,5

nakrętkę M12x1,5

Do swożni dostanę w ASO, bo dzwoniłem. Resztę będę próbował kupić w sklepie.

Opublikowano
Wg ETKI potrzebuję takie śruby:

Do wahacza górnego przedniego:

M10x60x45 z nakrętkami M10 do tulei met gum,

M10x95x32 z nakrętkami M10 do swożni,

Do wahacza dolnego przedniego:

M12x1,5x100 z nakrętką M12x1,5

nakrętkę M12x1,5

Do swożni dostanę w ASO, bo dzwoniłem. Resztę będę próbował kupić w sklepie.

Te przy tulejach met-gum. można od biedy zostawić stare.A do tej: "M10x95x32 z nakrętkami M10 do swożni" kup koniecznie nakrętkę.

Ważna uwaga:

aby zaoszczędziś sobie problemów to przed wybijaniem tej śruby na sworzniach nakręć nakrę z 0,5 cm luzem (dobrze nawet dwie nakręcić) potem walisz młotkiem i jak sie zsunie to śruby przesuwasz lub całkiem zdejmujesz. Inaczej sklepiesz gwint lub skrzywisz tą część śruby.

Opublikowano
A do tej: "M10x95x32 z nakrętkami M10 do swożni" kup koniecznie nakrętkę.

Przecież napisane jest ze z nakretkami :)

Jestem już po wymianie. WRESZCIE w aucie nastała błoga cisza, nic mi nie nap....la. Dzięki za pomoc.

Opublikowano
[...]

Ważna uwaga:

aby zaoszczędziś sobie problemów to przed wybijaniem tej śruby na sworzniach nakręć nakrę z 0,5 cm luzem (dobrze nawet dwie nakręcić) potem walisz młotkiem i jak sie zsunie to śruby przesuwasz lub całkiem zdejmujesz. Inaczej sklepiesz gwint lub skrzywisz tą część śruby.

Trochę odkopię, ale jestem właśnie przed wymianą.

A nie uważasz, że jak zaczniesz walić młotkiem to wybijesz jeszcze bardziej sworznie (jeśli wymieniasz oba to pal licho - jeśli wymieniasz jeden to możesz sobie uszkodzić ten drugi nieprawdaż?

Opublikowano
[...]

Ważna uwaga:

aby zaoszczędziś sobie problemów to przed wybijaniem tej śruby na sworzniach nakręć nakrę z 0,5 cm luzem (dobrze nawet dwie nakręcić) potem walisz młotkiem i jak sie zsunie to śruby przesuwasz lub całkiem zdejmujesz. Inaczej sklepiesz gwint lub skrzywisz tą część śruby.

Trochę odkopię, ale jestem właśnie przed wymianą.

A nie uważasz, że jak zaczniesz walić młotkiem to wybijesz jeszcze bardziej sworznie (jeśli wymieniasz oba to pal licho - jeśli wymieniasz jeden to możesz sobie uszkodzić ten drugi nieprawdaż?

Ja mam taki specjalny pobijak miedziany i tym wytłukłem tą śrube ale wcześniej godzine odrdzewiacz , a lepiej sobie spsikać to dzień wcześniej. Sworzni nieuszkodzisz bo niesą one skręcane jak dolne tylko mają wypust w który wsuwasz śrube dlatego zawsze ona powinna być NOWA

Opublikowano
[...]

Ważna uwaga:

aby zaoszczędziś sobie problemów to przed wybijaniem tej śruby na sworzniach nakręć nakrę z 0,5 cm luzem (dobrze nawet dwie nakręcić) potem walisz młotkiem i jak sie zsunie to śruby przesuwasz lub całkiem zdejmujesz. Inaczej sklepiesz gwint lub skrzywisz tą część śruby.

Trochę odkopię, ale jestem właśnie przed wymianą.

A nie uważasz, że jak zaczniesz walić młotkiem to wybijesz jeszcze bardziej sworznie (jeśli wymieniasz oba to pal licho - jeśli wymieniasz jeden to możesz sobie uszkodzić ten drugi nieprawdaż?

Ja mam taki specjalny pobijak miedziany i tym wytłukłem tą śrube ale wcześniej godzine odrdzewiacz , a lepiej sobie spsikać to dzień wcześniej. Sworzni nieuszkodzisz bo niesą one skręcane jak dolne tylko mają wypust w który wsuwasz śrube dlatego zawsze ona powinna być NOWA

Dobrze mówi ;)

U mnie ja i koleś nieżle się spociliśmy i czasu spędziliśmy nad tą jedną śrubą.

A co do górnych wahaczy - to robi sie je oba za jednym razem a śruba od sworzni zawsze nową się zakłada.

Opublikowano

Odśnie tej śruby. Ja robiłem tak: oczyściłłem co się dało i trzy dni pryskałem preparatem CX80 przed wymiana raz jeszcze CX80 i wyszła bez użycia młotka.

Opublikowano

Ja u siebie musialem podgrzewac bo nawet tygodniowe moczenie w WD40, XC80 ani coca coli nie pomogło, malpa tak sie zapiekla. :twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...