adadur Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Zakupiłem wahacze górne (TRW - łącznie 320 zł) i w najbliższych dniach będę je wymianiał. Nie wiem czy cena jaką dałem jest dobra ale w innym było po ok. 200zł. Techniczne pytanie jest takie: Sworznie wahaczy mocowane są w takim jażmie poprzez taką długą śrubę. Czy tą śrubę się wymiania? Czy śruba ta (lub te przy tulejach metalowo gumowych wahaczy) są skręcane na jakiś klej do gwintu np. Loctite (np. loctite 262)?
dark79 Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Opublikowano 28 Kwietnia 2006 co do śruby mocującej wahacze w zwrotnicy to jej nie wymieniałem, włożyłem starą i jak narazie nie ma problemu, a co do śrub mocujących to one sa z nakrętką samokontrującą wiec klej raczej jest niepotrzebny, ale jak masz ochote to czemu nie
bratpit Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Wszystkie śruby i nakrętki powinny być nowe
Gość zdeniu Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Wszystkie śruby i nakrętki powinny być nowe powinny lecz skąd je wziąść nie ma ich w kompletach z częściami ani luzem nie można kupić w sklepach motoryzacyjnych
adadur Opublikowano 4 Maja 2006 Autor Opublikowano 4 Maja 2006 W weekend wymieniłem wahacze. Sprawa wygląda tak że śruby przy tulejach metalowo-gumowych miałem w bardzo dobrym stanie ale jedna była zle zamontowana - nie dawała się wyjąć - i trzeba było ją wyciąć. Wszystkie nakrętki są "zaciskowe" na gwincie. Zdecydowanie zalecam wymianę śruby mocująćej przy sworzniach, oryginalna jest czarna - prawdopodobnie nałozono powłokę oksydowaną. Po demontażu miała ona złuszczoną powierzchnię w przy tych pasowaniach to raczej nie wskazane. Udało mi się kupić identyczne śruby jakie miałem - zwracajcie uwagę na klasę śrub: przy sworzniach 8.8 + oksydowanie (czernienie), przy tulejach m-g klasa 10.9, to samo dotyczy nakrętek.
_siwy_ Opublikowano 1 Czerwca 2006 Opublikowano 1 Czerwca 2006 Ale gdzie szukać tych śrub?? W sobote będę robił zawiechę i chcę sie przygotować.
adadur Opublikowano 1 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2006 Możesz podzwonić po motoryzacyjnych ale polecam ASO bo ceny się nie powinny jakoś różnić. Jak kupowałem tak Śruba do wahaczy (czarna, przy sworzniach) - 4,77 zł sztuka (ASO) Nakrętka do śruby (przy sworzniach) - 2,15 zł sztuka (ASO) Śruba do wahaczy (przy tulejach m-g) - 8,00 zł sztuka (sklep) Nakrętka do śruby (przy tulejach m-g) - 2,50 zł sztuka (sklep) Dobrze zwróć uwage na klasę śrub!
adadur Opublikowano 1 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2006 Nie rozumiem pytania. Ja kupowałem tak bo w jednym były takie śruby a w drugim takie, ani w ASO ani w sklepie nie udało sie kupić kompletnie.
_siwy_ Opublikowano 1 Czerwca 2006 Opublikowano 1 Czerwca 2006 Napisałeś zeby sprawdzić klasę śrub Już rozumiem o co Ci chodziło...
bratpit Opublikowano 1 Czerwca 2006 Opublikowano 1 Czerwca 2006 Powiedzcie mi jakie są wogóle ceny wachaczy w ASO wymieniał ktoś albo kupował w ASO te elementy :?:
adadur Opublikowano 2 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2006 Jakie mają być klasy śrub pisalem powyżej. Skklep raczezj dobrze dobierze ale warto to przypilnować. Cena w ASO jednago wahacza górnego to chyba coś ok. 350zł Bardzo dobre zemienniki (nawet firm na pierwszy montaż) to 150-200zł
_siwy_ Opublikowano 2 Czerwca 2006 Opublikowano 2 Czerwca 2006 Wg ETKI potrzebuję takie śruby: Do wahacza górnego przedniego: M10x60x45 z nakrętkami M10 do tulei met gum, M10x95x32 z nakrętkami M10 do swożni, Do wahacza dolnego przedniego: M12x1,5x100 z nakrętką M12x1,5 nakrętkę M12x1,5 Do swożni dostanę w ASO, bo dzwoniłem. Resztę będę próbował kupić w sklepie.
adadur Opublikowano 2 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2006 Wg ETKI potrzebuję takie śruby:Do wahacza górnego przedniego: M10x60x45 z nakrętkami M10 do tulei met gum, M10x95x32 z nakrętkami M10 do swożni, Do wahacza dolnego przedniego: M12x1,5x100 z nakrętką M12x1,5 nakrętkę M12x1,5 Do swożni dostanę w ASO, bo dzwoniłem. Resztę będę próbował kupić w sklepie. Te przy tulejach met-gum. można od biedy zostawić stare.A do tej: "M10x95x32 z nakrętkami M10 do swożni" kup koniecznie nakrętkę. Ważna uwaga: aby zaoszczędziś sobie problemów to przed wybijaniem tej śruby na sworzniach nakręć nakrę z 0,5 cm luzem (dobrze nawet dwie nakręcić) potem walisz młotkiem i jak sie zsunie to śruby przesuwasz lub całkiem zdejmujesz. Inaczej sklepiesz gwint lub skrzywisz tą część śruby.
_siwy_ Opublikowano 2 Czerwca 2006 Opublikowano 2 Czerwca 2006 A do tej: "M10x95x32 z nakrętkami M10 do swożni" kup koniecznie nakrętkę. Przecież napisane jest ze z nakretkami Jestem już po wymianie. WRESZCIE w aucie nastała błoga cisza, nic mi nie nap....la. Dzięki za pomoc.
kondziu Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 [...]Ważna uwaga: aby zaoszczędziś sobie problemów to przed wybijaniem tej śruby na sworzniach nakręć nakrę z 0,5 cm luzem (dobrze nawet dwie nakręcić) potem walisz młotkiem i jak sie zsunie to śruby przesuwasz lub całkiem zdejmujesz. Inaczej sklepiesz gwint lub skrzywisz tą część śruby. Trochę odkopię, ale jestem właśnie przed wymianą. A nie uważasz, że jak zaczniesz walić młotkiem to wybijesz jeszcze bardziej sworznie (jeśli wymieniasz oba to pal licho - jeśli wymieniasz jeden to możesz sobie uszkodzić ten drugi nieprawdaż?
bratpit Opublikowano 30 Marca 2007 Opublikowano 30 Marca 2007 [...]Ważna uwaga: aby zaoszczędziś sobie problemów to przed wybijaniem tej śruby na sworzniach nakręć nakrę z 0,5 cm luzem (dobrze nawet dwie nakręcić) potem walisz młotkiem i jak sie zsunie to śruby przesuwasz lub całkiem zdejmujesz. Inaczej sklepiesz gwint lub skrzywisz tą część śruby. Trochę odkopię, ale jestem właśnie przed wymianą. A nie uważasz, że jak zaczniesz walić młotkiem to wybijesz jeszcze bardziej sworznie (jeśli wymieniasz oba to pal licho - jeśli wymieniasz jeden to możesz sobie uszkodzić ten drugi nieprawdaż? Ja mam taki specjalny pobijak miedziany i tym wytłukłem tą śrube ale wcześniej godzine odrdzewiacz , a lepiej sobie spsikać to dzień wcześniej. Sworzni nieuszkodzisz bo niesą one skręcane jak dolne tylko mają wypust w który wsuwasz śrube dlatego zawsze ona powinna być NOWA
adadur Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2007 [...]Ważna uwaga: aby zaoszczędziś sobie problemów to przed wybijaniem tej śruby na sworzniach nakręć nakrę z 0,5 cm luzem (dobrze nawet dwie nakręcić) potem walisz młotkiem i jak sie zsunie to śruby przesuwasz lub całkiem zdejmujesz. Inaczej sklepiesz gwint lub skrzywisz tą część śruby. Trochę odkopię, ale jestem właśnie przed wymianą. A nie uważasz, że jak zaczniesz walić młotkiem to wybijesz jeszcze bardziej sworznie (jeśli wymieniasz oba to pal licho - jeśli wymieniasz jeden to możesz sobie uszkodzić ten drugi nieprawdaż? Ja mam taki specjalny pobijak miedziany i tym wytłukłem tą śrube ale wcześniej godzine odrdzewiacz , a lepiej sobie spsikać to dzień wcześniej. Sworzni nieuszkodzisz bo niesą one skręcane jak dolne tylko mają wypust w który wsuwasz śrube dlatego zawsze ona powinna być NOWA Dobrze mówi U mnie ja i koleś nieżle się spociliśmy i czasu spędziliśmy nad tą jedną śrubą. A co do górnych wahaczy - to robi sie je oba za jednym razem a śruba od sworzni zawsze nową się zakłada.
mrog Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Odśnie tej śruby. Ja robiłem tak: oczyściłłem co się dało i trzy dni pryskałem preparatem CX80 przed wymiana raz jeszcze CX80 i wyszła bez użycia młotka.
krykus Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Ja u siebie musialem podgrzewac bo nawet tygodniowe moczenie w WD40, XC80 ani coca coli nie pomogło, malpa tak sie zapiekla. :twisted:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się