wodz Opublikowano 20 Lipca 2014 Opublikowano 20 Lipca 2014 (edytowane) Witam wszystkich. Moja przygoda z audi rozpoczęła się w marzec/kwietniu 2010 roku. Padło na audi A4 avant z pierwszych lat produkcji (1996r) oczywiście jak dla mnie z BDB motorem 1.9tdi AFN. Auto głównie mi ma służyć do pokonywania dłuższych odcinków, a za razem ma się w miarę prezentować przy ich pokonywaniu . Audi przywiozłem sobie osobiście z Niemiec delikatnie uszkodzone(lampa, kierunek, zderzak i narożnik maski). Kupiłem je od młodego Niemca który że tak napisze delikatnie oszpecił paroma detalami autko(np: założył nakładki na progi z laminatu, wymalował nie starannie w kolor wszystko co się dało). Wyposażenie: - climatronik - ABS - centralny zamek(pilot) - ele.szyby(przód) - ele. grzane lusterka - 2xAIR BAG Tak jak pisałem na początku auto ma mi służyć do latania głównie w trasy, więc na początek wziąłem się za silnik. Nie mogę sobie pozwolić na to by autko minie zawiodło np.: 2000km od domu. Wymieniłem w nim wszystko a może nawet więcej niż powinienem. Przebieg autentyczny 310 tyś(przy zakupie). Co zrobiłem w 2010roku. - kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe, uszczelniacze: wałek rozrządu, wałek napędu waku pompy, na wale) - pompa wody - łożysko w rolce napędu wisco - napinacz osprzętu - pasek osprzętu - do sprawdzenia poszedł alternator - rozrusznik do regeneracji - nowy interculer - nowy wałek rozrządu - nowe popychacze hydrauliczne(oczywiście komplet) - sprawdzony został kompresor klimatyzacji - nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów - oczywiście wszystkie płyny jak i filtry - kompleksowe przeglądnięcie klimatyzacji z nabiciem jak i odgrzybieniem - sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów - nowe świece żarowe - sprawdzenie ciśnienia sprężania Jeśli chodzi o silnik i jego osprzęt to chyba tyle. Następnie do przeglądnięcia poszło zawieszenie jak i układ hamulcowy wraz z napędowym. - nowe przeguby zewnętrzne - regeneracja zacisków hamulcowych przód i tył - nowe klocki(przód tył) - nowe tarcze hamulcowe przód - przetoczenie tylnych tarczy hamulcowych - wymieniona pompa hamulcowa - nowy płyn hamulcowy Zawieszenie: - komplet zawieszenia mastersport - nowe gwintowane zawieszenie - sprawdzenie i ustawienie zbieżności przód tył - nowe gumy na drążku stabilizacyjnym Po tym dokładnym przeglądzie technicznym samochodu przyszedł czas na wnętrze, żeby mi się przyjemnie jeździło. - wleciała kierownica z wersji S - fotele wraz z tylną kanapą 98r - podsufitówka uszczelki, plastiki ala S4(czarne) - podłokietnik z przodu - jakaś tam tuba do bagażnika - skrócenie lewarka zmiany biegów Przyszedł czas na mały retusz zewnętrzny. - brak emblematów na tylnej klapie - usunięcie tylnej wycieraczki - zmiana końcówki wydechu - pozbycie się nakładek na progi - pozbycie się nie starannie pomalowanych i poobrywanych dolnych listew na drzwiach - założenie 19calowych kółeczek(wzór s-line) oponki 215/35/19 Rok 2011. Silnik. - wpięty box na pompę - kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe) - pompa wody - koło pasowe na alternatorze - napinacz osprzętu - pasek osprzętu - olej i filtry(5 albo 6 razy) Układ napędowy. - wymiana skrzyni biegów - wymiana tarczy sprzęgła Hamulce. - nowe klocki(przód x3 tył x1) Zawieszenie. - końcówki drążka(x2 i ustawienie geometrii przedniej osi) Zmiany zewnętrzne. - nakładki progowe S4 - listwy drzwi dolne S4 Rok 2012. Silnik. - kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe) - pompa wody - pasek osprzętu - olej i filtry(x4) Hamulce. - klocki i tarcze przód - klocki i tarcze tył - czujnik ABS prawy tył i lewy przód Zawieszenie. - tulejki na tylnej belce Zmiany zewnętrzne. - Zderzak tylni S4 - zderzak przód S4 - opony x4 225/35/19 - koła na zime 18" Rok 2013. Silnik,to jemu poświęciłem najwięcej czasu. Z ciekawości zmierzyłem jaką mocą dysponuje "grób" ,przebieg 510tyś ori wtryski i turbo. I trochę się zdziwiłem,pomiar bez boxa. 113km 235nm A tu pomiar z wpiętym boxem. 130km 271nm Patrząc na wykresy i przelot motorowni potwierdza się że AFN dużo wytrzyma zanim polegnie ;-) Od tej chwili już było pewne że bedziemy walczyć o dodatkowe km i nm. Około 2013-06-10 "Grób" dostał parę bonusów jak i przeszedł przymusową wymianę uszczelki pod głowicą. -nowy układ wydechowy od katalizatora do końca 2.5" -wymieniona turbina AWX,stara puściła olej i przeżyła 512tys -nowe wtryski 230 -centralny większy intercooler -usunięty egr -przeniesiony mapsensor z ECU, teraz jest 3barowy -kolektor ssący z AVF/AWX -zregenerowana głowica(nowe gniazda,nowe prowadnice,nowe zawory i uszczelniacze + oczywiście planowanie) -przy okazji nowy napinacz osprzętu z paskiem -nowy rozrząd Zaraz po tym odwiedziłem mojego tunera i wpadł nowy sofcik,a oto co wyszło. 158km i 362Nm 2014. Silnik. - wałek rozrządu SDi - pompa wtryskowa 11mm - nowe popychacze - pasek rozrządu - olej i filtry(x1) Zmiany zewnętrzne. - felgi z oponami x4 225/30/20 Nowy soft pod dotychczasowe graty,moc 182km i 413nm. Obecne kreski, 235KM/450NM. A tak autko na tym stage się porusza,masa auta 1480kg. 0-100km/h 100-230km/h Jak na dzień dzisiejszy to chyba tyle.Przy autku w większość dłubie sam w przyblokowym garażu i mam nadzieje że jeszcze parę setek tysięcy kilometrów mi posłuży. Kilka fotek autka. Zima 2016/17 Tu parę z przygotowań kół(18") na zimę. Wersja zimowa. Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze. Edytowane 14 Stycznia 2017 przez wodz
slavko87 Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 Ładnie Ci siadło to kolo, brakuje tylko bixa;-)
Pulpit Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 bardzo ładny "grób" polerowany rancik w zimie:eusathink: jak to się z solą komponuje?
garry99 Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 Ładny avant i dużo pracy w niego włożyłeś co do przebiegu kolega sprowadził dla żony a2 1,4 Tdi z przebiegiem 580 tyś
Kowi87 Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 fajnie sie prezentuje, dawno nie było świeżego projektu na forum już doinwestowanego przez własciciela:naughty: ciekawy set na moc sie szykuje widze:kox:
wodz Opublikowano 21 Lipca 2014 Autor Opublikowano 21 Lipca 2014 Witam bardzo ładny "grób" polerowany rancik w zimie:eusathink: jak to się z solą komponuje? Polerowany rancik jest pokryty bezbarwnym do polerowanego aluminium,ale miejscami już zaczyna odchodzić Dzisiaj wpada do auta wzmacniane sprzęgło:wink: Na foto brakuje sztywnego koła ale oczywiście je posiadam. Pozdrawiam.
radimm Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 Fajny Avancik, mody też bardzo dobre gdzie kupowałeś 230'tki? Jaka cena? Może być PW, bo chyba też za niedługo się skuszę
przemo v6 Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 Śliczny avancik .bezawaryjnosci:wink:
wodz Opublikowano 23 Lipca 2014 Autor Opublikowano 23 Lipca 2014 Witam. Kolejne graty z półeczki jutro trafią pod maskę groba:wink: - pompa 11mm - wałek 38E - nowy rozrząd jak i uszczelniacze - łapa pompy po roztoczeniu - nowe popychacze Autko jutro rano jedzie na hamownie na dotychczasowych gratach.Po zmianie wałka i pompy ponownie zostanie zmierzona moc.Korekty softu na razie nie przewiduje.Soft dopiero końcem roku po założeniu GTB2260 i zrobieniu nowego downpipe.Niestety brakło mi czasu żeby ogarnąć autko na zero:kwasny: Pozdrawiam
Kowi87 Opublikowano 23 Lipca 2014 Opublikowano 23 Lipca 2014 z tymi wtryskami to będzie ze 180kuca po strojeniu na obecnym turbo:naughty:
wodz Opublikowano 28 Lipca 2014 Autor Opublikowano 28 Lipca 2014 Witam. Autko dostało wałeczek SDI jak i ori pompę 11mm:banan: Oto wynik na wcześniejszym wałku i pompie(już było widać że coś nie tak,o tym za chwile:kwasny:) Kilka fotek z montażu pompy i wałka Nie chciałem ciąć ori wiązki silnika jak i pompy.Zrobiłem sobie przejściówkę kości 8pin + 3pin na 10 pin. Następnie autko zostało odpalone i ustawiony kąt wtrysku.Zaraz po tym udałem się ponownie na hamownie i nowe "wzmocnione" sprzęgło odmówiło posłuszeństwa Od wczoraj mam nową wizję na docisk i osobiście próbuje go przerobić.Oczywiście z pomocą zaprzyjaźnionego tokarza,fotki niedługo zamieszczę. Pozdrawiam.
Kowi87 Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Musiales przy montazu walka podcinac uszczelke dekla? Co to za sprzeglo bylo ze nie wytrzymalo? Awx spokojnie bez wzmacniania przy takich wynikach sobie radzi
wodz Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Opublikowano 29 Lipca 2014 Uszczelki nie docinałem chodź wszyscy piszą że trzeba(brak wycieków).Sprzęgło od 1Z,tarcza organiczna z dodatkiem kevlaru i docisk wzmocniony o 15%. Na pewno 400nm nie jest przekroczone,więc wykonawca sprzęgła coś zawalił .
Kowi87 Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Ten set nawet 380 nie przekroczyl moim zdaniem. To ja juz nie wiem jak to jest z tym walkiem, napewno masz konkretny 38e?
wodz Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Opublikowano 29 Lipca 2014 376nm było na pompie 10mm i ori wałku,więc możliwe jest bliskie 400nm teraz.Ale to mało istotne,jeszcze z ciekawości zmierzę ile ma po zmianie wałka i pompy bez korekty.Wałek na 1000% 38E,osobiście go w końcu wkładałem jak i demontowałem z poprzedniego silnika.Zapewne chodzi o docięcie uszczelki z tylu silnika(półkola),u mnie weszła na ciasno przy wałku.
slo Opublikowano 30 Lipca 2014 Opublikowano 30 Lipca 2014 ile robisz km, że wymieniasz rozrząd co rok ? kolo mi nie pasuje :/
wodz Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) ile robisz km, że wymieniasz rozrząd co rok ? Autko przez pierwsze lata służyło mi do pracy,robiło min 50tys rocznie.Teraz raptem 5 tygodni w roku jest używane. Kilka fotek z przygotowania docisku sprzęgła,tym razem wziąłem się za to osobiście.Pedał zapewne będzie teraz twardy i siłownik będzie wysilony,ale rekompensatą mam nadzieję będzie nie ślizgające się sprzęgło :mrgreen: Docisk w przygotowaniu i nowe nity. Gotowy docisk. Tarcza sprzęgła zostaje organiczna z domieszką kevlaru. Znalazłem kilka fotek robionych kalkulatorem. Pozdrawiam. Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez wodz
slavko87 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Jest idealnie na tych 20'' tylko soczewki brakuje
Kryniu Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Ładny avancik na tych felach, a skąd wzniołeś nity do docisku sprzęgła
wodz Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) Ładny avancik na tych felach, a skąd wzniołeś nity do docisku sprzęgła Wytoczył mi tokarz na wzór starych ze śrub o twardości 8.8 ,bo tak są cechowne orginalne nity. Pozdrawiam. Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez wodz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się