Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN]Grób TDi by Wodz,koła 20",engine AFN na GTB22 235KM/450NM


wodz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Moja przygoda z audi rozpoczęła się w marzec/kwietniu 2010 roku. Padło na audi A4 avant z pierwszych lat produkcji (1996r) oczywiście jak dla mnie z BDB motorem 1.9tdi AFN. Auto głównie mi ma służyć do pokonywania dłuższych odcinków, a za razem ma się w miarę prezentować przy ich pokonywaniu . Audi przywiozłem sobie osobiście z Niemiec delikatnie uszkodzone(lampa, kierunek, zderzak i narożnik maski). Kupiłem je od młodego Niemca który że tak napisze delikatnie oszpecił paroma detalami autko(np: założył nakładki na progi z laminatu, wymalował nie starannie w kolor wszystko co się dało).

Wyposażenie:

- climatronik
- ABS
- centralny zamek(pilot)
- ele.szyby(przód)
- ele. grzane lusterka
- 2xAIR BAG

Tak jak pisałem na początku auto ma mi służyć do latania głównie w trasy, więc na początek wziąłem się za silnik. Nie mogę sobie pozwolić na to by autko minie zawiodło np.: 2000km od domu. Wymieniłem w nim wszystko a może nawet więcej niż powinienem. Przebieg autentyczny 310 tyś(przy zakupie).

Co zrobiłem w 2010roku.

- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe, uszczelniacze: wałek rozrządu, wałek napędu waku pompy, na wale)
- pompa wody
- łożysko w rolce napędu wisco
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- do sprawdzenia poszedł alternator
- rozrusznik do regeneracji
- nowy interculer
- nowy wałek rozrządu
- nowe popychacze hydrauliczne(oczywiście komplet)
- sprawdzony został kompresor klimatyzacji
- nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów
- oczywiście wszystkie płyny jak i filtry
- kompleksowe przeglądnięcie klimatyzacji z nabiciem jak i odgrzybieniem
- sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów
- nowe świece żarowe
- sprawdzenie ciśnienia sprężania

Jeśli chodzi o silnik i jego osprzęt to chyba tyle.

Następnie do przeglądnięcia poszło zawieszenie jak i układ hamulcowy wraz z napędowym.

- nowe przeguby zewnętrzne
- regeneracja zacisków hamulcowych przód i tył
- nowe klocki(przód tył)

- nowe tarcze hamulcowe przód
- przetoczenie tylnych tarczy hamulcowych
- wymieniona pompa hamulcowa
- nowy płyn hamulcowy

Zawieszenie:

- komplet zawieszenia mastersport
- nowe gwintowane zawieszenie
- sprawdzenie i ustawienie zbieżności przód tył
- nowe gumy na drążku stabilizacyjnym

Po tym dokładnym przeglądzie technicznym samochodu przyszedł czas na wnętrze, żeby mi się przyjemnie jeździło.

- wleciała kierownica z wersji S
- fotele wraz z tylną kanapą 98r
- podsufitówka uszczelki, plastiki ala S4(czarne)
- podłokietnik z przodu
- jakaś tam tuba do bagażnika
- skrócenie lewarka zmiany biegów


Przyszedł czas na mały retusz zewnętrzny.

- brak emblematów na tylnej klapie
- usunięcie tylnej wycieraczki
- zmiana końcówki wydechu
- pozbycie się nakładek na progi
- pozbycie się nie starannie pomalowanych i poobrywanych dolnych listew na drzwiach
- założenie 19calowych kółeczek(wzór s-line) oponki 215/35/19



Rok 2011.

Silnik.

- wpięty box na pompę
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- koło pasowe na alternatorze
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- olej i filtry(5 albo 6 razy)

Układ napędowy.

- wymiana skrzyni biegów
- wymiana tarczy sprzęgła

Hamulce.

- nowe klocki(przód x3 tył x1)

Zawieszenie.

- końcówki drążka(x2 i ustawienie geometrii przedniej osi)

Zmiany zewnętrzne.

- nakładki progowe S4
- listwy drzwi dolne S4



Rok 2012.

Silnik.

- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- pasek osprzętu
- olej i filtry(x4)

Hamulce.

- klocki i tarcze przód
- klocki i tarcze tył
- czujnik ABS prawy tył i lewy przód

Zawieszenie.

- tulejki na tylnej belce

Zmiany zewnętrzne.

- Zderzak tylni S4
- zderzak przód S4
- opony x4 225/35/19
- koła na zime 18"

Rok 2013.

Silnik,to jemu poświęciłem najwięcej czasu.


Z ciekawości zmierzyłem jaką mocą dysponuje "grób" ,przebieg 510tyś ori wtryski i turbo.
I trochę się zdziwiłem,pomiar bez boxa.

113km 235nm

34o3lp5.jpg

A tu pomiar z wpiętym boxem.

130km 271nm

n2hcfk.jpg

Patrząc na wykresy i przelot motorowni potwierdza się że AFN dużo wytrzyma zanim polegnie ;-)
Od tej chwili już było pewne że bedziemy walczyć o dodatkowe km i nm.

Około 2013-06-10

"Grób" dostał parę bonusów jak i przeszedł przymusową wymianę uszczelki pod głowicą.

-nowy układ wydechowy od katalizatora do końca 2.5"
-wymieniona turbina AWX,stara puściła olej i przeżyła 512tys
-nowe wtryski 230
-centralny większy intercooler
-usunięty egr
-przeniesiony mapsensor z ECU, teraz jest 3barowy
-kolektor ssący z AVF/AWX
-zregenerowana głowica(nowe gniazda,nowe prowadnice,nowe zawory i uszczelniacze + oczywiście planowanie)
-przy okazji nowy napinacz osprzętu z paskiem
-nowy rozrząd

Zaraz po tym odwiedziłem mojego tunera i wpadł nowy sofcik,a oto co wyszło.


158km i 362Nm


2isvz87.jpg

2014.

Silnik.

- wałek rozrządu SDi
- pompa wtryskowa 11mm
- nowe popychacze
- pasek rozrządu
- olej i filtry(x1)

Zmiany zewnętrzne.

- felgi z oponami x4 225/30/20

Nowy soft pod dotychczasowe graty,moc 182km i 413nm.

2d1lkrn.jpg

Obecne kreski, 235KM/450NM.

2nr0b9z.jpg

A tak autko na tym stage się porusza,masa auta 1480kg.

0-100km/h

100-230km/h

 


Jak na dzień dzisiejszy to chyba tyle.Przy autku w większość dłubie sam w przyblokowym garażu i mam nadzieje że jeszcze parę setek tysięcy kilometrów mi posłuży.



Kilka fotek autka.

 

2mqjbqg.jpg

acu9tu.jpg

9vgsbq.jpg

2mqkrbr.jpg

t0paah.jpg

359eff4.jpg

2hzgvap.jpg

20kxc7n.jpg

1z1tflf.jpg

nlefyt.jpg

14d2iol.jpg

2vwsfb5.jpg

ojns6.jpg

14mg80i.jpg

29uub2x.jpg

14qil0.jpg

34q4v37.jpg

e0pyyr.jpg

9icweh.jpg

2ai2a34.jpg

vq1oiv.jpg

Zima 2016/17

5yuvzs.jpg

e804jp.jpg

1j2ank.jpg

2zpi9hs.jpg

2ym99qx.jpg

v741g9.jpg

2pt2a05.jpg

zob97b.jpg

xofays.jpg

1zp4hvk.jpg

sv5d74.jpg

35lvkhc.jpg

5xwuo.jpg

2wdo75y.jpg

2rypoau.jpg

16kddeb.jpg

1z4wrkk.jpg

nn5gtk.jpg

2aj5bhf.jpg

302rr5i.jpg

2ce677l.jpg

34951t2.jpg


Tu parę z przygotowań kół(18") na zimę.


okyu.jpg

2r26jhf.jpg

w1r2ol.jpg

x7q7a.jpg


Wersja zimowa.


e9b575.jpg

640xnl.jpg

n15ht3.jpg

i3uywi.jpg

x5a8o6.jpg

2wfq0yw.jpg

2cpus1f.jpg

2vwtmya.jpg

fa09q0.jpg

2rrnuwo.jpg

21m70n5.jpg

2my78w.jpg

at3ig.jpg


Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.

Edytowane przez wodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny avant i dużo pracy w niego włożyłeś co do przebiegu kolega sprowadził dla żony a2 1,4 Tdi z przebiegiem 580 tyś:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie sie prezentuje, dawno nie było świeżego projektu na forum już doinwestowanego przez własciciela:naughty:

ciekawy set na moc sie szykuje widze:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

bardzo ładny "grób" :decayed:

polerowany rancik w zimie:eusathink: jak to się z solą komponuje?:decayed:

Polerowany rancik jest pokryty bezbarwnym do polerowanego aluminium,ale miejscami już zaczyna odchodzić :kwasny:

Dzisiaj wpada do auta wzmacniane sprzęgło:wink:

2gx2qz6.jpg

Na foto brakuje sztywnego koła ale oczywiście je posiadam.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny Avancik, mody też bardzo dobre :thumbup1: gdzie kupowałeś 230'tki? Jaka cena? Może być PW, bo chyba też za niedługo się skuszę :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolejne graty z półeczki jutro trafią pod maskę groba:wink:

- pompa 11mm

- wałek 38E

- nowy rozrząd jak i uszczelniacze

- łapa pompy po roztoczeniu

- nowe popychacze

312guc1.jpg

Autko jutro rano jedzie na hamownie na dotychczasowych gratach.Po zmianie wałka i pompy ponownie zostanie zmierzona moc.Korekty softu na razie nie przewiduje.Soft dopiero końcem roku po założeniu GTB2260 i zrobieniu nowego downpipe.Niestety brakło mi czasu żeby ogarnąć autko na zero:kwasny:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Autko dostało wałeczek SDI jak i ori pompę 11mm:banan:

Oto wynik na wcześniejszym wałku i pompie(już było widać że coś nie tak,o tym za chwile:kwasny:)

1z4zvbn.jpg

sq37ms.jpg

Kilka fotek z montażu pompy i wałka

10q02g6.jpg

334n9tv.jpg

23ifdpk.jpg

Nie chciałem ciąć ori wiązki silnika jak i pompy.Zrobiłem sobie przejściówkę kości 8pin + 3pin na 10 pin.

b7ig5k.jpg

rwqx79.jpg

153v1mr.jpg

Następnie autko zostało odpalone i ustawiony kąt wtrysku.Zaraz po tym udałem się ponownie na hamownie i nowe "wzmocnione" sprzęgło odmówiło posłuszeństwa :kwasny: Od wczoraj mam nową wizję na docisk i osobiście próbuje go przerobić.Oczywiście z pomocą zaprzyjaźnionego tokarza,fotki niedługo zamieszczę.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiales przy montazu walka podcinac uszczelke dekla? Co to za sprzeglo bylo ze nie wytrzymalo? Awx spokojnie bez wzmacniania przy takich wynikach sobie radzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki nie docinałem chodź wszyscy piszą że trzeba(brak wycieków).Sprzęgło od 1Z,tarcza organiczna z dodatkiem kevlaru i docisk wzmocniony o 15%. Na pewno 400nm nie jest przekroczone,więc wykonawca sprzęgła coś zawalił:kwasny: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten set nawet 380 nie przekroczyl moim zdaniem. To ja juz nie wiem jak to jest z tym walkiem, napewno masz konkretny 38e?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

376nm było na pompie 10mm i ori wałku,więc możliwe jest bliskie 400nm teraz.Ale to mało istotne,jeszcze z ciekawości zmierzę ile ma po zmianie wałka i pompy bez korekty.Wałek na 1000% 38E,osobiście go w końcu wkładałem jak i demontowałem z poprzedniego silnika.Zapewne chodzi o docięcie uszczelki z tylu silnika(półkola),u mnie weszła na ciasno przy wałku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile robisz km, że wymieniasz rozrząd co rok ?

kolo mi nie pasuje :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile robisz km, że wymieniasz rozrząd co rok ?

Autko przez pierwsze lata służyło mi do pracy,robiło min 50tys rocznie.Teraz raptem 5 tygodni w roku jest używane.

Kilka fotek z przygotowania docisku sprzęgła,tym razem wziąłem się za to osobiście.Pedał zapewne będzie teraz twardy i siłownik będzie wysilony,ale rekompensatą mam nadzieję będzie nie ślizgające się sprzęgło :mrgreen:

Docisk w przygotowaniu i nowe nity.

295b8gi.jpg

ehdu3b.jpg

2na2wjl.jpg

Gotowy docisk.

2cwpegw.jpg

esjp1u.jpg

Tarcza sprzęgła zostaje organiczna z domieszką kevlaru.

Znalazłem kilka fotek robionych kalkulatorem.

1jvhw2.jpg

2eqfh47.jpg

29ze711.jpg

1zd5hjl.jpg

30a7vrn.jpg

2lm8eh5.jpg

Pozdrawiam.

Edytowane przez wodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny avancik na tych felach, a skąd wzniołeś nity do docisku sprzęgła

Wytoczył mi tokarz na wzór starych ze śrub o twardości 8.8 ,bo tak są cechowne orginalne nity.

Pozdrawiam.

Edytowane przez wodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...