grafusdz Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Witam. Mam problem z alternatorem. Tzn. tak mi się wydaje. Po krótce przedstawiam co się dzieje. Auto Audi a4 b6 silnik 1.9TDi AVF (automat), niedawno bo z 5 miesięcy temu wymieniałem akumulator. Przed tym faktem w momentach wysokiej temperatury działa się dziwna rzecz z moim samochodem. Przy gwałtownym ruszaniu z nabieraniu prędkości wyświetlała się na desce rozdzielczej ikona ładowania akumulatora. Działa się to sporadycznie, zawsze w tej samej sytuacji tzn. przy przyspieszaniu. Przeważnie kiedy na dworze była wysokoa temperatura. W zime nie zwracałem uwagi czy taki fakt wystąpił więc zaniechałem wszelkich działań, ale ostatnio znowu zaczęło się to zdarzać. Wczoraj po tygodniu nie ruszania samochodu chce pojechać do miast wsiadam i okazuje się, że akumulator jest rozładowany. Zakładam więc, że jest to wina alternatora ale nie wiem czy jest to trafna diagnoza. Prosiłbym o wypowiedz znajacych się na sprawie.
Fido Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 No cóż,jedź do speca niech sprawdzi alternator. Pewnie szczotki już się skończyły lub padł regulator.
grafusdz Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2014 W sumie do alternatora jest w miare łatwe dojście. Czy jeśli sam wyciągne alternator to "spec" będzie w stanie stwierdzić jak i czy alternator działa prawidłowo bez podłączenia do auta?
jacek70 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Trzeba zmierzyć co ma i ile ma na wyjściu. Aby to zrobić musisz nim "zakręcić ". Bez wyciągania voltomierz w ręce lub wizyta u elektryka.
grafusdz Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2014 No to voltomierz w ręke ... i to jeszcze dzisiaj. Czy może mi ktoś napisać czy są jakieś zestawy naprawcze alternatora?? I jakie występowały typy alternatorów w mojej wersji silnikowej.
jacek70 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Szybciej kupisz sprawną używkę . Mniej pracy a ceny zaczynają się od 120zł. najpierw jednak sprawdź swój.
grafusdz Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Witam. Odgrzewam... Alternator był u speca i facet powiedział, że wszystko ok. Napięcie jest ok, szczotki ok... Wg. niego wszystko wporządku. W takim razie problem nie roziwązany. Chce sprawdzić nowe poszlaki. Czy ktoś mi może powiedzieć co tak naprawdę oznacza migająca/świecąca się stale kontrolka ladowania akum.? Może ma dwojakie znaczenie a nie tylko spadek napięcia. Druga sprawa to jaki powinien być pobór prądu na postoju w Audi? Zakładając, że nie mam alarmu więc jedyne co to moduł komf. i centralny na pilota. Może ktoś coś wie?
jacek70 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Zmierz jakie masz napięcie na aku przy wyłączonym silniku i jakie masz na zapalonym.
grafusdz Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2014 13.4/13.6 na obciążeniu (wszystko co się dało włączyłem), 13.9 na wolnych obrotach bez obciążenia
POWER-KRIS Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Albo pasek i naciąg szwankuje, albo wymień regulator na ori nowy bo szczotki swiruja.
jacek70 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Mało powinno być ponad 14V .Swoją drogą to skoro altek był sprawdzany u speca jak to pisałeś to czemu tak mało daje.
micha3l Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Witam, miałem podobny problem po wymianie rolki alternatora(sprzęgło jednokierunkowe) przy wyższych oborotach potrafiła się zapalić kontrolka od ładowania. Rolka okazała się wadliwa. Sprawdź to.
grafusdz Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Nowe wieści. Altek u innego kolesia sprawdzany. Pokazuje 14.20V na wszystkie sposoby sprawdzali i cudowali - werdykt ; na pewno jest sprawny. Byłem przy tym widziałem i słychałem, jest sprawny i nie ma innej opcji. Pierwsze moje pytanie: czy można na VAG COM odczytać napięcie na podzespołach?
crookers20 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Pozwole sobie wtrącić 3 - grosze. Mam podobny problem, dziś rano nie wruciłem autem do domu aku padł.. ładowanie alternatora na obrotach 13.77 ; 13.79 .. czy to nie za mało ?? czy nie powinno być 14,5 Volt ? Auto, to benzyna 2.0 130km ALT
grafusdz Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Problem nie rozwiązany. Wsiadam dzisiaj z rana do auta. Właczam silnik i jade, około 1km dalej choinka na desce rozdzielczej i wywaliło znaczek akumulatora na FIS. I to jest dziwne bo wcześniej świeciła tylko kontrolka ładowania aku., a teraz kontrolki brak natomiast fis wywalił wielki znaczek akumulatora. Dodam, że auto tydzień temu miało swieżo załadowany aku. Przejachałem nim może raz przez miasto do tego wczoraj z 40 minut chodziło na wolnych obrotach z klimą bo robiłem odgrzybianie. Jakieś pomysły? Może mi ktoś powiedzieć gdzie w VCDSsie znajde info na temat ładowania i obciążenia aku???
bin85 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 VCDS nie pokazuje obciążenia akumulatora, a napięcie sprwdź miernikiem, a jak już chcesz je sprawdzić VCDS to połącz sie z np. silnikiem i jest w blokach pomiarowych nie pamiętam który kanał ale napewno znajdziesz. Sprawdź też jaki prąd jest pobierany w spoczynku, powinien być ok 50-70mA
grafusdz Opublikowano 13 Września 2014 Autor Opublikowano 13 Września 2014 Napewno w spoczynku powinno być poniżej 100mA. U mnie po 20 minutach od zamknięcia auta jest 0,31A ze wskazania z multimetru. Czyli 310mA jeśli dobrze licze. Wychodziło by, że średnio ponad 6 razy więcej zżera prundu Panie ... Skąd wiadomo, że 50-70mA. Pozdrawiam
OskiUK Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 Podepnij miernik i wyciagaj bezpieczniki od oprzyrzadowania. Zobaczysz, czy ktorys modul Ci nie ciagnie pradu.
szesi1919 Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 mam ten sam problem, szczotki wymienione i dalej sie swieci brak ladowania, pasek i rolki ok, alter sprawdzany i tez jest ok
grafusdz Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Opublikowano 25 Listopada 2014 Witam. Rozwiązaniem mojego problemu okazał się moduł odpowiedzialny za utrzymanie stałego ładowania. Gdzieś w module była przerwa na stykach w momencie kiedy silnik na skutek przyspieszania mocnie się wychylał powodował zwiększenie szczeliny między stykami i przerwę w dostawie prądu. Moduł wymieniłem i jest git. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się