Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne Zachowanie Ładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z alternatorem. Tzn. tak mi się wydaje. Po krótce przedstawiam co się dzieje. Auto Audi a4 b6 silnik 1.9TDi AVF (automat), niedawno bo z 5 miesięcy temu wymieniałem akumulator. Przed tym faktem w momentach wysokiej temperatury działa się dziwna rzecz z moim samochodem. Przy gwałtownym ruszaniu z nabieraniu prędkości wyświetlała się na desce rozdzielczej ikona ładowania akumulatora. Działa się to sporadycznie, zawsze w tej samej sytuacji tzn. przy przyspieszaniu. Przeważnie kiedy na dworze była wysokoa temperatura. W zime nie zwracałem uwagi czy taki fakt wystąpił więc zaniechałem wszelkich działań, ale ostatnio znowu zaczęło się to zdarzać. Wczoraj po tygodniu nie ruszania samochodu chce pojechać do miast wsiadam i okazuje się, że akumulator jest rozładowany. Zakładam więc, że jest to wina alternatora ale nie wiem czy jest to trafna diagnoza. Prosiłbym o wypowiedz znajacych się na sprawie.

Opublikowano

No cóż,jedź do speca niech sprawdzi alternator.

Pewnie szczotki już się skończyły lub padł regulator.

Opublikowano

W sumie do alternatora jest w miare łatwe dojście. Czy jeśli sam wyciągne alternator to "spec" będzie w stanie stwierdzić jak i czy alternator działa prawidłowo bez podłączenia do auta?

Opublikowano

Trzeba zmierzyć co ma i ile ma na wyjściu. Aby to zrobić musisz nim "zakręcić ". Bez wyciągania voltomierz w ręce lub wizyta u elektryka.

Opublikowano

No to voltomierz w ręke ... i to jeszcze dzisiaj. Czy może mi ktoś napisać czy są jakieś zestawy naprawcze alternatora?? I jakie występowały typy alternatorów w mojej wersji silnikowej.

Opublikowano

Szybciej kupisz sprawną używkę . Mniej pracy a ceny zaczynają się od 120zł. najpierw jednak sprawdź swój.

Opublikowano

Witam. Odgrzewam... Alternator był u speca i facet powiedział, że wszystko ok. Napięcie jest ok, szczotki ok... Wg. niego wszystko wporządku. W takim razie problem nie roziwązany. Chce sprawdzić nowe poszlaki. Czy ktoś mi może powiedzieć co tak naprawdę oznacza migająca/świecąca się stale kontrolka ladowania akum.? Może ma dwojakie znaczenie a nie tylko spadek napięcia. Druga sprawa to jaki powinien być pobór prądu na postoju w Audi? Zakładając, że nie mam alarmu więc jedyne co to moduł komf. i centralny na pilota. Może ktoś coś wie?

Opublikowano

Zmierz jakie masz napięcie na aku przy wyłączonym silniku i jakie masz na zapalonym.

Opublikowano

13.4/13.6 na obciążeniu (wszystko co się dało włączyłem), 13.9 na wolnych obrotach bez obciążenia

Opublikowano

Albo pasek i naciąg szwankuje, albo wymień regulator na ori nowy bo szczotki swiruja.

Opublikowano

Mało powinno być ponad 14V .Swoją drogą to skoro altek był sprawdzany u speca jak to pisałeś to czemu tak mało daje.

Opublikowano

Witam, miałem podobny problem po wymianie rolki alternatora(sprzęgło jednokierunkowe) przy wyższych oborotach potrafiła się zapalić kontrolka od ładowania. Rolka okazała się wadliwa. Sprawdź to.

Opublikowano

Nowe wieści. Altek u innego kolesia sprawdzany. Pokazuje 14.20V na wszystkie sposoby sprawdzali i cudowali - werdykt ; na pewno jest sprawny. Byłem przy tym widziałem i słychałem, jest sprawny i nie ma innej opcji. Pierwsze moje pytanie: czy można na VAG COM odczytać napięcie na podzespołach?

Opublikowano

Pozwole sobie wtrącić 3 - grosze. Mam podobny problem, dziś rano nie wruciłem autem do domu aku padł.. ładowanie alternatora na obrotach 13.77 ; 13.79 .. czy to nie za mało ?? czy nie powinno być 14,5 Volt ?

Auto, to benzyna 2.0 130km ALT

Opublikowano

Problem nie rozwiązany. Wsiadam dzisiaj z rana do auta. Właczam silnik i jade, około 1km dalej choinka na desce rozdzielczej i wywaliło znaczek akumulatora na FIS. I to jest dziwne bo wcześniej świeciła tylko kontrolka ładowania aku., a teraz kontrolki brak natomiast fis wywalił wielki znaczek akumulatora. Dodam, że auto tydzień temu miało swieżo załadowany aku. Przejachałem nim może raz przez miasto do tego wczoraj z 40 minut chodziło na wolnych obrotach z klimą bo robiłem odgrzybianie. Jakieś pomysły? Może mi ktoś powiedzieć gdzie w VCDSsie znajde info na temat ładowania i obciążenia aku???

Opublikowano

VCDS nie pokazuje obciążenia akumulatora, a napięcie sprwdź miernikiem, a jak już chcesz je sprawdzić VCDS to połącz sie z np. silnikiem i jest w blokach pomiarowych nie pamiętam który kanał ale napewno znajdziesz. Sprawdź też jaki prąd jest pobierany w spoczynku, powinien być ok 50-70mA

Opublikowano

Napewno w spoczynku powinno być poniżej 100mA. U mnie po 20 minutach od zamknięcia auta jest 0,31A ze wskazania z multimetru. Czyli 310mA jeśli dobrze licze. Wychodziło by, że średnio ponad 6 razy więcej zżera prundu Panie ... Skąd wiadomo, że 50-70mA. Pozdrawiam

Opublikowano

Podepnij miernik i wyciagaj bezpieczniki od oprzyrzadowania. Zobaczysz, czy ktorys modul Ci nie ciagnie pradu.

Opublikowano

mam ten sam problem, szczotki wymienione i dalej sie swieci brak ladowania, pasek i rolki ok, alter sprawdzany i tez jest ok

Opublikowano

Witam. Rozwiązaniem mojego problemu okazał się moduł odpowiedzialny za utrzymanie stałego ładowania. Gdzieś w module była przerwa na stykach w momencie kiedy silnik na skutek przyspieszania mocnie się wychylał powodował zwiększenie szczeliny między stykami i przerwę w dostawie prądu. Moduł wymieniłem i jest git. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...