Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ściąga Lekko W Lewo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zauważyłem ostatnio przypadłość w Mojej B5 otóż:

Kierownica jest delikatnie skręcona w prawą stronę, gdy ją wyprostuję to autko ściąga w lewą stronę, natomiast gdy przy skręconej w prawo można powiedzieć standardowo, gdy puszcze kierownicę to autko również lekko ciągnie w lewo.

Opon nie ścina.

Czy ktoś wie co może być przyczyną? Czy zbieżność rozwiąże problem? Czy jeśli coś poważniejszego to samo wyregulowanie kierownicy na śrubie jest dobrym pomysłem?

z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Miałem identycznie, z tym, że u mnie miała luz już końcówka drążka kierowniczego, zmieniłem obie na zaś, podjechałem dla pewności na geometrię i problem zniknął. :)

Opublikowano

hmm, po zakupie mechanik oglądał całe auto i miałem do zrobienia tylko górny wachacz prawy, wszystko inne Ok, więc być może tylko zbieżność. droga taka usługa?

Opublikowano

W dobrym warsztacie około 60zł.

Opublikowano

Wszystko jest sprawne dopóki się nie zepsuje. Podjedź na sprawdzenie i się dowiesz co poleciało.

Opublikowano

Czy to muszę zawieźć do Warsztatu gdzie mają zbiezność czy taki do którego auto zawsze zawoziłem w garażu będzie umiał znaleźć problem?

Opublikowano

Pierwsza sprawa to proponuję najpierw sprawdzić zawieszenie np, na szarpakach czy nie ma luzów.

Jak wszystko ok to potem na stację i ustawić zbieżność

Opublikowano

Mechanik mi po zakupie wszystko robił tak jak pisałem gdyby to widział to by zadzwonił co do wymiany co do roboty, a po raz kolejny napisałem że był tylko wachacz górny prawy. A pytam ponieważ nie mam zamiaru jechać na zbieznośc zapłacić kasę a okaże się że zbierznośc była OK.

Opublikowano

Skoro ściąga auto i kiera nie jest równo, to na 90% zbieżność zła

Opony masz w dobrym stanie?

Może felgi nie wyważone, przełóż koła stronami (jeżeli nie są kierunkowe) zobacz czy się zmieni

Aby nie płacić, można podjechać na stację diagnostyczną tam są takie najazdowe płyty i sprawdzić.

W mojej okolicy jest gratis

Nie jest to samo co laserowe sprawdzanie, ale coś pokaże

Opublikowano

niewiadomo czy mechanik nie przestawil draza przy zmianie wahacza pozatym w kazdej chwili mogl sie wysypac drazek. jesli nie chcesz wydawac kasy na sprawdzenie zbieznosci to po co tu piszesz, samo sie nie naprawi. jedz na stacje diagnostyczna i przy wjeździe na rolki jest plyta najazdowa jak ja ruszy na ktorys bok to juz bedzie wszystko wiadomo. na rownej drodze jak poscisz kiere i zahamujesz to tez sciaga pewnie??

Opublikowano

A więc tak, Przy hamowaniu nie ściąga w lewo a więc coś wam to może mówi?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Podepnę się pod temat. U mnie ściąga lekko w prawo już od najniższych prędkości ( przy hamowaniu nie ściąga). Co było robione/sprawdzone:
- całe zawieszenie sprawdzone/naprawione
- geometra zrobiona
- hamulce sprawdzone
- maglownica regenerowana 3 lata temu - po regeneracji było ok
- koła zamieniane miejscami i dodatkowo próby przeprowadzone na innym komplecie kół
- opory toczenia sprawdzone na stacji diagnostycznej

Mam wrażenie ale pewny nie jestem, że przypadłość pojawiła się w trakcie wymiany z prawej strony dolnego, tylnego wahacza i wymiany pękniętej osłony gumowej przegubu.

Pytania i możliwe rozwiązania problemu:
1. Wahacz był raczej z tych budżetowych ale gdyby nie trzymał wymiaru to by to raczej wyszło na geometrii - czy mam rację?
2. Zastanawiam się nad uszkodzeniem wspomagania kierownicy - czy mogą być takie objawy? Jak ewentualnie to sprawdzić?

3. Uszkodzone łożysko koła ale nie słychać żadnych zgrzytów i nie występuje nadmierne grzanie piasty koła.

4. Problemy w skrzyni biegów

Opublikowano

1.Jak byłem na ustawieniu zbieżności to gość powiedział że w tych autach nie ustawia się geometrii

ustawiałeś geometrię czy zbieżność?

2.wspomaganie raczej odpada, no chyba że ktoś źle poskładał maglownicę - złe ustawienie kiery itp

3.to raczej nic nie ma do ściągania

4.skrzynia również

Sprawdzałeś tył, np amory.

W poprzednim B5 też szukałem przyczyny bo auto tańcowało od lewej do prawej.Okazało się że przód był ok winne były tylne amory

Opublikowano (edytowane)

1.Jak byłem na ustawieniu zbieżności to gość powiedział że w tych autach nie ustawia się geometrii

ustawiałeś geometrię czy zbieżność?

Ustawiana chyba była zbieżność. Czy nie ustawia się kąta pochylenia koła?.

2.wspomaganie raczej odpada, no chyba że ktoś źle poskładał maglownicę - złe ustawienie kiery itp

Po regeneracji magla przez 2 lata było ok - później nie był ruszany

Pisząc o wspomaganiu miałem na myśli wewnętrzne przepuszczanie oleju ( nie wiem jak to opisać) coś jakby wspomaganie "myślało" że kierowca chce skręcić i puszczało wspomaganie na jedną stronę.

3.to raczej nic nie ma do ściągania

4.skrzynia również

Zacieranie łożyska koła lub wew. łożyska mechanizmu różnicowego mogłoby powodować lekkie ściąganie

Sprawdzałeś tył, np amory.

W poprzednim B5 też szukałem przyczyny bo auto tańcowało od lewej do prawej.Okazało się że przód był ok winne były tylne amory

Auto 3 tyg. temu przeszło bez problemów przegląd (bez flaszki) - amortyzatory wszystkie cztery są ok. Hamulce z tyłu też ok

Zmierzyłem dziś rozstaw osi i wychodzi mi że z prawej strony jest o 1cm dłuższy. Czy to może być wynik zastosowania nieoryginalego wahacza? Czy może powodować ściąganie?

Edytowane przez shelby
Opublikowano (edytowane)

No jeżeli jest różnica w rozstawie osi to owszem może sciągać.Wymieniałem różne wahacze i nigdy nie było problemu.Coś musi być źle.Może jak masz stary wahacz to spróbuj podmienić

U mnie amory sprawdzałem na stacji diagnostycznej to były ok a jednak były do wyrzucena jak je wyjąłem a auta

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

odswieżam temat, ja wymieniałem w marcu 2 z 4 wahaczy przednich, wtedy również ściągało w lewo ale przy tym ewidentnie było słychać skrzypiące zawieszenie przy podjeżdżaniu na np; wysepke itp. wymieniłem, zrobiłem zbieżność i było cacy, ostatnio znów ściąga mnie na lewą stronę, postępowało to z tygodnia na tydzień a teraz już naprwadę mocno ciągnie jednak nie słyszę żadnych niepokojących odgłosów w zawieszeniu, co może być przyczyną ? dodam że napewno mam delikatny luz na maglownicy, ale czy to od tego ?

Pozdrawiam

Opublikowano

Wymieniłeś 2 z 4 górnych ale są jeszcze dolne, banany i końcówki drążków, pewnie w między czasie coś się posypało, maglownica ze ściąganiem nie ma nic wspólnego.

Opublikowano

Wymieniłeś 2 z 4 górnych ale są jeszcze dolne, banany i końcówki drążków, pewnie w między czasie coś się posypało, maglownica ze ściąganiem nie ma nic wspólnego.

yyyy końcówki drążków również wymieniłem, dolne były w dobrym stanie no ale fakt nie przewidzisz mogło coś sypnąć ;) ok dzieki za info

Opublikowano

U mnie w dwóch autach winne były tylne opony. Ściągało przy przyśpieszaniu, przy jeździe na równym gazie i luzie ledwo zauważalnie a przy hamowaniu szły prościutko.

Opublikowano

U mnie w dwóch autach winne były tylne opony. Ściągało przy przyśpieszaniu, przy jeździe na równym gazie i luzie ledwo zauważalnie a przy hamowaniu szły prościutko.

no wlasnie powinno też się zrobić zbieżność raz na jakiś czas, ja założyłem nowe koła z letnimi oponami, dopompowalem i hejka

moze to tez być przyczyną

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...