Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podwyższone Obroty 2.0 Tdi Caha


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam do was pytanie. Mam od ok miesiąca Seata Exeo z silnikiem 2.0 TDI CAHA. Zauważyłem w tym silniku dziwną przypadłość, a może to w sumie norma... Co jakiś czas zauważyłem że na wolnych obrotach obroty są podwyższone i mają ok 1000obr. może ciut mniej. I tak przez dłuższy czas. Ale już jak odstawiłem auto i ponownie odpaliłem za jakiś czas to już obroty były normalne niższe. Nie wiem co to jest. Nic innego poza podwyższonymi obrotami nie zauważyłem. Silnik oczywiście był już na max zagrzany. Proszę o pomoc gdyż to mój pierwszy diesel CR. Wcześniej miałem 1.9 TDI. Proszę o pomoc.

Opublikowano

Może związane jest to z DPF- jego wypalaniem!

Opublikowano

Dpf sie wypalał... Jak masz taką sytuacje a czas cię nie goni to pozwól mu na zakonczenie procedury.

Jesli musisz pojazd opuscic a bedziesz za jakiś czas jechal dluzszy odcinek to procedura ponownie sie wlaczy i dpf sie wypali w czasie jazdy.

Opublikowano

Czyli jak Ci się takie podwyższone obroty pokazują to pamiętaj aby jak najszybciej (bez przesady, nie musi być w tym samym dniu) pojechać jakieś 15-20 minut na rozgrzanym silniku, w miarę bez przerw. Najlepiej jakaś obwodnica, autostrada itp.

Opublikowano

Aha... rozumiem :-) bo to jak jade caly czas na kazdych swiatlach mam takie obroty... a na jakich obrotach trzrba jezdzic aby dopalac wtedy ten dpf ?

Opublikowano

Pomiędzy 2,5 - 3,5 wystarczy.

Skuteczne dopalanie DPF-a tylko na trasie - trwa ok 10 minut przy spełnionych warunkach minimum 90 C i odpowiednie obroty.

Opublikowano

Moim zdaniem to jest to co u mnie sie działo, sprawdz napięcie na alternatorE, aku , sprawdz klemu i rozdziale na podszybiu mozesz sprawdzic vcds ostatni czas wypalania dpf i jaka pozycje ma Pedal. Gazu w trakcie podwyższonych obrotów u mnie miał 15%

Opublikowano

No ok. Ale co ma alternator do tego ?

I napisz mi jak to wszystko sprawdzic ten czas wypalania dpf oraz ten pedal..?

A napiecie na alternatorze to miernikiem dotykajac klem aku ?

A przybliz co u Ciebie sie dzialo ?

I co w sensie sprawdzic rozdziale na podszybiu?

Opublikowano

No ok. Ale co ma alternator do tego ?

Ma, wyższy pobór prądu, spadek napięcia = reakcja sterownika silnika w celu wyeliminowania strat = podwyższenie obrotów silnika. Na początek sprawdź połączenie masy na aku,silniku i nadwoziu.

Opublikowano (edytowane)

A jak sprawdzić vagiem czy dopala się dpf i kiedy się dopalal ?

Wiem że w mondeo jak podwyższają się obroty to wtedy też dopala się DPF. Więc pewnie u mnie jest tak samo że obroty podwyższone są skutkiem dopalania. Tylko jak za pomocą VCDSa sprawdzić kiedy się dopalał lub dopala.

Edytowane przez PiterEL
Opublikowano

Z tego co wiem , to CR-ry wypalają się spoko nawet na wolnych obrotach, wystarczy tylko odpowiednia temperatura silnika , tak że nie trzeba nic kombinować :hi:

Opublikowano

Ok ale chciałbym zajrzeć sobie do vaga...

Zrobiłem logi kilku kanałów w pomiarach rozszerzonych ale nie wiem co jest że nie mogę wrzucić ich na vaglog... Wskazuje plik ale nie ma go po kliknięciu dalej w moich logach.

http://www64.zippyshare.com/v/3661612/file.html

Proszę o pomoc w ocenie i czemu nie mogę wgrać ich na vaglog...?

Opublikowano

Witam 

Odnowie temat 

Też mam taki problem, wiem że to nie jest wypalanie dpf bo sprawdziłem vcds i jest ok z dpf. Czy to może być coś takiego ze silnik chce się dograć szybciej do temperatury? 

Akumulator nowy naładowany przez noc, zmasowania sprawdzone, błędów nie ma... 

Nie rozumiem, raz jest super i jest ok a czasami po odpaleniu utrzymuje jak u kolegi ciut poniżej 1000 obrotów. Dodam że po dojechaniu do pracy około 8 km obroty się normuja silnik ma jakoś wtedy trochę powyżej 70 stopni, 

Czy silnik ma taką procedurę jakąś dziwną dogrzania się czy co? 

 

Opublikowano

U mnie jak podnosi te obroty to na 100% dogrzewa silnik aby w najbliżym możliwym momencie dopalić DPF. Jak nie jadę nigdzie dalej aby mogł dopalić to zaraz tylko jak wrócę do domu podłączam lapka i na postoju wypalam DPF.

Opublikowano

Dzisiaj podepne kompa i sprawdzę jak ciśnienie w dpf.... 

Opublikowano
10 godzin temu, PiterEL napisał:

U mnie jak podnosi te obroty to na 100% dogrzewa silnik aby w najbliżym możliwym momencie dopalić DPF. Jak nie jadę nigdzie dalej aby mogł dopalić to zaraz tylko jak wrócę do domu podłączam lapka i na postoju wypalam DPF.

Możesz podać procedurę wypalania DPFa na postoju?

Opublikowano
14 godzin temu, PiterEL napisał:

U mnie jak podnosi te obroty to na 100% dogrzewa silnik aby w najbliżym możliwym momencie dopalić DPF. Jak nie jadę nigdzie dalej aby mogł dopalić to zaraz tylko jak wrócę do domu podłączam lapka i na postoju wypalam DPF.

Witajcie 

Otóż dzisiaj popiołem lapka, dpf ma się daleko od wypalania, różnica ciśnień 17, a przejechane 250 km, więc luzik. Ja obstawiam chyba na coś innego albo specjalna procedura dogrzania silnika. Temat otwarty jak dla mnie, na pewno tego nie zostawię... 

Opublikowano

podwyzszone obroty w Audi A4 B8 2.0 Tdi  2009

zgadza sie to jest wypalanie Dpf. przejechalem krajowka ok 15km na obrotach pomiedzy 2500-3000 (4 bieg) i wszystko wrocilo do normy. 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czy poradzil se z tymi obrotami podwyzszonymi ??

Opublikowano

Ten sam problem. 1000 obr/min

Podmieniony aku na nowy-to samo. 

S&S wyłączony. 

Silnik nagrzany. Co jeszcze koledzy. Pozostało wypalanie DPF, jakieś czujniki? 

Jakieś podpowiedzi jak rozwiązaliście ten problem. Komuś się udalo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...