KubaMpakiet Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Do silników 1.8T leję się olej bezsprzecznie 5W40 lub 0W40 z normą VW 502, olej 5W30 tak jak piszę Dev należy wziąć w odstawkę. Dziwne ze wszystkie marki w swoich katalogach doboru oleju zalecaja lepkosc Xw30 jako najlepszy, nastepnie Xw40 Moj AVJ najlepiej znosil 0w30, teraz mam bardzo dobry olej Rav. VSI 5w40 jest dobrze, lepiej niz na x-cessie i petronasie 0w40, ale najlepiej bylo na Rav. SSO Dev tez lał 0w30 x-lite do swojego 1.8T wiec mysle ze ta lepkosc daje rade i nie wytrze ani nie zatrze motoru, 0w30 spokojnie obrobi w lato przy 39 stopniach na autobanie 1.8T sprawdzone na moim
Dev Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 U mnie na 0W30 mocno hałasował łańcuch i klepały popychacze zaworowe.
sciemamcz Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 U mnie na 0W30 mocno hałasował łańcuch i klepały popychacze zaworowe. Dev jaki miałeś ten 0w30?
sciemamcz Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Motula 0W30 X-lite To spoko, przy następnej wymianie chcę wypróbować LM synthoil longtime 0w30, motula również odstawiłem już ze 3 lata na rzecz LM aktualnie użytkuję cały czas synthoil high tech 5W40 ale korci przetestować 0w30 szczególnie o tej porze roku
bajer1111 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Pytanko jestem przed wymaną oleju zrobiłbym to wczoraj jednak zastanawia mnie fakt jaki filtr oleju w końcu ma być montowany?? A mianowicie gdy zakupiłem 526/6 filtrona taki jak w katalogu to po zamontowaniu filtr ten wystaje poza podstawę do której jest przykręcony czy tak ma być?? Nie mniej jednak pojechałem do gościa który wymienia na codzień oleje i sprzedał mi 526/1 oswiadczając że ma być ten. W niektórych modelach silnika 1,8 t według katalogu jest 526/1 a w niektórych 526/6 pogubiłem sie i nie wiem który zamontować??
sciemamcz Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 526/1 podają że jest do 1.6, 2.0 i 2.0fsi, natomiast 526/6 do 1.8t i taki zawsze kupuję, z tego co widać po podanych wymiarach 526/6 jest szerszy i wyższy natomiast wymiary gwintu pozwolą zamontować obydwa.
bajer1111 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 (edytowane) No tak 526/1 jest mniejszy. Ale czy tobie też 526/6 troszku wystaje po w kręceniu do podstawy. Edytowane 4 Stycznia 2015 przez bajer1111
sciemamcz Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 No tak 526/1 jest mniejszy. Ale czy tobie też 526/6 troszku wystaje po w kręceniu do podstawy. Kolego nigdy się nad tym nie zastanawiałem, zawsze taki kupuję i taki mi dobierali w każdym sklepie, większy filtr, większa powierzchnia filtrująca, pewnie trochę więcej oleju trzeba wlać przy wymianie ale co tam setka czy dwie nigdy na to nie patrzyłem wlewam zgodnie z miarką na bagnecie i jest git.
stronger Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 526/6 jest do silnika o symbolu AWT
Dev Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Te dwa filtry nie pasują zamiennie. inne gwinty
sciemamcz Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 (edytowane) 526/6 jest do silnika o symbolu AWT Kolego ten filtr pasuje do silnika 1.8T a czy jest to vw, audi, skoda czy seat to nie ma znaczenia ten sam silnik w różnych odmianach, wystarczy sprawdzić np inter cars lub podobne e-sklepy i nie ma sensu dalej opisywać filtr. Jeden i drugi występuje w ofercie imają te same gwinty UNF 3/4''-16. http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3033333534131-OP_526|1-filtr-oleju.html http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3116323014331-OP_526|6-filtr-oleju.html Edytowane 4 Stycznia 2015 przez sciemamcz
KubaMpakiet Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 No tak 526/1 jest mniejszy. Ale czy tobie też 526/6 troszku wystaje po w kręceniu do podstawy. nastepnym razem zainwestuj w knechta oc470 nie bedziesz mial problemow
michalm320 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 A ja zawsze kupuje filtr w ASO. Kosztuje 50-parę złoty więc nie ma co se d*py zawracać zamiennikami.
KubaMpakiet Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) nie ma co se d*py zawracać zamiennikami. a kto robi org? odp. tzw zamiennik chyba Mann to tak samo jak org olej z serwisu, placisz za banke z nadrukiem, a w srodku np castrol lub inny ogolnodostepny olej Wiec po co przeplacac za naklejke Edytowane 6 Stycznia 2015 przez KubaMpakiet
Dev Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Ostatnio byl u mnie gośc meganka 3 na wymiane oliwy i filtrow. wszystkie filtry ori, kupił w ASO po wyjeciu z pudełek wszystkie z logiem Renault i.... Filtrona, wlasciciel az zaniemowil jak mu je pokazałem. Edytowane 6 Stycznia 2015 przez Dev
michalm320 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 a kto robi org?odp. tzw zamiennik chyba Mannto tak samo jak org olej z serwisu, placisz za banke z nadrukiem, a w srodku np castrol lub inny ogolnodostepny olej Wiec po co przeplacac za naklejke Mój był firmy Mahle. Przy okazji przytoczę pewien przykład. Kumpel miał Accorda TypeR 2.2 212KM. Po zakupie wymienił m.in. olej i filtr oleju. Kupił jakiś dobry zamiennik tego filtra. Po wymianie w momencie gdzie powinien się załączyć Vtec zapalała się kontrolka silnika i jak wiadomo zamiast lepiej zapita lać to stawał się mułem. Kurde z tydzień było szukania przyczyny. Kontrolka gasła po zgaszeniu silnika i zapalała się w momencie zmian faz rozrządu. Jeśli nie kręcił go do wysoko to było wszystko ok. Co się okazało? Powodem niezałączania sie Vtec'a był nieoryginalny filtr oleju który obniżał ciśnienie oleju które jest potrzebne do zmiany krzywek. Kumpel kupił filtr w ASO z logiem Hondy (też jakaś tam firma go robi) i problem znikł od razu. Tak więc to mnie utwierdziło w przekonaniu że oryginalny to oryginalny i nie ma co oszczędzać 20zł w skali 10tyś km.
kawowy19 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 to raczej nie był dobry zamiennik skoro robił taką dyskotekę z Vtec'kiem. Myślę że Mann, knecht, purflux czy bosch to z filtrami sobie radzą
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się