przem8 Opublikowano 4 Marca 2018 Opublikowano 4 Marca 2018 Olej powinno się uzupełniać identycznym. Jeśli zmusza Cię do tego sytuacja np. w trasie to możesz zalać innej marki ale o takiej samej lepkości. Więc jesli nie masz takiej konieczności to kup tego mobila lub wymień cały olej na taki jaki chcesz. 1
bird71 Opublikowano 4 Marca 2018 Opublikowano 4 Marca 2018 (edytowane) Tak zrobię , panowie jeszcze jedno małe pytanie do Was . Jak motor piję 1L oleju na 1000km to normalny stan czy coś może być nie tak ? Edytowane 4 Marca 2018 przez bird71
KINIAM Opublikowano 4 Marca 2018 Opublikowano 4 Marca 2018 5 minut temu, bird71 napisał: Tak zrobię , panowie jeszcze jedno małe pytanie do Was . Jak motor piję 1L oleju na 1000km to normalny stan czy coś może być nie tak ? Raczej coś jest mocno nie tak. Przy tym silniku miałem do 2 litrów na 10 tys.km.
koszykR6 Opublikowano 5 Marca 2018 Opublikowano 5 Marca 2018 Panowie i Panie jaka jest różnica między Motul 8100 X-cess a X - cleen ? Tylko dodatki czyszczące bo nie wiem jaki z tych dwóch wybrać do bexa?
tajesi1003 Opublikowano 5 Marca 2018 Opublikowano 5 Marca 2018 2 minuty temu, koszykR6 napisał: Panowie i Panie jaka jest różnica między Motul 8100 X-cess a X - cleen ? Tylko dodatki czyszczące bo nie wiem jaki z tych dwóch wybrać do bexa? Motul 8100 to oleje syntetyczne X-Clean 5W-40 iX-Cess 5W40 stworzone do silnikow benzynowych i wysokoprężnych. Olej X Clean jest olejem typu MidSaps z obniżoną zawartością popiołów i fosforu i przystosowany do długich okresów między wymianami. Spełnia wymagania producentów : BMW LL-04, MB 229.51, VW 502.00, 505.00 i 505.01 oraz GM Opel Dexos2. Opracowany dla nowych silników spełniających normy emisji spalin Euro IV w Renault, Nissanie i Fiacie wyposażonych w DPF. Motul 8100 X Cess 5W40 jest olejem, który zastępuje 8100 X-Max 5w30 i 5W40. Zalecany do silników OPLA 2.0 i 2.2 DTI. Spełnia normy BMW LL-01, Porsche A40, MB 229.5, VW 502.00, 505.00 oraz Renault RN0700 i 0710. Redukuje zużycie oleju oraz wydłuża okres użytkowania.
koszykR6 Opublikowano 5 Marca 2018 Opublikowano 5 Marca 2018 Ok to widziałem ale waszym zdaniem jaki będzie lepszy dla silnika przy 240 tyś. Skłaniam się ku x-cess
tajesi1003 Opublikowano 5 Marca 2018 Opublikowano 5 Marca 2018 5 minut temu, koszykR6 napisał: Ok to widziałem ale waszym zdaniem jaki będzie lepszy dla silnika przy 240 tyś. Skłaniam się ku x-cess Swojego czasu lalem x-cessa do 1.9tdi teraz do 1.8t wybor padl na LM synthoil hight tech 5w40
k232 Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 14 godzin temu, tajesi1003 napisał: Swojego czasu lalem x-cessa do 1.9tdi teraz do 1.8t wybor padl na LM synthoil hight tech 5w40 Pisał kilka stron wcześniej, że LM high-tech po 8k km traci całkowicie swoje właściwości.
tajesi1003 Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 2 minuty temu, k232 napisał: Pisał kilka stron wcześniej, że LM high-tech po 8k km traci całkowicie swoje właściwości. Kto ja pisalem ??:):)
k232 Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 Cofnij się 3 strony i będziesz widział kto ?
tajesi1003 Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 27 minut temu, k232 napisał: Cofnij się 3 strony i będziesz widział kto ? Kolego nie powiedzialem wprost, tylko podeslalem test jeden z wielu do analizy tym bardziej ze co test to inna klasyfikacja. A poza tym czy to LM czy Castrol przy przejechaniu 8-10k kazdy traci swoje wlasciwosci . Uwazam ze LM synthoil ht jest jednym z najlepszych w grupie 5w40 Wiec gdzie tutaj widzisz problem ?
winner4 Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 14 minut temu, tajesi1003 napisał: A poza tym czy to LM czy Castrol przy przejechaniu 8-10k kazdy traci swoje wlasciwosci . Zgadza się, powyżej 10 000km przelotu większość tradycyjnych olejów traci swoje optymalne właściwości aczkolwiek niektóre oleje tracą je o wiele szybciej i trzeba mieć to na uwadze Moim zdaniem LM z zaufanego źródła to dobry wybór. Do 1.8T z tych tańszych polecam też Valvoline. Jeśli coś lepszego to Millers/Penrite, ale półka cenowa całkiem inna.
k232 Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 Godzinę temu, tajesi1003 napisał: Wiec gdzie tutaj widzisz problem ? A czy ja gdzieś widziałem problem ??
SzczYpior_n1 Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 (edytowane) W dniu 6.03.2018 o 12:32, k232 napisał: ... LM high-tech po 8k km traci całkowicie swoje właściwości. Gdzieś na grupie Audi na FB jeden klient pisał, że LM po 10k km spuścił w takim kolorze jak zalewał . O, toto: Edytowane 8 Marca 2018 przez SzczYpior_n1
przem8 Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Niezłe bajki. Szkoda, że jeszcze spalanie nie spadło do 5litrów U mnie po połowie tego dystansu walił spalenizną i miał ciemną barwę, przed wymianą zrobiona płukanka.
AdamWilk Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 (edytowane) Godzinę temu, przem8 napisał: Niezłe bajki. Szkoda, że jeszcze spalanie nie spadło do 5litrów U mnie po połowie tego dystansu walił spalenizną i miał ciemną barwę, przed wymianą zrobiona płukanka. Godzinę temu, przem8 napisał: Niezłe bajki. Szkoda, że jeszcze spalanie nie spadło do 5litrów U mnie po połowie tego dystansu walił spalenizną i miał ciemną barwę, przed wymianą zrobiona płukanka. a na jaki wymiana? Przejechałem ok 9k na LM i wygląda jak napisałeś więc można spróbować coś innego Edytowane 8 Marca 2018 przez AdamWilk
przem8 Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 1 minutę temu, AdamWilk napisał: a na jaki wymiana? Jeździłem kilka lat na LM i to jest dobry olej ale przeszedłem na tańszą alternatywę o podobnej lub lepszej jakości. Jak czytam takie farmazony, że ktoś w silniku z turbo zlewa świeżutki olej po 10tys. to nie wiem czy mam się śmiać czy płakać
AdamWilk Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 czy zmiana oleju z LM np na Miller da jakiś efekt czy oleje są na tyle podobne że odczuwalnie w pracy silnika nie będzie żadnej zmiany? kiedyś czytałem że po zmianie oleju wibracje silnika zmalały..
KINIAM Opublikowano 9 Marca 2018 Opublikowano 9 Marca 2018 12 godzin temu, AdamWilk napisał: czy zmiana oleju z LM np na Miller da jakiś efekt czy oleje są na tyle podobne że odczuwalnie w pracy silnika nie będzie żadnej zmiany? kiedyś czytałem że po zmianie oleju wibracje silnika zmalały.. A o jakie olej dokładnie chodzi ?. Z wibracjami to bardzo indywidualna sprawa i nie tylko olej tutaj ważny. Po wyminie na świeży olej każda jednostka chodzi jakby łagodniej pytanie po jakim czasie na przepracowanym oleju są te wibracje. Są olej o bardziej stabilnych filmach olejowych podczas przebiegu i takie, gdzie degradacja oleju następuje szybciej ale to dość złożony temat. Osobiście skłaniam się do olejów tych bardziej ekonomicznych i skracaniu interwału wymiany.
KINIAM Opublikowano 10 Marca 2018 Opublikowano 10 Marca 2018 W dniu 8.03.2018 o 22:35, AdamWilk napisał: czy zmiana oleju z LM np na Miller da jakiś efekt czy oleje są na tyle podobne że odczuwalnie w pracy silnika nie będzie żadnej zmiany? Między olejem 5W40 LM SHT a 5W40 Millersem EE LL czy też XF L oraz Tridentem LL w pracy silnika nie będzie zauważalnej zmiany jego pracy. Różnice jeśli chodzi o film olejowy są minimalne. Po przebiegu 5/7 tys. km obserwuj pracę silnika i kolor oleju, wtedy można dopiero coś porównywać, który olej jest na lepszych bazach, jak skomponowany oraz jak działa stabilnie pakiet TBN.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się