FAFAL Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam, Czy według poniższego opisu mogę odpowietrzać układ hamulcowy w A4 B5? Jestem po wymianie tarcz, klocków, zacisków, przewodów elastycznych, płynu. Mam ABS. Opis: Koła przednie (jako pierwsze): 1. Wyłącz zapłon i wciśnij hamulec ok.20 razy, aby pozbyć się ciśnienia regulacji ABS 2. Napełnił zbiornik po sam wierch (do oporu) 3. Nałóż przezroczysty przewód na zawór odpowietrzający prawego przedniego koła. Drugi koniec przewodu zanurz w naczyniu z płynem hamulcowym 4. Poproś drugą osobę, aby pompowała pedał hamulca do momentu wytworzenia się przeciwcisnienia w układzie. Następnie musi przytrzymać pedał, a druga osoba odkręca zawór odpowietrzający. Kiedy opór pedału ustąpi, zakręć zawór. Operację z pompowaniem pedlem i spuszczaniem płynu hamulcowego należy powtórzyć kilkakrotnie. Efekt zostanie uzyskany, aż w przewodzie przestaną pokazywać sie pęcherzyki powietrza 5. Zakręć zawór i napełnił zbiornik płynem 6. Drugie koło odpowietrz w ten sam sposób Koła tylne: 1. Wyłącz zapłon i wciśnij hamulec ok.20 razy, aby pozbyć się ciśnienia regulacji ABS 2. Wciśnij i przytrzymał pedał hamulca 3. Włącz zapłon, załóż przewód i odkręć zawór odpowietrzający prawego hamulca. Następnie zamknij zawór dopiero wtedy kiedy w przewodzie przestaną pokazywać się pęcherzyki powietrzaUWAGA! Pompa układu ABS nie może pracować dłużej niż dwie minuty. Dlatego należy robić dziesięciominutowe przerwy w celu schłodzenia pompy4. Wyłącz zapłon i przygotuj drugi hamulec do odpowietrzenia 5. Identycznym sposobem odpowietrz drugie koło 6. Włącz zapłon i zaczekaj, aż pompa ABS wyłączy się sama 7. Uzupełnił hamulcowy do oznaczenia MAX Edytowane 23 Sierpnia 2014 przez FAFAL
przemo v6 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Kolego prosciej w 2 osoby zacznij od tylnego prawego puzniej lewe następnie prae przednie i lewe i po klopocie wiadomo na zgaszonym silniku
FAFAL Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) A jaka jest różnica na uruchomionym bądź nie? Niby z pozoru taka prosta czynność a informacje są rozbieżne. W książce "Sam naprawiam" odpowietrzanie opisane jest przy uruchomionym silniku, natomiast w innych fachowych czasopismach według opisu, który wkleiłem w pierwszym poście. Chciałbym to zrobić po prostu dobrze. Rozumiem, że nikt nie potrafi odpowietrzyć układu hamulcowego dzięki za wyczerpujące wskazówki Pozdrawiam. Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez FAFAL
Marcin1988 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 podpinam pod temat jak prawidłowo odpowietrzyc??? 1
wojtek20DW Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 ja proponuje na odpalonym większe ciśnienie wtedy masz
Dawid199303 Opublikowano 4 Maja 2015 Opublikowano 4 Maja 2015 Większe ciśnienie może będzie, ale pompa chodzi przez jakiś czas na sucho bo zanim zaciągnie świeży płyn to troche potrwa, tak mi tłumaczył mechanik i radził odpowietrzanie na wyłączonym zapłonie
wesz82 Opublikowano 4 Maja 2015 Opublikowano 4 Maja 2015 Ostatnio na forum nikt nie szuka tylko pyta a tematy wałkowane 100000razy.... Kolego poszukaj bo to nie boli mi zajeło to 5 min... http://a4-klub.pl/index.php?/topic/266927-odpowietrzanie-ukladu-hamulcowego/ 1
fifek-1985 Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Widze małe nieporozumienie w temacie, Najlepiej w 2 osoby. Jedna pompuje powoli a druga odpowiet4rza przy zaciskach na zgaszonym silniku. Przy normalnym układzie bez ABS zaczynamy od najdalszego koła od pomy czyli prawe tylne, z abs od najbliższego od pompy. W ASO tak robiliśmy od zawsze i każdy mechanik mi tak mówił.
wesz82 Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Jest plusem ze piszesz różnice z ABS i bez. Wszyscy wałkują to samo ze od najdalszego a to guzik prawda w ABS. Tomek dobrze podał pompa ABS puszcza sekcjami po skosie i tak powinno sie odpowietrzać.
maluch16290 Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 Witam, a jakie fi ma miec przezroczysty wezyk do odpowietrzania w b5??
maluch16290 Opublikowano 24 Lutego 2016 Opublikowano 24 Lutego 2016 Dzięki, dostałem tylko 6 mm ale mysle że będzie dobry
maluch16290 Opublikowano 25 Lutego 2016 Opublikowano 25 Lutego 2016 A wymianę płynu jak robić?? 4 koła na raz? A co że sprzęgłem wtedy?
prezesik18 Opublikowano 25 Lutego 2016 Opublikowano 25 Lutego 2016 Jaja postawiłem całe auto na kobyłkach, odkręciłem wszystkie odpowietrzniki, wężyki wsadziłem do buteleczek z płynem. Kontrolowałem i dolewałem płynu do zbiorniczka, jak z danego koła zaczął lecieć świeży płyn to zakręcałem odpowietrznik. Wyprzęgnika nie odpowietrzałem.
wesz82 Opublikowano 25 Lutego 2016 Opublikowano 25 Lutego 2016 Nie ma takiej potrzeby tykać wysprzeglika.
Dev Opublikowano 25 Lutego 2016 Opublikowano 25 Lutego 2016 przy wymianie płynu warto wymienic go tez w wysprzegliku
maluch16290 Opublikowano 25 Lutego 2016 Opublikowano 25 Lutego 2016 I tak grawitacyjnie zpływał płyn z całego układu? Czy pedałem też pompowac? A żeby wysprzeglik też przelać wystarczy podłączyć 5 wężyk koło skrzyni? Oczywiście pompowac z drugą osoba jak już
maluch16290 Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 (edytowane) Dzięki, a ktoś pisał że samo mu splywalo, zobacze jak będzie u mnie Edytowane 26 Lutego 2016 przez maluch16290
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się