Arronax89 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Witam Mało jest w sieci informacji o tym silniku. Jakie są jego główne bolączki? Czy kupilibyście go ponownie? Jak znosi gaz w końcu trochę pali i chyba najlepiej byłoby go właśnie zagazować. Pozdrawiam i mam nadzieje, że nie było takiego tematu a jak był to trudno go znaleźć.
swistacki Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 też jestem tego ciekawy, czekam na jakąś odpowiedź
rybus85 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Główna bolączka to branie oleju(ale który nowy silnik nie bierze?!?!).Można trafić na takiego który bierze litr na 1000km albo i więcej albo na branie znikome(u mnie na 15 tyś doleję od 1,5litra do 2,5 w zależności od jazdy).Gaz bez problemu.U mnie od niecałych 35 tyś i nawet tam nie zaglądam.Wszystko na BRC i serwis co 15tyś.Spalanie średnia na gazie około 10l.Brakuje trochę mocy mimo tych 130KM.Dużej różnicy między 2.0 a 1.8T(150KM) nie ma.Dopiero 1.8T po programie jedzie lepiej.Na trasie to już zapyla elegancko Ja nic do tego silnika nie mam,złego słowa na niego nie powiem bo nic się nie dzieje.Chodzi cichutko,nie pali dużo,olej znikomy pobór...ale drugi raz bym nie kupił tylko ze względu na to że nie można modzić i za mało mocy i momentu
wojtas87-xp Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Fakt olej to główna bolączka ALT , miałem to wiem że w mieście co 3000 dolewka ( to i tak dobrze trafiłem ) trasa już gorzej bo jak się dobrze przypałowało to po 400 km ( wrocław --> częstochowa --> wrocław ) dolewka . Inne bolączki to kolejno --> terkotanie z rana ok 2-3 sek. po odpaleniu bardzo irytujące , lekkie cykanie na ciepłym silniku, brak mocy i nic z tym nie zrobisz a pali tyle samo co 1.8 t , no może 2.0 w trasie wypada gorzej bo załadowany full 8 litrów , przy tej samej nodze i tak samo załadowany 1.8 t ok 7,2 litra . mój 2.0 avant miał najechane pewne ok. 164 000 jak kupiłem ale szybko brakowało mocy , teraz mam 1.8 t i różnice czuć nawet w serii po przekroczeniu 100 km/h . 1.8 t spalił co prawda połowe miarki na bagnecie ale na 2100 km ostrej jazdy . Ogólnie rzecz biorąc 2.0 to dobry silnik ale spalanie oleju i ok 11 L w mieście jest irytujące , gdzie golf III TDI mógł mnie wydymać .
rybus85 Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 Ja tam zamulenia nie czuję.Spalanie śmieszne(może kwestia jazdy).Brat ma B5 1.8T 150KM w serii i jadąc moim i jego różnicy szczerze mówiąc jakiejś nie czuje...A to terkotanie to wariator,który też mam do robienia ^^ Cykania nie mam.Spalanie w LPG jak pytałem brachola wychodzi prawie to samo w okolicach 10litrów.Teraz jestem na mazurach,bagażnik załadowany po brzegi i spalanie wyszło LPG niecałe 10litrów przy normalnej jeździe(nie muliłem,gdzie się dało jechać to pedał w podłogę).Wyszło mi niecałe 500km i stan na bagnecie oleju bez zmian.Tak jak pisałem to brakuje mi tylko trochę więcej mocy/momentu
crookers20 Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 Proszę nie wzorować się na tekstach o braniu oleju. Niewszystkie biorą, ja miałem ten problem lecz po wymianie na gęściejszy problem zniknął (z 5w40 na 10 w 40). jeśli nie bije się rekordów prędkości to ten silnik wystarczy. A jeżeli ktoś twierdzi że się sypią to tak to prawda ale które nie, wystarczy popatrzeć na forum po silnikach i ilości postów. Jak co komu się trafi. Jak to mówią będziesz dbał będziesz miał.
chrzanio Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 Wszystko zależy na co sie trafi.. Moj akurat olej pali w dośc nie pożałowanej ilości... ale znośnie. W silniku na chwile obecna zrobiłem wariator i jedna szklanke zaworowa, wymieniłem komplet cewek zapłonowych no i swiec, rozrzad, napinacz paska osprzętu i to tyle. . Mam LPG i spalanie z klima non stop 13l po mieście i krótkie dysteanse do pracy po 10km w jedna stronę. trasa(średnie) 9.5 lpg oszczednie w trasie da sie zejśc do 8,5 lpg. Jak bym miał kupowac to miał bym ten sam dylemat czy Pb+LPG czy 1,9TDi... Ogólnie silnik ALT jest troche przesadzony pod wzgledem pierdół jakie w niego wsadzili... ale trwałośc zależy góoiwnie od tego jak się o niego dbało wczesniej... Jak ktoś sie przekona do 1.8T + LPG to warto... Podobno dużo lepszy od ALT
kiko79 Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 Proszę nie wzorować się na tekstach o braniu oleju. Niewszystkie biorą, ja miałem ten problem lecz po wymianie na gęściejszy problem zniknął (z 5w40 na 10 w 40). jeśli nie bije się rekordów prędkości to ten silnik wystarczy. A jeżeli ktoś twierdzi że się sypią to tak to prawda ale które nie, wystarczy popatrzeć na forum po silnikach i ilości postów. Jak co komu się trafi. Jak to mówią będziesz dbał będziesz miał. w pełni popieram kolegę...po wymianie z 5w40 na 10w40 problem nie istnieje. Zrobiłem trasę Białystok-Ustka-Białystok i na bagnecie bez zmian. Dynamika jak na silnik wolnossący ciągnący taką masę to naprawdę nie jest źle.
darkle Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Miałem ALT i moim zdaniem osiągi są naprawdę zadowalające, niesamowicie wprost elastyczny i bardzo przyjemnie się nim jeździło. Mogła by być trochę dłuższa skrzynia tak aby na V-tym biegu miał trochę mniejsze obroty bo za bardzo słychać silnik w trasie. Gdyby nie zje.ali czegoś w silniku i nie było w nim problemu z olejem to byłby to dla mnie najlepszy silnik w B6 i B7.
rybus85 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Ja dopóki nie zwiększy się pobór oleju to zostaje przy 5W 30... a jakby się pogorszyło(oby nie ^^ ) to sprawdzę ten 10W 40
mihas66 Opublikowano 12 Września 2014 Opublikowano 12 Września 2014 Mam w domu dwie A4 B6 jedna 2.0ALT plus multitronic następna 1.8T AVJ (150hp) plus quattro... Reasumując zestaw z 2.0 jest dobry na trasy skrzynia długa itp jednak mocy mało bo jadąc 120 skrzynia rekukuje bo nie ma czym jechać olej to to żłopie głośno chodzi na zimnym pali sporo i słabo jedzie... 1.8T przy tym to sprinter jakich mało do cholery momentu miedzy 2,5 a 5tys potem zdycha jak diesel bo małe turbo... Spalanie podobne przy czym 1.8T bez problemu potrafi wciągnąć 18-20L przy wściekaniu się po miescie usterek sporo mniej mimo niby wiekszej mocy... Wg mnie jedyna opcja to 1.8T nawet to jedzie mało pali, gazuje się nieźle itp... co do gazu w ALT wcale nie jest tak kolorowo owszem silnik łyka go jak zły ale ma syndrom zimnego vaga z którym rzadko który gazownik i sterownik sobie radzi, objawia się to gaśnięciem na zimnym po dodaniu gazu w 1.8T nic takiego nie występuje instalacja prawie identyczna gazownik kumaty ale sam mówił ze zimnego vaga wbrew pozorom nie tak łatwo wyleczyć STAG słabo to ogarnia...
rybus85 Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 Ja tego nie mam zeby mi gasl na gazie jak zimny.Fakt moze czasem zadlawi sie jak zimny i mu mocno w pedal depne,ale to tylko tyle.A 1.8T w serii dupska nie urywa.Fajny silnik ale trzeba robic program.Jezdzilem paroma 1.8T i jakiejs wielkiej roznicy nie czulem w stosunku do 2.0 . Spalanie LPG mniej wiecej podobne.
chrzanio Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 Ja miałem problem z gaśnieciem auta po przerzuceniu na LPG jak jeszcze nie rozgrzany w to lato.... problemem okazał się syf i filtr fazy cieklej. Ostatnio po przeglądzie LPG, wymianie oleju i filtra powietrza ogólnie nie to samo auto... lepiej sie zbeira i wgl...dziwne.... aa i zlikwidowałem wyciek oleju spod wtyczki zaworu wysokiego cisnienia (poluzowały sie śrubki :/) Co do oleju zostałem przy 5w40 ale zalałąem Havoline 5w40 full syntetik, tańszy od motula i mam hurtownie pod nosem. Do mnie 1.8T i LPG nie przemawiało i wybrałem 2.0 a szukałem 1.6....
Kary Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Z mojej strony wygląda tak, że silniczek jak najbardziej fajny do normalnej komfortowej jazdy, ładnie pracuje z gazem ja mam instalację LPG TECHA za 2500 tys i jestem bardzo zadowolony jedyny minus to bardzo łatwo trafić na silnik z problemem olejowym i niestety jak ktoś pisze o zużyciu oleju w granicach 2L na 15000 tys to należy do grona szczęściarzy bo zdecydowana większość użytkowników podaje zużycie na poziomie nawet 1L na 1000 - 1500 km - sam walczę z tym problemem choć po ostatniej wymianie zaworu odmy jestem dobrej myśli. Podsumowując silnik godny polecenia ale osobiście drugi raz gdybym miał wybierać wolałbym dołożyć gotówki i poszukać 2.4 i ten silnik Tobie sugeruję.
kiko79 Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Kary...wymiana odmy na nową nic nie da. Problemem jest wadliwa konstrukcja chyba każdego jej elementu. Ja próbowałem zamienić zawór (czwórnik) z naszego modelu na czwórnik od B7-ki. Wygląda podobnie, tylko poszczególne wyjścia z zaworu są połozone jakby logiczniej. Niestety chyba nie pasuje.
Kary Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Kary...wymiana odmy na nową nic nie da. Problemem jest wadliwa konstrukcja chyba każdego jej elementu. Ja próbowałem zamienić zawór (czwórnik) z naszego modelu na czwórnik od B7-ki. Wygląda podobnie, tylko poszczególne wyjścia z zaworu są połozone jakby logiczniej. Niestety chyba nie pasuje. Kiko ja nie piszę o odmie piszę o zaworze odmy czyli właśnie owy czwórnik bo u mnie jest raz w środku rozwalony (dziurawy) a dwa ktoś nie wiedzieć czemu upiłował wyjście do dolotu i ciągle jest nieszczeloność przez co łapie lewe powietrze. Dodatkowo mam do wymiany uszczelkę pod pokrywą zaworów. Sama odma masz rację jeśli jest nie popękana to nie ma sensu jej wymieniać. A nie próbowałeś wymienić tego czwórnika na normalny ori? a co do tematu to już widzisz kolego jak problem olejożerności tych silników jest powszechny
kiko79 Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Kary...wymiana odmy na nową nic nie da. Problemem jest wadliwa konstrukcja chyba każdego jej elementu. Ja próbowałem zamienić zawór (czwórnik) z naszego modelu na czwórnik od B7-ki. Wygląda podobnie, tylko poszczególne wyjścia z zaworu są połozone jakby logiczniej. Niestety chyba nie pasuje. Kiko ja nie piszę o odmie piszę o zaworze odmy czyli właśnie owy czwórnik bo u mnie jest raz w środku rozwalony (dziurawy) a dwa ktoś nie wiedzieć czemu upiłował wyjście do dolotu i ciągle jest nieszczeloność przez co łapie lewe powietrze. Dodatkowo mam do wymiany uszczelkę pod pokrywą zaworów. Sama odma masz rację jeśli jest nie popękana to nie ma sensu jej wymieniać. A nie próbowałeś wymienić tego czwórnika na normalny ori? a co do tematu to już widzisz kolego jak problem olejożerności tych silników jest powszechny pisząc o odmie miałem też na uwadze również czwórnik. Pęknięcia dotyczą wszystkich elementów, które były zrobione z plastiku niezbyt dobrze znoszącego temperatury, które tam panują. Co miałeś na uwadze pisząc o wymianie na nowy oryginalny? Ja mam nowy oryginalny od b6, a dodatkowo próbowałem z czwórnikiem od b7, bo ma on ulepszoną i bardziej logiczną konstrukcją. Upiłowanie czwórnika w twoim silniku wcale mnie nie dziwią. Przeróbki odmy w naszym ALT nie są czymś szczególnie wyjątkowym. Polecam cały wątek olejowy w silniku ALT...kilkadziesiąt stron czytania i wiele pomysłów.
Kary Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 @Kiko79 najgorsze jest to, że czytam czytam czytam i nie można znaleźć złotego środka żeby rozwiązać ten problem ale teraz pewnie już czytałeś w innych tematach jestem po wymianach i mam nadzieję, że się poprawi mu choć trochę z tym olejem
gregor2208 Opublikowano 18 Października 2014 Opublikowano 18 Października 2014 Silnik w porządku jeżeli chce się normalnie i spokojnie jezdzić bo jeżeli chce sie trochę poszaleć to trzeba redukcje i gaz w podłogę Do do LPG mam BRC i nie mogę narzekać, w mieście pali 9-10L//100km. A z olejem to jest różnie, nie raz przy normalnej jezdzie łyknie tyle samo co przy butowaniu a innym razem cisnę go i cisnę i oleju nie łyknie ani deczko także czary mary hehe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się