Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibrujacy pedał sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Jest wiele podobnych tematów ale nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi na mój przypadek. Odpalam auto chodzi na wolnych obrotach na pedale sprzęgła po delikatnym wciśnięciu wyczuwam mrowienie które jest wyczuwalne na całej długości. wyczytałem , że jest to padnięte łożysko pilotujące na wałku sprzęgłowym Łożysko prowadzące, sprzęgło LuK 410 0009 10. Moje pytanie brzmi : Czy wystarczy wymienić to łożysko ? Gdzie ono się znajduje dokładnie ? Biegi wchodzą ciężej Żadnych innych objawów nie zauważyłem

Edytowane przez pawel72151
Opublikowano (edytowane)

A może dwumas się odzywa

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

Mam identyczny objaw a dwumas się nie odzywa. Czuć po delikatnym wciśnięciu pedału sprzęgła tuż przed ruszeniem docisku. Wtedy jak najbardziej wyczuwalny. Z tego co wiedzę na forum jest kilka osób z takim problemem i nikt nie potwierdził co jest przyczyną..

Opublikowano (edytowane)

Mam dwoch kumpli tez maja a4 kody silnika avf awx i u nich ten problem nie wystepuje Pedal chodzi jak maselko zadnych drgan Dwumas inaczej sie objawia z tego co wiem .Nie wiem co teraz robic juz chcialem z kolega wymieniac te lozysko w piatek i nie wiem czy jest sens .

Edytowane przez pawel72151
Opublikowano

Mi się wydaje , że to tylko wina łożyska. Jak nie zostaje dwumas. Tak czy inaczej żeby to zrobić musisz wywalać skrzynie. Przy okazji sprawdź dobrze docisk i wymień tarcze jeśli jest stara. Do tego zdejmij koło i wymień uszczelniacz wału oraz uszczelniacz po stronie skrzyni wałka zdawczego. Jeśli to złożysz bez przeglądu możesz później żałować. Uszczelniacze są tanie a będziesz miał spokój na lata.

Opublikowano (edytowane)

Mozesz mi powiedziec gdzie dokladnie znajduje sie to lozysko ? Z tego co rozumiem nie jest to łożysko wyciskowe

Edytowane przez pawel72151
Opublikowano

lozysko oporowe raczej, przy lekko wcisnietym sprzegle powinno sie to czuc najbardizej, wtedy drgania przenoszone sa bardziej na pedal przez wysprzeglik
wymiana lozyska to ta sama robota co wymiana calego sprzegla

Opublikowano (edytowane)

No w koszu sprzęgłowym na łapie sprzęgła. Mowa oczywiście o łożysku oporowym. Masz je w komplecie z nowym sprzęgłem.

Coś takiego: http://allegro.pl/audi-a4-b5-1-9-tdi-lozysko-oporowe-012141719b-i4537935952.html


Właśnie u mnie jest to czuć tylko przy lekko wciśniętym sprzęgle. Ciekawe ile tak wytrzyma.

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano

Gosc w motoryzacyjnym powiedzial ze na nic moje nerwy bo to dwumas i samo lozysko nic nie da Nie wiem co mam robic Chcialem tanim kosztem

Opublikowano

Nie wiem czy warto traktować jako wyznacznik fachowej rady pana z motoryzacyjnego. Podjedź do kogoś kto się zna i tyle. Dwumas czy nie dwumas i tak skrzynie trzeba zwalać do wymiany łożyska więc przy okazji sprawdzi się i dwumas.

Opublikowano

nic innego jak łożysko oporowe

Opublikowano (edytowane)

W tym motoryzacyjnym jest ich dwóch i akurat trafiłem na tego bardziej cwanego Jutro podjade do innego i zakupie to lozysko. Mesiah masz identyczny objaw i co z tym robisz ? Dlugo juz tak jeździsz ?

Edytowane przez pawel72151
Opublikowano (edytowane)

Autem jeżdżę 2 miesiące (ok 2 tyś km). Wkurza mnie to i wiem ,że będzie JEB w trasie i po jeździe. Chce to zrobić przed śniegami bo walczę z gleby.


I jak pisałem wyżej. Wymień 2 uszczelniacze. Sprawdź dwumas i zmierz grubość tarczy. Nie zostawiaj tego bo będziesz rwał skrzynie dwa razy. Zastanów się też czy nie warto wrzucić sztywnego koła zamiast tego cholernego dwumasa. Jest tanie w używce i pasuje bodaj od Audi 80 2.0.

Samo łożysko kupuj tylko jakiś LUK itp. Niech Ci nie wcisną jakiegoś badziewia.

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano (edytowane)

Kiedys czytalem ze jak zalozysz sztywne kolo to biegi zgrzytaja Jak sprawdzić dwumas ? Ile powinna miec tarcza grubości ?

Edytowane przez pawel72151
Opublikowano

Szukaj na necie a znajdziesz. Nie wiem ile powinna mieć w przypadku Twojego silnika. Szczerze mówiąc dopiero teraz zauważyłem, że sprawa tyczy się diesla. W tym przypadku lepiej chyba zostać przy dwumasie jeśli nie planujesz podnosić mocno mocy. Zgrzytanie biegów jest raczej niemożliwe. Ogólni ew przypadku będzie czuć spadek komfortu przez wibracje itp. Pisząc cały czas miałem w głowie benzyny 1.8 i 1.8t. Nie licząc koła reszta się nie zmienia.


Tarcza zazwyczaj ma ok 8mm grubości. Po prostu po jej wyjęciu sprawdź czy okładzina zbliża się już do nitów i tyle. Jeśli ma powiedzmy ok 7.5mm bądź troszkę mniej i nie jest spalona zostaw ją.

Opublikowano

nie rozumiem co ma koło zamachowe do tego że biegi zgrzytaja, niech mi ktos to wytlumaczy ;D

Opublikowano

Ja też nie wiem. Może spec z motoryzacyjnego sieje taką propagandę

Opublikowano

To nie moj wymysl tak pisalo paru gosci na forum audi a3 ze niby po to wprowadzono kolo dwumasowe i tak ma zostac. Moze serwisanci audi :)

Opublikowano (edytowane)

Kolo dwumasowe tłumi tylko wibracje i siły skręcające. Po zmianie koła tarcza przejmuje tą rolę chociaż robi to mniej udolnie dlatego spada komfort napędu (w dieslu). Zgrzytać biegi mogą tylko przy nie pełnym wysprzęglaniu. Co ma do tego rodzaj koła? Jeśli jego wymiary i osadzenie zostanie zachowane według mnie biegi nie mogą zgrzytać.

U mnie w okolicy ludzie są trochę cofnięci i jak tylko wymieniają sprzęgło wywalają dwumasa i wstawiają sztywne w dieslach (bo tylko w nich tak lecą te koła i dwumas to najgorsze zło). Słyszałem już historie o wibracjach w danym zakresie obrotów itp ale nigdy żeby komuś biegi zgrzytały albo ciężej wchodziły.

Ktoś sadzi propagandę jak z przechodzeniem z 10w40 na 5w40 , bo się silnik rozszczelni. I tym sposobem pół polski jeździ na mineralnym bo przedłuży życie starszego silnika :facepalm:

Edytowane przez Mesiah
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...