pawel72151 Opublikowano 2 Września 2014 Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) Witam Jest wiele podobnych tematów ale nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi na mój przypadek. Odpalam auto chodzi na wolnych obrotach na pedale sprzęgła po delikatnym wciśnięciu wyczuwam mrowienie które jest wyczuwalne na całej długości. wyczytałem , że jest to padnięte łożysko pilotujące na wałku sprzęgłowym Łożysko prowadzące, sprzęgło LuK 410 0009 10. Moje pytanie brzmi : Czy wystarczy wymienić to łożysko ? Gdzie ono się znajduje dokładnie ? Biegi wchodzą ciężej Żadnych innych objawów nie zauważyłem Edytowane 2 Września 2014 przez pawel72151
edekxp Opublikowano 2 Września 2014 Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) A może dwumas się odzywa Edytowane 2 Września 2014 przez edekxp
Mesiah Opublikowano 2 Września 2014 Opublikowano 2 Września 2014 Mam identyczny objaw a dwumas się nie odzywa. Czuć po delikatnym wciśnięciu pedału sprzęgła tuż przed ruszeniem docisku. Wtedy jak najbardziej wyczuwalny. Z tego co wiedzę na forum jest kilka osób z takim problemem i nikt nie potwierdził co jest przyczyną..
pawel72151 Opublikowano 2 Września 2014 Autor Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) Mam dwoch kumpli tez maja a4 kody silnika avf awx i u nich ten problem nie wystepuje Pedal chodzi jak maselko zadnych drgan Dwumas inaczej sie objawia z tego co wiem .Nie wiem co teraz robic juz chcialem z kolega wymieniac te lozysko w piatek i nie wiem czy jest sens . Edytowane 2 Września 2014 przez pawel72151
Mesiah Opublikowano 2 Września 2014 Opublikowano 2 Września 2014 Mi się wydaje , że to tylko wina łożyska. Jak nie zostaje dwumas. Tak czy inaczej żeby to zrobić musisz wywalać skrzynie. Przy okazji sprawdź dobrze docisk i wymień tarcze jeśli jest stara. Do tego zdejmij koło i wymień uszczelniacz wału oraz uszczelniacz po stronie skrzyni wałka zdawczego. Jeśli to złożysz bez przeglądu możesz później żałować. Uszczelniacze są tanie a będziesz miał spokój na lata.
pawel72151 Opublikowano 2 Września 2014 Autor Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) Mozesz mi powiedziec gdzie dokladnie znajduje sie to lozysko ? Z tego co rozumiem nie jest to łożysko wyciskowe Edytowane 2 Września 2014 przez pawel72151
pioteros Opublikowano 2 Września 2014 Opublikowano 2 Września 2014 lozysko oporowe raczej, przy lekko wcisnietym sprzegle powinno sie to czuc najbardizej, wtedy drgania przenoszone sa bardziej na pedal przez wysprzeglikwymiana lozyska to ta sama robota co wymiana calego sprzegla
Mesiah Opublikowano 2 Września 2014 Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) No w koszu sprzęgłowym na łapie sprzęgła. Mowa oczywiście o łożysku oporowym. Masz je w komplecie z nowym sprzęgłem. Coś takiego: http://allegro.pl/audi-a4-b5-1-9-tdi-lozysko-oporowe-012141719b-i4537935952.html Właśnie u mnie jest to czuć tylko przy lekko wciśniętym sprzęgle. Ciekawe ile tak wytrzyma. Edytowane 2 Września 2014 przez Mesiah
pawel72151 Opublikowano 3 Września 2014 Autor Opublikowano 3 Września 2014 Gosc w motoryzacyjnym powiedzial ze na nic moje nerwy bo to dwumas i samo lozysko nic nie da Nie wiem co mam robic Chcialem tanim kosztem
Mesiah Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 Nie wiem czy warto traktować jako wyznacznik fachowej rady pana z motoryzacyjnego. Podjedź do kogoś kto się zna i tyle. Dwumas czy nie dwumas i tak skrzynie trzeba zwalać do wymiany łożyska więc przy okazji sprawdzi się i dwumas.
pawel72151 Opublikowano 3 Września 2014 Autor Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) W tym motoryzacyjnym jest ich dwóch i akurat trafiłem na tego bardziej cwanego Jutro podjade do innego i zakupie to lozysko. Mesiah masz identyczny objaw i co z tym robisz ? Dlugo juz tak jeździsz ? Edytowane 3 Września 2014 przez pawel72151
Mesiah Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Autem jeżdżę 2 miesiące (ok 2 tyś km). Wkurza mnie to i wiem ,że będzie JEB w trasie i po jeździe. Chce to zrobić przed śniegami bo walczę z gleby. I jak pisałem wyżej. Wymień 2 uszczelniacze. Sprawdź dwumas i zmierz grubość tarczy. Nie zostawiaj tego bo będziesz rwał skrzynie dwa razy. Zastanów się też czy nie warto wrzucić sztywnego koła zamiast tego cholernego dwumasa. Jest tanie w używce i pasuje bodaj od Audi 80 2.0. Samo łożysko kupuj tylko jakiś LUK itp. Niech Ci nie wcisną jakiegoś badziewia. Edytowane 3 Września 2014 przez Mesiah
pawel72151 Opublikowano 3 Września 2014 Autor Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Kiedys czytalem ze jak zalozysz sztywne kolo to biegi zgrzytaja Jak sprawdzić dwumas ? Ile powinna miec tarcza grubości ? Edytowane 3 Września 2014 przez pawel72151
Mesiah Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 Szukaj na necie a znajdziesz. Nie wiem ile powinna mieć w przypadku Twojego silnika. Szczerze mówiąc dopiero teraz zauważyłem, że sprawa tyczy się diesla. W tym przypadku lepiej chyba zostać przy dwumasie jeśli nie planujesz podnosić mocno mocy. Zgrzytanie biegów jest raczej niemożliwe. Ogólni ew przypadku będzie czuć spadek komfortu przez wibracje itp. Pisząc cały czas miałem w głowie benzyny 1.8 i 1.8t. Nie licząc koła reszta się nie zmienia. Tarcza zazwyczaj ma ok 8mm grubości. Po prostu po jej wyjęciu sprawdź czy okładzina zbliża się już do nitów i tyle. Jeśli ma powiedzmy ok 7.5mm bądź troszkę mniej i nie jest spalona zostaw ją.
pioteros Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 nie rozumiem co ma koło zamachowe do tego że biegi zgrzytaja, niech mi ktos to wytlumaczy ;D
Mesiah Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 Ja też nie wiem. Może spec z motoryzacyjnego sieje taką propagandę
pawel72151 Opublikowano 3 Września 2014 Autor Opublikowano 3 Września 2014 To nie moj wymysl tak pisalo paru gosci na forum audi a3 ze niby po to wprowadzono kolo dwumasowe i tak ma zostac. Moze serwisanci audi
Mesiah Opublikowano 4 Września 2014 Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) Kolo dwumasowe tłumi tylko wibracje i siły skręcające. Po zmianie koła tarcza przejmuje tą rolę chociaż robi to mniej udolnie dlatego spada komfort napędu (w dieslu). Zgrzytać biegi mogą tylko przy nie pełnym wysprzęglaniu. Co ma do tego rodzaj koła? Jeśli jego wymiary i osadzenie zostanie zachowane według mnie biegi nie mogą zgrzytać. U mnie w okolicy ludzie są trochę cofnięci i jak tylko wymieniają sprzęgło wywalają dwumasa i wstawiają sztywne w dieslach (bo tylko w nich tak lecą te koła i dwumas to najgorsze zło). Słyszałem już historie o wibracjach w danym zakresie obrotów itp ale nigdy żeby komuś biegi zgrzytały albo ciężej wchodziły. Ktoś sadzi propagandę jak z przechodzeniem z 10w40 na 5w40 , bo się silnik rozszczelni. I tym sposobem pół polski jeździ na mineralnym bo przedłuży życie starszego silnika Edytowane 4 Września 2014 przez Mesiah 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się