Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ 2001] Wymiana zaworu upustowego Blow-Off


rros1910

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczow!

To mój pierwszy post, w związku z czym proszę o wyrozumiałość i nie denerwowanie się, jeżeli mój post umieściłem w nieodpowiednim dziale.

Od ok. 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem A4 Avant B6 2001 z silnikiem AVJ (1.8T 150KM). Dodatkowo poprzedni właściciel założył w 2009 roku instalacje BRC, także ogólnie jest ok.

Ostatnio mój Delfinek (kolor Szary Delfin ; ) ) zaczął świrować – przy przekroczeniu ok. 2100 obrotów i wysprzegleniu silnika nie spadł na jałowe 800, tylko leciał w dol i gasł. Jazda do 2100 obrotów przebiegała w miarę stabilnie (tylko powoli).

Mechanik, który miał się zająć diagnoza, stwierdził, ze poszedł zawór Blow-Off, w związku z czym powietrze z turbiny nie było tłoczone do silnika, tylko całkowicie uciekało sobie w nieznane…

Jako, ze on sam nie znal się na takich modyfikacjach, nie podjął się wymiany zaworu. I tym sposobem Delfinek stoi w garażu ze zdjętą dolna osłoną silnika i wykręconym Blow-Off’em. Zdjęcia zaworu załączam w poście. Jak na nich widać, zawór ma dwa polaczenia zamiast seryjnych trzech.

Mam do Was trzy pytania:

1. Czy mogę wymienić Blow-Off’a na dowolny zawór dwutłokowy o średnicy 25mm ? Znalazłem zawór podobny do mojego na angielskiej stornie firmy Epman Racing:

http://www.epmanracing.com/?product=25mm-dual-piston-blow-off-dump-valve-bov

Rozważam zamówienie zaworu, jako, ze wygląda prawie identycznie i cena jest przystępna. Niestety na wysyłkę z Anglii do mnie do Niemiec musiałbym poczekać. Ale w Niemczech nie maja przedstawicielstwa, wiec to chyba będzie najlepsza opcja.

2. Czy po wymianie Blow-Off’a musze cokolwiek komputerowo regulować i czy poprawne działanie zaworu związane jest z innymi elementami układu dolotowego ?

Poprzedni właściciel trochę pozmieniał w nim, ale na logikę zamiana zaworu na identycznie pracujący nie powinna wymagać zmiany innych części, no nie ?

3. Audi kupiłem od Warszawiaka, który odziedziczył je po zmarłym w wypadku samochodowym (jako pasażer) bracie. Wiem, ze ten S.P. chłopak należał do a4-klub.pl. Próbowałem go wyszukać wśród użytkowników – bez sukcesu…

Może ktoś z czytających ten post znal chłopaka bądź jest w stanie mi udzielić jakichś informacji dotyczących historii modyfikacji mojego Audi ?

Z góry dziękuję Wam za pomoc i miejmy nadzieje, ze Delfinek niedługo wyjedzie na niemieckie Autobahny i będzie zadowolony syczał („tsss”) przy odpuszczeniu gazu…

Pozdrawiam,

Rysiek

Blow-Off 1:

http://www.directupload.net/file/d/3744/ktlpzurn_jpg.htm

Blow-Off 2:

http://www.directupload.net/file/d/3744/nounsjcg_jpg.htm

Cos przy turbinie:

http://www.directupload.net/file/d/3744/hwumc5j5_jpg.htm

Delfinek:

http://www.directupload.net/file/d/3744/vw5euhny_jpg.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem epmana u siebie w perełce wczoraj i śmiga niesamowicie. W komputerze nic nie trzeba zmieniać. A BOVa kupiłem z allegro ale prywatnie (niższa cena) w warszawie.

http://allegro.pl/epman-zawor-upustowy-blow-off-audi-1-8t-dv-bov-vag-i4576054231.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładnie pięknie, ale gdzieś coś czytałem o tych dv, że są problemy z pracą silnika? Zalecają hybrydowe zakładać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, problem rozwiazany. Zamowilem identyczny Blow-Off od tego Pana z Warszawy na Allegro, zamontowany i smiga elegancko :) Okazalo sie, ze w starym zaworze peknela sprezynka i wystarczylo dobrac taka... Ale niewazne, jak to Niemcy mowia - "sicher ist sicher" (pewne to pewne) .

Polecam Allegrowicza, bo nie dosc, ze wyslal mi Epmana do Niemiec, to jeszcze sluzyl porada mailowa przez caly czas wymiany :)

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem epmana u siebie w perełce wczoraj i śmiga niesamowicie. W komputerze nic nie trzeba zmieniać. A BOVa kupiłem z allegro ale prywatnie (niższa cena) w warszawie.

http://allegro.pl/epman-zawor-upustowy-blow-off-audi-1-8t-dv-bov-vag-i4576054231.html

Siema, daj znać jak sprawdza się BOV Epmana, rozumiem że jest to ten dwutłoczkowy?

Mi głównie zależy na opinii, co dzieje się z wolnymi obrotami? Przez tyle czasu pewnie dobrze przetestowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę prosić Was o zdjęcie w jakim miejscu znajduję się ten blow off ^_^ , z góry dzięki :hi:

Edytowane przez lipo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolny wąż od turbo do przedniej rury pod zderzakiem

Edytowane przez kawowy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolny wąż od turbo do przedniej rury pod zderzakiem

Co tam trzeba zaślepić żeby założyć ten blow off

dolny wąż od turbo do przedniej rury pod zderzakiem

Co tam trzeba zaślepić żeby założyć ten blow off

Bo posiadam offa z dwoma wejsciami jedno grubsze drugie cienkie chyba podcisnieniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Krzysiek89 - jeśli nie masz hybrydowego BOVa to wąż od powrotu z DVki do TIPa musisz zaślepić, większość blow offów posiada w komplecie specjalną zaślepkę, jeśli nie posiadasz, to dopasuj coś w jakimś sklepie metalowym, albo jakaś grubą śrubę wkręć i zaciśnij opaską.

Ja zamówiłem sobie już BOV dwu tłoczkowy na testy, zdam relacje jak to działa po zamontowaniu. Przy okazji montażu, przyjrzyj się wężom od od turbo do IC czy nie są zagięte i czy przebiegają w miarę optymalnie, u mnie wąż od turbo był trochę zagięty i był mniejszy prześwit, po prawidłowym założeniu wydaje mi się że jakoś lepiej pompuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Krzysiek89 - jeśli nie masz hybrydowego BOVa to wąż od powrotu z DVki do TIPa musisz zaślepić, większość blow offów posiada w komplecie specjalną zaślepkę, jeśli nie posiadasz, to dopasuj coś w jakimś sklepie metalowym, albo jakaś grubą śrubę wkręć i zaciśnij opaską.

Ja zamówiłem sobie już BOV dwu tłoczkowy na testy, zdam relacje jak to działa po zamontowaniu. Przy okazji montażu, przyjrzyj się wężom od od turbo do IC czy nie są zagięte i czy przebiegają w miarę optymalnie, u mnie wąż od turbo był trochę zagięty i był mniejszy prześwit, po prawidłowym założeniu wydaje mi się że jakoś lepiej pompuje :)

i jak testy? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z wolnymi obrotami ustąpiły, BOV brzmi podobnie jednak trochę inaczej, HKS ma taki typowy Gwizd, a hybryda ma takie wshhhhhh :) brzmi rasowo, wydaje mi się że lepiej :) pewnie to kwestia znudzenia HKSem :P

Co do przyspieszenia, wydaje mi się ze trochę lepiej niż HKS, pewnie nowe uszczelki BOVa nie puszczają ciśnienia i dlatego, poza tym nie wywala błędów przepływki, dzięki czemu nie ma spadków mocy co jakiś czas, jeszcze potestuję kilka miesięcy i powiem dokładnie co i jak.

Należy pamiętać, że mój ECU został odpowiednio zmodyfikowany pod BOVA, więc ja nie mogę być wzorcowym wyznacznikiem prawidłowego działania Blowa.

W każdym razie błędy przepławki zniknęły, wcześniej wywalało błąd co 1-2tygodnie i trzeba było kasować błędy, turbo nie ładowało tyle ile powinno.

Obecnie praktycznie cały czas 1.3bara w peaku przy bucie więc dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z wolnymi obrotami ustąpiły, BOV brzmi podobnie jednak trochę inaczej, HKS ma taki typowy Gwizd, a hybryda ma takie wshhhhhh :) brzmi rasowo, wydaje mi się że lepiej :) pewnie to kwestia znudzenia HKSem :P

Co do przyspieszenia, wydaje mi się ze trochę lepiej niż HKS, pewnie nowe uszczelki BOVa nie puszczają ciśnienia i dlatego, poza tym nie wywala błędów przepływki, dzięki czemu nie ma spadków mocy co jakiś czas, jeszcze potestuję kilka miesięcy i powiem dokładnie co i jak.

Należy pamiętać, że mój ECU został odpowiednio zmodyfikowany pod BOVA, więc ja nie mogę być wzorcowym wyznacznikiem prawidłowego działania Blowa.

W każdym razie błędy przepławki zniknęły, wcześniej wywalało błąd co 1-2tygodnie i trzeba było kasować błędy, turbo nie ładowało tyle ile powinno.

Obecnie praktycznie cały czas 1.3bara w peaku przy bucie więc dobrze :)

Mi się udało dorwać coś podobnego do "forge splitter" - czy to prawda, że jego montuje się odwrotnie niż sztandarowe DV?

http://www.ebay.com/itm/Forge-Motorsport-Audi-S3-1-8T-Splitter-Recirculating-Blow-Off-Dump-Valve-FMDVSPL-/291405871235

"This valve requires installing the opposite way to the original Bosch Valve. i.e. the side pipe is fitted into the Turbo Intake Hose and the base pipe connects to the hose that runs to the boost side of the turbo."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie maksymalne cisnienie trzyma dv od Epmana ? bez probemu pasuje tez do BAMa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak sie zastanawiam nad tym EPMANem i moje pytanie którego z nich zamontowaliście ??? jaka jest róznica ???

http://allegro.pl/epman-zawor-upustowy-blow-off-audi-1-8t-dv-bov-vag-i5914350500.html

http://allegro.pl/epman-zawor-upustowy-blow-off-vw-1-8t-dv-bov-vag-i5913179695.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czarny to BOV :) a ten drugi srebrny to po prostu zamiennik zaworu DV, puszcza ciśnienie z powrotem w obieg tak jak ori.

Z resztą masz opisane w aukcji że jest to zamiennik Bosh'owskiego zaworu ;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie który bedzie lepszy ??? Silnik BFB + wirus .Chciałbym założyć na próbe ,koszt nie duży :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...