lukas309 Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 (edytowane) No zgadzam sie z Toba jezeli chodzi o elementy mechaniczne pomijajac tutaj wtryski, pompe paliwa itp. ale dla mnie pompa paliwa w CR powinna przezyc karoserie auta a tak nie jest bo jest wrazliwa na jakosc paliwa i tutaj przebieg zrobiony w przeszlosci nie powinien miec nic wspolnego ze zuzyciem pompy oczywiscie pod warunkiem tankowania normalnego paliwa i wykluczenia bledow konstrukcyjnych bo to one tez maja wplyw na zywotnosc danego elementu Jakbys troche poczytal na temat silnikow CR to sa wstanie przezyc niejednego PD bo sa trwalsze ale jest jeden warunek chyba nie musze pisac o czym mowimy, jak nie narzekac powiedz mi jak wygladaja drogi w kraju ??? Nie musze chyba mowic jak to sie przeklada na eksploatacje auta ??? itp, nikt nie wymysla bo postawic samochod jeden obok drugiego ekploatowany za granica a w naszym kraju i sprawdzic jego stan techniczny to wiesz jaki bedzie wynik porownania i jak nie narzekac ???? wymyslamy to wszystko ???? jak za granica by wszystko wygladalo tak jak w Polsce to nikt by tych aut nie przywozil bo auto ktore przejedzie w naszym kraju 400 tys km badz wiecej to juz jest zlom przez pare wzgledow chociazby glupiego serwisowania czyli mentalnosci polaka ktore mowi ze jezdze az sie rozsypie dana czesc ..... Edytowane 23 Września 2014 przez lukas309
simon__75 Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 BP....SHELL....rzadko uszlachetniane.
karol_lodz Opublikowano 24 Września 2014 Autor Opublikowano 24 Września 2014 Widzę , ze rozgorzała ostra dyskusja i wymiana poglądów. Wynika z niej, ze wielu z was tankuje droższą ropę. Obliczylem ze tankując zwykły ON , to po ok. 6 tys km (7 tankowań do pełna) można zaoszczędzić na pełna wymianę filtra paliwa. Moze warto pójść tym tropem i poprostu częściej go zmieniać, a nie przepłacać przy dystybutorach? Pozdrawiam
marekg Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 Gdyby chodziło tylko o stan filtra to miałbys może i rację. Ale tu nie chodzi o zanieczyszczenie mechaniczne paliwa bo to jest kelwestia niezależna zupełnie od tego czy tankujesz zwykły ON czy uszlachetniony. To jest kwestia dodatków, których zadaniem przynajmniej w teorii jest poprawa warunków pracy układu paliwowego a więc przedłużenie jego trwałości. Filtr trzeba wymieniać tak czy siak.
Danio34 Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 Witam.ja tankuje ruznie ale najczesciej bp.orlena odradzam kiedys po zatankowaniu zrobilem moze 15km co swiatla gasl przy kazdym wduszeniu sprzegla ledwo co dojechalem do mechanika.z tlumika szedl blekitny dym filtr paliwa byl caly w wodzie
arekp Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 Do tych co tankują na Statoil, Shell czy BP mam tylko jedno pytanie, czy zastanawialiście się kiedyś skąd oni biorą paliwo w PL? ;-) Lotos jest wiodącym dostawcą paliw dla Shell w 2014, w 2013 podawali inwestorom informację że mają podpisane na 2014 kontrakty na 3,36 mld pln. W 2011 dostarczyli Shellowi paliw na ~4 mld pln. Lotos na zmianę z Orlenem z roku na rok są głównym dostawcą BP - zależy jak im się uda kontrakt podpisać. Nie pamiętam cyferek dotyczących Statoil, ale ich dostawcą też był Lotos - nie wiem jak jest teraz. Orlen na 100% zaopatruje w paliwa BP, Statoil, Shell i Lukoil. Także Panowie, nieważne gdzie lejecie, w zbiornikach i tak macie na ~75% Orlen lub Lotos Jak ktoś ma czas i chciałby wiedzy, to znajdzie ją w Google ... oraz jawnie w działach "relacje inwestorskie" poszczególnych firm ;-) Coś jak w Armagedonie z '98: "Components. American components, Russian Components, ALL MADE IN TAIWAN!" ;-)
marekg Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 Wszyscy maja paliwo z polskiej rafinerii. Kwestia tego co kto potem z tym robi.
ziomek1988 Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 Oprócz jakości paliwa, ważne jest też w jakim stanie są zbiorniki, które to paliwo magazynują na stacjach. Pomijam fakt, że ktoś może na 100L paliwa lać 5L wody Ja odkąd mam doładowanego diesla, zawsze leję uszlachetnione, obojętnie na jakiej stacji. Zapewne jest to przyzwyczajenie i złudna nadzieja, że coś będzie lepiej. Raz zatankowałem zwykłą ropę - nie było różnicy. Czasami tankuję na stacji w Niemczech, to ichniejsza Verva czy Utlimate jest inna, tj. wtedy wydaje mi się, że silnik pracuje nieco aksamitniej
marekg Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 A ja różnice zauwsxylem dopiero jak wlalem szkalnk 2t do baku
marekg Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 Nie, do pd. Ale to była ogólna uwaga odnośnie "odczuć" po tankowaniu różnych paliw a w szczególności za granicą.
black70 Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 W zimie leję tylko vervę na Orlenie - zero problemów z odpalaniem. Poza zimą na zmianę: Na 2-3 tankowania zwykłego ON - 1 verva.
VTG Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 W Lublinie sprawa wygląda tak jedzie paliwo pociągiem do centrali na zemborzyckiej. Wagony są orlen niektóre mają jeszcze znaczki petrochemia płocka. Jedzie to na zemborzycką do centrali paliw. Z zemborzyckiej wyjeżdżają cysterny: BP Lotos Orlen Shell. Według mnie trzeba tankować zwykły olej napędowy aby dużo go sprzedawano na stacji, żeby był świeży i tak mi powiedział kiedyś czołowy tuner przy okazji robienia virusa. Twierdził, że dodatki niepotrzebnie podnoszą temperaturę spalania.
tomasz102 Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 U mnie w mieście paliwa premium rzadko są sprzedawane, tankuje zwykłego diesla zawsze na shellu. Według mnie najważniejsze jest to, żeby nie zmieniać za często stacji paliw bo możemy się poparzyć. Shell, BP, Orlenów jest mnóstwo w Polsce dlatego zawsze ktoś znajdzie się niezadowolony. Podstawa to dobre zbiorniki i świeże paliwo.
pabu Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 tu jest mapa polskich rozlewnii paliw. Tak jak wcześniej koledzy pisali - z cystern pociągowych rozlewane jest paliwo praktycznie do większości stacji - bez znaczenia na markę. http://mapy.olpp.pl/ sam widziałem że pod rozlewnię w Koluszkach podjeżdżają cysterny praktycznie wszystkich tiry markowych i tych "no name" firm. pewnie jakby dobrze poszukać to w necie znajdziemy info skąd koncerny biorą swoje paliwa.
koper84444 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Wg. mnie, jesli cos ma sie popsuc z ukladem zasilania paliwem, to i tak sie posusje - niezaleznie od miejsca tankowania. Mam dobrego kolegę na jednej z naszych politechnik, który swego czasu robił porównania paliw do silników z zapłonem samoczynnym. Wyszło, że paliwa uszlachetniane na silnikach referencyjnych nie dają zauważalnych przyrostów mocy czy momentu - czasami wręcz odwrotnie. Wiec w wielu wypadkach dziala na nas sila sugestii. Z racji zamieszkania, mam częstą okazję kupna paliwa zza wschodniej granicy - oczywiście bezpośrednio z baku delikwenta. Na tym paliwie korekce na wtryskach + BIPy są dużo lepsze niż na polskim czy niemieckim (do DE jezdze i tankuje, wiec mam porownanie). Patrzac na fury, ktorymi przyjezdzaja ludzie z Bialorusi czy Ukrainy, nie sadze, zeby zamawiali specjalne dostawy paliwa z Shell z BP bezposrednio do siebie - leja na swoich stacjach i wszystko dziala jak trzeba (niektorzy znajomi przejechali ponad 300 kkm). Jesli cos ma sie popsuc, to nastapi to niezaleznie od lanego paliwa (chyba ze jest to olej opalowy czy inny wynalazek z dziwnego zrodla). 1
quadral20004 Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Witam.ja tankuje ruznie ale najczesciej bp.orlena odradzam kiedys po zatankowaniu zrobilem moze 15km co swiatla gasl przy kazdym wduszeniu sprzegla ledwo co dojechalem do mechanika.z tlumika szedl blekitny dym filtr paliwa byl caly w wodzie moze spozniles sie z wymiana filtra paliwa.kumpel zrobil 100tys swoim paskiem b5 i do dzis go nie wymienil;D
Yaro1 Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Ja od kilku lat tankuję BP Ultimate, Passatem B6 1.9tdi z DPF przelatałem 80 tys. i nigdy nie było problemów.
lukas309 Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Witam.ja tankuje ruznie ale najczesciej bp.orlena odradzam kiedys po zatankowaniu zrobilem moze 15km co swiatla gasl przy kazdym wduszeniu sprzegla ledwo co dojechalem do mechanika.z tlumika szedl blekitny dym filtr paliwa byl caly w wodzie moze spozniles sie z wymiana filtra paliwa.kumpel zrobil 100tys swoim paskiem b5 i do dzis go nie wymienil;D chyba nie w polsce jezdzil tym passatem , ja ostatnio zakupilem AUDI A3 dla brata i oczywiscie wymiana oleju ,filtrow i filtr paliwa byl z 99 roku ORI i ktos mi powie ze paliwo na zachodzie jest takie same jak w polsce bzdury ........
daniell-gda Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 kolega robi w obsłudze stacji i mówił że orlen ma najgorsze filtry , nie dbają o czystość paliwa , ja tankuję na Lotos ON Dynamic i bez kłopotu z wtryskami już w kilku autach i bez chmurki z tłumika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się