Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawieszenie 1BA vs 1BE vs 1BV w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 22.02.2022 o 01:49, Dev napisał:

VIN ?

WAUZZZ8K69N038689

Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.02.2022 o 00:15, Hrabia 555 napisał:

No dobrze, różnice w amorach i springach w zależności od typu zawieszenia, ja posiadam 1BV i pytanie co w przypadku jak posiadam audi drive select, czyli wybór ustawień typu comfort auto dynamic, czy w tym przypadku można zastosować zwykłe amortyzatory podchodzące pod 1BV, oczywiście liczę się z tym że ustawienia systemu drive select w kwestii tłumienia amortyzatorów nie będzie działać, ale czy podejdą fizycznie np sachs 313 364 i 366, albo zestaw AP Sportfahrwerke  SP10-526

przy 1BV Drive Select nie ma zastosowania

ma zastosowanie jedynie przy 1BL

Edytowane przez Dev
Opublikowano
3 minuty temu, Dev napisał:

przy 1BV Drive Select nie ma zastosowania

ma zastosowanie jedynie przy 1BL

Lub 1BQ:wink:

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Muskel1 napisał:

Lub 1BQ:wink:

nie ma w B8

Edytowane przez Dev
Opublikowano
39 minut temu, Dev napisał:

przy 1BV Drive Select nie ma zastosowania

ma zastosowanie jedynie przy 1BL

moment, mam wlepę z informacją o  zawieszeniu 1BV w aucie, jest pełny s-line w wyposażeniu,  i jednocześnie posiadam drive select, które jak czuję działa na układ kierowniczy i reakcję na gaz, zatem nie zmienia sie jedynie praca amortyzatorów jeśli są BV, tak ? w sumie nie bardzo odczułem różnicę w ich pracy podczas przełączania trybów...

reasumując, w moim aucie są zwykłe amorki bez regulacji tłumienia , czy tak? 

Opublikowano (edytowane)

1BV to zwykłe pasywne (nieaktywne) zawieszenie. Charakterystyka amortyzatorów zmienia się tylko przy aktywnym zawieszeniu magnetic ride (1BL).

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
45 minut temu, Dev napisał:

nie ma w B8

No tak, zmyliło mnie w moim B9.

Opublikowano
1 minutę temu, Muskel1 napisał:

1BV to zwykłe pasywne (nieaktywne) zawieszenie. Charakterystyka amortyzatorów zmienia się tylko przy aktywnym zawieszeniu magnetic ride (1BL).

cieszę się przyjacielu na tą odpowiedź :) dzięki bardzo

Opublikowano

Witam potrzebuje rady, pacjent to a4 b8 sedan 2.0 tdi quattro zawieszenie 1BV. Walnęła sprezyna lewy przód. Wymieniać sam przód czy wykorzystać okazję i założyć pro kit. Problem z wymianą samego przodu to dobranie dobrych sprężyn (klasa wagowa). Chyba ze jest ktoś tutaj kto by pomógł po vinie dobrać jakiś zamiennik. VIN auta: 

WAUZZZ8K3AN056247

Z góry dzięki za pomoc. 

Opublikowano
31 minut temu, zlocio napisał:

Witam potrzebuje rady, pacjent to a4 b8 sedan 2.0 tdi quattro zawieszenie 1BV. Walnęła sprezyna lewy przód. Wymieniać sam przód czy wykorzystać okazję i założyć pro kit. Problem z wymianą samego przodu to dobranie dobrych sprężyn (klasa wagowa). Chyba ze jest ktoś tutaj kto by pomógł po vinie dobrać jakiś zamiennik. VIN auta: 

WAUZZZ8K3AN056247

Z góry dzięki za pomoc. 

przód - 8K0 411 105 EA

tył - 8K0 511 115 GR

jak chcesz jakis pro-kit to musisz dobrac sobie wg wlepki spod maski

Opublikowano
15 minut temu, Dev napisał:

przód - 8K0 411 105 EA

tył - 8K0 511 115 GR

jak chcesz jakis pro-kit to musisz dobrac sobie wg wlepki spod maski

Dzięki za tak szybką odpowiedź. A z jakiej firmy byś polecił sprezyny. 

Opublikowano
1 minutę temu, zlocio napisał:

Dzięki za tak szybką odpowiedź. A z jakiej firmy byś polecił sprezyny. 

najprosciej to Eibach, wczoraj nawet zmieniałem w A4 avant, z tym ze tam było 1BA

auto siadło jakies 3 cm 

Opublikowano
1 minutę temu, Dev napisał:

najprosciej to Eibach, wczoraj nawet zmieniałem w A4 avant, z tym ze tam było 1BA

auto siadło jakies 3 cm 

Właśnie myślałem żeby iść w eibachy bo wysokość będzie podobna jak na 1 bv ale może komfort będzie lepszy bo bv jest twardo. A jeśli to nie problem to jaki jest orientacyjny koszt wymiany 4 szt.  

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, zlocio napisał:

Właśnie myślałem żeby iść w eibachy bo wysokość będzie podobna jak na 1 bv ale może komfort będzie lepszy bo bv jest twardo. A jeśli to nie problem to jaki jest orientacyjny koszt wymiany 4 szt.  

koszt jest zalezny od tego ile czasu trzeba poświęcic na wymianę i jak sie odkrecaja wszystkie sruby 

a przodu jak nie odkrecisz srub od górnej czesci zwrotnicy to musisz odkrecac wahacze wewnątrz

do tego pólos, zacisk, ogólnie roboty jest sporo, potem trzeba wszystko skrecać pod obciązeniem

z tyłu sprawa jest teoretycznie prostsza ale wszystko też zalezy od tego jak odkrecą Ci sruby

żeby nie cudowac z zawieszeniem zrobiłęm sobie ściągacz do spręzyn, odkrecam amortyzator o góry bo zwykle z dołem jest problem 

potem zdejmuje zacisk i trzepienie z jarzm, tą drogą wyciagam spręzynę

z założeniem jest juz mniejszy problem, wystarczy naciągnąc dolny wahacz

za całą robote wyszło 800zł

Edytowane przez Dev
Opublikowano
20 minut temu, Dev napisał:

koszt jest zalezny od tego ile czasu trzeba poświęcic na wymianę i jak sie odkrecaja wszystkie sruby 

a przodu jak nie odkrecisz srub od górnej zwrotnicy to musisz odkrecac wahacze wewnątrz

do tego pólos, zacisk, ogólnie roboty jest sporo, potem trzeba wszystko skrecać pod obciązeniem

z tyłu sprawa jest teoretycznie prostsza ale wszystko też zalezy od tego jak odkrecą Ci sruby

żeby nie cudowac z zawieszeniem zrobiłęm sobie ściągacz do spręzyn, odkrecam amortyzator o góry bo zwykle z dołem jest problem 

potem zdejmuje zacisk i trzepienie z jarzm, tą drogą wyciagam spręzynę

z założeniem jest juz mniejszy problem, wystarczy naciągnąc dolny wahacz

za całą robote wyszło 800zł

No to rzeczywiście jest sporo roboty. 

Sprawdziłem pod maską i mam parametry przód 1090

Tył 1130

Ze strony eibacha wychodzi ze do mnie najlepszy model sprezyn to 

E10-15-011-01-22

przód 1135

tyl 1170

nadwyzka jest podobna więc chyba siadzie rowno.

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, zlocio napisał:

No to rzeczywiście jest sporo roboty. 

ważne jest to żeby nie pourywać śrub i nie narobić większego bałaganu

Edytowane przez Dev
Opublikowano
13 minut temu, Dev napisał:

ważne jest to żeby nie pourywać śrub i nie narobić większego bałaganu

Ok wielkie dzięki za pomoc. 

Opublikowano

sam przeglądam ostatnio opcje amortyzatorów i sprężyn, tylko opcja nowych wchodzi w grę, szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem poszukiwania określonych sprężyn używek po kropkach, nieznanego stanu i przebiegu , pytania co do milimetra ile siądzie itd. skoro jest trochę nowych produktów które nie kosztują majątku, no ale niech każdy wybiera co chce do swojego auta. Eibach są dobrą opcją. Widziałem też dedykowane sprężyny sachsa do zawieszenia sportowego, symbole 994382 i 993130 do 1.8 TFSI, i może z amortyzatorami sachsa 313364 i 313366 w komplecie za ok.1500 zł całość jest też dobrym rozwiązaniem.

Opublikowano

Hej, potrzebuje rady? Padła mi tylna sprężyna. Obstawiam, że na chwilę obecną mam zawieszenie 1BA. Korzystając z faktu, ze muszę sprężyny wymienić, zastanawiam się, czy jakbym dorwał jakiś zestaw sprężyn z zawieszenia 1BE bez wymiany amorów to czy auto coś niżej siądzie? Czy raczej do tego musze mieć cały komplet z amorami? Z góry dzięki za pomoc :)

Opublikowano

wystarcza same sprezyny

daj VIN to Ci podam nr sprezyn 1BE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...