arturo_freestyler Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 czy silniki 2.0 tdi trzymaja fabryczne parametry? podzielcie sie wynikami :> ile mozna wycisnac po virusie na seryjnych gratach? jaki wynik bedzie najbardziej optymalny?
rob555 Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 Nie trzymaja serii...zazwyczaj jest mocniej 170-175KM po programie i bedzie zdrowo i wesoło
Rogalotti Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 Witaj Te który były u mnie seryjnie miały od 138 do 159PS Ja osobiście staram sie zrobić (seryjne mechanicznie) max pomiędzy 160-170PS i 360-380Nm Raczej więcej to tylko wynik na krótką mete. Te silniki seryjnie wyposarzone są w turbine jak w 130tce a do tego wyprodukowaną w Rumunii Bardzo dużo tych turbin potrafi uszkodzić się na seryjnym programie, nie mówiąc o tym co może się stać po nie do końca przemyślanej modyfikacji. Sterowniki EDC16 w które wyposazone są te samochody pomimo tego, że są bardzo szybkie a programy dużo bardziej mają rozbudowane funkcje sterownia turbinami nie steruja idealnie nimi. Przez co wiele tych silników ma nie równą charakterystykę, permanentnie przeładowujące, pracujace na granicy stabilności turbiny. Chociażby często spotykany over boost bądz lag po przepięciu biegu. Modyfikacja większości z tych samochodów bardziej przypomina personalizacje/optymalizacje programu sterujacego niź klasyczną modyfikacje parametrów silnika. Pozdrawiam
arturo_freestyler Opublikowano 17 Września 2008 Autor Opublikowano 17 Września 2008 dzieki za odp jak z terminami u ciebie duzo wczesniej trzeba sie umawiac? powiedz mi jeszcze jak z awaryjnoscia silników własnie tych , po i przed wirusem? moj silnik ma teraz 96000km
rob555 Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Roglal juz napisal...sam silnik jest pancerny. Slabe sa turbiny..na serii rownie dobrze moze Ci polecec jak na programie. Ja osobiście staram sie zrobić (seryjne mechanicznie) max pomiędzy 160-170PS i 360-380Nm Raczej więcej to tylko wynik na krótką mete. Hehe na tych rolkach co ja hamuje 170KM peka bez meczenia sprezarki ... z niecierpliwoscia czekam na Twoje i zobaczymy wtedy
spanky Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Roglal juz napisal...sam silnik jest pancerny. Slabe sa turbiny..na serii rownie dobrze moze Ci polecec jak na programie. robb555 napisz cos wiecej o tej pancerności .... bo jak narazie to opinie sa dosyc mieszane : głowice,pompowtryski,naped pompy oleju .....
Musashi Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Roglal juz napisal...sam silnik jest pancerny. Slabe sa turbiny..na serii rownie dobrze moze Ci polecec jak na programie. robb555 napisz cos wiecej o tej pancerności .... bo jak narazie to opinie sa dosyc mieszane : głowice,pompowtryski,naped pompy oleju ..... zauwazcie ze problemy dotycza silnikow z produkcji 2005. szczegolnie z oznaczeniem BLB. w 2006 roku wycofano ten silnik z produkcji chyba nie trzeba sie zastanawiac dlaczego.
rob555 Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Jak narazie odpukac te egz ktore robilem bez problemu daja rade. Natomiast wogule 2.0tdi jest delikatniejsze od 1.9tdi...ale to nadal porzadna jednostka napedowa jesli by patrzec na to co teraz mozna w salonach kupic
tklimczak Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 czy orientuje się ktoś jakie zmiany objęły silniki 2.0 TDI po 2005 r.? mam ten silnik przy czym był wymieniany w zeszłym roku w serwisie audi na nowy, więc pewnie jest już ten ulepszony, jakie zmiany tam zaszły?
marewel Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Na pewno poprawili glowice i z tego co wiem naped pompy oleju lub walków wyrównoważających bym na lancuszku a zastąpili kolami zębatymi.
Rogalotti Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 ... z niecierpliwoscia czekam na Twoje i zobaczymy wtedy Już niebawem, sam nie mogę się doczekać nowej hamowni . Tą która będziesz miał, niestety z tego co zaobserwowałem ma tendencje do zaniżania
Musashi Opublikowano 20 Września 2008 Opublikowano 20 Września 2008 czy orientuje się ktoś jakie zmiany objęły silniki 2.0 TDI po 2005 r.? mam ten silnik przy czym był wymieniany w zeszłym roku w serwisie audi na nowy, więc pewnie jest już ten ulepszony, jakie zmiany tam zaszły? z grubsza: glowica, blok, rozrzad, wal, pompa oleju wraz z napedem tloki korbowody sa bz.
ks Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Roglal juz napisal...sam silnik jest pancerny. Slabe sa turbiny..na serii rownie dobrze moze Ci polecec jak na programie. robb555 napisz cos wiecej o tej pancerności .... bo jak narazie to opinie sa dosyc mieszane : głowice,pompowtryski,naped pompy oleju ..... zauwazcie ze problemy dotycza silnikow z produkcji 2005. szczegolnie z oznaczeniem BLB. w 2006 roku wycofano ten silnik z produkcji chyba nie trzeba sie zastanawiac dlaczego. Silnik BLB nie jest przystosowany do filtra DPF, BRE jest choć nie zawsze ma DPF'a, więc BLB został wycofany ze względów ekologicznych :>.
Musashi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Roglal juz napisal...sam silnik jest pancerny. Slabe sa turbiny..na serii rownie dobrze moze Ci polecec jak na programie. robb555 napisz cos wiecej o tej pancerności .... bo jak narazie to opinie sa dosyc mieszane : głowice,pompowtryski,naped pompy oleju ..... zauwazcie ze problemy dotycza silnikow z produkcji 2005. szczegolnie z oznaczeniem BLB. w 2006 roku wycofano ten silnik z produkcji chyba nie trzeba sie zastanawiac dlaczego. Silnik BLB nie jest przystosowany do filtra DPF, BRE jest choć nie zawsze ma DPF'a, więc BLB został wycofany ze względów ekologicznych :>. gdyby tak bylo to by nie bylo pozostalych zmian konstrukcyjnych, ograniczyli by sie do modyfikacji ukladu wydechowego.
Darkoz Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 Ja jestem zadowolony z tego silnika.. co prawda bierze troche oleju.. ale wszystko w normie. Na ten moment jest 60 tys. przebiegu i wszystko w dalszym ciagu jak noweczka. Po virusie u Rogala przejechalem 15 tys. i tez nie zauwazylem niczego niepokojacego. Jedyna usterka mechaniczna to nieszczelnosc uszczelki pod glowica.. ktora ujawnila sie po 30 tys. i rownie skutecznie zostala naprawiona w serwisie. Oceniam ze nawet jesli macie w swojej a4 wadliwa jednostke to nie jest to wasze zmartwienie lecz poprzedniego wlasciciela. Fakt faktem.. turbina predzej czy pozniej i tak sie wysypie.. no ale wtedy na otarcie lez czeka mnie zakup mocniejszej i nowy virusik..
Musashi Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 Oceniam ze nawet jesli macie w swojej a4 wadliwa jednostke to nie jest to wasze zmartwienie lecz poprzedniego wlasciciela. z tym ze jego byłe zmartwienie, a wasze byc moze przyszle
Darkoz Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 Oceniam ze nawet jesli macie w swojej a4 wadliwa jednostke to nie jest to wasze zmartwienie lecz poprzedniego wlasciciela. z tym ze jego byłe zmartwienie, a wasze byc moze przyszle prawda.. ale nawazniejsze jest pozytywne myslenie.. nie nalezy watpic w nasze samochody.. bo tylko i wylacznie wtedy nas zawodza
ks Opublikowano 23 Września 2008 Opublikowano 23 Września 2008 Roglal juz napisal...sam silnik jest pancerny. Slabe sa turbiny..na serii rownie dobrze moze Ci polecec jak na programie. robb555 napisz cos wiecej o tej pancerności .... bo jak narazie to opinie sa dosyc mieszane : głowice,pompowtryski,naped pompy oleju ..... zauwazcie ze problemy dotycza silnikow z produkcji 2005. szczegolnie z oznaczeniem BLB. w 2006 roku wycofano ten silnik z produkcji chyba nie trzeba sie zastanawiac dlaczego. Silnik BLB nie jest przystosowany do filtra DPF, BRE jest choć nie zawsze ma DPF'a, więc BLB został wycofany ze względów ekologicznych :>. gdyby tak bylo to by nie bylo pozostalych zmian konstrukcyjnych, ograniczyli by sie do modyfikacji ukladu wydechowego. Integracja DPF'a to nie tylko modyfikacja układu wydechowego. Silnik musi również umożliwić regenerację filtra DPF. Do tego musi wytworzyć bardzo gorące spaliny. Jedną z metod jest dopalanie, czyli podanie dodatkowej opóźnionej dawki paliwa do cylindra, która spala się wolniej od głównej dawki. Czyli układ zasilania paliwa musiał zostać zmodyfikowany - powpowtryski i rozrząd. Blok również musi mieć lepsze chłodzenie. A od 2006 DPF jest w Audi montowany seryjnie.
tklimczak Opublikowano 1 Października 2008 Opublikowano 1 Października 2008 witam, mam pytanie do kolegów z forum, którzy poprawiali sobie program w 2.0 litrówkach:), mianowicie: 1. Jak jest ze spalaniem?, 2. Czy wskutek podwyższenia mocy, momentu obrotowego trzeba stosować np. inny olej do tego silnika, lub filtry itd.?, 3. W jaki sposób jest zauważalna ingerencja w program sterujący silnikiem po podpięciu VAG-a? I ostatnie pytanie: czy ktoś tuningował silnik BRE? Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Darkoz Opublikowano 3 Października 2008 Opublikowano 3 Października 2008 Tuningowalem silnik BRE.. no wiec tak: 1. Spalanie potrafie utrzymac na starym poziomie.. wszystko rozchodzi sie o kwestie umiejetnego operowania gazem.. jest poprostu bardziej czuly i na poczatku bedzie palil.. przyzwyczaisz sie. 2. Stosuj olej ten ktory zaleca producent.. mozesz jedynie wybrac najlepsza marke i zmieniac go czesciej niz jest to wskazane przez FIS.. poszperaj na forum.. ja osobiscie stosuje Castrol EDGE.. 3. Na szczescie w moim przypadku ingerencja w program sterujacy jest niezauwazalna poniewaz bylem na akcji wymiany programu w salone.. dostalem nowy.. w rejestrze widac ze zostal flashowany dwa razy.. z tego co wiem w salonie nie zapisuja ile razy z tego wzgledu ze za pierwszym razem moze nie wyjsic i ponawiaja wgrywanie do skutku. Zmiany moga wykazac na hamowni ale tym sie nie przejmuj bo bez twojej zgody nie moga tego zrobic. Wszystko zalezy od salonu.. ja swoj rozgryzlem i mam nadzieje ze nie beda sie czepiac.. hehe.. wszystko wyjasni sie na dniach ponewaz jade na duzy przeglad..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się