Jump to content
IGNORED

Wahania wskaźnika temperatury


Glecik
 Share

Recommended Posts

Witam

Dzisiaj zauważyłem dziwny problem w moim AFN . Podczas spokojnej jazdy po mieście wskaźnik temperatury cieczy pokazuje normalnie 90 , nagle spada trochę poniżej i po paru chwilach znów 90 , po paruset metrach znów to samo i powrót do normy . Sytuacja miała miejsce tylko dziś po raz pierwszy . Co może być przyczyną ? Dodam że poziom płynu ok

Link to comment
Share on other sites

Obserwuj co się będzie działo. Dla pewności podepnij vaga. Być może to chwilowy brak styku albo np.czujnik się kończy.

Link to comment
Share on other sites

Termostat może już się kończyć lub jak kolega wyżej napisał - czujnik lub brak styku ale bardziej bym stawiał na to pierwsze:)

Link to comment
Share on other sites

Witam

Dzisiaj zauważyłem dziwny problem w moim AFN . Podczas spokojnej jazdy po mieście wskaźnik temperatury cieczy pokazuje normalnie 90 , nagle spada trochę poniżej i po paru chwilach znów 90 , po paruset metrach znów to samo i powrót do normy . Sytuacja miała miejsce tylko dziś po raz pierwszy . Co może być przyczyną ? Dodam że poziom płynu ok

Czujnik temp. płynu chłodzącego do wymiany. A temat bardziej do działu elektrycznego i tam czytaj o tych objawach. Klimatronikiem też możesz sprawdzić temp. silnika,polecam wyszukiwarkę forum)))))))

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem kiedyś podobny problem w Golfie MK2. Wtedy problemem był styk na flexie w zegarach. Podobno w A4 B5 też czasem są podobne problemy z zegarami. Ale jak koledzy podpowiadali może być też czujnik, albo brudne styki na wtyczce od czujnika.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Miałem ten problem w AFN-ie. Czujnik G62 był u mnie uszkodzony.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Miałem ten problem w AFN-ie. Czujnik G62 był u mnie uszkodzony.

gdzie jest ten czujnik

jeszcze jedno czy do wymiany czujnika temperatury trzeba spuszczać płyn chłodniczy bo mam te same objawy tylko u mnie temperatura spada do samego dołu

Link to comment
Share on other sites

Od strony ściany grodziowej. Ściągniesz osłonę silnika to będzie wyglądało tak : http://picturepush.com/public/5146142

Ja jak wymieniałem to nie spuszczałem wody. przygotowałem sobie nowy w prawą rękę a lewą wyciągnąłem stary i od razu nowy w jego miejsce. Uciekło max 100ml. Możesz kupić czujnik z nowym oringiem to wtedy przy wyciąganiu starego musisz zobaczyć czy oring wyszedł. Jak założysz na stary to może cieknąć. Jak będziesz się guzdrał to najwyżej ucieknie płyn ze zbiornika wyrównawczego.

PS. Wymiana czujnika na zimnym silniku. Kumpel poparzył palce :D

Link to comment
Share on other sites

PS. Wymiana czujnika na zimnym silniku. Kumpel poparzył palce :D

Nieźle :polew::polew:

dzięki :)

Panowie czujnik wymieniony i dalej problem pokazuje co chce 80 stopni a za chwile gleba :facepalm:

co jest grane

czyżby termostat

Link to comment
Share on other sites


Klimatronikiem też możesz sprawdzić temp. silnika,polecam wyszukiwarkę forum)))))))

Ja tam może orłem nie jestem ,ale klimatronik pokarze to co wskaźnik na liczniku,chyba że ja mam jakąś hybrydę :grin:. A mam te same objawy i ciekawy jestem opinii.

Link to comment
Share on other sites

Jesli jest sprawne to tak. Ale jesli jest problem z przewodem do licznika lub samym licznikiem co syszalem ze sie zdarza to na klimatroniku bedzie git a na zegarze gleba. W b5 kanal 49 podaje wskazanie na licznik

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Mam podobny problem. Czujnik zaczął wariować, więc wymieniłem. Nie pomogło, na nowym to samo. Znowu powrót do starego i wskazówka od temp. już w ogóle się nie rusza.

Termostat czy problem z zegarem na desce? Jak myślicie?

Link to comment
Share on other sites

Sparwdz w klimatroniku. Moze byc zepsuty termostat i nie grzeje powyzej 60 i dlatego moze nie pokazaywac

Link to comment
Share on other sites

Sparwdz w klimatroniku. Moze byc zepsuty termostat i nie grzeje powyzej 60 i dlatego moze nie pokazaywac

kolego a jak to sprawdzić na cilmatroniku :eusathink:

Link to comment
Share on other sites

Klimatronikiem też możesz sprawdzić temp. silnika,polecam wyszukiwarkę forum)))))))

Ja tam może orłem nie jestem ,ale klimatronik pokarze to co wskaźnik na liczniku,chyba że ja mam jakąś hybrydę :grin:. A mam te same objawy i ciekawy jestem opinii.

Czujnik temp. jest "podwójny". Jeden sygnał idzie na zegary a drugi na komputer. Na klimatroniku pokaże Ci to co idzie na ECU zatem wskazania będą się różnić.

Warto zaznaczyć dla wszystkich, że ważne jest odpowietrzenie układu po wymianie również czujnika (nie obejdzie się bez ubytku cieczy). Tutaj ważne jest aby dla takich silników jak AJM odpowietrzyć również układ chłodzenia powrotu paliwa do baku (VAGiem w trybie testu uruchamiamy co najmniej 4-5 krotnie przekaźnik - nie pamiętam jego nazwy ale załącza pompkę, która w tym ukłązdie pompuje ciecz w tym układzie). Przechodząc 4-5 krotnie tryb testowy bo i tak trzeba to zrobić na pewno będzie - OK. opisałem to gdzieś już na forum. Poza tym warto odkręcić zbiornik cieczy i możliwie wysoko unieść go do góry no i odpowietrzanie np. AJM przez zsunięcie węża z nagrzewnicy (są oznaczenia i otwór na wężu dokąd należy go zsunąć). Jeżeli temp. waha się między 70-90 stopni przy jednostajnej jeździe na trasie -> wym. czujnika temp. Jeśli natomiast spada niżej to termostat. UWAGA - sprawdzić należy bo zdażyło mi się osobiście, że sklepy wydają złe termostaty (temp. otwarcia np. AJM 83C). W wielu sklepach spotkałem, że wydają na 86C lub na 89C - to błąd. Należy sprawdzić wcześniej dokładnie jaki termostat jest włąściwy dla konkretnego kodu silinika! To samo tyczy się czujnika temp. Są zielone i czarne. Należy dokładnie sprawdzić, który czujnik jest włściwy. Są różne opinie na forum (takie znalazłem) ale dobór czujnika to istotna kwestia gdyż jego charakterystyka temperaturowo rezystancyjna dla czarnego i zieloonego wbrew opinią różnią się co może powodować błędne odczyty.

Link to comment
Share on other sites

Maestrus, czujnik jest podwojny, dlatego temp da sie sprawdzac na 2 kanałach. u mnie jeden kanał, 49 ten co odpowiada za wskazania na blacie pokazywał raz 90 a raz 30 w trakcie jazdy wiec opadała i rosla temperatura. po wymianie czujnika sie uspokoiło

Link to comment
Share on other sites

Maestrus, czujnik jest podwojny, dlatego temp da sie sprawdzac na 2 kanałach. u mnie jeden kanał, 49 ten co odpowiada za wskazania na blacie pokazywał raz 90 a raz 30 w trakcie jazdy wiec opadała i rosla temperatura. po wymianie czujnika sie uspokoiło

kolego a ty w tym afn masz czarny czy zielony czujnik

Edited by marcin120383
Link to comment
Share on other sites

Maestrus, czujnik jest podwojny, dlatego temp da sie sprawdzac na 2 kanałach. u mnie jeden kanał, 49 ten co odpowiada za wskazania na blacie pokazywał raz 90 a raz 30 w trakcie jazdy wiec opadała i rosla temperatura. po wymianie czujnika sie uspokoiło

Oczywiście masz rację. Zapędziłem się pisząc że tylko na ECU sprawdzi bo bardziej chodziło mi o to, że niejednokrotnie na VAGu (pewnie ze względu na szybkość odczytu) udaje się wychwycić coś takiego, że to co idzie na blat "wariuje" - pojawiają się "0" albo temp z "-" co świadczy o uszkodzeniu czujnika ale nigdy nie spotkałem tego na odczycie ECU stąd moje stwierdzenie. Niemniej jednak kolor czujnika ma naprawdę ogromne znaczenie.

Dodam, że w AJM najpoprawniej spisuje się czujnik ZIELONY - taki też od nowości był w aucie i został z niego wyciągnięty.

Edited by maestrus
Link to comment
Share on other sites

Jak dobrze pamietam to mialem zielony a teraz mam czarny. Nie pamietam bo rok temu wymienialem. Ale nie polecam bo juz zaczyna swirowac

Link to comment
Share on other sites

Panowie wystarczyło wyczyścić papierem ściernym czujnik i jak na razie jest ok temperatura 90 stopni i nie wiruje trzyma cały czas

także jak na razie problem znikł :)

Link to comment
Share on other sites

Witam.Dzisiaj sprawdziłem u siebie czujnik G2 i G62 wyniki:

zimny blok 007- 0,0 'C 0,0% 0,9 'C 1,8 'C

blok 003- 30 'C

rozgrzany 007- 70,2 'C 106% 23,4 'C 91,8 'C

003- 85,0 'C

Wg. mnie to czujnik jest do wymiany lub wiązka do spr. jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie i ewentualne sugestie co do naprawy.

Z góry dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Witam.Dzisiaj sprawdziłem u siebie czujnik G2 i G62 wyniki:

zimny blok 007- 0,0 'C 0,0% 0,9 'C 1,8 'C

blok 003- 30 'C

rozgrzany 007- 70,2 'C 106% 23,4 'C 91,8 'C

003- 85,0 'C

Wg. mnie to czujnik jest do wymiany lub wiązka do spr. jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie i ewentualne sugestie co do naprawy.

Z góry dzięki.

b

Czujniki powinny dawać praktycznie takie same wskazania. W Twoim przyp. tak nie jest -> czujnik "szrot". Do AJM kup koniecznie zielony (ja za oryginał płaciłem 17 albo 27zł - dokładnie nie pamiętam teraz :-)). Nie wsadzaj czarnego i czyszczenie też czujnika papierem jak sugerował w poprzednich postach Kolega nie jest dobrym rozwiązaniem. Czyszczenie może wpływać jedynie na jego szybszą reakcję na zmiany temperaturowe ale na pewno nie na poprawność odczytów, które u Ciebie są ewidentnie złe.

Czujnik to nic innego jak odpowiedniego rodzaju termistor, który działa wg. ściśle określonej zasady w zależności od jego typu podając ściśle określoną rezystancję na ECU. Stąd czyszczenie nie ma wiele wspólnego z jego prawidłowym działaniem. Przed wym. możesz wyczyścić jedynie preparatem do styków lub alkoholem IPA styki czujnika i wiązki ale u Ciebie odczyty są podawane więc wadliwy jest czujnik.

Czujnik można po wymontowaniu spr. też omomierzem i do tej pory jeśli nikt nie urwał wiązki nie pamiętam, żeby zdarzyło mi się, żeby winny był "kontakt" lecz zawsze był to problem czujnika (mam w domu kilkanaście sztuk już :-)

Link to comment
Share on other sites

w AFN jaki kolor czujnika ?

Link to comment
Share on other sites

w AFN jaki kolor czujnika ?

Ori jest niebieski ...(błękit) ;)

Mnie jak padł ori kupiłem coś takiego i hula bez zarzutu...

Edited by OLIVER
Link to comment
Share on other sites

w AFN jaki kolor czujnika ?

Ori jest niebieski ...(błękit) ;)

Mnie jak padł ori kupiłem coś takiego i hula bez zarzutu...

Taki właśnie czujnik założyłem i nie ma żadnej reakcji (na starym było podobnie), wskazówka ani drgnie.

Na klimatroniku na kanale 51 temp. chłodzenia silnika pokazuje 90 C. Czyli chyba wszystko ok.

Gdzie szukać problemu, dobierać się do zegara na desce?

Link to comment
Share on other sites

a jaka jest na kanale 49? bo ten jest wazny jesli chodzi o wskazania na zegar?

Link to comment
Share on other sites

a jaka jest na kanale 49? bo ten jest wazny jesli chodzi o wskazania na zegar?

Na kanale 49, pokazuje 46-48 st.C, czyli mało. Termostat padł?

Link to comment
Share on other sites

w AFN jaki kolor czujnika ?

Ori jest niebieski ...(błękit) ;)

Mnie jak padł ori kupiłem coś takiego i hula bez zarzutu...

Zakupiłem zamiennik za 32zł, działa dobrze wskazówka już nie skacze (jak to sie zdarzało przy starym).

Link to comment
Share on other sites

A jesli na kanale 49, jest 0 to czujnik do wymiany?

Temperatura na blacie nie skacze.

Wysłane z mojego GT-I9100

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...