Jump to content
IGNORED

Usunięcie katalizatora


vincent-1987
 Share

Recommended Posts

Usuwał ktoś z was katalizator ? Jest w ogóle sens takiego zabiegu ? Nie ma później jakiś problemów np. check engine ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

może sie pojawić metaliczny dzwiek było o tym na forum

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

I turbinka też powinna być bardziej słyszalna, co do tego metalicznego dźwięku to jest do przyjęcia ? :)

Link to comment
Share on other sites

zależy jak dla kogo jedni to lubią inni nie

Link to comment
Share on other sites

Ja nie jestem zwolennikiem, ale ile osób, tyle opinii. Jeżdżę po Niemczech, więc nie mogę sobie na to pozwolić.

Poza tym - 16 stron tematu... :arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/1118-czy-warto-wyciac-katalizator/

Link to comment
Share on other sites

dokładnie i na tym ju koniec temat wałkowany

Link to comment
Share on other sites

Wybaczcie za odnawianie tematu. Czytałem te 16 stron tematu, jednak mam inne pytanie. W A4 B6 są sondy, tak? I jak to wygląda z wycięciem katalizatora, zeby niczego nie uszkodzic i zeby auto nie przechodzilo w tryb awaryjny?

Link to comment
Share on other sites

Wybaczcie za odnawianie tematu. Czytałem te 16 stron tematu, jednak mam inne pytanie. W A4 B6 są sondy, tak? I jak to wygląda z wycięciem katalizatora, zeby niczego nie uszkodzic i zeby auto nie przechodzilo w tryb awaryjny?

zalezy . benzyna ma dwie sonty z czego jedna trzeba usunac w ecu diesel ma jedna

Link to comment
Share on other sites

zamiast wycinki kup sobie DP a sonde wylaczyc u tunera :)

Link to comment
Share on other sites

zamiast wycinki kup sobie DP a sonde wylaczyc u tunera :)

to jest diesel a nie benzyna ze ma dwie sondy

Link to comment
Share on other sites

Siema, podłączę się z tematem bo sedno sprawy identyczne tylko inny silnik. A więc chcę przed zrobieniem programu w 3.0 TDI usunąć katalizator (DPF-a nie ma fabrycznie) i nie wiem co z sondą za katalizatorem...na pewno będzie błąd jak wspawam rurę...ktoś mi mówił o tulejkach dystansowych wkręcanych w wydech i potem w nie sonda. Zdaje to egzamin?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja mam emulator kątowy i check się nie wyświetla póki co. Musisz liczyć się z tym, że jest to półśrodek, niektórym działa, niektórym nie, czasami check potrafi się wyświetlić po 100km lub 1000km, nie ma reguły. Przy robieniu chipa poproś o wyłączenie drugiej sondy, to jest najlepsze wyjście.

Link to comment
Share on other sites

Druga sonda za katem jest tylko do diagnostyki. Ewentualnie czasem może zwiększyć dawkę w celu dopalenia sadzy w kacie

Link to comment
Share on other sites

xsebo1, Niech mnie ktoś poprawi ale sonda druga owszem jest diagnostyczna ale nie po to żeby zwiększyć dawkę w celu dopalania sadzy bo sadzy w katalizatorze się nie dopala...raczej jakieś NOx albo inny syf.

Link to comment
Share on other sites

Pytanie do tych co wycinali kata w AVF/AWX.

Czy taki tłumik od Gruchota pasuje idealnie P&P

http://allegro.pl/katalizator-tlumik-audi-a4-19tdi-awx-avf-avb-i5000057424.html???


Jestem po zabiegu usunięcia. Dla mnie wszystko na plus. Ładnie słychać turbinkę przy wchodzeniu na obroty, ale tylko przy otwartym oknie. W środku może tylko delikatnie.

Lepiej się wkręca. No i najważniejsze mniej spala, bynajmniej u mnie. Wcześniej na trasie chwilowe spalenie nie schodziło poniżej 5,7-6,0 a teraz spokojnie łapię poniżej 5 2zlosc.gif

Link to comment
Share on other sites

Ja planuje u siebie wywalić kata, tylko nie będzie potrzebna u strumienica?

Link to comment
Share on other sites

żadna strumienica. można ewentualnie otworzyć puszkę i wspawać rurkę, puchę ładnie zaspawać i wygląda jak fabryka.

dla bardziej wymagających DP

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja wstawiłem coś takiego http://allegro.pl/katalizator-tlumik-audi-a4-19tdi-awx-avf-avb-i5177262604.htmlbo nie bardzo miałem koncepcję jak zrobić na zwykłej rurce bo wiadomo są różne kąty, do tego trzeba by było jakoś flansze dorabiać

Link to comment
Share on other sites

To nie lux tylko tanie rozwiązanie jakiegoś problemu. Nie ma się czym chwalić a w pewnych środowiskach lepiej się do tego nie przyznać.

Edited by marcin4x4
Link to comment
Share on other sites

Ja planuje u siebie wywalić kata, tylko nie będzie potrzebna u strumienica?

strumiennica do turbo potrzebna jak świni kamizelka :P

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites


strumiennica do turbo potrzebna jak świni kamizelka :P

Na wiejskiej ich całkiem sporo :P

Link to comment
Share on other sites

Pytam o strumienice bo jeden z warszawskich tunerów zamontował to koledze w Leonie 1.8T 180KM :P

Link to comment
Share on other sites

To zabłysną ten tuner...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem zwolennikiem wycinania kata, nowy 600 zł i nie masz problemów na przeglądzie czy za granicą. Jeśli nie jest zatkany to tak samo wkreca się na obroty i spala tyle samo

Link to comment
Share on other sites

w tdi wycinaj odrazu

Link to comment
Share on other sites

U mnie nie ma kata i wywala checka.Przy odpalaniu puszcza dymka.Musze kupić używany i wstawić

Link to comment
Share on other sites

U mnie nie ma kata i wywala checka.Przy odpalaniu puszcza dymka.Musze kupić używany i wstawić

Skoro już nie masz kata to wstaw Downpip a sondę wyłącz programowo.
Link to comment
Share on other sites

Przy wyciętym kacie w 1.9 TDI nie kopci bardziej ?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ktoś robi wydech pod konkretną moc z czym wiarze się zmiana średnicy wydechu to przeważnie nie ma kata bo sportowe kosztują naprawdę sporo, jeśli ktoś usuwa sobie kat zostawiając ori średnice wydechu do najprościej wywalić wkład, wspawać rurkę i na ori puszcze wstawić spowrotem, usunięcie kata wiąże się z usunięciem sondy z ECU chyba że ktoś chce patrzyć na pomarańczową kontrolkę na fisie :P

Ja u siebie będę wyrzucał drugie katy zostawiając ori puchy i wyrzucam sondy z ECU i możliwe że środkowe tłumiki zrobie na v-clambach :wink:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...