Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Usunięcie katalizatora


vincent-1987

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć panowie. :) Szukam odpowiedzi związanej właśnie z wycięciem katalizatora.Wybaczcie ,że wałkuje temat :wink: Byłam u dwóch mechaników, którzy mają odmienne zdanie. Problem dotyczy właśnie 2.0 ALT. Zaniepokoił mnie dziwny dźwięk w środku podczas jazdy ,wydobywający się jak gdyby od spodu auta nie od silnika tylko mw. środek auta. Kiedy pan mechanik mocno przygazował na postoju na zewnątrz było słychać głośny metaliczny-pusty dźwięk. Stwierdził,że wypalony jest już katalizator,najprostszy sposób był by wstawić emulator sondy lambda i wtedy zgasła by też ta kontrolka check,dodał, też ,że można też wyjąć wkład katalizatora i z powrotem wstawić jego obudowę z rurą w środku.Moje pytanie .Co będzie po wycięciu katalizatora ?? na naszym forum wyczytałam,że ktoś właśnie wyciął i już na stałe Pali się kontrolka. jaka jest w końcu prawda?? Co zrobić?? Emulator sondy już mam Jutro chyba tata pojedzie go wkręcić.

Edytowane przez monia12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ten mechanik na słuch zbadał auto? Cudotworca :)

Grechotac to prędzej tłumik środkowy by grechotał. Zapchany katalizator na amen użytkownikowi objawia się powolnym wkrecaniem obrotów i jest bardzo słaby w dolnym zakresie obrotów. Żeby poprawnie zdiagnozować trzeba pod komputer podpiąć auto. Jeśli faktycznie katalizator dusi silnik to można wydlubac wkład katalizatora i zastosować kątowy emulator sondy (kontrolka może się pojawiać) lub wyciąć sondę programowo. Jeśli silnik pobiera olej, będzie smierdzieć z tyłu i w razie kontroli za granicą mandat może być bardzo wysoki. Nowy zamiennik katalizatora 600-1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ten mechanik na słuch zbadał auto? Cudotworca :)

Grechotac to prędzej tłumik środkowy by grechotał. Zapchany katalizator na amen użytkownikowi objawia się powolnym wkrecaniem obrotów i jest bardzo słaby w dolnym zakresie obrotów. Żeby poprawnie zdiagnozować trzeba pod komputer podpiąć auto. Jeśli faktycznie katalizator dusi silnik to można wydlubac wkład katalizatora i zastosować kątowy emulator sondy (kontrolka może się pojawiać) lub wyciąć sondę programowo. Jeśli silnik pobiera olej, będzie smierdzieć z tyłu i w razie kontroli za granicą mandat może być bardzo wysoki. Nowy zamiennik katalizatora 600-1000

Emulator już kupiłam na allegroszu aczkolwiek nie kątowy tylko prosty. Co do wyłączenia sądy programowo w 2.0 to wyczytałam na forum,że nie da rady,tylko jest to możliwe w silnikach doładowanych np 1.8T Jutro poproszę kolegę i podjadę do innego mechanika podpiąć się pod komputer i stwierdzi co z tym katalizatorem. Dzięki za radę. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, prosty się nie mieści i kątowy chlopaki pakowali. Jednym działa, innym nie. W alt też się da wyłączyć sondę kata, tylko nie jest to tak łatwe jak w 1.8t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdej benzynę da się wyłączyć lambde,temat na forum już jest

wyslane przy pomocy zdartego nankanga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ten mechanik na słuch zbadał auto? Cudotworca :)

Grechotac to prędzej tłumik środkowy by grechotał. Zapchany katalizator na amen użytkownikowi objawia się powolnym wkrecaniem obrotów i jest bardzo słaby w dolnym zakresie obrotów. Żeby poprawnie zdiagnozować trzeba pod komputer podpiąć auto. Jeśli faktycznie katalizator dusi silnik to można wydlubac wkład katalizatora i zastosować kątowy emulator sondy (kontrolka może się pojawiać) lub wyciąć sondę programowo. Jeśli silnik pobiera olej, będzie smierdzieć z tyłu i w razie kontroli za granicą mandat może być bardzo wysoki. Nowy zamiennik katalizatora 600-1000

Emulator już kupiłam na allegroszu aczkolwiek nie kątowy tylko prosty. Co do wyłączenia sądy programowo w 2.0 to wyczytałam na forum,że nie da rady,tylko jest to możliwe w silnikach doładowanych np 1.8T Jutro poproszę kolegę i podjadę do innego mechanika podpiąć się pod komputer i stwierdzi co z tym katalizatorem. Dzięki za radę. :wink:

Hej, i jak udało Ci się rozwiązać problem bo mam chyba podobny z tym samym silnikiem. Auto dławi mi się i wyskakuje błąd sądy i później przechodzi chyba w stan awaryjny (brak mocy). kupiłem emulator (też prosty niestety) ale jeszcze nie zamontowałem dlatego ciekawy jestem czy się mieści?

Znalazłem też taki zamiennik na allegro i zastanawiam się nad zakupem: http://allegro.pl/katalizator-tlumik-audi-passat-1-8t-1-6-2-0-kat-i5868272767.html

ktoś sprawdzał takie rozwiązanie w alt i może polecić? Nie uśmiecha mi się wydawać 5 stów na nowy katalizator :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem tą strumiennice, leży w bagażniku i jutro zamontuje u mechanika. Zobaczymy jak się to będzie sprawdzać, przynajmniej moc powinna wrócić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o silniki TDi to w każdym, którym miałem katalizator szedł do skupu. Jedyny efekt mniej przyjemny to troszke intensywniejszy zapach z wydechu i przy mocnym bucie lekko poddymi. Jeżeli chodzi o PB to nie wiem, zwłaszcza w wolnossącym silniku.

przy Turbo jest na pewno lżej, ba nawet turbo wycisza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 alt ma badziewie pierścienie, zapiekają się i przepalają. W efekcie silnik spala olej a katalizator (norma euro 4) zapycha się. Utrata mocy i olejozernosc...

Dedykowana strumiennica zastąpiła katalizator w mojej audi przed świętami. Moc z dołu wróciła, obroty silnika spadają dużo szybciej, błąd kata na desce. Mogę się czepiać jedynie do wykonania, przez srebrną powłokę farby przegryzały się małe ogniska rdzy. Co ciekawe pobór oleju jakby się zatrzymał. Wiarygodny wynik będę znał po trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w innym temacie (zbiorowego zamówienia downpipe do 1.8t ale już zamkniętym) ktoś poruszył temat jakości spawu, jestem spawaczem, a nierdzewne rureczki to moja specjalizacja, na co dzień spawam rurociągi w przemyśle spożywczym, dokładnie takie same rureczki jak w naszych wydechach. Bodajże na ostatniej stronie tematu ktoś zadał pytanie czy taki schodek na spawie wewnątrz rury to normalne? Otóż tak, ponieważ kolanka tego typu są produkowane metoda ciągnienia i idealne kolo posiadają tylko od czoła, a w środku jest to owal. Aby uzyskać "dziki kąt" owego DP trzeba takie kolanko pokroić wiec z którejś strony musi być dołożony owal do kola i stąd ten schodek (przesadzenie). Jest jeszcze druga możliwość, czyli brak przetopu, co w mojej profesji jest całkowicie niedopuszczalne i niezgodne z normami, a wygląda to tak jak by rura była pospawana tylko z jednej strony, a w rzeczywistości, w takim przypadku było by to posmarkane, polepione a nie pospawane. Dlaczego jest to ważne? nierdzewka nie rdzewieje dlatego bo nie zawiera żelaza, a ono ma pewne specyficzne właściwości - elastyczność i dużo większą wytrzymałość na wibracje w odróżnieniu do nierdzewiejki. Powiedzmy ze DP zrobiony jest z rury 70/2mm czyli takie prawie 3" spaw wykonany jest powierzchownie, w wżer waha się pomiędzy 0,5 a 1,5mm zamiast 2mm w każdym miejscu, można sobie wyobrazić te wibracje rury od układu wydechowego i co mogą zrobić z takim spapranym stykiem...
Już dawno zamierzałem sobie zrobić taki DP, ale jak to w starym Polskim porzekadle, 'szewc w dziurawych butach chodzi' i tak zeszło. Mam 2 pytania odnośnie wpaleń mówek, czyli jaka średnica i skok gwintu i jak to jest z 2 sondą, trzeba jej dorobić osłonę żeby strumień spalin nie wpadał prosto na nią? Jeśli tak, to jak długą? Bardzo was proszę o fotki środka waszych DownPipe'ow.

Podsyłam wam kilka zdjec mojej pracy. Na pierwszym zdjęciu troszkę inna flansza niz ta przy katalizatorze ale lico wyglądało by tak samo, na trzecim zdjęciu, jak wygląda styk po wytrawieniu kwasem bez polerowania, a na 4 widać poprawny przetop w środku rury Pozdrawiam
123179791_snnwswp.jpg
123184421_snnwswr.jpg
123343401_snnwswx.jpg
123345231_snnwswe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo mam kilka pytań;)wyjąłem katalizator i wspawałem rurkę nierdzewną 2,5 cala a na to obudowę kata ale to mi ni jak teraz odpowiada;)czy nie lepiej kupić podróbkę katalizatora i wyłączyć sondę żeby check nie denerwował;)czy taki katalizator jest taki sam jak oryginał chodzi mi o jego działanie,pomijając już to że check świeci;)
denerwuje mnie dzwięk trochę i to że więcej kopci...

Silnik 1.8t 163km BFB

Edytowane przez KSU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z corocznym przeglądem samochodu kiedy zamiast katalizatora ma sie wstawiony DP ? Diagnośći robią z tego problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od diagnosty, teoretycznie nie powinieneś przejść przeglądu, ale nie znam osoby, która by nie przeszła :naughty: I nie chodzi tutaj o danie w łape, po prostu większość nie zwraca na to uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzialem sie za wywalenie kata, kupilem rure od gruchota i podczas montazu okazalo sie ze w Avf mam dwa katalizatory, wypieprzylem jeden i narazie zostawilem drugi. Wywalac ten drugi? Nadal nie slysze swistu turbinki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam temat :) chcę zamówić DP-ka i osoba zapytałą się czy mam 1 czy 2 sondy lambda.

Otóż szukam tematu z usunięciem programowym sondy i zastanawiam się po co brać dp z 2-ma otworami jak chcę i tak usunąć tą sondę :) można tak? wziąć DP z 1-szą sondą, kabel i sondę nr 2. zwinąć i ładnie schować przy silniku?

I pytanie takie bo B6 i B7 właśnie różnią się ilością sond ale kształt katalizatora i DP-a będzie ten sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna korekta softu po wywaleniu kata ? Jestem teraz po programi i zastanawim się na wywaleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam temat :) chcę zamówić DP-ka i osoba zapytałą się czy mam 1 czy 2 sondy lambda.

Otóż szukam tematu z usunięciem programowym sondy i zastanawiam się po co brać dp z 2-ma otworami jak chcę i tak usunąć tą sondę :) można tak? wziąć DP z 1-szą sondą, kabel i sondę nr 2. zwinąć i ładnie schować przy silniku?

I pytanie takie bo B6 i B7 właśnie różnią się ilością sond ale kształt katalizatora i DP-a będzie ten sam?

Kształt katalizatora taki sam, a druga sondę można próbować oszukać emulatorem za 20 pln z Allegro:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie... mam takie pytanko jak najlepiej dostać się do katalizatora w avj ? z góry czy moze potrzebny kanał ? jest może jakaś instrukcja ? chce go wyjąć i wstawić DP-ka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanko, dostanę się do 2 sondy bez zdejmowania kata? Z tego co widziałem od góry nie ma szans, nie wiem natomiast jak sprawa wygląda od dołu chce zastosować na próbę emulator i potrzebuje ją wykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...