Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak, zmieniam tylko po lewej stronie bo jest "luzik". Mam angola, ale nie ma to pewnie żadnej różnicy.

Jak z demontażem półośki ? Trzeba ją wypiąć/wyciągnąć ze skrzyni ? Nie będzie z tym problemów ?

Opublikowano

Tak, zmieniam tylko po lewej stronie bo jest "luzik". Mam angola, ale nie ma to pewnie żadnej różnicy.

Jak z demontażem półośki ? Trzeba ją wypiąć/wyciągnąć ze skrzyni ? Nie będzie z tym problemów ?

Dokładnie. Musisz porozpinać i wyjąć ją z obudowy skrzyni. U mnie gniazdo miało taki luz że łożysko wypadło razem z półośką.

Opublikowano

Łożyska w skrzyni to bez ściągacza wychodzą .

ze skrzyni bez ściągacza ale z wałka to już nie

Będę się zabierał do prawej strony bo mam mały luz i trochę mi telepie nadwoziem w przedziale 60-75km/h. Łozysko to wiem jakie potrzebne , ale nie wiem jakie uszczelniacze i co ewentualnie jeszcze kupić. Możesz podpowiedzieć.

Opublikowano

Moze to troche dziwne pytanie, ale chcialbym wiedziec wszystko na tip top...

Jak rozpiąć półośkę ? :)

Opublikowano (edytowane)

Łożyska w skrzyni to bez ściągacza wychodzą .

ze skrzyni bez ściągacza ale z wałka to już nie

Będę się zabierał do prawej strony bo mam mały luz i trochę mi telepie nadwoziem w przedziale 60-75km/h. Łozysko to wiem jakie potrzebne , ale nie wiem jakie uszczelniacze i co ewentualnie jeszcze kupić. Możesz podpowiedzieć.

wg.schematu co wstawiłeś to nr.,10,14,19 jeżeli jedno łożysko,a jak zdecydujesz się na drugie stożkowe lewe to wiadomo nr.20 ale do jego wymiany wydaje mi się że trzeba wyciągnąć koło talerzowe, no i jeszcze itr oleju do mechanizmu różnicowego bynajmniej u mnie w automacie w mechanizmie różnicowym jet inny olej niż w skrzyni jest osobny wlew

Edytowane przez rosk
Opublikowano

Części zamawiałeś w serwisie ?

Opublikowano

Części zamawiałeś w serwisie ?

tak

Opublikowano (edytowane)

jestem po wymianie łożysk w mechanizmie różnicowym

koszt-

uszczelnienie wału -27,86zł x2 0B4409399C-0B4409400D

pierścień uszczelnienia-18,51zł WHT004074A

łożysko stożkowe-210,90zł x2 0B4409123E-0B4409218C

łożysko kulkowe-86,57zł 0B4409294D

kapa łożyska-19,70 zł 0B4409175E

olej-50zł

robocizna-300zł

u mnie z lewej strony luzu nie było natomiast z prawej był dosyć duży, a efektem tego było trzęsienie przy przyspieszaniu(objaw ja przy uszkodzonym przegubie wewnętrznym)

najciekawsze jest to że serwis twierdził że w mojej skrzyni nie występują łożyska stożkowe, zasięgnęli informacji u producenta i dostali odpowiedź że nie występują a producent zaleca wymianę mechanizmu różnicowego :D

Kolego rosk, czy na tej liście łożysko kulkowe znajduje się zarówno na lewej półośce jak i na prawej ?

Bo z tego co zrozumiałem to po prawej stronie mamy w sumie 3 łożyska. 1x kulkowe i 2x stożkowe.

Niestety ja także muszę wymienić łożyska po stronie prawej... gniazdo ma spory luz.

Przepraszam za jakość ale nagrywane grzebieniem...

Edytowane przez kruper
Opublikowano (edytowane)

jestem po wymianie łożysk w mechanizmie różnicowym

koszt-

uszczelnienie wału -27,86zł x2 0B4409399C-0B4409400D

pierścień uszczelnienia-18,51zł WHT004074A

łożysko stożkowe-210,90zł x2 0B4409123E-0B4409218C

łożysko kulkowe-86,57zł 0B4409294D

kapa łożyska-19,70 zł 0B4409175E

olej-50zł

robocizna-300zł

u mnie z lewej strony luzu nie było natomiast z prawej był dosyć duży, a efektem tego było trzęsienie przy przyspieszaniu(objaw ja przy uszkodzonym przegubie wewnętrznym)

najciekawsze jest to że serwis twierdził że w mojej skrzyni nie występują łożyska stożkowe, zasięgnęli informacji u producenta i dostali odpowiedź że nie występują a producent zaleca wymianę mechanizmu różnicowego :D

Kolego rosk, czy na tej liście łożysko kulkowe znajduje się zarówno na lewej półośce jak i na prawej ?

Bo z tego co zrozumiałem to po prawej stronie mamy w sumie 3 łożyska. 1x kulkowe i 2x stożkowe.

Niestety ja także muszę wymienić łożyska po stronie prawej... gniazdo ma spory luz.

Przepraszam za jakość ale nagrywane grzebieniem...

Z prawej strony nie ma łożyska kulkowego aby zniwelować luz z prawej strony należy wymienić 2 łożyska stożkowe u mnie też był taki luz

Edytowane przez rosk
Opublikowano

CZyli też trzeba wymienić łozysko stożkowe na lewym wałku?

Opublikowano (edytowane)

CZyli też trzeba wymienić łozysko stożkowe na lewym wałku?

ja wymieniłem obydwa i nie wiem czy wymiana prawego zniwelowałaby luz na prawej półosi jak pisałem wcześniej większy luz był na łożysku stożkowym lewym zeszło bez ściągacza.Ogólnie lewe i prawe łożysko odpowiada za luz na kole talerzowy co powoduje luz na prawej krótkiej półosi

Edytowane przez rosk
Opublikowano

Panowie właśnie zakupiłem cały komplecik łożysk i uszczelniaczy w salonie Audi Birmingham.

Czy ta wymiana jest naprawdę taka straszna, że większość mechaników nie chce się tego podjąć ?

Mówię oczywiście o stronie z mechanizmem różnicowym...

Opublikowano

Jaki koszt wszystkiego w serwisie?

Opublikowano

Też się nad tym zastanawiałem, napisałem więc do serwisu Audi - UK.

Otrzymałem wiadomość... myślałem, że spadnę z krzesła. Sama robocizna bez cześci, które już kupiłem to - 1149.40 funtów - przy terazniejszym kursie to - 6574,56 zł ...

Opublikowano

Chyba ciut drogo :shock3: . Jutro jadę wymienić całą skrzynię. Jak ktoś chce, to swoją z luzem na prawej flanszy mogę sprzedać za 4 stówki

Opublikowano

Panowie właśnie zakupiłem cały komplecik łożysk i uszczelniaczy w salonie Audi Birmingham.

Czy ta wymiana jest naprawdę taka straszna, że większość mechaników nie chce się tego podjąć ?

Mówię oczywiście o stronie z mechanizmem różnicowym...

mój mechanik nie widział w tym problemu,zaprowadziłem na 8.00 a o 16 audi było do odbioru koszt 300zł + części

Opublikowano

Panowie właśnie zakupiłem cały komplecik łożysk i uszczelniaczy w salonie Audi Birmingham.

Czy ta wymiana jest naprawdę taka straszna, że większość mechaników nie chce się tego podjąć ?

Mówię oczywiście o stronie z mechanizmem różnicowym...

mój mechanik nie widział w tym problemu,zaprowadziłem na 8.00 a o 16 audi było do odbioru koszt 300zł + części

Zazdraszczam...

Czy ta wymiana wymaga zdjęcia skrzyni z auta ? Btw... Mam nadzieje, że łożyska nie różnią się pomiędzy 1.8Tfsi a 2.0Tdi ?

Opublikowano

skrz

Panowie właśnie zakupiłem cały komplecik łożysk i uszczelniaczy w salonie Audi Birmingham.

Czy ta wymiana jest naprawdę taka straszna, że większość mechaników nie chce się tego podjąć ?

Mówię oczywiście o stronie z mechanizmem różnicowym...

mój mechanik nie widział w tym problemu,zaprowadziłem na 8.00 a o 16 audi było do odbioru koszt 300zł + części

Zazdraszczam...

Czy ta wymiana wymaga zdjęcia skrzyni z auta ? Btw... Mam nadzieje, że łożyska nie różnią się pomiędzy 1.8Tfsi a 2.0Tdi

Panowie właśnie zakupiłem cały komplecik łożysk i uszczelniaczy w salonie Audi Birmingham.

Czy ta wymiana jest naprawdę taka straszna, że większość mechaników nie chce się tego podjąć ?

Mówię oczywiście o stronie z mechanizmem różnicowym...

mój mechanik nie widział w tym problemu,zaprowadziłem na 8.00 a o 16 audi było do odbioru koszt 300zł + części

Zazdraszczam...

Czy ta wymiana wymaga zdjęcia skrzyni z auta ? Btw... Mam nadzieje, że łożyska nie różnią się pomiędzy 1.8Tfsi a 2.0Tdi ?

nie ma potrzeby wyciągania skrzyni,ja zamawiałem łożyska od 2.0 manual a mam 2.0 automat i w mechanizmie różnicowym są takie same łożyska

Opublikowano

Łożyska są takie same. Wymieni je bez wyjmowania skrzyni

Opublikowano

Po wielkich bojach wracam z relacja...

Stukalo, pukalo, przy kazdej zmianie biegow. Mimo tego, ze nakrecony przeze mnie filmik ujawnia luzy na lozyskach, o ile nie powinny takie byc to musze stwierdzic fakt, iz powodem dziwnych odglosow nie byly luzy na lozyskach. Panowie - zmasakrowalo mi poduche silnika od strony pasazera (Angol). Stara zostala zastapiona poducha Lemfordera. Odebralem dzisiaj auto, jedynka - gaz, dwa - gaz, trzy - gaz i cisza. Nic nie stuka, zadnych osglosow, jednym slowem - za***iście.

Aczkolwiek mechanika z doswiadczeniem na temat skrzyn i tych nieszczesnych lozysk na mechanizmie niestety w Birmingham (Anglia) nie spotkacie... Czterech sie zabieralo za zmiane lozysk, zaden nie potrafil rozwiazac problemu...

Mam nadzieje, ze jak jutro pojade do autoryzowanego serwisu audi i bede chcial zwrocic lozyska, simeringi itp to bez problemu je przyjma... Wkoncu to 130£ do przodu. Ja mam spokoj... wkoncu !

Ps. Jak ktos bedzie chcial fotke mojej ''poduchy'' to dajcie znaka...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...