Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 b5 1.9TDI - zwiększenie dawki paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wiem, że jest mnóstwo tego typu tematów, ale akurat takiego nie znalazłem. Mam Audi A4 w kombi fl 99r 1,9TDI 110km. Byłem ostatnio u tunera, który mi ustawił dosyć mocną dawkę paliwa, i auto szło jak burza do przodu, pojechałem do niego żeby mi ją trochę obnizył bo dosyć mocno kopcił, teraz w sumie za słabo jedzie... Gdzie to w VCDS mogę zmienić? Wiem, że chodzi o dawkę z mg, w jakiejś adaptacji. Dodam, że robię to na własną odpowiedzialność, ogarniam vcdsa i dosyć długo z nim pracuję, tylko zwiększeniem mocy nigdy się nie bawiłem, wiem, że nie można dać niżej jak 2.2mg. Ile tuner mógł mniej więcej obniżyć dawkę?

Opublikowano

pewnie chodzi CI o zwieszenie/zmniejeszenie dawki na wolnych obrotach ...

najpierw login potem adptacje

Opublikowano

login 12233?

Opublikowano

Tak. Np u mnie można o 0,5 mg gdzieś regulować. Mi np dymek za samochodem nie przeszkadza, bo nie ma jakiejś tragedii. Może tuner nie znalazł złotego środka, albo Ty chciałeś soft bezdymny ?

Opublikowano (edytowane)

Tak. Np u mnie można o 0,5 mg gdzieś regulować. Mi np dymek za samochodem nie przeszkadza, bo nie ma jakiejś tragedii. Może tuner nie znalazł złotego środka, albo Ty chciałeś soft bezdymny ?

ok, jak zmienić tą dawkę? oscyluje 2.8-3.0g. Chcę ok 2.5 jaki kod?

Edytowane przez jarek2140
Opublikowano

W adaptacjach bodajże kanał 1. Tam w linijce pod numerem kanału masz jakąś wartość i guzikami "up" "down" ustawiasz taką, jaka będzie Ci pasowała, jak będziesz zmieniał sobie tą liczbę to automatycznie dawka Ci się będzie zmieniać ;)

Opublikowano

W adaptacjach bodajże kanał 1. Tam w linijce pod numerem kanału masz jakąś wartość i guzikami "up" "down" ustawiasz taką, jaka będzie Ci pasowała, jak będziesz zmieniał sobie tą liczbę to automatycznie dawka Ci się będzie zmieniać ;)

wielkie dzięki ! :)

Opublikowano

W adaptacjach bodajże kanał 1. Tam w linijce pod numerem kanału masz jakąś wartość i guzikami "up" "down" ustawiasz taką, jaka będzie Ci pasowała, jak będziesz zmieniał sobie tą liczbę to automatycznie dawka Ci się będzie zmieniać ;)

wielkie dzięki ! :)

Witam podepne sie pod temat taki sam silnik 110 AFN pompa 10

na dniach mechnik bedzie zabierał sie za moja pompe paliwa zaczeła mocno sie pocić aż cieknie po misce olejowej ,

w planach są mody wiec.....

czy warto uszczelniać swoja pompe i podnieś jak najwiecej dawke paliwa ??

bedzie grała z wtryskami 230??

mechanik twierdzi ze owszem i bedzie dawała rade..., pompy 11 narazie nie mam zamiaru kupowac sprawa prosta stres i.. budżet

Opublikowano

jeszcze jedno pytanie. Czy oferowane powerboxy będą lepszym i bezpieczniejszym "wzmocnieniem" mocy od zwykłego podniesienia dawki w mg ?

tutaj na allegro po 300zł
http://allegro.pl/chiptuning-vw-golf-1-9tdi-90-i-110-km-powerbox-i4686856272.html

i jeszcze jedno pytanie - jaka jest wartość oryginalna (jaka dawka ma być ustawiona) w VAG 1.9TDI 110km

Opublikowano (edytowane)

jeszcze jedno pytanie. Czy oferowane powerboxy będą lepszym i bezpieczniejszym "wzmocnieniem" mocy od zwykłego podniesienia dawki w mg ?

tutaj na allegro po 300zł

http://allegro.pl/chiptuning-vw-golf-1-9tdi-90-i-110-km-powerbox-i4686856272.html

i jeszcze jedno pytanie - jaka jest wartość oryginalna (jaka dawka ma być ustawiona) w VAG 1.9TDI 110km

Zostaw ta dawke w spokoju , ktos naopowiadal Ci bzdur ze zmieniajac wartosc dawki na biegu jalowym podnosi sie moc i teraz powtarzasz to w kazdym temacie .

Zapamietaj - to nie jest zaden sposob na podniesienie mocy .... Poczytaj na temat dawki na biegu jalowym i sporo Ci sie rozjasni .

Co do samego podniesienia mocy to masz tylko jedna prawidlowa droge - chiptuning (modyfikacja oprogramowania w sterowniku silnika) tez radze o tym poczytac .

Co do boxa z allegro .... Daruj sobie .

Ps. zanim jakkolwiek bedziesz podnosil moc w swoim TDI to najpierw doprowadz go do serii , bo po logach ktore wstawiles w innym temacie widac ze juz ktos nie umiejetnie probowal ja podniesc , a Ty jeszcze chcesz tam boxa wstawic ..... Zlituj sie :-)

Edytowane przez spanky
Opublikowano (edytowane)

Te Power boxy z allegro to w rzeczywistości oporniki za 10gr i potencjometr za okolo 2zł :P działa to na zasadzie takiej ze oszukuje czujnik temp paliwa wtedy sterownik podnosi dawkę tzn ilość wtryskiwanego paliwa na cylindry. Zmienia sie temperatura spalania resztki dopalają sie na denkach tłoków i w najgorszym wypadku wypali dziurę w tłokach :P najlepsza opcja to jak kolega wspomniał aby podnieść moc to chip tuning u profesjonalisty :) dawka ma byc na poziomie 3.5mg/skok.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego. Kom

Edytowane przez Bartollo
Opublikowano (edytowane)

jesteś pewny swoich teorii? :)

jaka dawka jest fabrycznie ustawiona ? bo chciałbym powrócić do fabrycznych ustawień, wydaje mi się, że gość który mi to robił, podniósł tylko dawkę i skasował mnie 350zł. Chcę wrócić do fabryki i zastosować "powerboxa" - tak wiem, że to lipa ale lepsze to niż teraz mam.

Edytowane przez jarek2140
Opublikowano

A i owszem. Jestem pewien. Jesli powerboxa czy też opornika używamy z rozsądkiem to raczej nic nie powinno sie stać. Ale widzie czasem jak znajomi skręcają powerboxa w opór ok 100ohm i dywan z rury sie rozkłada. I nie powiesz ze taka duża dawka nie szkodzi silnikowi a zwłaszcza tłokom i zaworom. A dawka fabrycznie wynosi 3.2mg/skok.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Opublikowano

aha, dzięki za odpowiedź. Zakupię tego powerboxa i zobaczymy jaka będzie różnica;) trzeba się trochę w zyciu pobawić zabawkami:)

Opublikowano (edytowane)

aha, dzięki za odpowiedź. Zakupię tego powerboxa i zobaczymy jaka będzie różnica;) trzeba się trochę w zyciu pobawić zabawkami:)

Twoje auto wedlug loga ktore wstawiles w tym temacie -> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/291997-logi-dynamiczne-prosba-o-ocene/#entry4184518

ma wgrany juz program podnoszący moc (notabene kiepski) i pomysł żeby jeszcze dokładac boxa może skończyc się bałaganem pod maską ... :decayed:

Edytowane przez spanky
Opublikowano (edytowane)

aha, dzięki za odpowiedź. Zakupię tego powerboxa i zobaczymy jaka będzie różnica;) trzeba się trochę w zyciu pobawić zabawkami:)

Miłej zabawy, tylko po za bawie nie pisz tutaj kolejnych postów typu:

- samochód przy 120 km/h traci moc

- szarpie przy dodawaniu gazu

- samochód przestał działać

Zostałeś poinformowany, że masz zrobiony kiepski soft (limitery nie zostały zmienione) do tego chcesz mu dołożyć paliwa. Informujemy również, że jak jest kiepski program z z kiepską mapą paliwową to może się okazać, że za miesiąc dwumas albo turbo pokaże Ci środkowy palec.

Miłej zabawy.

PS. Za jakiś czas zrozumiesz, że mogłeś wydać około 400 zł na program z prawdziwego zdarzenia (hamownia niekonieczna jest) zamiast tracić kasę na półśrodki, które tylko niszczą Ci samochód. Są osoby znane i polecane na forum. Jedną mam w podpisie.

Na Twoim miejscu kazałbym "tjunerowi" oddać kasę, albo poprawić soft..

Edytowane przez tomasz102
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,posiadam Audi a4 b5 1.9 tdi 110km afn,ostatnio regenerowałem wtryski i mam nastawnik założony po regeneracji.Mam pytanie, jaką ustawić dawkę paliwa na rozgrzanym silniku 90C na wolnych obrotach??Bo szukam i każdy mówi inną wartość?Jaka wynosi fabryczna wartość dla mojego silnika? :)

Edytowane przez kacper33
Opublikowano

Ustaw na 3,6 mg

Opublikowano

Dzięki ,właśnie na takiej dawce 3,6 mg fajnie reaguje na gaz :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...