szymek20 Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 Witam. Idzie zima i zastanawiam się czy powinienem wymienić filtr paliwa czy tylko odwodnić ? Filtr BOSCH Zrobiłem na nim tylko 13 tyś.km . Mam u siebie taki wkręcany filtr i będę dopiero pierwszy raz samemu go wymieniał . Rozumiem że wystarczy go wykręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara wkręcić nowy i już ? Jakiej marki filtry kupować ? może być bosch
POWER-KRIS Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 Mann, Knecht, Hengst, Mahle bo Bosch to kupa czasem jak Filtron.
pepik Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 Jeśli zrobiłeś na nim 13 tys. to bym się nim nie martwił, ja filtr paliwa wymieniam co drugą zmianę oleju tzn. 30 tys.
szymek20 Opublikowano 12 Października 2014 Autor Opublikowano 12 Października 2014 Mann, Knecht, Hengst, Mahle bo Bosch to kupa czasem jak Filtron. Filtry boscha są do d*py ?? Pierwsze słyszę. jeszcze nigdy nie miałem z nimi problemów A mam je wszędzie od filtra oleju po kabinowy
pinciol77 Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 (edytowane) Ja też używam filtry boscha: kabinowy, paliwa i powietrza i także nie miałem nigdy problemów. W poprzednim aucie używałem manna i też było ok. Lepiej dołożyć i mieć coś konkretnego, takie moje zdanie. 13 tyś. to nie jest dużo, jeśli tankuje się na dobrych stacjach i pewne paliwo. Edytowane 12 Października 2014 przez pinciol77
gerlinski Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Witam. Idzie zima i zastanawiam się czy powinienem wymienić filtr paliwa czy tylko odwodnić ? Filtr BOSCH Zrobiłem na nim tylko 13 tyś.km . Mam u siebie taki wkręcany filtr i będę dopiero pierwszy raz samemu go wymieniał . Rozumiem że wystarczy go wykręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara wkręcić nowy i już ? Jakiej marki filtry kupować ? może być bosch Jeżdzij na tym Boschu! To żaden przebieg. A przy wymianie kiedyś pamiętaj żeby nowy zalać ropą,inaczej dłłłłługo będziesz kręcił zanim zapali. No i czasem jest ból z odkręceniem starego....ostatnio żabą trzymałem podstawę a kluczem do filtra odkręcałem filtr paliwa....tak się zassał......
szymek20 Opublikowano 13 Października 2014 Autor Opublikowano 13 Października 2014 (edytowane) Jeżdzij na tym Boschu! To żaden przebieg. A przy wymianie kiedyś pamiętaj żeby nowy zalać ropą,inaczej dłłłłługo będziesz kręcił zanim zapali. No i czasem jest ból z odkręceniem starego....ostatnio żabą trzymałem podstawę a kluczem do filtra odkręcałem filtr paliwa....tak się zassał...... Okej. Jeszcze nigdy nie odwadniałem filtra. Myślałem że da się to zrobić nawet bez wyjmowania go z opaski Czy po odkręceniu tego korka od spadu będzie lecieć mocno ropa czy też tylko wypłynie sam syf ? Przy tym odwadnianiu to i tak będę musiał chyba filtr wykręcić żeby po odwodnieniu dolać mu ropy (coby nie kręcić potem długo i żeby nie przerywało) . To i tak w sumie już już filtr będzie wykręcony to równie dobrze można nowy wkręcić. Edytowane 13 Października 2014 przez szymek20
gerlinski Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Jeżdzij na tym Boschu! To żaden przebieg. A przy wymianie kiedyś pamiętaj żeby nowy zalać ropą,inaczej dłłłłługo będziesz kręcił zanim zapali. No i czasem jest ból z odkręceniem starego....ostatnio żabą trzymałem podstawę a kluczem do filtra odkręcałem filtr paliwa....tak się zassał...... Okej. Jeszcze nigdy nie odwadniałem filtra. Myślałem że da się to zrobić nawet bez wyjmowania go z opaski Czy po odkręceniu tego korka od spadu będzie lecieć mocno ropa czy też tylko wypłynie sam syf ? Przy tym odwadnianiu to i tak będę musiał chyba filtr wykręcić żeby po odwodnieniu dolać mu ropy (coby nie kręcić potem długo i żeby nie przerywało) . To i tak w sumie już już filtr będzie wykręcony to równie dobrze można nowy wkręcić. Poluzuj na chwilę ten korek i syf zleci. Po tym przebiegu pewnie go tam nie ma wiele. Nie musisz odkręcać całego filtra ani dolewać ropy.
szymek20 Opublikowano 16 Października 2014 Autor Opublikowano 16 Października 2014 Czyli Panowie już zamykając temat. Czy po odwadnianiu nie trzeba dolewać ropy ? Nie zapowietrzy się i nie będzie szarpał silnik ?
OLIVER Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Czyli Panowie już zamykając temat. Czy po odwadnianiu nie trzeba dolewać ropy ? Nie zapowietrzy się i nie będzie szarpał silnik ? Spuść zawartoś z filtra (mozesz wszysko ale nie musisz ) korkiem spustowym od dołu... Po tym odkręć śrubeczke M6 która jest w pokrywie u góry , zalej filtr czystym ONi po sprawie śmigaj jeszcze drugie tyle km... No chyba ze wyleci Ci jakiś syfprzy spuście to wtedy wymiana na nowy....
arek199pl Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Nic nie musisz robic ja jak w ajm zmienialem fitr nie zalalem go paliwem zlozylem odpalilem zgasla zapalilem i samo się odpowietrzylo
OLIVER Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Nic nie musisz robic ja jak w ajm zmienialem fitr nie zalalem go paliwem zlozylem odpalilem zgasla zapalilem i samo się odpowietrzylo Nie wypisuj bzdur.. .Chyba ze chcesz kolege na mine wpędzić i zapowietrzyć układ ... On ma AFN-a !!!!!!......
gerlinski Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Czyli Panowie już zamykając temat. Czy po odwadnianiu nie trzeba dolewać ropy ? Nie zapowietrzy się i nie będzie szarpał silnik ? Wodę i syf masz na dole filtra........poluzuj na chwilę i niech to zleci......zakręć i koniec tematu.
rikardo Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Czyli Panowie już zamykając temat. Czy po odwadnianiu nie trzeba dolewać ropy ? Nie zapowietrzy się i nie będzie szarpał silnik ? Nie musisz dolewać żadnej ropy, zapali bez problemu. W górnej części filtra należy poluzować śrubę odpowietrzającą a następnie odkręcasz w dolnej jego części zawór odpowietrzający, zlewasz 100 cm sześciennych i dokręcasz zawór odpowietrzający. Pod śrubą odpowietrzającą znajdującą się u góry należy wymienić podkładkę miedzianą na nową.
szymek20 Opublikowano 17 Października 2014 Autor Opublikowano 17 Października 2014 To już teraz będzie na 100% ostatnie pytanie . Rozumiem że przy wymianie całego filtra ropę wlewa się przez ten okrągły nagwintowany otwór ? i czy tak jak przy filtrze oleju przesmarować trzeba te gumy na filtrze ROPĄ (zaznaczone na czerwono na zdjęciu) ?
arek199pl Opublikowano 18 Października 2014 Opublikowano 18 Października 2014 Wymieniałem w a6 c5 2.5 v6 180 km nie zalałem tez filtra pare razy kluczyk przekrecilem zapalilem zgasla zapalilem i normalnie chozi wiem ze powinno sie nalewac tylko nie kazdy chce sie bawic i byc uje.... w ropie i przy okazji silnik bo napewno gdzies sie poleje
przemoskubany Opublikowano 18 Października 2014 Opublikowano 18 Października 2014 ja nie zalałem filtra i d*pa.. trzeba było na wtryskach odpowietrzać i to dopiero cały silnik był uje*any... więc przy wymianie lepiej zalać filterek i z głowy
Majkiteusz Opublikowano 17 Grudnia 2018 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Witajcie, Chciałbym odgrzać trochę kotleta. W ubiegły weekend wymieniałem zestaw filtrów w 1.9tdi AHH. Na koniec zostawiłem sobie filtra paliwa właśnie. Niestety mam u siebie filtr wkręcany w podstawkę taką jak na zdjęciu. Próbowałem oddzielić podstawkę od filtra ale w żaden sposób nie chce puścić gwint. Czy macie może patenty jak do tego podejść? Zaznaczę, że próbowałem 60cm żabą złapać filtr i podstawkę kluczem 17. Nawet nie drgnęło. Na tę chwilę jedynym pomysłem jest wbicie w filtr długiego śrubokręta, ale jeżeli i w taki sposób filtr się nie podda to samochód będzie uziemiony. Jakieś rady od wprawionych?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się